رواية حكاية حب الفصل الثالث 3 بقلم نسمة أحمد
رواية حكاية حب الجزء الثالث
رواية حكاية حب البارت الثالث
رواية حكاية حب الحلقة الثالثة
وقفنافي بارت ٢
علي باب البيت بتاع نسمة خبط تعالو نكمل
نسمة : بخوف مين ياتره 🥺 راحت نحيت الباب بصوت مرتعش مين .
ناجي : ده شخص سافل وبيحب يبلطج علي الكل وكمان ديما يفضل يجي عند نسمة ويخبط الباب ومامتها مش موجوده وانو نسمة عجبه وعايزها بطريقه مش كويسه وبيفضل يقرب في اي وقت مامتها مش موجوده فيه
عندو :٣٣سنه
وعينه لونها اسود
و طويل طوله : ١٨٧
وهو كان في السجن قبل كده
وهي دي صوره ناجي
المهم فضل ناجي يخبط علي الباب ونسمة خايفه اوي وابتدات تعيط من الخوف 😭 نسمة : يارب ابعدو عني يارب فينك ياماما وفضلت تعيط واستخبط .
ناجي فضل يخبط ناجي : افتحي يابت .
وفضل يخبط علي الباب جامد ناجي : لو مافتحتيش هكسر الباب بت افتحي بقولك مافيش حد هيشفنا بقولك افتحي االباب .
بس حظ نسمة حلو كانت اية وصلت في الوقت ده من الجامعه اية : بتعمل اي هنا ياستاذ ناجي .
ناجي :بغمزه القمر هل علينا ولا اي 😉
اية :😡 احترم نفسك انت قليل الادب يالا امشي من هنا بدل ما الم عليك الناس يالا من هنا .
ناجي : بخبث براحه ياقمر بس مالك كده مكنتش نسمة يبقا انتي واهو انتم الاتنين احله من بعض ههههه وضحك بخبث .
اية :صرخت ولمت الناس الي جم بسرعه نحيتهم واحد كبير . عم محمد : في اي يابنتي بس مالك بص نحيت ناجي وانت ياناجي بتعمل اي عندك وواقف كده ليه روح شوف انت رايح فين وملكش دعوه بالبنات دي تاني .
ناجي : امش ياراجل انت من هنا مش نقصاك هي الحكايه🤨 .
عم محمد : عيب ياناجي ياله من عندك .
واحد من. الشباب حامد : اي ياناجي فراد عضلاتك ليه يا له من هنا زي ما عم محمد قال علشان متصرفش معاك بطريقه غلط ياله .
ناجي : ياله ياض من هنا ياله ياروح امك انت وهو من هنا انا حر في الي انا اعملو الشباب اجتمعو عليه وكانو هيضربو.
عم محمد : عيب ياشباب وبص لي ناجي ياله يابني من هنا ياله امشي وبلاش مشكله ربنا يهديك .
ناجي : بي بلطجه ماقولت بس ياراجل انتا انت مش بتفهم وله اي .
وحده ست كانت في الشارع ماشيه حنان : عيب ياناجي احترم نفسك ده راجل قد ابوك .
ناجي : خليكي في حالك ياست انتي مالك اصلا .
اية : بغيظ وعصبيه انت قليل الادب وراحت ضربتو بي القلم😯 .
ناجي : اه يابنت **** ولله هوريكي 🤬😡 .
وكان هيضربها بس الشباب منعو وفضلو يضربو في المهم مش ناجي وهو عمال يزعق فيهم وبص لي اية
ناجي : بتوعد اصبري عليا وحياتك هتتفعي تمن القلم غالي اوي .
اية : بعصبيه😡 غور ياحيوان انت من هنا وله تقدر تعمل حاجه امش ياسافل ولو قربت من الباب ده تاني مش هيحصلك كويس انت فاهم .
مشي ناجي.
عم محمد : ليه بس كده يابنتي ده ولد بتاع مشاكل مكنتيش ضربتي هيحطك في دماغه ويعملك مشكله .
اية : يعني حضرتك مكنتش شايف انو قليل الادب .
عم محمد : ربنا يسترك يابنتي ويحفظك ويخليكي لي اهلك 💟.
اية : بحب ربنا يخليك ياعم محمد ومنتحرمش من حنيتك دي يارب 🥰.
خبط اية باب الشقه بتاعت نسمة
اية : نسمة ياله يا قلبي دي انا اية افتحي .
فتحت نسمة الباب لي اية واترمت في حضنها وفضلت تعيط بخوف نسمة : اية ليه ضربتي ها .
اية : بحنيه خلاص يا قلبي متعيطيش محصلش حاجه وهو كلب ويستاهل.
نسمة : طيب تعالي خشي بسرعه .
دخلت اية وفضلت قعده مع نسمة وفضلت تحكلها اليوم بتاعها النهارده ونسمة حكتلها هي كمان عملت اي وفرجتها علي رسمتها الي رسماها وفضل يضحكو ويهزرو مع بعض
وشويه وجم اهل اية ومامت نسمة
هدي : ليه بس كده يا اية ياحبيبتي افرض ازاكي 😔.
احمد : ربنا يسترها عليكي يابنتي ويحميكي🤲🏻 .
مرفت : بس مكنش ليها لازمه تضربيه يا اية ربنا يسترها عليكي .
اية :يارب ياماما بس ده واحد مكنش هيمشي غير بكده . احمد :خدي حذرك يا اية وخلي بالك من نفسك ومتتصرفيش كده تاني الا لما ترجعيلي يابنتي .
اية : بعصبيه خفيفه يابابا ده واحد حيوان وعارف انو نسمة لوحدها وانت عارف ان نسمة بتخاف علي طول وبتعيط بسرعه وهي بريئه متعرفش هو عايز منها اي .
احمد : بحب ربنا يسترها عليكي وعلي نسمة هي زيك يا اية واكتر يا حبيبتي ربنا يسترها عليكو انتو الاتنين ويخليكو ليا يارب 😍 👨👧👧.
اية : ربنا يخليك يا بابا وراحت حضنت ابوها .
نسمة : بدموع وحب ربنا يخليك ياعمو ومتحرمش منك انت وطنط وماما انتو اغلى حاجه في حياتي 😘😍
احمد : راح لي عندها واخدها في حضنو بحنيه وحب ويخليكي ليا يا اجمل بنوته .
نروح لي مازن
خلص مازن الشغل ونزل من الشركه
مازن روح البيت فضل ينادي امه
مازن : ماما ياماما .
مها وهي في الطبخ طلعت علي صوت ابنها
مها : مازن حبيبي الحمد الله انك جيت بدري شويه 😍 .
مازن : بحب راح لي امه باس ايديها وراسها بمرح قلبي ياميهو 😂😘.
مها : ولد انت هتقلد اخوك ولا اي 🙄 .
بصتلو وضحكت وضحك مازن
بصتلو وقالت مها : ياله ياحبيبي اطلع غير هدومك عقبال لما باباك واخوك يجو .
مازن : حاضر ياست الكل .
طلع مازن السلالم ووصل الاوضه وطلع هدوم ودخل الحمام خد دش سريع ولبس هدوم بيت مريحه قعد علي السرير ومسك الفون بتاعه عقبال ما اخوه وابوه يجو
وصل محمود البيت وطلع علي الاوضه وغير الهدوم وشويه ونزل محمود : مها يامها ،، جت مها 🗣 .
مها : محمود حبيبي انت وصلت امتا .
محمود : لسه من شويه يدوبك طلعت غيرت ونزلت مازن ومهاب فين.
مها : مازن جي بس لسه مهاب مجاش .
محمود : اها طيب يريت تطلبي من الخدم يحضرو الغدا علشان جعان .
مها : حاضر لحظه.
راحت مها المطبخ استعجلتهم ورجت تاني لجوزها وبعد شويه الاكل اتحط علي السفره ونزل مازن بعد ما مامتو طلبتو راح مازن باس ايد ابوه وقعد
مازن : مهاب فين يا ماما .
مها :لسه ياحبيبي مجاشي .
وفي الوقت ده دخل مهاب
مهاب : بمرح انا جيت يا قلب مهاب .
مازن : بمرح ايضا ههههههه اهو جيه ياريتني افتكرت حاجه عدله .
مهاب : هههههه بتحبني اوي انت ياميزو .
مازن : بحب اكيد مش اخويا حبيبي 😍😘.
مهاب : بحب ايضا حبيبي يامازن ربنا يخليك ليا 🥰.
مها: ربنا يخليكو لبعض وتفضلو سند لي بعض يارب🤲🏻. مازن ،مهاب : يارب .
محمود : يارب ، وياله يامهاب روح غير هدومك وتعاله علشان تتغدا معانا.
مهاب: بإحترام حاضر يابابا .
وطلع غير هدومه بالبس بيت مريح ونزل تاني واتغدو مع بعض وكل واحد راح الي الاوضه بتاعته . )
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حكاية حب)