روايات

رواية حكاية قدر الفصل الثامن 8 بقلم نور شريف

رواية حكاية قدر الفصل الثامن 8 بقلم نور شريف

رواية حكاية قدر الجزء الثامن

رواية حكاية قدر البارت الثامن

رواية حكاية قدر الحلقة الثامنة

قدر بتسرع اسكت يا يونس متجرحش مشاعرها بطريقة دي..
تعالي يا درة لم تحبي تتطلقي، يونس راجل وهيوافق علي كلامك..
يامن بعصبية: طلقها يا يونس، بقولك طلقها..
درة بتسرع: طلقني يا يونس؟
يونس نفخ بضيق: انتي طالق يا درة و ورقتك هتوصلك..
يامن بفرحة: اربعين يوم بظبط يا درة و هتبقي ليه، جهزي نفسك عشان هتسافري معايا..
درة نزلت بحزن وقفلت الباب علي نفسها:
محدش حاسس انا جوايا اي، لو يامن عرف ان مش ب*ت بنوت مش بعيد يقتلني كل ده بسبب حسن ابن عمي انا بكرهم..
عند سلوي”
لاء انا مش هسكت غير لم اجيب حقي من درة، و قدر حسابي معاه بعدين..السيدة واقفة مراقبه تحركاتها:
بتعملي اي عندك يا سلوي في المطبخ لي مين العصير ده؟

 

 

سلوي بتوتر..ده لي يونس و قدر، انتي عارفه الجو حر و محتاجين اي عصير ساقع..هاتي العصير ونا طالعة لي يونس فوق..
سلوي بتسرع: مش عايزة اتعبك يا حماتي انا طالعة فوق لي قدر اشوف هي بخير ولا لاء..
السيدة: انتي نسيتي نفسك ولا اي يا سلوي، انتي الي عاملة في قدر اكده و طالعة تشوفي خبرها، العصير ده في اي؟
سلوي مسكت سكي*نة وقربت منها ابعدي عن سكتي عشان تعيشي في البيت ده..
السيدة بخوف: بلعت ريقها..حاضر..
قدر بحزن: مش عارفه حسيت درة مش عايزك تتطلقها..معقولة تكون بتحبك يا يونس، بس يامن باين عليه بيحبها..
يونس: درة خايفة من حاجة، الي اعرفه انها بتقابل ابن عمها حسن الي بتحبه، بس هو لعبي بتاع حريم مش بيحبها..
قدر بصدمة: الا اتجوزتها ليه ما يمكن كان يتجوزها ومع الوقت يحبها، ابوك غصبك تتجوزها..
يونس: كل الجوازت كانت غصب الا جوزي منك، انا كنت بحبك ومتابع كل اخبارك..
سلوي بخبث خبطت علي الباب:
اتفضل العصير يا يونس انت وقدر..
يونس بشك: مش عوايدك اي الحب الي حصل فجاة ده..
سلوي بتوتر: قولتلك انا هتغير اتفضل..
السيدة طلعت بسرعة: قدر العصير فيه س*م ابعدي..

 

 

يونس استني يا قدر: اشربي من العصير بتاعي و بتاعها يا سلوي..لاء انا شربت تحت في المطبخ مش عايزة وبعدين اي الكلام الماسخ ده يا حماتي انتي وقفتي ونا بعمل العصير..
يونس بعصبية: اشربي يا سلوي بسرعة؟
سلوي بتوتر مسكت كوباية قدر وقبل ما تشربها:
قدربعصبية عايزه تموتي نفسك بي اعمالك..
سلوي بلعت ريقها وبصت لي يونس الي عروقه برزت من العصبية: سلوي اطلعليي بره انا لحد دلوقت ماسك لساني، يلا لمي هدومك وامشي والا هطلقك لسه باقي ليكي فرصة واحده..
سلوي نزلت علي رجل قدر: ونبي يا قدر سامحيني مش هعمل اكده تاني ده الشيطان ونتي عارفه والله انا طيبة مش عايزة اروح عند ابويا هعيش خدمة تحت رجلك ابوس رجلك..
قدر بعدت بقرف: ابعدي يا مرا انتي اي الي بتعملي ده حاولتي كام مره تق*تلني ونا ليه حق ويوم هاخد حقي بي القوة..
يامن بخبث دخل عليها الاوضة لاقها قاعده علي الارض وعنيها ورمة من العياط: مالك يا درة فيكي اي..
درة بخضة: اي جابك هنا يا واكل ناسك اطلع داخل اوضة واحده ست، معرفش انك اكده..
يامن قرب منها بضيق: انتي عارفه ان بحبك اي المعامله دي يا درة اي واكل نفسك فاكره ان شبه اعمامك وابن عمك حسن الي اكل ورثك ورماكي انا مش زي حد..

 

 

درة بعصبية: انت تتطول تبقي زي حسن ده بيحبني بس عشان عمي مقدرش يتجوزني ليه بتقول انه بيكرهني..
يامن ضربها بي القلم: درةة حدودك معايا في الكلام انا مش زي حد مش عشان بحبك تعملي اكده..
درة: بس انا مش بحبك هو عافية؟
يامن: اي حاجه انا رايدها بتبقي ليا..
درة بتوتر: انا مش بت يا يامن؟
يامن بصدمة: بتقولي اي؟

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حكاية قدر)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى