روايات

رواية حكاية قمر الفصل الثالث والخمسون 53 بقلم وردة في البستان

رواية حكاية قمر الفصل الثالث والخمسون 53 بقلم وردة في البستان

رواية حكاية قمر الجزء الثالث والخمسون

رواية حكاية قمر البارت الثالث والخمسون

رواية حكاية قمر الحلقة الثالثة والخمسون

اتعصبت : لاااااا اوعي تقوليها اوعي .. انا استحالة اعمل حاجة غلط اوعي تجيبي سيرتي بحاجة وحشة .. البنت دي انا لقيتها لما اتولدت عند جامع وخدتها وربيتها .. وربيت ليل اللي انتي سبيتيها وعمري مافكرت اعمل حاجة غلط.. تيجي انتي دلوقتي تتهميني مش هسمحلك ابدااا
” تونة سامعة الكلام وعمالة تعيط جامد وطلعت تجري ”
___________________
اسر : ايه اللي بتقولو دا
فاروق : زي ماسمعت يااسر انت هتتجوز صافي واختك هتتجوز سائر .. والفرحة تبقا فرحتين ولا ايه يا احمد
احمد : بس انت متفقتش معايا ع كدا .. انت اتفقت انك جاي تطلب ايد نور
فاروق : محصلش حاجة يا احمد .. واحنا فيها اهو اديني قولت .. فين الاعتراض بقا ولا انت مش عاوز بنتي يااحمد
احمد باحراج : لا طبعا بنتك يتمناها الف واحد … بس الحاجات دي مبتجيش كدا
فاروق : انا قولت اللي عندي .. قراية الفاتحة هتتقرأ للاتنين
احمد : افهم من كدا ان الاتنين قصاد بعض ياكدا يامافيش
فاروق : لا مافيش ليه .. انتو خدوا وقت فكروا
سائر بعصبية : يعني ايييه يابابا .. يعني انت جاي معايا علشان صافي مش علشاني
فاروق : علشانكم انتو الاتنين
اسر واقف هينفجر بس ماسك نفسه علشان اخته
نور بصيت لأسر: انا مش موافقة
سائر : ايه اللي بتقوليه دا يانور
نور : زي ماسمعت انا مش موافقة .. انا مش صفقة انا واخويا والدك جاي يعملها ومش هقبل ابني سعادتي ع تعاسة اخويا
صافي: تعاسته !!
نور : اه تعاسته وانتي عارفة كدا كويس .. اسر مبيحبكيش .. وانتي عاملة الشويتين دول علشان تكسري اخويا وتخلي يوافق عليكي علشان ميزعلنيش .. بس انا مش هسمحلك بكدا
صافي : ايه اللي بتقوليه دا .. اسر بيحبني انتي واحدة كدابة
اسر : اخرسيي … انا كنت بقول احنا عشرة وأصحاب بس انتي واحدة معندكيش دم .. وانتي لو آخر واحدة ف العالم مش هتجوزك بردك ياصافي
فاروق اتعصب وقام : احنا بنتهزق في بيتك يااحمد ..
احمد : انت طلبت طلب .. وهما ردوا عليك يافاروق بيه .. ماليش اتدخل انا
فاروق بيبصله بتوعد: ماااشيي … هددددي يااهددددي
قمر : مش خلاص عرفتي اللي عاوزة تعرفيه .. اتفضلي روحي ماكان ماجيتي .. وانسي انك شوفتيني
هدي : قمر اسمعيني
فاروق نادي تاني
قمر ديرت وشها : مش عاوزة اسمع اتفضلي ماكان ماجيتي
هدي خرجت
” وقمر زقت الحاجات اللي قدامها كسرتها وانفجرت من العياط ”
زين دخل بسرعة مسكها : اهدي انتي كويسة
قمر بتعيط: مش كويسة .. لييه عملت كداا فينااا ليه اتخلت عننا .. انا عاوزة اعرف ليييه سابتنا ليه بعدوا عننا كلهم .. ليه يخلفونا وهما مش عاوزنا .. هفضل لحد امتا استحمل كل دا لوحدددي انا تعبتتت
زين : انا حاسس بيكي .. بس اهدي هيجرالك حاجة
عايدة داخلة تلطم : يلاااهوووي الحقييييييي ياااقمر تونة واقفة ع السطح و عاوزة ترمي نفسهاااا
قمر بخضة : ايييه !!!!!!
____________________
الكل كان فرحان بس مكنوش عارفين اللي صافي مخططاله كسر فرحة نور وسائر..
ياتري سائر هيتخلي عن نور ولالا .. وايه هيحصل لتونة ..
**
حكايه قمر 🌛🌛💞💞
نسترجع أحداث الجزء اللي فات مع بعض ..
قمر : مش خلاص عرفتي اللي عاوزة تعرفيه .. اتفضلي روحي ماكان ماجيتي .. وانسي انك شوفتيني
هدي : قمر اسمعيني
فاروق نادي تاني
قمر ديرت وشها : مش عاوزة اسمع اتفضلي ماكان ماجيتي
هدي خرجت
” وقمر زقت الحاجات اللي قدامها كسرتها وانفجرت من العياط ”
زين دخل بسرعة مسكها : اهدي انتي كويسة
قمر بتعيط: مش كويسة .. لييه عملت كداا فينااا ليه اتخلت عننا .. انا عاوزة اعرف ليييه سابتنا ليه بعدوا عننا كلهم .. ليه استحمل كل دا لوحدددي انا تعبتتت
زين : انا حاسس بيكي .. بس اهدي هيجرالك حاجة
عايدة داخلة تلطم : يلاااهوووي الحقييييييي ياااقمر تونة واقفة ع السطح و عاوزة ترمي نفسهاااا
قمر بخضة : ايييه !!!!!!
زين : انتي بتقولي ايييه ياعايدة .. ايه اللي طلع تونة ع السطح
عايدة : والله مااعرف يا استاذ زين .. تعالي ياقمر الحقيها بسرعة
___________________
تونة قعدة ع حرف سطح الفيلا بتعيط
كنزي بخوف : تونة يا حبيبتي انزلي لتقعي
نجلاء : اطلع ياخليل بسرعة نزلها
تونة : محدش يطلع سبوونيي
كنزي : طب انزلي بس وقوليلنا مين زعلك ..
ليل جاية تجري : يلاااهوي تونة ايه طلعك فوققق انزززليييي
قمر بخوف : تونة !! تونة انزلي لتقعي
اسر واحمد خرجوا ع صوت الدوشة
احمد : ياساتر يارب .. ايه اللي بيحصل دا
تونة بتعيط : مش هنزل انا مش عاوزة اعيش خلاص
قمر : لا متقوليش كدا ونبي .. طب مين زعلك قوليلي انا زعلتك انا اسفة بس انزلي وانا هعمل كل اللي انتي عايزه
تونة بتعيط : ليه كدبتي عليا .. ليه فهمتيني اني اختك .. انا ماليش ام ولا اب .. ليه رموني ف الشارع .. انا مش عاوزة اعيش .. ابعدوا عني .. امشوا يلا امشوا انتو مش اخواتي انتو كدبتوا عليا.. انا ماليش اهل
قمر منهارة : لا متقوليش كدا يا فتون انا اهلك كلهم .. انا كدبت عليكي انا اسفة بس علشان خاطري متعمليش كدا ف نفسك .. انا ماليش غيرك انتي وليل .. انتي بنتي يا فتون .. انا اللي ربيتك انا اللي استحق ابقا امك مش حد تاني .. متوجعيش قلبي وانزلي .. علشان خاطري يا فتون انزلي ياحبيبتي انا مش هستحمل حاجة تحصلك
” الكل واقف بيعيط وخايف عليها لتقع ومصدومين ”
تونة : انتي بتقولي كدا علشان مزعلش .. انا سمعتها وهي بتقول اني مش بنتها .. انا مش اختك .. وليل مش اختي .. ليه رموني ف الشارع ليه هو انا وحشة
زين : لا يا تونة انتي جميلة .. وكلنا بنحبك كمان مين قال انك وحشة .. انتي شايفة اخواتك عاملين ازاي وخايفين عليكي … ازاي عاوزة تسبيهم ليه . . انتي اختهم ودول عيلتك يلا ياحبيبتي انزلي
ليل بتعيط : يلا ياتونة انزلي وانا هجبلك كل الحاجات اللي بتحبيها ومش هتعارك معاكي تاني انا اسفة .. يلا علشان خاطري انزلي . . بلاش علشان خاطري انا .. علشان خاطر قمر .. مش انتي قولتيلي قبل كدا انك مش بتحبي تشوفيها زعلانة .. بصي قمر زعلانة ازاي علشانك .. انزلي وفرحيها يلا
الكل : يلا ياتونة انزلي كلنا بنحبك يلا
تونة بصيتلهم كلهم وبصيت لقمر ومسحت دموعها : ماشي هنزل .. بتقوم تقف
قمر بخوف : خليبالك .. خليبالك
زين : استننيي متتحركيش انا هطلع اجيبك متتحركيش
تونة واقفة ع السور وجاية بتلف رجلها كانت هتفلت .. الكل صرخ .. وحد شد تونة والكل طلع يجري ع السطح
زين وصل اول واحد و قمر وراه والباقي وراهم
كريم ماسك تونة جامد وواقعين ف الارض
قمر طلعت تجري ع تونة و زين ع كريم
قمر حضنت تونة : ياحبيبتي اوعي تعملي كدا تاني
كريم بخوف وبيترعش : مش عاوزها تموت .. مش عاوزها تموت
زين : كريم انت بتتكلم !!!
اسر واحمد طلعوا يجروا عليه بفرحة
نجلاء : الف حمد وشكر ليك يارب
كريم : مش كل لما اتعلق بحاجة تروح .. ماما ماتت قدامي ومقدرتش انقذها .. مش هسيبها تضيع هي كمان ..
زين : اهدي ياكريم .. اهدي تونة مجرلهاش حاجة .. انت انقذتها
احمد بيعيط : انا اسف يابني اني مقدرتش اعمل زيك .. انا اسف
كريم حضنه : انا اللي اسف يابابا .. متزعلش مني
احمد : ازعل منك ايه يابني .. دانا مصدقة سمعت صوتك .. علشان خاطري يابني متحرمنيش منه تاني
كريم : حاضر يابابا
“اتطمنوا ع تونة وكريم وكل واحد نزل ع بيته ”
__________________
قمر شايلة تونة حضنها ودخلت الأوضة تنيمها
تونة مسكت ايدها وبتعيط : انا اسفة اني زعلتك مني
قمر باستها : عمري ماازعل منك ياحبيبتي .. بس متعمليش كدا تاني علشان مش هقدر اعيش من غيرك .. مسحت دموعها.. يلا نامي دلوقتي وارتاحي ومتفكريش ف اي حاجة وحشة تاني
تونة: حاضر
قمر : تصبحي ع خير ياحبيبتي
____________________

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حكاية قمر)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى