رواية حكاية قمر الفصل التاسع 9 بقلم وردة في البستان
رواية حكاية قمر الجزء التاسع
رواية حكاية قمر البارت التاسع
رواية حكاية قمر الحلقة التاسعة
نجلاء : اتكلم عدل مع ابوك ياآسر
احمد : وانتي مستنية ايه من واحد بقا صايع زي دا … انت فاكر ان اخبارك مش بتوصلي وحركاتك كلها عارفها
اسر : طبعا من الجواسيس اللي ممشيها ورايا تراقبني
نور : بابي خايف عليك ياآسر
اسر : اخرتها هتطلعوني انام ولا ايه
احمد : اخرتها تسيبك من القرف اللي انت فيه دا وترجع تاني لدراستك
آسر : وايه المقابل بقا .. هترجعلي امي اللي اتحرمت منها !
نجلاء: ايه اللي بتقولو دا ياآسر .. فريدة الله يرحمها عند ربنا دلوقتي .. ابوك بايده ايه يعملوا
*كريم واقف بيتفرج*
آسر بعصبية : كان بايده .. كان بايده وسابها تموت قصاد عينه.. علشان هو اناني مبيحبش الا نفسه وبس
*احمد ضربه بالقلم *
نور بتعيط : بابي ارجوك متعملش كدا
آسر بعصبية : انت بتضربني علشان بقول الحقيقة
احمد : الظاهر ان انا معرفتش اربيك كويس .. انا اناني وسيبت امكم تموت علشان انقذ اخوكم وبيشاور ع كريم .. مش بايدي عمرها كدا .. اعمل اييه حاوللت .. بتلموني ع حاجة مش بايديي ..
زين نزل يجري ع صوتهم
احمد بيشاور عليهم كلهم : كنتو فين انتو واختكم كانت هتضيع مننا انهاردة ؟؟ كنتو فين واحد نايم والتاني سهررران والتالت بيرسم … كنتو مستنينها تضيع علشان تيجوا تلموني .. وتقولو انا السبب .. انت السبب انت ازي متنقذش اختنا .. صحح !!!
اسر مشي خالص ونور طلعت تجري ورا
زين : نور مالها حصلها ايه
احمد : اختك كانت هتتخطف وستر ربنا اتلحقت
زين : حصل ازاي دا
احمد : ناس طلعوا عليها وفيه واحدة لحقتها وهي دي اللي كانت عندها
زين : وطبعا اديتها فلوس مقابل انها أنقذت بنتك
احمد : أيوة اديتها فلوس و…
زين قاطعه بضحكة تريقة : وانت دخل عليك الحوار دا
احمد : قصدك ايه
زين : اقصد ان دا حوار بيتعمل اتنين يخطفوا وواحدة تنقذ وتبان انها بطلة ف الموضوع
نور : بس هي انقذتني فعلا وضربت اللي خطفوني
زين ضحك جامد : كمان ضربتهم لا دي تلقيها جامدة اوي
نور : انت بتتريق
زين : اومال بتكلم جد .. فوقي يانور دي ناس فاهمة وعارفة كويس اوي ازاي تنصب ع الناس بالطريقة.. انتي بس اللي متعاملتيش مع الناس دي وفاكرهم طيبين
نور : هما طيبين فعلا وقمر مش زي مانت بتقول قمر جدعة بجد . . انت بس علشان متعرفهاش بتقول كدا .. دول ناس جميلة اوي هي وليل وتونة
زين : تونة ! تصدقي جعت
نور : لو كانت هنا كانت كلتك بجد
زين : مين دي
نور : تونة
زين : انا طالع انام علشان انتي شكلك اتجنيتي
___________________________
قمر عينها بتطق شرشر وجايه ع جعفر وهو قاعد
جعفر: اهلا بست الكل .. حاجة ساقعة يلا للست قمر
قمر حدفت الشيكولاتة ف وشه : لو فاكر انك بفلوسك الحرام هتعرف تأثر ع أخواتي يأثروا عليا تبقا غلطان .. انت لو آخر راجل ف العالم ولا حتي هبص ف وشك .. حط الكلمتين دول حلقة ف ودنك وافتكرهم قبل ماتحاول تقرب ليا او لحد من اخواتي .. فاهم ومشيت
جعفر بعصبية : شوووووووووقي
شوقي: اوامرك يامعلمي
جعفر : نفذ اللي قولتلك عليه .. الليلة
شوقي : حاضر يامعلمي
________________________
قمر رجعت بتبرطم : كنت نقصاك انا ع الصبح ياجعفر الكلب انت .. قال هاتولها حاجة ساقعة .. دانا عاوزة اشرب قهوة ع روحه ان شاءالله
ليل بتسقف : برفوا …. روحتي ضربتيه ولا هزقتيه
قمر : ونبي ي ليل ابعدي عن دماغي انا فيا اللي مكفيني
ليل : عرفتي بقا ان كل فرصة تجلنا ترفضيها
قمر : انتي تقصدي ايه ؟
ليل : اقصد الشيك اللي مردتيش تاخدي .. وجعفر اللي بترفضيه وهو هيموت عليكي وقادر يعيشنا عيشة احسن من دي
قمر : انتي اتجنيتي عاوزة تبيعيني لجعفر علشان تعيشي عيشة احسن .. طب هتعيشي العيشة الاحسن ازاي دا فلوسه كلها حرام
ليل : مين قالك انها حرام .. دا معلم وتاجر كبير
قمر : ف المخدرات ياحبيبتي بيتاجر ف المخدرات .. عاوزني اتجوزه .. بلاش دي عاوزني ارمي نفسي مع واحد أكبر مني ومتجوز مرتين
ليل : مش احسن ماتتجوزي واحد بلطجي
قمر : وليه اتجوز دا ودا مااتجوز الاحسن منهم
ليل : وانتي فاكرة ان هيجيلك دكتور يعني ..
قمر عينها اتملت دموع : انتي شايفة ان انا مستحقهوش الدكتور .. عندك حق انا واحدة طالعة من الإعدادية مكملتهاش حتي .. وببيع كبدة .. هيجيلي دكتور ليه .. دانا احمد ربنا ع المعلم ان هو قبل بيا .. عندك حق
ليل : انا مقصدش اللي فهمتي ياقمر
قمر : لا انتي صح ياليل انتي صح .. انا نازلة بقا اشوف عربية الكبدة .. عن اذنكم
ليل : انا مكنش قصدي ازعلها ..
تونة بصيت لليل ونزلت ورا قمر
تونة : انتي بتعيطي
قمر مسحت دموعها بسرعة : بس ياهبلة اعيط ايه… مبعيطش
تونة حضنت قمر : متزعليش انتي جميلة وهتتجوزي واحد جميل زيك .. وهي نجوزها لغدنفر المعفنة دينجلاء : اتكلم عدل مع ابوك ياآسر
احمد : وانتي مستنية ايه من واحد بقا صايع زي دا … انت فاكر ان اخبارك مش بتوصلي وحركاتك كلها عارفها
اسر : طبعا من الجواسيس اللي ممشيها ورايا تراقبني
نور : بابي خايف عليك ياآسر
اسر : اخرتها هتطلعوني انام ولا ايه
احمد : اخرتها تسيبك من القرف اللي انت فيه دا وترجع تاني لدراستك
آسر : وايه المقابل بقا .. هترجعلي امي اللي اتحرمت منها !
نجلاء: ايه اللي بتقولو دا ياآسر .. فريدة الله يرحمها عند ربنا دلوقتي .. ابوك بايده ايه يعملوا
*كريم واقف بيتفرج*
آسر بعصبية : كان بايده .. كان بايده وسابها تموت قصاد عينه.. علشان هو اناني مبيحبش الا نفسه وبس
*احمد ضربه بالقلم *
نور بتعيط : بابي ارجوك متعملش كدا
آسر بعصبية : انت بتضربني علشان بقول الحقيقة
احمد : الظاهر ان انا معرفتش اربيك كويس .. انا اناني وسيبت امكم تموت علشان انقذ اخوكم وبيشاور ع كريم .. مش بايدي عمرها كدا .. اعمل اييه حاوللت .. بتلموني ع حاجة مش بايديي ..
زين نزل يجري ع صوتهم
احمد بيشاور عليهم كلهم : كنتو فين انتو واختكم كانت هتضيع مننا انهاردة ؟؟ كنتو فين واحد نايم والتاني سهررران والتالت بيرسم … كنتو مستنينها تضيع علشان تيجوا تلموني .. وتقولو انا السبب .. انت السبب انت ازي متنقذش اختنا .. صحح !!!
اسر مشي خالص ونور طلعت تجري ورا
زين : نور مالها حصلها ايه
احمد : اختك كانت هتتخطف وستر ربنا اتلحقت
زين : حصل ازاي دا
احمد : ناس طلعوا عليها وفيه واحدة لحقتها وهي دي اللي كانت عندها
زين : وطبعا اديتها فلوس مقابل انها أنقذت بنتك
احمد : أيوة اديتها فلوس و…
زين قاطعه بضحكة تريقة : وانت دخل عليك الحوار دا
احمد : قصدك ايه
زين : اقصد ان دا حوار بيتعمل اتنين يخطفوا وواحدة تنقذ وتبان انها بطلة ف الموضوع
نور : بس هي انقذتني فعلا وضربت اللي خطفوني
زين ضحك جامد : كمان ضربتهم لا دي تلقيها جامدة اوي
نور : انت بتتريق
زين : اومال بتكلم جد .. فوقي يانور دي ناس فاهمة وعارفة كويس اوي ازاي تنصب ع الناس بالطريقة.. انتي بس اللي متعاملتيش مع الناس دي وفاكرهم طيبين
نور : هما طيبين فعلا وقمر مش زي مانت بتقول قمر جدعة بجد . . انت بس علشان متعرفهاش بتقول كدا .. دول ناس جميلة اوي هي وليل وتونة
زين : تونة ! تصدقي جعت
نور : لو كانت هنا كانت كلتك بجد
زين : مين دي
نور : تونة
زين : انا طالع انام علشان انتي شكلك اتجنيتي
___________________________
قمر عينها بتطق شرشر وجايه ع جعفر وهو قاعد
جعفر: اهلا بست الكل .. حاجة ساقعة يلا للست قمر
قمر حدفت الشيكولاتة ف وشه : لو فاكر انك بفلوسك الحرام هتعرف تأثر ع أخواتي يأثروا عليا تبقا غلطان .. انت لو آخر راجل ف العالم ولا حتي هبص ف وشك .. حط الكلمتين دول حلقة ف ودنك وافتكرهم قبل ماتحاول تقرب ليا او لحد من اخواتي .. فاهم ومشيت
جعفر بعصبية : شوووووووووقي
شوقي: اوامرك يامعلمي
جعفر : نفذ اللي قولتلك عليه .. الليلة
شوقي : حاضر يامعلمي
________________________
قمر رجعت بتبرطم : كنت نقصاك انا ع الصبح ياجعفر الكلب انت .. قال هاتولها حاجة ساقعة .. دانا عاوزة اشرب قهوة ع روحه ان شاءالله
ليل بتسقف : برفوا …. روحتي ضربتيه ولا هزقتيه
قمر : ونبي ي ليل ابعدي عن دماغي انا فيا اللي مكفيني
ليل : عرفتي بقا ان كل فرصة تجلنا ترفضيها
قمر : انتي تقصدي ايه ؟
ليل : اقصد الشيك اللي مردتيش تاخدي .. وجعفر اللي بترفضيه وهو هيموت عليكي وقادر يعيشنا عيشة احسن من دي
قمر : انتي اتجنيتي عاوزة تبيعيني لجعفر علشان تعيشي عيشة احسن .. طب هتعيشي العيشة الاحسن ازاي دا فلوسه كلها حرام
ليل : مين قالك انها حرام .. دا معلم وتاجر كبير
قمر : ف المخدرات ياحبيبتي بيتاجر ف المخدرات .. عاوزني اتجوزه .. بلاش دي عاوزني ارمي نفسي مع واحد أكبر مني ومتجوز مرتين
ليل : مش احسن ماتتجوزي واحد بلطجي
قمر : وليه اتجوز دا ودا مااتجوز الاحسن منهم
ليل : وانتي فاكرة ان هيجيلك دكتور يعني ..
قمر عينها اتملت دموع : انتي شايفة ان انا مستحقهوش الدكتور .. عندك حق انا واحدة طالعة من الإعدادية مكملتهاش حتي .. وببيع كبدة .. هيجيلي دكتور ليه .. دانا احمد ربنا ع المعلم ان هو قبل بيا .. عندك حق
ليل : انا مقصدش اللي فهمتي ياقمر
قمر : لا انتي صح ياليل انتي صح .. انا نازلة بقا اشوف عربية الكبدة .. عن اذنكم
ليل : انا مكنش قصدي ازعلها ..
تونة بصيت لليل ونزلت ورا قمر
تونة : انتي بتعيطي
قمر مسحت دموعها بسرعة : بس ياهبلة اعيط ايه… مبعيطش
تونة حضنت قمر : متزعليش انتي جميلة وهتتجوزي واحد جميل زيك .. وهي نجوزها لغدنفر المعفنة دي
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حكاية قمر)