رواية حكاية قدر الفصل الرابع والثلاثون 34 بقلم نور شريف
رواية حكاية قدر الجزء الرابع والثلاثون
رواية حكاية قدر البارت الرابع والثلاثون
رواية حكاية قدر الحلقة الرابعة والثلاثون
رنيم راحت الاوتيل الي فيه شمس لبست لبس ظباط ودخلت الاوضة بخبث هي و جبل ؟
شمس بتوتر: مين هنا.؟
رنيم ابتسمت بنتقام: انا يا ست هانم رنيم.!
شمس بلعت ريقها بخوف: عايزة اي وازي خرجتي من تحت ايد مصطفي..
رنيم ضحكت بصوت عالي: مصطفي ايوة الي في الاوضة الي جمبك خايف من الحكومه صح عشان هو اي يا جبل؟
جبل: ظالم و جبان مفتريي يستحق القت*ل..
شمس بجنون: لا ولدي اوعاك تقرب منه هقتل*ك سامع..
جبل بضحك: لا مش بسمع..
رنيم قربت من شمس وشدتها من شعرها شافت نفسها يوم دخلتها علي مصطفي وهي مكتفها نزلت فيها ضر*ب بقوة هات يا جبل مياة الن*ار الي معاك هاتت؟
شمس بصراخ: لاء واغلي حاجة عندك..
رنيم ابتسمت بشر: اي حاجه بتملكها اي بت بنوت هي جسمها وشر*فها اهم حاجة ونتي بقا دمرتي حياتي وبقاا معنديش حاجه اخاف عليها هات يا جبل؟
جبل بتوتر: سلميها لي الحكومة وبس بلاش تاذي نفسك..
رنيم بعصبية: لاء يا جبل هات..
رنيم مسكت مياة الن*ار بقوة انا هشو*ه ايدك بس دي رحمه مني بس انا محضرة ليكي مفاجاة اكبر بكتير..
شمس بصراخ: ارجوكي لاء..
رنيم حطت المياة علي ايديها بنتقام، بتحرق مش صح.. زي ما حرقتي قلبي يوم ما جوزتي ابنك لياا بلغصب..
فجاة مصطفي دخل عليها ورفع عليها السلا*ح.
اقفي عندك ولا الا هقت*لك انتي جيتي هنا برجلك..
رنيم بجمود: اعمل اكده يا مصطفي يلا اعملها..
مصطفي بص علي امه بتوتر: عملتي فيها اي قولي..
رنيم بشر: اخدت حقي منها و لسه انت يا مصطفي؟
فجاة مالك دخل وحط السلا*ح علي دماغه:
اقف عندك ونزل الي في يدك نزل بقولك..
مصطفي بخوف: انا معملتش حاجه؟
مالك حط في ايده الكلبشات بقوة: انت كل الي بيمشي وراك بيدمر..
جبل بتسرع: استنا يا باشا عايز اعمل حاجة ياريت تسمحها..
مالك: اعمل الي انت عايزة كده كده هيتعدم ده مجرم..
جبل قرب من مصطفي وضربه بلقلم ده اول كف عشان سجني ده تاني كف عشان جبان ضربه في بطنه بقسوة: دي عشان اتجوزت مراتي غصب عنها.. ضربه تاني دي عشان اخدت حاجه مش بتاعتك.. ارفع عليها يمين الطلاق..!!!
مصطفي بوجع:انتي طالق.طالق.طالق
مالك اخد مصطفي علي السجن و
اكده يا رجالة انتهيت من مصطفي الشرير..
بعد مرور شهر)
شمس ومصطفي واقفين في المحكمة باين عليهم اثار الضرب والتعذ*يب.. مالك واقف جمب ادهم وجبل ورنيم قاعدة جمب اية بشماته العدل انتصر ”
حكمت المحكمة حضوريا علي المتهم مصطفي حسن الجبلاوي بي الاعد*ام شنقاً حتي الموت و علي المتهمة شمس ياسر الغروب بي الحبس مدي الحياة ” *****
شمس بصراخ: لا يا باشااا هو بريء..!
مالك واقف مع اهل المقت*ول دلوقت حق ابنك رجعلك يا حجه عايزك تتدعيلي ربنا يوفقني في الي جاي..
خلود بفرحة: ربنا يوفقك يا باشا وينصرك علي كل ظالم و قا*تل..
مالك خرج من هناك وبص لي السماء ودموعه نزلت من عنيه:
رحمتك يارب مسك تلفونه بلهفة هرن عليها هي الاول اتوحشتها قوي قوي..
فريدة ماسكة بطنها بحب فجاة لاقت رقم غريب بيرن!!
قلبي بيقولي ده ابوك مالك بس مش عايزة اكلمه انا زعلانه منه؟: ايوة مين؟
مالك بفرحة: فريدة انتي بخير انا مالك؟
فريدة بفرحة لكن سكتت: اه الحمدلله محتاج حاجه؟
مالك انا راجع البيت اتوحشتك نفسي اشوفك دلوقت وحضنك انا اترقيت في شغلي وبقيت ظابط مباحث اول..
فريدة: ربنا يوفقك راجع ليه تاني؟
مالك بحب: لم ارجع هفهمك كل حاجه متبقيش قموصه بقاا..
فريدة: انا حامل يا مالك..
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حكاية قدر)