رواية حكاية حب الفصل التاسع عشر 19 بقلم نسمة أحمد
رواية حكاية حب الجزء التاسع عشر
رواية حكاية حب البارت التاسع عشر
رواية حكاية حب الحلقة التاسعة عشر
صبحا
عند مازن الي سمع كلام عمتو وبنتها ومعرفش ينام
مازن : كان عمال يروح ويجي في الاوضه بعصبيه😡 اعمل اي اعمل اي يارب سعدني يارب اقف معايا مش هستحمل اخسر حد من اهلي و لا هيشوفو مني وشي التاني من النهارده وبعد شويه قرر مازن انو مش هيقول لحد حاجه وهيفضل السكوت وهيشوف هيعملو اي قام مازن لبس بدله ونزل .
مها: بقلق اي ده مالك يا مازن وشك اصفر كده ليه يا حبيبي .
مازن: مافيش ياماما انا كويس .
مها : قربت منه وبصتلوه مالك يامازن فكرك مش هعرف ابني مالو فيك اي يابني باين عليك مدايق .
مازن : بعد وشو عن امه مافيش ياماما صدقيني انا كويس . مها: ولما انت كويس بتبعد وشك عني ليه ها .
فيه الوقت ده نزل مهاب .
مهاب :صباح الخير وراح باس امه وحضن اخوه ❤.
مازن” مها : صباح الخير .
مهاب : مازن انت هتروح الشغل واله هتيجي معايا المستشفي . مازن : بعصبيه هروح الشغل وانت كمان تتفضل علي الشغل مينفعش استهتارك كده واظن الشغل اهم من اي حاجه وبعد كده روح مترح ما انت عايز ماشي 😡 .
مهاب : بصلو جامد وعرف انو مدايق ماشي يامازن هواظب علي الشغل حاضر .
مازن : طيب يا له علي الشغل قدامي ماتستهترش في شغلك تاني ماشي.
مهاب : تمام يامازن ممكن بقا نمشي علي الشغل انا وانت . مازن : تمام ياله قدامي
وكانو هيطلعو من الصالون
مها :طيب لحظه انتو مفطرتوش .
مهاب : لا ياماما انا مش جعان ومليش نفس اصلا .
مازن : وانا كمان مش جعان لو جعت هاكل اي حاجه في الشغل .
مها : طيب كلو حاجه خفيفه .
مازن ” مهاب : لا ياماما هناكل في الشركه ياله سلام ياحبيبتي وطلعو من القصر .
مهاب : اقف لحظه يامازن ممكن افهم في اي بقا مالك من الصبح كده.
مازن : فضل باصص النحيه التانيه ومديلو ضهرو مافيش يامهاب بس لازم نركز علي شغلنا احنا مدرين مينفعش الاستهتار ده .
مهاب : قرب منو تمام بصلي بقا كده وفهمني في اي مالك بظبط.
مازن : بعصبيه ماقولت ما فيش انت مش بتفهم وكان هيمش مهاب : لا لحظه خد هنا مالك يامازن واخر مره هقولها بحترام فيك اي من علي الصبح كده .
مازن : ماقولتلك مافيش يامهاب انا بس مخنوق شويه مش اكتر يا له بقا نروح علي شغلنا وانت متسبش شغلك لحظه
مهاب : بصلو ورفع حاجبو ما تكلمش وربع ايدو علي صدرو 🤨 مازن : ماخلاص يامهاب قولتلك مافيش متبقاش رزل بقا . مهاب : بنفس الوضع وبعدين كمل اغلط كمان وكمان .
مازن : طيب هقولك بس مش دلوقتي بس اعرف ارتب الامور وهقولك علي الاكيد ماشي .
مهاب : ماشي يامازن وانا مستعد اسمعك في اي لحظه .
مازن : قرب من اخوه حضنو ربنا يخليك ليا ومتحرمش منك يا احله اخ في الدنيا وعينو دمعت علي تفكير عمتو وبنتها وانهم عايزين يفرقو بنهم 💕💑 .
مهاب : وله يحرمني منك يا اجمل واحن اخ وحضنو بعض وكل واحد راح علي عربيتو.
( انا ربنا يحميكم من شر السوسه والعقربه بنتها )
وصل مازن الشركه
مازن : بدموع 😭يارب عديها علي خير يارب عمتو وندي ميعملو الي قالو عليه امبارح يارب احفظ عيلتي وابعد عنهم اي شر يارب متخلنيش اشوف عليهم حاجه وحشه يارب هما اغله حاجه في حياتي يارب انا مستعد اعمل اي حاجه بس محدش يجي جنب عيلتي وانا مش هسمح لعمتو وبنتها يبعدوني عن عيلتي ماشي من النهارده هيشوفو وشي التاني
نسيب مازن ونرجعلو بعدين ونشوف هيعمل اي هيقدر يحمي عيلتو وله هيتفرقو خليني نشوف
المهم
عند مهاب وصل الشركه ودخل وهو زهقانه وقرفان وعايز يروح لنسمة
مني : استاذ مهاب .
مهاب : افندم .
مني قربت بدلع وحط اديها علي صدرو مالك بس كده باين متنرفز وزعلان .
مهاب بعد اديها وبصلها بعصبيه 😡مني لمي نفسك واتعدلي معايا وبعدين انتي مالك بيا زعلان او قرفان او حته متنيل علي عيني انتي شغله بالك بيا ليه اوعي كده .
وحسبها ودخل المكتب
مني : بعصبيه ماشي يامهاب تكلمني انا كده ولله ماشي اصبر عليا بس وانا هوريك 😵😈
وجي ابراهيم وشفها بتتكلم نفسها بعصبيه.
ابراهيم : في سرو اتهبلت دي وله اي .
ابراهيم : مني انتي بتكلمي نفسك هههههه😅 .
مني بصتلو وبزهق لا ابدا انا بس كنت بفكر في حاجه كانت مديقاني بس بصوت عالي .
ابراهيم بتريقه ههههههههههه اه😂 .
مني : بعصبيه استاذ ابراهيم انا مسمحلكش تضحك عليا .
ابراهيم : مسك نفسو بالعفيه عليها وعلي شكلها 😂🤭 اوكي ماشي سي يو يامنمن ودها بوسه علي الهواء ودخل لمهاب .
( انا ولله انك عسل ياهيما ايوه كده اديها البنت البارده دي علي دماغه 😅)
مني : عيل بارد ومستفز الله يحرقك انت وهو قرفتوني علي الصبح .
( ده انتي تقرفي بلد هههههه انا بردو عادي )
نخش لمهاب و ابراهيم
ابراهيم: هوبا ياهوبتي .
(انا فايق يابراهيم انت علي الصبح😅)
هوبا هوبتي او قصدي 😁🤭 .
مهاب : مكنش مركز معاه .
ابراهيم : هوبا هوبتي انت ياض .
مهاب : بصلو وركز معاه ابراهيم انت جيت من امتا .
ابراهيم : لسه داخل بس انت مش معايا خالص مين واخد عقلك .
مهاب : نسمة يابراهيم زعلان عليها اوي .
ابراهيم : بجديه نسمة مالها .
(مهاب : نسمة امبارح انتحرات ولسه هيكمل .
ابراهيم: بخضه😮 اي بجد لاحوله وله قوله اله بالله العلي العظيم ليه بس كده هي كويسه وله فيها اي .
مهاب : اديني فرصه افهمك طيب هي دخلت في غيبوبه والله اعلم هتفوق امتا يابراهيم .
ابراهيم : ليه بس كده دي البنت لسه صغيره ربنا يفوقها يارب وتقوم بالف سلامه .
مهاب : يارب يابراهيم يارب بتمنا تفوق اوي .
ابراهيم : ان شاء الله ياصحبي هتفوقك وتكون كويسه .
مهاب : يارب انا هروح اطمن علي نسمة سلام خلي بالك من الشغل الشركه امانه في ايديك .
ابراهيم : حاضر روح انت وماتقلقش علي حاجه انا هظبط كل حاجه .
مهاب : شكرا ياصحبي ربنا يخليك ليا وحضنو ومشي .
ونروح لي اية الي اول ما خلصت جامعه طلعت علي طول علي المستشفي واستاذنت تخش لنسمه .
اية : نسمة حبيبتي اسفه اتاخرت عليكي سمحيني .
وباست رسها وحشتيني اوي وحشني اتكلم معاكي واحكيلك علي كل حاجه فوقي يانسمة انا حابه اقولك علي الاحساس الي جيلي امبارح حاسه اني معجبه بي مازن من امبارح وانا بفكر فيه ومش عارفه اعمل اي حولت اطلعو من دماغي بس من امبارح وهو في بالي ومش بيروح يانسمه فوقي وقوليلي اعمل اي انا انا وهنا اية عيطت هستناكي تفوقي علشان تنصحيني وطلعت علشان تسبها ترتاح
وبعد شويه وصل مهاب وشاف اية وراح نحيتها
مهاب : السلام عليكم .
