روايات

رواية حكاية توبه الفصل الرابع 4 بقلم دونا

رواية حكاية توبه الفصل الرابع 4 بقلم دونا

رواية حكاية توبه البارت الرابع

رواية حكاية توبه الجزء الرابع

رواية حكاية توبه
رواية حكاية توبه

رواية حكاية توبه الحلقة الرابعة

جبل اخد توبه وطالعوا جناجهم
توبه لسه مصدومه ووقفه مكانها
جبل هيموت ويضحك علي شكلها بس تصنع الجمود وراح يغير هدومه وانصدم أن كل هدومه موجوده في الجناح فضحك بصوته كله وقال .. اهاااا منك يا جدي انت وماما
توبه فاقت علي صوت ضحكه العالي فدخلتله بغيظ .. هما جوزني واحد مجنون ولا ايه بتضحك علي ايه يا جبل بيه
جبل بغيظ وهو بيقرب منها .. جوزك واحد عاقل اوي بس وقت الجنون فهتلاقيه مجنون فخلي بالك بقا وعلي بضحك ليه فمش هقولك برضوا
توبه بخجل .. ولاه ابعد ومتقربش التزم الحدود اللي بينا لحد ما اعرف ايه حوار الجوازه دي ولسه هتطلع
جبل بهدوء مريب مسك أيدها وساحبها عليه ووسط صدمتها .. فهمتي أو مفهمتيش متنسيش انك بقيتي مراتي فتتكلمي معايا باحترام فاهمه
توبه بخجل .. ابعد طيب
جبل بهدوء سابها وهي طلعت بره الاوضه جري
وجبل ابتسام بحب .. ربنا يستر واستحمل قربك دااا يااارب الصبر من عندك ودخل اخد شاور بس أنصدم وهو داخل من هدوم توبه وقعد يضحك اوي علي اللي هيحصل لم تشوفهم
عند اختنا توبه واقفه بتاكل في نفسها وهتموت وتعرف هما اتجوزه ازي وأمته هو اتقدملها لحد ما شافته طالع بشكل خله قلبها ينبض بشده
جبل كان طالع وشعره مبلول ونازل علي عينه وكان لبس بنطلون اسود بس والتشيرت كان ماسكه في أيده والفوطه ماسكه في ايد تانيه بينشف بيه شعره وهو بيرفع رأسه لقا توبه لسه قاعده وبسرعه نزلت عنيها
توبه بخجل وهي عيونها في الأرض .. انت ازي تطلع كده يا اخي انت مش مراعي اني موجوده معاك في ام الاوضه
جبل وهو بيقرب يقف قدمها .. والله براحتي دي اوضتي وانتي مراتي وحلالي غير اني متعود علي كده لم بكون في الاوضه بتعتي فتعودي
توبه بغيظ منه .. يوووووه اوع كده عاوزه اروح اغير هدومي انا كمان
جبل بخبث وضحك .. اه روحي روحي دااا حته الجوه حر والهدوم اللي جوه مريحه اوي روحي يلا
توبه بستغراب من كلامه .. قصدك ايه الله انا بسالك ليه اصلا وانت ملكش دعوه وسابته ومشيت
جبل بضحك .. انتي اللي جوزكي مجنون ولا انا اللي جوزني مجنونه هههههههه وراح يكلم عامر علشان الشغل وقعد علي لابتوب يشوف شغله وهو مستني رد فعل توبه
توبه دخلت علطول علي الحمام اخدت شاور وريحت أعصابها لبست البورنس واتكدت أن جبل مش في الاوضه وطلعت علشان تلبس
توبه ويوقها مفتوح من منظر الهدوم .. ياليله بيضه ايه الهدوم دي .. دي هدوم متتلبش ابدااا وافتكرت كلام جبل ليه وهو بيقوله الهدوم مريحه اوي
توبه بغيظ وهي بلف وشها .. سافل سافل وقليل الادب افففف وفضلت واقفه مش عارفه هتعمل ايه لحد ما حولها فكره
جبل بستغراب .. هي مالها دي اتاخرت ليه كده ولسه مخلصش كلامه أنصدم بتوبه
توبه كانت لابسه تشيرت وبنطلون من هدوم جبل وكانوا وسعين عليها جدااا وكانت لفه الفوته علي رأسها وطالعه بثقه البت
جبل انفجر في الضحك بصوته كله .. هههههههههههههه هههههههههه اي دااا بس
توبه برفع حاجب .. ملكش دعوه يا يابابا
جبل بخبث وهو بيقرب منها .. والله طب لو سمحتي اخلعي هدومي دي انا عاوزهم دلوقتي
توبه وهي بتزقه وبتجري بعيد .. انت انت قليل ادب
جبل بيقوم بيجري وراه .. انا قليل ادب طب تعالي واوريكي قلت الادب صح
توبه وهي بتجري .. ععععععععاااااااااااااااااااااا دااا بعينك يا قليل ادب ابعد عني يا عم انت بقا
جبل بستفزاز .. لما اخد هدومي الاول يا قطه
وكان هيمسكها لحد ما توبه فلت منه وجريت دخلت الحمام وقفلت علي نفسها
جبل بضحك .. اطلعي يا خوافه اطلعي
توبه بضحك .. ابدااا يا بابا وانا مش خوافه دااا انت قليل ادب
جبل بتصنع أنه جاله مكالمه ضرورة .. طيب خليكي عندك كده اخلص المكالمه دي وافوقلك
وفتح باب الاوضه وقفله
توبه سمعت صوت الباب اتنهدت وفتحت باب الحمام وطلعت لقيت اللي بيسحبها ليه بقوه
جبل وهو محوطها .. انا قليل ادب يا توبه هااا
توبه بخجل .. ابعد يا جبل كده عيب
جبل بابتسامه علي خجلها .. انتي مراتي علفكره فمفيش عيب وسحبلها الفوته اللي شبه وقعه من علي شعرها
وقرب منها جامد ودفن وشه في تجويف رقبتها يستمتع برحته الفواحه اللي شبه الزهور البريه
توبه بخجل وهي بتزقه .. جبل ممكن تبعد
جبل فاق وبهدوء بعد عنها خالص ورجع كمل شغله
توبه رغم خجلها إلا أنها استغرابت تصرفه داا بس كبرت وكانت طالع من الجناح
جبل بهدوء .. رايحه فين في ساعه زي دي
توبه بخجل .. رايحه اجيب هدوم من اوضتي بدل ما انا غرقانه في هدومك
جبل بهدوء .. لا خليكي كده شكلك حلو والصبح ابقي اعملي اللي انتي عاوزه
توبه بتنهيد .. طيب قولي هتنام فين
جبل برفع حاجب .. هنام فين ايه .. اكيد هنام علي السرير
توبه بلوي بوز .. طيب ياعم
وراحت جابت بطانيه وظبط الكنبه اللي في الاوضه علشان تعرف تنام عليه وكله تحت عيون جبل
جبل خلص شغله وقفل لابتوب وقام ساحبها من أيدها ونايمه علي السرير واخده في حضنه
توبه بخجل .. انت بتعمل ايه عيب كده مش هعرف انام
جبل بصوت ملينا تعب .. لمره المليون انتي مراتي واني اخدك في حضني دي اقل حاجه فنامي الله يباركلك
توبه رغم خجلها إلا أنها نامت وهي ساكته
في صباح جديد
مراد بضحك .. هموت واعرف ايه اللي حصل اكيد اتخانقوا
سميرة وهي بتضربه علي قفاه .. اخرس بقا وادعي بالخير
ساره بقلق .. ربنا يستر دي توبه كانت مصدومه امبارح
سميرة بابتسامه وحب .. يا حبيبتي متقلقيش أن شاء الله خير
كريمه رغم فرحتها إلي أن القلق مسيطر برضوا .. ربنا يستر بس هما اخروا ليه في النزول
مراد بمرح .. انا عندي فكره ايه رايكم نطلع نطمن احسن يكون قتلوا بعض
سميرة بغيظ .. مراد بيه اللهم اننا صايمين يا حبيبي عدي اليوم علي خير
مراد بضحك .. انا سكت خلاص يا كبيرة بس فين جدي هشام علي كده
ساره بضحك ..هتلاقيه في المكتب بيظبط اومور للشغل مع عم صالح
مراد بمرح .. طب تعالي معايا نروحلو واخد ساره ورح
في اوضه جبل وتوبه
جبل صحي لقا توبه في حضنه وشعرها مغطي وشها فبيشيله بحب وفي سره .. اه منك يا توبه روحي وعقلي وقلبي وبقيتي ملكي يا ملاكي وفاق علي حركت توبه وهي هتفوق من النوم
توبه بنعس .. اممممم ايه دااا وبتحط أيدها وبتحركها علي جسم جبل وبتصرخ
توبه بزعيق .. ععععععععااااااااااااااااااا انت مين وبتعمل ايه هنا
جبل برفع حاجب وغيظ .. نعم يا روح امك ايه انت مين دي في حد يصحا كده
توبه بتذكر وبغيظ .. متجبش سيره امي طيب وقامت بغيظ من مكانها
جبل بغيظ وبيكلم نفسه .. في حد في الدونيا يصحي حد كده ياربي
توبه بغيظ وعصبيه وهي دخله اوضته جابت منها هدومها وغيرت لبسها ونزلت وجبل نفس الكلام وهما الاتنين نزلوا وهما بياكلوا في روحهم صباحوا علي كريمه وسميرة وقعدوا كل واحد في جنب .. التافه عندهم معندهاش يمي ارحمني
كريمه بقلق وبلوي بوز .. استر يارب هما مالهم أكده ملغمين ليه
سميرة بقلق .. يا مراري ياني ربنا يستر يا كريمه
كريمه بتلطيف .. عاملين يا يا حبايبي
توبه بغيظ .. خالته كريمه ممكن اعرف فين جدي
كريمه بضحك .. الله وجدك في المكتب يا توبه
توبه بغيظ وبتستاذن تمشي وهي بتبص لجبل بغيظ
جبل بيضرب علي وشه .. انا اللي جبته لنفسي
كريمه بضحك وطبطبه علي ضهر جبل .. معلش يا جبل دي توبه قلبه ابيض وغلبانه بس انت اكيد ديقتها
جبل بضحك .. انا ابدااا انتوا تعرفوا عني كده
سميرة بلوي بوز .. ابدااا يا حبيبي امك
جبل بهدوء .. طب انا قايم وراه اشوف هي هتعمل ايه
في المكتب
مراد بمرح وهو بيساعد جده في الشغل .. جدي هموت وأشوف هتعمل ايه توبه لم تعرف انك كنت مخطط لأنها تتجوز جبل من الاول وأنه مفيش عريس جاي من سافر اصلا
الجد بابتسامه .. اخرس طيب
ساره بقلق .. بس يا جدي انا قلقانه هي لو عرفت هتزعل مننا اوي
صالح بصدمه .. هشام بيه توبه أهنئك
توبه بهدوء دخلت المكتب تحت صدمت الكل

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حكاية توبه)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!