رواية حكاية حب الفصل الثامن 8 بقلم نسمة أحمد
رواية حكاية حب الجزء الثامن
رواية حكاية حب البارت الثامن
رواية حكاية حب الحلقة الثامنة
وقفنا علي البرت الي فات لما الشرطه خدت مرفت السجن
الشرطي محمد : ها يامدام مش ناوي تقولي ليه سرقتي الملفات وعملتي كده ده لي مصلحتك علي فكره وهيقلل العقوبه .
مرفت : بعياط والله ماعرف حاجه انا مليش زنب في كده صدقي انا في حالي يابني 😭 .
الشرطي محمد : يامدام قوليلنا علشان تتخفف العقوبه بتعتك وقولي مين الي بعتك تسرقي الملفات صدقيني الكدب مش هيفيدك واستاذ محمود مش هيسكت علي الي حصل في شركتو ده ملفات فيها ضياع شركتو وهترجعو من الصفر خالص .
مرفت : وللهي ماعرف انا واللهي ما اعرف حاجه انا وله سرقت وله اخدت حاجه خالص صدقني يابني انا معملتش حاجه 🥺😭 .
الشرطي محمد : تمام ياعسكري حط المدام في الحبس .
مرفت : عياط وخوف واللهي ماعرف واللهي معرف حاجه انا عايزه بنتي وجوزي لو سمحت 😧😢 .
الشرطي محمد : خدها يابني عقبال ما محمود بيه ياجي . مرفت : بعياط واللهي ماعرف انا عايزه بنتي وجوزي ودي اخر جمله قلتها قبل ما يغمي عليها .
الشرطي محمد : اطلب بسرعه طبيبه السجن بسرعه يامدام .
مرفت : …….
الشرطي محمد : يادي المصايب بسرعي يابني دخلها الحبس انفرادي وخلي الطبيبه تكشف عليها .
عند نسمة فضلت تدور علي شغل في شركات كتير كلهم كانو عايزين شهاده عاليه لحسن حظها لقت وظيفه علشان كانو طالبين في شركه عمال وهي فرحت اوي وراحت للعنون ولقتها شركه كبيره حست بخوف ودخلت بس كانت حسه انها مختلفه عنهم علشان كلهم كانو لبسين عريان وحاجات حلوه وهي بي فستانها البسيط حست بحرج
راحت نسمة لي مني
نسمة : بادب هو انا كنت عايزه اقدم علي شغل .
مني : بصتلها من فوق لي تحت بقرف وقالت ( اه اتفضلي استني دورك يا اسمك اي انتي 😏.
نسمة : ببرائه اسمي نسمة .
مني بقرف : انا مطلبتش اعرف اسمك اتفضلي اقعدي عقبال ميجي دورك .
نسمة : والدموع التكونت في عنيها ماشي هو انا هخش امتا .
مني : بعد اما يخلصو البنات وانتي اخر واحده جية .
نسمة : ماشي عن الزنك .
مني : اي القرف ده علي الصبح ناقصه هي اشكالك .
فضل البنات وحده وحده تخش وطتلع بعد شويه خلص البنات وفاضل ٣ بنات بنسمة
دخلو طلعت الي قبل نسمة
مني بقرف : خشي يا انسه .
نسمة : بادب حاضر .
دخلت بتدعي انها تنجح
نسمة : بدعاء يارب وفقني يارب 🤲🏻 .
دخلت نسمة ولقت اتنين قعدين واحد قاعد باصص عليها واحد حاطت راسو علي المكتب
نسمة : بادب السلام عليكو .
رفع مهاب راسو بعد مسمع صوتها الرقيق وشاف قد اي هي حلوه من غير حاجه مش زي الي كانو عندو وطلعو لا مختلفه حس بحساس غريب عليه اول مره يحس بي كده حتي من غير ما تتكلم تاني المهم
مهاب ” ابراهيم : وعليكم السلام .
نسمة : بتوتر انا كنت جايه علشان اشتغل عند حضرتك وكانت بصه لي ابراهيم وهي بتقول الكلام ده .
( لا مش ده مش ده التاني ههههههههههه لا دي انا عادي 😂)
( مهاب ) في سرو اي ياربي الرقه دي .
مهاب : اتفضلي اقعدي يا انسه .
ابراهيم : اه اتفضلي هنا قدامي .
نسمة : بادب حاضر .
مهاب : في سرو بت بس والله هقوم ابوسك 😉😘 .
مهاب : ايوه يا انسه اتفضلي وريني cv بتاعك .
نسمة : ببرئه هو ده ال cv .
ورفعت اديها بالملف الي معاها الي اية ادتهولها.
مهاب : ايوه هو ده .
ومدت نسمة الملف واتلمست اديهم مع بعض
نسمة : بخجل سحبت اديها بسرعه🤭.
بصلها مهاب شويه وبعد كده بص في ورقها وبعد كده بصلها تاني
مهاب : ممتاز قوليلي اسمك ايه .
نسمة : بي برائه قصدك انا يعني وهي بتشاور علي نفسها
مهاب : بضحكه اه انتي اسمك اي .
نسمة : انا اسمي نسمة .
مهاب : في سرو نسمة وانتي نسمة فعلا .
مهاب : ماشي يانسمة ممكن تسيبي الرقم مع السكرترة بره وان شاء الله لو اتقبلتي هنتواصل معاكي .
نسمة : ببرئه يعني انا ممكن اتقبل واشتغل في الشركه الكبيره دي صح وقالت ببعض زعل اصلا انا دبلوم بس مش ثانويه عامه .
مهاب : في سرو ياربي هبوسها لو ماسكتتش استغفر الله العظيم يارب انا بقول اي .
( نركز يامهاب ونخش في الموضوع ها دي انا بردو 😋😂😂 )
(ضحك مهاب علي كلمها ) هههههه وقال ان شاء الله يانسمة قريب لو قبلنكي هنرن عليكي وبعدين مافيش مشكله في انك واخده الشاهده بتعتك فين اهم حاجه عندي شغلك وانك تثبتي نفسك في شغلك .
نسمة : شكرا بجد مش عارفه اقولك اي بس انا هشتغل زي ما حضرتك تقول وقالت بي برائه بس هو انا هشتغل مع مين فيكم انتو اتنين.
وفضلت تبصلهم هما الاتنين شويه مهاب وشويه ابراهيم
مهاب ” ابراهيم : ههههههههههه
مهاب : متقوليش اتفضلي انتي بس سيبي رقمك عند السكرتيرة برا وانا المدير هنا يا نسمه وهو شريكي في الشركه .
نسمة : حاضر هسيب الرقم بره .
وطلعت نسمة برا المكتب وسابت الرقم عند مني وكانت فرحانه انها ممكن تشتغل في شركه زي دي وفضلت تدعي انها تتقبل
نخش عند مهاب وابراهيم تاني
ابراهيم : مش معقول براتها دي .
مهاب : بس يابراهيم ده تفكيري كان زي الزفت اول لما دخلت
ابراهيم :بمرح اي ياعم السناره غمزت وله اي 😉🎣 .
مهاب : بس ياض واتفضل اطلع برا وقوم وقام وفضل يزق فيه .
ابراهيم : ههههههههههه طالع طالع خلاص متزقش .
طلع ابراهيم وفضل يدعي لي صحبو انو يوفق في حياتو ويرزقو ربنا بالبنت الي يتمنها
فضل مهاب يفكر في نسمة شويه وفي براتها واستغفر ربنا علي تفكيرو فيها الاول وفكر لما يروح يكلم مامتو واخوه في الاحساس الي جالو اول لما شفها واد اي هي بريئه مش متصنعه البرائه
روحت نسمة البيت وحكت لي مامتها واية كل حاجه الي فرحو علشانها وعلشان فرحتها دي الي علي وشها وفضلو يضحكو عليها وعلي الي عملتو .
وجي الليل ولسه مرفت مرجعتش مع قلق احمد واية عليها
احمد : بعصبيه خفيفه انا مش عارف انها هتاخرت اوي كده وقلبي اصلان وجعني 😖 .
اية : بدموع يا بابا يعني هي قالت هتتاخر برا في الشركه ياعني احنا بليل ولسه ماما مجتش والموبيل مقفول كده كتير .
( احمد : ما هو ده الي مجنني امك موبيلها مقفول مش عارف اوصلها .
اية : بابا انا خايفه عليها اوي .
احمد : خد بنتو في حضنو وقلقان علي مراتو اوي ومش عارف يعمل اي .
وفضلو علي الحال ده ولسه مرفت مجتش و الصبح جي والقلق بيزيد ونسمة ومامتها عند اية الي عماله تعيط وخايفه علي مامتها ونسمة بتعيط علي عيطها
هدي : ياحبيبتي خلاص هي هترجع ان شاء الله .
اية : بعياط مش عارفه دي من امبارح مش هنا انا هتجنن هتكون راحت فين بس انا اصلان شكلي هروح الشركه اشوفها .
هدي : اهدي يابنتي وابوكي هو الي هيتصرف .
جي احمد بعد ما اخد ازن من الشغل علشان يشوف مراتو
احمد : انا هروح دلوقتي يا اية الشركه اشوف اي الي حصل هناك .
اية : قامت اية من علي السرير وحضنت ابوها ونبي يابابا خدَني معاك ونبي .
( احمد يابنتي انا هروح علي طول واجي انتي خليكي هنا هتيجي معايا تعملي اي .
اية : بعياط خدني معاك يابابا علشان خاطري .
احمد : بص لبنتو ماشي يا اية بس اجهزي بسرعه علشان نلحق .
لبست اية بسرعه وراحت مع ابوها لي الشركة الي بتشتغل فيها امها
وصلو الشركه ولسه هيدخلو منعهم الامن البوابه
احمد : لو سمحت سبني اخش انا مراتي مجتش من المبارح البيت واكيد هي في الشركه .
الامن :احنا اسفين بس مش هينفع تخشو
احمد : لو سمحت انا بس عايز اطمن علي مراتي .
الامن : صدقي مش هينفع علشان الشركة مقلوبه من امبارح ومطلوب حراسه شديد واسف مش هينفع تخشي اصلا .
اية : طيب هو اي الي حصل لو سمحت .
الامن : امبارح تم سرقت ملفات مهما من مكتب الاستاذ محمود صاحب الشركه ومن امبارح كانت الشركه مقلوبه والشرطه كانت هنا وقبضت علي المتهمه .
احمد :طيب هو فضل موظفين هنا من امبارح .
الامن : لا .
اية : طيب لو سمحت انا بس عايزه اشوف لو ماما جوه .
الامن : اسف مش هينفع ويارت تمشو علشان ميكنش تصرفي معاكو وحش ياله من هنا .
في الوقت ده كانت سماح دخله وراحت نحيت اية
سماح : انتي اية بنت مرفت صح .
اية : ايوه ياطنط انا ايه حضرتك متعرفيش ماما فين .
سماح : في السجن . )
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حكاية حب)