روايات

رواية حكاية قدر الفصل السادس 6 بقلم نور شريف

رواية حكاية قدر الفصل السادس 6 بقلم نور شريف

رواية حكاية قدر الجزء السادس

رواية حكاية قدر البارت السادس

رواية حكاية قدر الحلقة السادسة

يونس بيه مطلوب القبض عليك في تهمة الاعتداء علي الانسة اية بنت العمدة و ده اذن من النيابة ”
يونس بعصبية: وفين الكلام الي يثبت ان تم الاعتداء عليها، فين الدليل يا حضرة الظابط..
الظابط بخبث: هتعرف كل حاجة في القسم يا يونس بيه اتفضل معانا..
يامن بستغراب: الحكومة بتعمل اي في بيتنا يا يونس..
الظابط بتتدخل: يونس اعتدي علي اية بنت العمدة وعملت فيه بلاغ والحكومة لازم تتصرف؟
يامن: فين الدليل الي يثبت اول حاجة انها انسة، تاني حاجة ان تم الاعتداء عليها؟
الظابط سحب يونس، السيدة صرخت علي ابنها..
ابني يا يامن في اي الي حصل، درة بخوف: في اي يا مراة عمي بتصرخي ليه؟
السيدة بحزن: من يوم ما قدر دخلت البيت وكل يوم مصيبة..
يامن خرج ورا يونس وركب معاه السيدة قعدت بحزن علي الي بيحصل، من يوم ما دخلتي الدار يا درة واحنا سالمين مفيش اي مشاكل حصلت ربنا يخليكي لينا..
سلوي بخبث لبست وراحت لي قدر المستشفي؟

 

 

الف سلامة عليكي يا مراة الغالي، انا اسفة يا قدر انتي عرفه ان بحب يونس ومن الغيرة عملت اكده..
قدر بتبصلها بستغراب: انتي مين و يونس مين هو انا فين؟
سلوي: يونس جوزك يا قدر انتي وقعتي من علي سلم الدار و جيتي المستشفي..
قدر غمضت عنيها واستسلمت لي النوم فجاة صرخت..
عقلها افتكر اي الي حصل فتحت عنيها بصدمة وشافت سلوي قاعدة: انتي بتعملي اي فين يونس هتق*تلني اخرجي بره انا بكرهك اخرجي..
سلوي بصت ليها بقرف وفتحت الباب وراحت عند امها،
امها بمكر: اي يا اخر صبري عملتي معاها اي..
سلوي بمكر وهي مغمضة عنيها، ضربت الحقنة في المحلول،
ضربات قلبها هتبقي سريعة واحتمال يجيي ليها جلطة..
امها بصدمة: اي الغل ده يا سلوي بتكرهي قدر اكده،
سلوي سكتت وبصت لي امها: موتها هيبقي علي يدي..
في القسم ”
اية قاعدة وباين علي وشها اثار ضرب وايديها عليها كدمات، وبتمثل التعب: اكده يا يونس تعمل في مرتك اكده؟
يونس: انتي مش مراتي يا ست انتي، انتي مطلقة وحطي في دماغك ان ملمستكيش سامعة والمحضر ده لو هلف الدنيا بيه مش هرجعك ليا تاني، انتي خبيثة اوي..

 

 

اية بصت ليه بخبث وقربت منه ومسكت ايده: اية الزمي حدودك انتي نسيتي نفسك ونسيتي انا ابقي مين، يامن هيحل القضية ويلبسك تهمة تقعدي في السجن طول حياتك..
اية بصدمة: هو يامن رجع من السفر؟
يونس: بظبط ونتي عارفه اخويا واصل ممكن يعمل فيكي اي انتي وعيلتك كلها يا بنت العمدة؟
اية قامت بصدمة: انا هتنزل علي المحضر يا باشا؟
الظابط بستغراب: هو يونس بيه هددك بي حاجة يا اية؟
اية بتسرع: لا لاء افتكرت انا اصلا مطلقة، مش انسة يونس يبقي ابن بلدي ومستحيل يعمل اكده، ولا اي يا يونس..
يونس بخبث: الظاهر اقدر امشيي ونت حسابك مع اية يا حضرة الظابط وغمز لي اية بمكر، ناس مش بتيجي غير بلعين الحمرا..
في المستشفى ”
قدر بوجع: قلبي ماله اكده حسه ان عندي ضيق تنفس..
الدكتور دخل يطمن عليها: حس انها مش قادرة تاخد نفسها، مالك يا مدام يونس بيه، حسه بوجع..
قدر بوجع: قلبي يا دكتور ضربات قلبي سريعة..
الدكتور بيبص علي المحلول لاقي في د*م مين الي دخل الاوضة ونا مش موجودة، عملية نقل د*م خطأ..
بسرعة وقف الد*م الي بينزل جسمها وعطها حاجة مضددة..

 

 

يونس خرج من القسم علي المستشفي:
دماغ الحريم دي يا يامن غريبة عشان ترجعلي البس في تهمة؟
يامن بضحك: الا انت عملت اي مع اية عشان اكده اعتزلت المحضر..
يونس: قولتلها انك نزلت من السفر وممكن تدخلها السجن فاكر لم كنت صغير وتلعب معاه كنت بتوقعها في مشاكل، من يومها ونت نقطة ضعفها بتخاف منك..
يامن: هطلق درة امته يا يونس؟
يونس: انت نازل عشانها بقا؟
يامن: اكيد ده انا غيران اوي عليها منك لم بسمعها بتقول انك جوزها بضيق..
يونس: انت عارف انها مش بتحبك كلها كام يوم وهطلقها لم قدر تقف علي رجليها اكده هطلقها..
يامن: وسلوي الحرباية؟
يونس: لا الحرباية دي هتفضل في البيت لما قدر تاخد حقها..
يونس وقف قدام المستشفي لاقي قدر بتتحاول لي مستشفي تانية نزل من العربية بسرعة: قدرر؟
يتبع رأيكم في شخصية يونس و يامن، قدر و درة، طبعاً سلوي ثعبان 🐍..

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حكاية قدر)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى