روايات

رواية حكاية توبه الفصل الخامس 5 بقلم دونا

رواية حكاية توبه الفصل الخامس 5 بقلم دونا

رواية حكاية توبه البارت الخامس

رواية حكاية توبه الجزء الخامس

رواية حكاية توبه
رواية حكاية توبه

رواية حكاية توبه الحلقة الخامسة

توبه بهدوء .. ليه يا جدي عملت أكده فينا وحضرتك عارف أنه مش ريدني
الجد بحنان وهو بيسحبها لحضنه .. من اللي قال أكده يا بتي اقعدي أهنئ وانا هقولك
توبه بدموع محبوسه .. بس يا جدي هو مش ريدني وأكده هو مجبور علي الجوازه دي
جبل بهدوء .. اظبطي كلامك يا توبه جبل فايز الآسيوي مستحيل ينجبر يا توبه هانم
توبه بهدوء .. جدي ممكن اعرف سبب الجوازة دي طيب
جدي بحنان وهو بيطبطب عكتفها .. اسمعني يا بتي جبل هو الوحيد اللي هيعرف يحميك ويخلي باله منك ومن ناحيه رايدك دي فهو هيخبرك بيها بعدين مش أكده يا جبل بيه
جبل بهدوء .. تمام يا جدي وانا اسف
الجد بابتسامه .. ولا يهمك يا ولدي
توبه بحب .. بس يا جدي أكده أو أكده انت موجوده وبتحميني انا وساره
الجد بحنان .. حبيبتي انا مش بقيلك العمر كله انتي وساره ومسير كل واحده فيكم ليها بيتها وأسرتها
توبه بحب وهي بتدفن نفسها في حضنه .. ربنا يديك الصحه والعافيه يا حبيبي ويطول في عمرك كمان وكمان بس
الجد بحنان .. بس ايه بس اسمعوا يا ولاد وبمناسبه أننا كلنا موجودين حابب اعرف رايك ايه ياساره
ساره بستغراب وسميرة وكريمه بصوا لبعض بعد فهم
توبه بستغراب .. رأيها في ايه يا جدي

 

الجد بابتسامه وفرح .. مراد متقدم لساره ايه رايك يا بتي
توبه بفرحه .. اهااا يا ساره موافقة ساره من الصدمه والخجل واقفه مصدومه و في حاله ازبهلال بس
مراد بقلق .. الله دي مالها دي ردي الله يكرمك يا بنتي جاي دلوقتي تسكتي ولا ايه .. اقولك يا جدي جوزني انا هي زي جبل وتوبه وانا ابقا افهمها بعدين
الجد بضحك .. هههههه اتقل يا واد
ساره بخجل شديد .. اللي تشوفه يا جدي
الجد بحنان وفرحه .. يبقا علي بركت الله االكتب كتاب النهارده بليل
سميرة وكريمه بفرحه زعرطوا
الجد بابتسامه .. أمته هترجعوا القاهره يا ولدي
توبه بستغراب .. مين اللي هيرجعوا
جبل بهدوء .. خلال تلات تيام يا جدي
توبه بتفكير وقلق .. اه انت اللي هترجع القاهره صح علشان الشغل مش كده
جبل بهدوء .. كلنا هنرجع يا توبه مش انا بس متنسيش انك مراتي يا توبه
توبه بزعل .. يعني ايه كلنا انا مش هروح في حته انا مش هسيب جدي وأروح معاك في حته انت فاهم
الجد بحنان .. توبه يا بتي اسمعي كلام جوزك
توبه بدموع محبوسه .. بس انا مش هسيبك يا جدي وطلعت جري علي اوضتها

 

الجد بابتسامه .. جبل يا ولدي اطلع وارها جبل سمع كلام ومشي
ساره بزعل .. أكده يا جدي
الجد بابتسامه .. تعالي أهنئ يا لمضه انتي مش كفايه توبه وعناده
ساره بدموع محبوسه .. خلاص يا جدي مش موافقة علي الجوازه دي
مراد بلطم .. ايه انتي بتقولي ايه لا لا لا اقرصين يما
سميرة بضحك .. عيوني يا حبيبي
مراد بزعيق .. اهااااا يما انا كنت بهزر يا سوسو ليه كده
الجد بحنان .. اتقل يا واد أكده وانتي يا ساره يا بتي انا هكون موجود علطول
ساره بدموع .. لا يا جدي انا مش همشي من أهنئ ولا راح اتجوز كمان
مراد بلطم .. أكده انا اللي مش هتجوز يا مربوحه قصدي يا ساره
الكل انفتحوا في الضحك
الجد بضحك وهو بيطردهم من المكتب .. خلاص يا ولاد بقا اشوفكم علي معاد الفطار وكتب كتاب يلا بقا لاني عندي شغل كتير
ساره طلعت لبره وهي بتمسح دموعها والكل طلع
عند توبه
توبه نايمه علي السرير وبتعيط بشحطفه

 

توبه بعيط .. عععع عععاا ععا ليه كده بس بيحصل ليه معايا كده ليه يا جدي عاوزنا نبعد عنك وكمان انت جابره عليا
جبل بغيظ .. لمره المليون اقولك مش جبل فايز الآسيوي اللي ينجبر علي حاجه يا توبه
توبه وهي بتتعدل وبتقف قصاده بغيظ .. اسمعني انت هطلقني لاني مستحيل ابعد عن جدي وكمان مش بحب اقعد مع واحد مجبور عليا يلاا بقا
جبل بعصبية بيسحبها عليه .. اياك اسمعك تقوليها تاني يا توبه و مستحيل اطلق فاهمه وبيضغط علي وسطها انتي ملكي يا توبه انتي توبه جبل الآسيوي
توبه بتوهان ووجع وهي بتبعد .. جبل ابعد كده غلط ابعد ايدك عني بقا
جبل بعصبية اكتر من رفضها قربه بيسحبها عليه وبيبوسها بعنف لحد ما حس بطعم الدم ممزوجه بدموع
توبه بدموع وخجل و وجع .. أأنت انت عععااا ابعد عني بقا ابعد
جبل وهو بياخدها في حضنه .. اسف
توبه بعياط جوه حضنه كأنها مصدقه .. عععععااااا هو ليه بيحصل معايا كده قولي ليه كده يا جبل
جبل بحنان ووطبطبها علي ضهرها .. استغفر ربك يا توبه وقولي الحمدلله وياستي لو علي جدك انا مش هسيبه ايه رايك
توبه بفرحه بطلع من حضنه .. بجد هتخليه يجي معانا
جبل وهو بيمسح دموعها وآثار الدم من عند شايفيفها .. ايوه جد جد كمان يلا اضحكي بقا
توبه بفرحه حضنتها جامد تحت صدمه جبل وفرحته قالت .. حبيبي يا جبل شكراا شكرااا وفي لحظه استوعبت اللي قالته طلعت جري من الأوضه
جبل بتوهان وبيضحك .. بعيد عن خوفك دااا إلا أني قريب هكون حبيبك يا توبه روحي ونزل وراها
في الجنينه .
ساره بدموع ورايحه وجايه .. ععععععععاااااااا اعمل انا اختي من ناحيه وجدي من ناحيه ومراد افففف ععععععاااا اعمل ايه انا
مراد بهدوء .. ساره اهدي
ساره بعياط بتقعد مكانه .. عععااا انا مقدرش اقعد في مكان بعيد عنهم صدقني

 

مراد بينزل يقعد جنبها وياخدها في حضنه .. بلاش عياط ومستحيل اصلا اسيب جدي هنا لوحده
ساره وهي بتمسح دموعها بضهر أيدها .. بجد يا مراد بس هتقنعه ازي بس دااا جدي اعناد من توبه وجبل
مراد بضحك .. لا ما انا هحرض عليه جبل فمتقلقيش ويلا اجهزي يا عروستي وبلاش عياط الله يكرمك دااا النهارده كتب كتابنا
ساره بخجل وهي بتقوم .. ابعد كده طيب علشان اشوف هجهز ازي
مراد بحب .. ايوه بقا هي دي عروستي وراما نفسه علي الارض
ساره بحب طلعت اوضتها
توبه نزلت دخلت المطبخ ساعدتهم
جبل طلع لجنينه قعد مع اخوه
مراد بغيظ .. دلوقتي هنعمل ايه في جدي بقا يا جبل بيه
جبل بهدوء .. هتتحل يا خويا وربنا يستر
مراد بهدوء .. جبل قولي سالم مات ولا موضوع فاكس
جبل ببرود .. انت شايف ايه
مراد بلوي بوز .. ما انا لو شايف يا خويا مش هسالك
جبل بغيظ منه .. يبقا مش هقولك يلا بقا عشان تشغل دماغك دي وتورني قدراتك يا ظريف
مراد بضحك .. يابني انا قدراتي بخاف عليها من الحسد فمش بخليها تظهر

 

جبل بغيظ منه .. بص اللي حصل بقا يا مراد بيه وبدااا يحكي كل حاجه لمراد
جبل بغيظ .. فهمت يا خويا
مراد بضحك .. اهااا قول كده بس الخطر لسه مستمر كده
جبل وهو قايم .. لا متقلقش كلها متسيطر عليه يا ظريف
مراد بضحك .. يا جامد انت بس رايح فين
جبل بغيظ منه .. ملكش فيه ولما تكبر ابقا اقولك
مراد بمرح .. اكبر اكتر من كده اورح فين وبعدين كده بسرعه دي زهقت مني يا جبل طبعا ما هي بقيت اهم مني يا راجل
جبل بغيظ وحب .. قصدي تكبر عقل يا غبي و اكيد هي اهم منك ياض وسابه وطلع
في المطبخ
كريمه بحب .. كفايه كده يا بتي روحي غيري هدومك وانزلي يلا يا حبيبتي
توبه بضحك وهي بتبص علي هدومها .. بصراحه عندك حق دااا انا شكلي بقا عنب
سميرة بضحك .. طب يلا يا حبيبتي اطلعي خدي شاور قبل ما حد يشوفك كده وخاصتنا جبل

 

توبه بلوي بوز وهي طالعه .. اعمله ايه يعني يا خالتي ما هو لازم يتعود علي كل حالاتي بس برضوا مشمتش اعداءي فيا وطالعت وسميرة وكريمه فضلوا يضحكوا عليها
في اوضه توبه
توبه دخلت اوضتها اخدت شاور وطلعت واقفه قدم المراه بتنشف شعرها بفوطه وانصدمت وكانت هتصرخ بس بسرعه ضربها بحركه سريعه في رقبته خلها اغمه عليها
بعشق.. انا اسف يا ملاكي بس معلش بقا وكلها فتره وتعدي
وشالها و نزل بيها من غير ما حد يحس

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حكاية توبه)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى