روايات

رواية حكاية توبه الفصل السادس 6 بقلم دونا

رواية حكاية توبه الفصل السادس 6 بقلم دونا

رواية حكاية توبه البارت السادس

رواية حكاية توبه الجزء السادس

رواية حكاية توبه
رواية حكاية توبه

رواية حكاية توبه الحلقة السادسة

سالم بهوس وهو بيمشي أيده علي وش توبه .. واخيراا هتكوني ملكي يا ملاكي بس تقومي أولا
توبه بتعب بتفتح عينيها .. اهااا انا فين وبتستوعب مكانها
سالم بهوس وجنون .. وحشتني يا توبه وحشتني يا حبيبتي وبيقرب عليها
توبه بخوف .. عمي سالم ايه داا انا فين
سالم بخبث .. بعد اللي هيحصل بينا مينفش تقولي عمي دي يا توبه قلبي وبدأ يقرب منها ويلمس عليها
توبه بدموع وخوف .. ابعد عني اياك تقرب مني انت فاهم
سالم بهوس وجنون .. انا استنيت كتير يا توبه لحد ما بقيت كيف الفرس والبدر مستحيل اسيبك
توبه بعياط وتوسل .. الله يخليك يا عمي أنا بنت اخوك حرام أكده غير اني متجوزه الله يخليك ابعد عني بقا
سالم بهوس وجنون .. مين ماكنتي تكوني مش فارق معايا غير اني عاوزك ملكي يا توبه وقرب منها بعنف
توبه زعيق شديد وعياط .. ععععععععاااااااااااااااااااااا جبببببل جبببببببببل الحقني

 

سالم بهوس وضحك شر .. زعقي براحتك لانه مش هيعرف يوصلك ههههههههه وهجم عليها بعنف شديد وهو وبيحاول يبوسها ويعمل ما حرمه الله
توبه بدموع ومقاومته .. ابعد عني ابعد ععععععععااااااااااا ابقا جببببببل الحقني
وفلحظه واحده الباب اتفتح ودخل جبل تحت صدمت سالم
جبل بغضب شديد .. سالم موتك علي ايدي وضربه بوكس خلها وقع علي الارض
سالم بخبث وبوجع .. ههههه بما انك جيت ايه رايك تشوفني وانا بعمل اللي انت معرفتش تعمله مع مراتك يا ابن الآسيوي
جبل بغضب وبركان هيج هجم عليه وفضل يضرب فيه لحد ما كسرله دراعته الاتنين ورجله كمان بغضب شديد لحد ما سمع صوت عياط توبه وشحطفتها فجري عليها
جبل بخوف .. انتي كويسه هااا
توبه بتفهم خوفه وبدموع .. ايوه كويسه الحمدلله بس انت أخرت ليه يا اخي أخرت ليه وحضنته جامد
جبل براحه وتنهيده .. الحمدلله وحقك عليا اني أخرت عليكي يا روحي خلاص اهدي يا توبه اهدي
توبه بعياط وبتدفن نفسها في حضنه .. جبل يلا نمشي من هنا الله يخليك
جبل بيشلها وبيطلع بيها وطلب من صالح يجيب سالم معاهم ويوده المخزن
توبه وهي في العربيه وبتعب .. جبل هو انت عرفت مكاني ازي

 

جبل بهدوء .. انا كنت مكلف حد من رجالتي يعرفي مكان سالم ويرقبه
فلاش
جبل دخل اوضه توبه ملقاهش فكان هينزل يدور عليها بس تلفونه رن
جبل بهدوء .. الو
.. جبل بيه الحق سالم خطف الهانم واحنا مشين وراه
جبل بعيون حمراء وغضب .. ابعتلي لوكشن المكان بسرعه
وفصل معاه
باك
جبل بهدوء رغم الغضب اللي كتمه .. بس كده يا ستي بيبوص عليها بيلقيها نامت والدموع علي خدها
جبل وهو بيمسح دموعها بيد واليد التاني سايق .. وحيات دموعك دي لدفعو التمن غالي قوي يا توبه الآسيوي
وصل جبل لبيت فنزل وشال توبه ودخلها الاوضه من غير ما حد حس بيهم ونايمها علي السرير وغير لها هدومها واطمن عليها ونزل
في مكتب الجد جبل بيدخل
جبل بعيون حمراء .. جدي هو في المخزن
الجد بجمود قام ونزل هو وجبل ومراد شافهم مع بعض صمم يروح معاهم

 

صالح بهدوء .. هشام بيه هو جوه وعمال يزعيق
جبل بيدخل بهبته وسالم بوجع بيتمسكن لم شاف أبوه
سالم بخبث .. ابوي الحقني يا بوي والله ندمت وعارف اني غلط مكنتش عارف ازي شطاني غلبني أكده والله
الجد بجمود .. قولي يا سالم شطانك برضك اللي غلابك علشان أكده قتلت أخوك كمال ومراته سمر
سالم بصدمه .. ايه
الجد بغضب وندم .. انا عاوز اعرف عملت ايه في دنيتي علشان اخلف شيطان زيك تقتل اخوك ومراته لأنهم عرفه وسختك وتحرم بنات اخوك من اهلهم وتنجس علاقتك ببنات اخوك وتبصلهم بشهوه برضوا هتقولي شطانك غلابك يا سالم
مراد واقف في حاله غضب وصدمه وجبل ماسك نفسها بالعافيه عنه وصالح اللي زعلان وحاسس بقهرت هشام
سالم بشر .. اهااا انا اللي قتلت كمال وسمر ايوه انا اللي قتلتهم لأنهم عرفوا اني بحب توبه وكانوا هياخدها ويسافروا فمكنش قدمي غير اني اقتلهم لأنهم وقفين قصد ومكملش كلامه لأن الجد طلع مسدس وضربه طلقه في رأسه انهيت حياته
جبل ومراد وصالح في صدمه
الجد بهدوء .. صالح خده ارميه جثته النجسه دي لحيوانات تاكلها وطلع
جبل بهدوء بيسحب مراد من صدمته بصدمه وطالع
في البيت
الجد بهدوء .. انا هسافر معاكم القاهره يا ولاد وكل واحد فيكم واخد قطعه من قلبي يا ولاد الآسيوي انتوا هتاخدوا جواهر الاسيوطي فتحافظوا عليهم وإلا..

 

مراد بخوف ومرح .. وإلا ايه دي سرسور في قلبي ومربعه انا اروح اجهز وطلع جري
صالح بضحك .. الواد الصدمه ماثره عليه
جبل بهدوء .. انا طالع اطمن علي توبه يا جدي اشوفكم علي فطار واستاذن وطلع
في اوضه توبه
جبل دخل اطمن عليها وبعدها راح اخد شاور وراح نام جنبها لحد
توبه بنعاس .. ايه دااا مالي متربطه كده وبترفع رأسها بتلقي نفسها جوه حضن جبل
جبل بيصحا بسبب حركته .. انتي كويسه
توبه بلوي بوز .. كويسه كويسه بس مش كل مره اصحا فيها القيك ربطني جنبك وبتركز علي هدومها
جبل بغيظ .. نفسي مره واحده تتكلمي عدل واتفجا من صريخها
توبه بزعيق .. ععععععععااااااااااااااااااااعععععععععع يا قليل ادب استغليت اني نايمه وعملت اللي عملته
جبل بغيظ .. بت انتي استغليت ايه في ايه
توبه بدموع .. انا مكنتش لبسه كده
جبل وهو بيمسح علي وشه .. توبه ممكن تهدي وعلفكره انا مستحيل اقرب منك واستغل انك نايمه شغلي دماغك بقا انا مستحيل اعمل كده اصلا
توبه وهي بتمسح دموعها بضهر أيدها .. طب مين اللي غيرلي هدومي
جبل بضحك .. انا هيكون مين يعني متخافيش مشوفتش حاجه يعني وغير اني مسيري هشوف كله
توبه بغيظ قمت .. ما انا بقولك انك قليل الادب
جبل بيسحبها عليه وبيهمس .. هموت و اعرفك قلت الادب صح علشان تعرفي اني لحد الان محترم معاكي جداا
توبه بخجل .. جبل ابعد

 