اية : بصتلو وعليكم السلام استاذ مهاب مكنش ليها لازم تيجي وتتعب كده كده نسمة مش بتفوق .
مهاب : اولا بلاش القاب قولي مهاب علي طول وثانيا انا مش بتعب وثالثا انا هفضل اجي لنسمة لحد ما تفوق ان شاء الله .
اية : تمام حاضر بس انا اتكلمت علشان حسيت انك بتتعب معانا .
مهاب : وله تعب وله حاجه يا اية انا مبعملش حاجه وعايز اقولك انا نسمة بقت حاجه مهما في حياتي زي ماهي مهما في حياتك .
اية : ماشي يامهاب واسفه لو ديقتك حضرتك .
مهاب : بمرح لا ابدا مش زعلان يابت انتي وبعدين اي جو حضرتك دي والحترام ده كلو يابت انتي 😂 .
اية : 🤣😂😂 هههههه بعيد عن يابت انتي الي قولتها مرتين بجد انت حاجه مسخره خالص حاضر هشيل الالقاب بعد الي انت قولتو ده دلوقتي 😂 .
مهاب : هههههه ايوه كده هيكون احسن ياله بقا هسيبك واخش اقعد مع نسمة شويه .
وجه مهاب يخوش
اية : مهاب .
مهاب : بصلها نعم .
اية : شكرا بجد علي كل حاجه وعلي كمان وقوفك جنب نسمة . مهاب : وبحب قال يا اية نسمة بقت حاجه اساسي في حياتي وانا وعد مني هشلها في عيني .
اية: يارب يامهاب تفوق وبتمنا ليكو انت وهي الخير .
مهاب : يارب عن ازنك بق هخش .
دخل مهاب عند نسمة
مهاب : بمرح نوسه ولله وحشاني يابت من امبارح و قرب من السرير اكتر ونزل باس رسها فوقي بقا بجد كلنا عوزينك ترجعي تفوقي من تاني وتحلي حياة كل واحد فينا وانا اكتر واحد انتي مش عارفه عملتي فيا اول يوم شوفتك فيه وانا مش مبطل تفكير فيكي فوقي يانسمة ووعد هفضل جنبك لاخر نفس فيا . نسبهم مع بعض شويه
بره عند اية جي مازن لقاها وقفه وعنيها مدمعه اوي ولما وصلها لقاها قعدت علي الكرسي
مازن : السلام عليكم .
اية : انتبهت ليه وبصتله وعليكم السلام استاذ مازن حضرتك تعبت نفسك وجيت ليه ده اخو حضرتك لسه جي من شويه. مازن : بصلها مازن وفضل مركز معاها شويه ايوه عارف انو مهاب هنا ممكن اطلب طلب منك .
اية : بصتلو بكسوف ايوه اتفضل قول انا سمعاك .
مازن : ممكن تشيلي الالقاب خليها مازن علي طول ممكن من فضلك .
اية : بكسف ايوه بس ☺🙈 .
مازن بحب : من غير بس بلاش القاب يا اية و تسمحيلي اقعد معاكي شويه.
اية : بتوتر حاضر اتفضل اقعد وسكتت متكلمتش تاني .
مازن : بعد ما قعد جنبها بس خاله مسافه علشان متتكسفش اكتر من كده وبصلها عرفيني عن نفسك يا اية حابب اعرف كل حاجه عنك بتحبي اي وبتكرهي اي لو مافيهاش احراج
اية : بكسف وحضرتك عايز تعرف اي عني بظبط .
مازن: كل حاجه عندك من صغرك لاغايت دلوقتي
وفضلو يتكلمو مع بعض وكل واحد اتكلم عن نفسه بعد شويه من التعارف.
مازن : اية متستغربيش من الي هطلبو دلوقتي بس انا بجد محتاج مساعده منك اوي .
اية : بستغراب مساعد اي مش فاهمه.
مازن:بحزن اية انا حياة اهلي دلوقتي في خاطر عمتي هي وبنتها عايزين يدمرو عائلتي وانا حابب اسعاد عائلتي بجانب اني طلبي منك دلوقتي مش تقليل منك بالعكس انا طلبي الي هطلبو علشاني انا كمان اكتر .
اية : انا مش فاهمه بجد يامازن طلب اي الي انت عايزني في ومتعلق بيك وبي اهلك وهيسعدكم .
مازن: اية تتجوزيني ) .
باس كده خلص البرت استنو البرت الي هاجي اية هتوافق وله هترفد تعالو نشوف وياتره نسمة هتفوق وله لسه مش دلوقتي خلينا نشوف).
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حكاية حب)