روايات

رواية حكاية عائش الفصل الثالث 3 بقلم روما محمد

رواية حكاية عائش الفصل الثالث 3 بقلم روما محمد

رواية حكاية عائش الجزء الثالث

رواية حكاية عائش البارت الثالث

حكاية عائش
حكاية عائش

رواية حكاية عائش الحلقة الثالثة

عائش بصراخ: عااا انت بتعمل اي يا قليل الا”دب
عمر ببرود: لي هو انا كنت عملت اي
عائش بخجل وتوتر: انت عارف كويس كنت هتعمل اي
عمر بابتسامة: سحب عائش لحضنه وبا’سها من رأسها
عائش بتوتر: ابعد يا ابيه ميصحش كده
عمر بتسليه: لا مش هبعد وبعدين انا جوزك يعني اعمل كده واكتر من كده كمان
عائش بتوتر: ها
عمر بهدوء: هششش نامي يا عائش
عائش بكسوف: طب ابعد عشان اعرف انام
عمر بهدؤء شدد علي حضن عائش وقال لا هتنامي كده واسكتي بقا عشان انا تعبان
سكنت عائش عن الحركه في حضن عمر واستسلمت لنوم..
عمر ابتسم ونام هو الاخر
في اليوم التالي
عائش صحت لقت عمر نايم وحضنها جامد
عائش حاولت تبعده عشان تقوم بس بلا فائده
عمر بنوم: اهدي بقا مش عارف انام من حركتك
عائش بخجل: ممكن تبعد لاني عاوزه اقوم اصلي الصبح
عمر بابتسامة: طيب
عمر ساب عائش وهي قامت ودخلت توضي عشان تصلي
بعد وقت انتهت عائش من تاديه فرضها..
عمر بهدوء: عائش عايز اتكلم معاكي في موضوع مهم
عائش بهدوء: اتفضل يا ابيه
عمر بغيظ: بلاش ابيه دي يا عائش انا دلوقتي جوزك
عائش بابتسامة: عشان ابله نريمان مش تزعل
عمر بهدوء : ما انا طلقتها امبارح
عائش بدموع: اكيد بسبي صح انا اسفه يا ابيه

 

 

 

عمر بخوف عليها جري اخدها في حضنه
عمر: اهدي يا حبيبتي ولا مش انتي السبب تصرفاتها الغلط هي السبب وبعدين انا مش زعلان صدقيني وده اللي كان لازم يحصل من زمان بس شكلي اتاخرت اوي
عائش ببكاء: بجد مش انا السبب في انك تطلق ابله نريمان
عمر بابتسامة: لا مش انتي السبب انسي كل ده ويلا عشان نطلع نفطر
عائش بدموع: بس
عمر بمقاطعه: يلا بقا بلاش كلام كتير
وفعلا خرجوا
علي طاوله الطعام اجتمع الجميع
رحاب بحب:عامله اي دلوقتي يا حبيبتي
عائش بابتسامه: الحمدلله بقيت كويسه يا ماما
رحاب بحب: بعد كده تخلي بالك من نفسك يا عائش الدكتوره قالت ان جسمك ضعيف جدا يا حبيبتي وده مينفعش
عائش بحب: حاضر
عمر بابتسامة: عن اذنكم يا جماعه واكمل بحب خلي بالك من عائش ومن اكلها يا ماما
رحاب بحب: حاضر يا حبيبي هي في عيوني خلي بالك انت من نفسك
عمر بابتسامة: حاضر يا ست الكل وراح باس دماغ مامته وباس عائش
عمر بحب: عايزه حاجه اجبهلك وانا جاي يا حبيبتي
عائش بكسوف: لا
عمر بابتسامه: طيب عن اذنكم وفعلا غادر الي عمله
بعد مرور 5 ساعات
رجع عمر من عمله وتفجاه بالغرفه مزينه وعائش لبسه فستان احمر لحد الركبه
عمر بتوهان: انتي جميله اووي يـا عائش
عائش بكسوف: تسلم
عمر قرب منها وقال بإبتسامة ترقصي ..
عائش ابتسمت وقالت ماشي
عمر شغل موسيقه هاديه وبقا يرقص هو عائش
بعد فتره انتهوا من الرقص
عائش بإبتسامة: خلينا ناكل..
عمر بإبتسامة: طيب..
مر الوقت سريعا عليهم لحد مــا اتكلم عمر وقال انا عايزك يــا عائش تقبلي تكوني مراتي
عائش هزت بدماغها

 

 

 

عمر شال عائش وحطها علي السرير وتسكت شهرازد عن الكلام الغير مباح
في مكان اخر يسوده الشر والحقد
في فيلا طلعت الرفاعي
طلعت بعصبيه ازاي يعمل كده هو مفكر انك مش عندك اهل ولا ايه..
هي بدموع مزيفه: ايوه يــا بابي كل ده عشان الحيو”انه بنت عمه..
طلعت : امسحي دموعك يــا حبيبتي وصدقيني يــا نريمان هنتقم منه اسوا انتقام عشان اللي عمله فيكي
نريمان بتمثيل الحزن بجد يــا بابي
طلعت بإبتسامة شر بجد يــا روحي بابي اطلعي انتي ارتاحي دلوقتي يــا حبيبتي
في صباح يوم جديد..
عائش بإبتسامة: راحه فين يــا ماما
رحاب بإبتسامة: هنزل اشتري طلبات لي البيت يــا حبيبتي عشان نجهز الغدا لحد ما عمر يجي
عائش بإبتسامة: خليكي وانا هنزل اجيبهم وايجي ع طول
رحاب بحب: بس انتي تعبانه يــا حبيبتي ارتاحي انتي
عائش لا انا زي القرده قدامك اهو اقعدي انتي وهنزل ع طول هجيبهم وهاجي
رحاب بإبتسامة: طيب يــا حبيبتي
عائش بإبتسامة: يلا سلام..
رحاب: مع السلامه و خلي بالك من نفسك..
عائش بإبتسامة: حاضر..
عائش نزلت عشان تجيب الطلبات..
علي جانب اخر من الطريق
شخص ا: مش عايزين اي غلط عشان طلعت بيه انت فاهم
شخص 2 فاهمه
شخص ا نفذ
شخص 2 ابتسم بخبث وقال حاضر
عائش كانت ماشيه ومش واخده بالها لقت حد بيشدها و دخلها العربيه

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط علي : (رواية حكاية عائش)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى