رواية حكاية حب الفصل الثالث والثلاثون 33 بقلم نسمة أحمد
رواية حكاية حب الجزء الثالث والثلاثون
رواية حكاية حب البارت الثالث والثلاثون
رواية حكاية حب الحلقة الثالثة والثلاثون
لما نسمه قدمت استقلتها من الشغل ومشيت .
نسمه : بعياط ووجع 😭💔💔اه يارب هو انا امتا هفرح بجد امتا الوجع من جوايا هيروح امتا هعيش مرتاحه ومبسوطه امتا الناس هتسبني في حالي اعيش واربي ابني يارب صبرني علي وجعي وتعبي واحميلي ابني يارب انا مليش حد في الدنيا غيرو الله يسامح كل الي وجعني وكسرني انا عمري ماهسامح حد اه صبرني يارب الله لا اله ال انت سبحانك اني كنت من الظالمين اغفر لي يارب اغفرلي .
ومشيت نسمه وراحت البيت
فتحيه : بستغراب اي يابنتي رجعه بدري ليه كده ده انتي مكملتيش حاجه في الشغل .
نسمه : بدموع وحضنتها 😭💔وفضلت تعيط انا مشيت من الشغل صاحب الشغل طلع زباله زي الباقي وطلب يتجوزني عرفي ضربته ومشيت.
فتحيه : بشفقه وحزن عليها يا حبيبتي يابنتي ربنا يخفف عنك يا قلبي ويبعد عنك ولاد الحرام يارب معلش يابنتي متزعليش كلام الناس كتير اوي يا عمري متحطيش في دماغك طلما انتي شايفه نفسك صح .
نسمه : بحب ربنا يخليكي ليا ياطنط انا من غيرك مكنتش هعرف هعيش ازي وان شاء الله من بكره هدور علي شركه اشتغل فيها علشان اقدر اقف علي رجلي من تاني .
فتحيه : ربنا يعينك يابنتي ويرزقك يارب ويحفظلك ابنك .
نسبهم ونروح لمهاب
مهاب : قاعد في المكتب مهموم وحزين دخل عليه ابراهيم
ابراهيم : بمزاح علشان يخفف عليه
مهاب انا جيت يا قلبي مافيش حضن كده او بوسه كده 😂😂😂.
مهاب : بصلو بحزن وعيط جامد .
ابراهيم : بخضه مهاب مالك وجري عليه حضنه وفضل يطبطب عليه مالك يامهاب قولي متقلقنيش كده حصل اي مهاب في اي انت بتفكر في طنط مها مش كده مهاب ميجز عليها غير الرحمه دلوقتي .
مهاب : بصوت حزين ومتقتع م ا م ا ع ا ي ش ه و ا ن ا ظ ل م ت ن س م ه و م ش ع ا رف ه ي ف و ل ه ع ا ر ف ا ي ح ص ل م ع ا ه ا ا ن ا م و ج و ع ا و ي ي ا ب ر ا ه ي م ا ن ا ك ر ت ا ل ا ن س ا ن ه ا ل و ح ي د ه ا ل ي ح ب ت ه ا س ب ت ه ا ب ع د م ك و ن ت ا ن ا ع ك ز ه ا ا ل ي ب ت ت س ن د ع ل ي ه 😭😭💔 ( ماما عايشه وانا ظلمت نسمه ومش عارف هي فين وله عارف اي حصل معاها انا موجوع اوي يابراهيم انا كسرت الانسانه الوحيده الي حبتها سبتها بعد مكونت انا عكزها الي بتتسند عليه ).
ابراهيم : بعدم فهم اي الكلام الي انت بتقوله ده طنط عايشه ازي انا مش فاهم اهد كده وفهمني كل الي حصل .
قال مهاب لي ابراهيم علي الي حصل وكل حاجه عملوها ندي وسعاد .
ابراهيم : بصدمه اي معقول حد يعمل كده ويطلع بالحقد ده كله مش معقول ونسمه محدش عرف مكنها فين ولو حته راحت فين .
مهاب : بحزن مش عارف فينها وله راحت فين وله موجود ليها اي اثر يابراهيم اختفت من حياتنا كانها مكانتش موجوده انا بس نفس اعرف هي عامله اي وارضيها فين هموت من الخنقه يابراهيم والقلق عليها وعيط مهاب تاني 😭.
ابراهيم :حضن مهاب وعيط معاه وشركه احزانه ووجعو وحاول التخفيف عليه .
(الصحاب الي بجد هو الي بيبان وقت حزنك )
نروح لي اية الي راحت لي اهلها وقالت ليهم الي حصل .
مرفت : لا حول وله قوه اله بالله العلي العظيم معقول في حد بالخباثه دي ربنا يعفينا منهم من شرهم .
احمد : لاحوله وله قوه له بالله العلي العظيم واي زنب البنت اليتيمه دي الي ملهاش حد احنا ازي اتهمنها كده احنا عمرنا مشفنا منها هي وامها رحمها الله غير كل خير ربنا يتولها ويوقف معاها وترجع من تاني وسطينا احنا افتقدنها اوي يا حبيبتي يابنتي فين ارضيكي ورحتي فين اكيد جوزها هيتتجنن عليها وعلشان يعرف راحت فين .
اية : بعياط ده احنا قلبنا الدنيا عليها وبردو مش موجوده انا نفس اعرف راحت فين وعايشه ازي وياتره عامله اي دي بقالها سنه ومش باينه وله ظهرت خالص من وقت ما مشيت ومحدش عارف يوصل حته لطريق يوصلنا ليها انا نفس اشوفها ولو لي مره وحده وحشتني اوي يابابا.
وفضلت تعيط اكتر من الاول وحست بوجع واغماه عليها .
مرفت” احمد : بخضه اية .
ونقلوها المستشفي ورنه علي مازن يجي يشوفها .
في المستشفي جم كلهم لي اية بعد ما عرفو الي حصل
مازن : بالهفه وفزع عمو ايه الي حصل لي اية هي كانت كويسه لما طلعت من البيت اي الي حصل حد يفهمني .
احمد : اهدا يابني هي بس علشان التوتر والضعف حصل اغماء مش اكتر اهدا يابني .
مازن: يعني هي كويسه بجد ياعمي .
احمد : اه والله يابني وخش شوفها لو عايز وخد ابنك علشان عمال يعيط .
مازن : خد ابنه وفضل يبوسو فيه
ودخل لي اية
مازن : اية حبيبتي انتي كويسه .
اية: بتعب اه يا مازن ان كويسه هو بس ارهاق وعلشان كل الحاجات الي حصلت معانا انا تعبت وعايزه اشوف نسمه يا مازن وحشتني اوي.
وعيطت اية ومازن حضنها ووعدها ان هيفضل يدور عليها لغايت ما يرجعها معاه من تاني .
وبكده خلص البارت وهيبتدو يدورو علي نسمة من تاني .
وهل هايلقوها وله لا تبعوني
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حكاية حب)