جبل بغيظ منه .. هو انا كل ما اقرب منك تقوليلي ابعد يا جبل .. جبل عيب كده واضح انك ناسيه انك مراتي
توبه بزعل بسبب كلامه .. انا مش ناسيه بس انت مش بتحبني
جبل بغيظ منها وهو قايم .. انتي مجنونه صح ماهو لو مش بحبكك مستحيل حته افكر اطلبك من جدي أو حته احاول اقرب منك انا هدخل اغير هدومي بدل ما اتشل وانتي انجزي علشان كتب كتاب مراد واختك ونلحق نفطر
وسابها ودخل يغير هدومه ويهدي أعصابه
توبه بحب .. هو هو اعترفلي بحبه بطريقه غير مباشره يعني هو مش اتجوزني شفقه هو اتجوزني لانه بيحبني ععععاااااعععع
جبل من الحمام .. في ايه يا مجنونه بتزعقي ليه
توبه بهدوء .. ابداا مفيش
جبل بغيظ .. يخربيت برودك يا شيخه ايه دااا اعملك ايه يعني علشان تحسي بمشاعري اففف سيبك منها يا جبل هي بس ناوي تجلطك بس هتصرف برضوا
توبه بلوي بوز .. طب هو زعلان مني دلوقتي اعمل ايه اصلحه ازي داا اممم
مش عارفه اعمل ايه المهم اجهز الاول بعدها يحلها ربنا
جبل جهز وعمل كم مكالمه وفضل مستنيها في الاوضه

 

جبل بغيظ .. خلصت ولا لسه يا توبه هانم انجزي
توبه بتوتر .. لسه يا جبل ممكن انت تنزل وانا هخلص وهنزل وراك
جبل بتفكير وتحذير.. اممم طب اياك يا توبه تلبسي فستان مش هيعجبني ومش كويس اقسم بالله هطربك الدونيا علي دماغك فاهمه
توبه ببلع ريقها .. هااا لالالا متقلقش بس انت انزل علشان الناس وانا هحصلك
جبل بغيظ .. ماشي يا توبه لما نشوف اخرتها
توبه بلوي بوز.. اعمل ايه انا دلوقتي حلو داا
عداا اليوم علي كل والوقت كلهم جهزوا والناس جت وكتبوا كتاب ساره ومراد
عند توبه وجبل
توبه وقفه وسط البنات وجبل هيطق بسبب فستانها اللي
كانت لبسه كان فستان نبيتي اكمام طويله وهو طويل بس كان ديق من عند الصدر
وتوبه مرعوبه من نظراته ليها ومش عارفه تتحرك سميرة لحظه المشحنه بين جبل وتوبه
فقامت من جنب ساره واخدت توبه ودخله اوضه وكل تحت أنظار جبل اللي مفروس
في الاوضه

 

سميرة بحنان .. مالك يا توبه يا بنتي في ايه مالك انتي وجبل من ساعه ما نزلتوا في توتر ما بينكم
توبه بضحكه بسيطه .. واضح انه مش عجبه الفستان يا خالتي
سميرة بضحك .. حبيبتي من ناحية الفستان فدي انا عارفها بس قوليلي علاقتكم عامله ايه
توبه بخجل .. هااا عيب يا خالتي
سميرة بضحك وحنان .. هااا ايه بس وفين العيب دااا جوزك يا حبيبتي لازم تحتويه وتملي عينه احسن يبص بره
توبه بغيره وخجل .. والله اخلع عنيه الاتنين وبعدين انا مش عارفه اعمل ايه يعني احتوائه ازي داا
سميرة بضحك وحنان وهي بتطبطب علي كتف بنت اختها الغاليه .. هو جبل عمره ما في بنت عجبته ولا دخلت عقله وقلبه غيرك بس برضوا وتعالي افهمك بقا بعد كلام كتير
توبه بخجل و وش احمر .. هاااا لا لا يا خالتي عيب هتكسف اعمل كل داا
سميرة بضحك وحنان .. حبيبتي دااا جوزك وطالما بتحبيه يبقا مفيش عيب ولا انتي مش بتحبيه
توبه بحب وبتسرع .. لا لا طبعا انا بموت فيه وبحبه اوي كمان صدقني
سميرة بحنان .. طب ياختي يلا احسن ساره هتلاقيها هتموت وتعرف احنا سبنها ليه و طلعوا

 

جبل بغيظ اول ما لمحها رحلها ومسكها من أيدها .. تعالي عاوزك واخدها وطلع بره
توبه بوجع .. جبل ايدي انت وجعتني في ايه
جبل بغيظ وهو عينه علي تقسيمت الفستان من فوق .. عجبك داا . عجبك شكل ام جسمك اللي مبينها دااا
توبه بدموع .. جبل انت وجعتني
جبل اخد باله أنه ضغط علي دراعها فسابها ولف وشه بعيد عنها
توبه بتقرب منه وبتبوسه من خده بخجل .. جبل انا اسفه مكنش قصدي اعصي كلامك أو اتجاهله وفضلت تتكلم كتير
جبل بتوهان .. انتي
توبه بحب.. انا بحبككك اوي
جبل بصدمه و عشق مسح دموعها واخدها في حضنه .. وانا بعشقك يا توبه يا روح الجبل
توبه بحب .. بجد انت بتحبني طب امته حبتني
جبل بفرحه .. لم تقولي أمته انتي الاول
توبه بحب .. تعال نقول مع بعض
جبل بعشق .. موافق .
جبل وتوبه في نفس واحد .. اول يوم شوفتك فيه
توبه وجبل ضحكوا سوء والفرح ماليه قلوبهم
جبل بعشق شالها وقال .. يبقا يلا بينا
توبه بصدمه .. ععع نزلني انتي راح فين كده
جبل بعشق وخبث .. بصراحه انا صبرت كتير ولحد كده وكفايه
توبه بخجل .. جبل نزلني في كتب كتاب اخوك واختي وناس جوه كمان ميصحش نسبهم

 

جبل بعشق .. ما خلاص هما اتجوزه المهم دلوقتي انتي عاوزه اتكلم معاكي في موضوع مهم وضروري جدااا
جبل اخدها وفي العربيه ومشي
في البيت
ساره بمرح .. هما جبل وتوبه راحوا فين يا خالتي
سميرة بحنان .. معرفش يا بنتي
مراد بيميل عليها .. هما راحوا نفس المكان اللي هخدك فيه بس بعد ما الناس تمشي
ساره بعدم فهم .. هنروح فين يعني
مراد بمرح .. لما نطلع هفهمك بقا لانه هنا مينفعش لانه الموضوع عملي
الجد بفرحه .. انت يا واد اتلم عيب أكده
مراد بحب .. حاضر يا جدي حاضر
الكل انبسط وفرحه تمت وكل اخد بعضه ورح يشوف حاله ومراد اخد ساره واطلعوا اوضتهم
عند جبل وتوبه

 

توبه بضحكه .. طب قولي احنا رايحين فين
جبل بحب .. هخطفك اليله دي عندك مانع
توبه بحب .. معنديش مانع يا سيدي بس ساره ومراد والعائله هيقولوا ايه
جبل بحب .. بيقولوا اللي يقوله تعالي بس ونزلوا في مكان وسط الزرع بس متظبط بطريقه جميله وتسحر وكان في بيت كمان
توبه بدهشه .. الله ايه الجمال دااا
جبل بحب بيحضنه وانفاسه بتخبط في رقبتها .. عجبك
توبه بحب .. جداا
جبل بتوهان .. طب تعالي وساحبها من أيدها و دخلوا البيت
توبه بإعجاب .. ايه الجمال ده الديكور حلو اوي
جبل بعشق وخبث .. تعالي بقا اوريكي اوضه النوم
توبه بخجل وضحك .. لاااء بقا و جت تمشي

 

جبل ساحبها جامد ليه وباسها بعشق وفرح جدااا لما لاقه توبه اتجوبت معاه بعد عنها بالعافيه
جبل بعشق .. لا كده الموضوع كبير جداا وهيوسع مننا
توبه بخجل دفنت وشها كله جوه حضنه وشالها واخدها الاوضه وراح العالم الخاص بيهم وبعدها عيب بقا هههه و بقيت توبه ملك لجبل و زوجته قولا وفعلا
عند مراد وساره
مراد بحب .. اخيرااا اتجمعنا تحت سقف واحد يا قمري
ساره بخجل ..انا انا هروح اغير الفستان
مراد بخبث .. طب ما اساعدك انا
ساره بخجل .. ولاه ابعد عني تساعد مين عيب الكلام دااا يا بابا اكبر شويه
مراد بحب وضحك شديد سحبها عليه .. عيب طب تعالي بقا اروركي العيب وهما كمان راحوا للعالم بتعهم وبقيت ساره زوجة مراد قولا وفعلا
وطالع يوم جديد علي ابطالنا عند
جبل وتوبه
توبه صاحيه لقيت نفسها في حضن جبل فاتكسفت تقوم وبسبب حركتها جبل صاحي
جبل بحب .. انا لازم اتعود كل يوم اني اصحا علي حركتك دي
توبه بخجل وتعب .. ممكن تقوم علشان عاوزه اقوم

 

جبل بخبث .. طب ما تقومي انا حايشك
توبه بخجل و وجع .. بلاش بقا قلت ادب و اوع اهاااا
جبل بقلق .. انتي كويسه
توبه بحب وبتعب .. مفيش انا كويسه متقلقش
جبل بقلق شالها ودخل بيها الحمام وقعدها في البانيو وكان فيه مياه سخنه شويه
جبل بعشق وزعل .. حقك عليا يا حبيبتي واه انا بره لو عوزتي حاجه نادمي
توبه بحب .. باسته من خده وقالت أنا هخلص وطالع بلاش بوز علي الصبح
وجبل ابتسملها وطالع غير هدومه وغير فرش السرير وطلع لقها خلصت
جبل بيحضنها .. انتي كويسه
توبه بحب .. ايوه كويسه متقلقش
جبل بعشق .. حقك عليا انا كنت عنيف معاكي امبارح علشان كده صاحيه تعبانه
توبه بعشق .. اي حاجه منك انا بحبها ومستحيل تتعبني فاهم
جبل بحب بيحضنه وباسها .. طب يلا بقا لأنهم هتلاقيهم بياكل في روحهم
توبه بضحك .. دقيقه هغير وانزل
جبل بمشاكسه ..اساعدك
توبه بخجل .. لا شكراا
جبل بلوي بوز .. طب خلاص براحتك المهم البسي حاجه غير الفستان بتع امبارح ماشي

 

توبه بضحك .. حاضر حاضر يلا بقا وسابتها
جبل وتوبه جهزوا ومشيوا علي البيت
في بيت الاسيوطي علي معاد الفطار كلهم قاعدين
دخل جبل وتوبه
مراد بمرح .. اي دااا انتوا جيتوا انا خلاص قولت هتقضوا شهر عسل طويل وكده
سميرة بحنان .. تعالوا يا ولاد يلا اكسروا صيامكم بشويه مياه
ساره بلوي بوز .. كده يا توبه تسبيني وتمشي
توبه بزعل .. انا اسفه بس
جبل بهدوء وحنان .. هو احنا سبناكي وسط فالصحرا دااا احنا سيبنك مع المحروس جوزك والعيله
ساره بمرح .. لا انت صح يا جوز اختي
توبه حضنت ساره وقعده يضحكوا
ومراد بيميل علي اخوه .. سبع ولا ضبع يا جبل الآسيوي
جبل برفع حاجب .. سبع يا ابن الآسيوي ولم ساعتك بقا
مراد بضحك وهو بيطبطب علي كتفه .. اصلا بطمن عليك يا جبل يا قمر انت
جبل بغيظ منه .. ولاه اخرس وقولي انت ايه
مراد بضحك .. هو دااا اخويا لا طبعا سبع زي اخويا وعيله الآسيوي طبعا ههه
جبل بغيظ منه .. طب اخرس بقا ومره واحده قلم نزل علي قفاه مراد من جده

 

الجد بفرحه وحب .. وبكده اكون اطمنت عليكم ويا حبايبي
والكل قعدوا يضحكوا ويتكلموا في فرحه وراحه بال وبعد يومين بظبط
وفعلا جبل نفذ وعده لتوبه وسافر هو أمه وأخوه وساره والجد وكريمه وصالح كمان والجد طلب من جبل يتوله شغله هو وصالح ومراد ويضم شغلهم علي بعض علشان يعرف ياخد هدنه ويرتاح بقا شويه وفعلا جبل نفذ طلب الحد وعاشوا في جوه عيله مريح رغم الظروف
مهما كانت الظروف المحبه جميله ومهما كانت المشاكل ايه لازم تكونوا ايد واحده هتتحل و الوعود اللي بنوعد بيها ناس غاليه لازم نحققها مهما قاسي الكبير علي الصغير لازم نحاول نراضي ومهما كان الصغير جاحد ومتمرد علي الكبير لازم ندي فرصه لتغير ومعرفه الصواب والكره والحقد والبعد عن ربنا بيهلكك وبيدمر نفسك قبل حياتك ..
عاشها بما يرضي الله هتلاقي الدونيا اتسهلت وكلها خير ومحبه وتعوضات حلوه
هي دي حكايتي حكايه توبه

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حكاية توبه)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى