روايات

رواية حكاية أسيل الفصل الثاني 2 بقلم آية ماهر

رواية حكاية أسيل الفصل الثاني 2 بقلم آية ماهر

رواية حكاية أسيل البارت الثاني

رواية حكاية أسيل الجزء الثاني

رواية حكاية أسيل
رواية حكاية أسيل

رواية حكاية أسيل الحلقة الثانية

اسيل راحت اقدمت في الجامعه وفي السكن اسيل بدات تدور علي شغل جمب الجامعه عشان تصرف علي نفسها وتساعد بابها فضلت تدور لحد م لقيت شغل كويسه جدا مساعد رسام بمرتب حلو
اسيل شكرا جدا أنا مش عارفه اقولك اي بجد
زيادة الشكر الله وبعدين أنا مش صاحب المحل اخوي هو صاحب المحل بس هو مش موجود انا هروح اكمل شغل بقاا وانتي يلا ابدء شغل
اسيل بابتسامة ماشي
اسيل وهي قاعده دخل شخص عليها انت بدور علي حاجه
الشخص بصالها من فوق للي تحت
اسيل انت ي اخ عايز حاجه
الشخص ايوا ي اختي أنا سليم صاحب المحل
زياده جي علي الصوت في اي ي جماعه اه*دي ي سليم اسيل مش عارفك معلش
سليم دي قليله الذوق وكمان نايمه في مكان الشغل هي مرفوده
اسيل مرفودة مرفود هو انا هطلع من الجنة
زيادة استني ي اسيل
سليم معلش امسحها فيها المره دي
سليم خلاص عشانك
اسيل خلاص ي زياده هرجع عشانك

 

 

 

 

تمر الايام واسيل وسليم يبدو يق*ربها من بعض وسليم بدء يحبها وكمان يتعلق بيها واسيل كنت بتعتبر سليم بنسبه ليها صاحب الشغل كنت بتركز في المذاكره لان كليه زراعة مش سهله وكل يوم امتحان وهي عايزة تطلع بتقدير
في يوم
سليم اسيل مالك
اسيل مفيش تعبانه شويه
سليم مالك تعالي نروح الدكتور يلا قومي
اسيل مش تعب جسمي ي سليم تعب نفسي بجد تعب*”ت من كلام الناس وبابا وكل حاجه حتي بدات مستوي في المذاكره يض**عف ي سليم مش قادره ا كمل هو انا ذنب اي ي سليم هو انا وحش كده الدرجه دي
سليم انتي حلوة اووي
اسيل بدموع طيب انا ذنبي اي ان مجبتش مجموعه في الثانوي مش ذنبي للي بابا بيعملني بطريقة الوحش دي وكل يقولي انتي في اي الاول اقول زراعة يعني فلاحه ليه أدام مش عرفني حاجه بتقللها منها مش عارفه ادام مش عارف عنه احاجه يبقا خليك في حالك م تكلميش هي اه كليه مطلع عيني بس هي حلوه اووي مش فلاحه ابدا كل مجالات حلوه تعرف اصحابي بيقول اي ان انا وحشه عشان لبسه نظاره معني مش بشكل ي سليم انا تعب*ت اووي وفضلت تعيط
سليم اهدي ي اسيل دول ناس متخلف انتي حلوه مش وحشه عمر م كان بشكل ي اسيل الحلوه حلوه الروح وانتي كليه حلوه عايزك تكوني واثقه من نفسك اكتر من كده وم تفكريش في كلام حد تمام أثبت النااس العكس ي واصحابك دول مش اصحابك دول مش اصحاب بجد لان بيتنمرها عليكي وانتي حلوه ابعدي عنهم ي اسيل حدد اهدافك و شوفي بتحبي اي واعملي واثبت نفسك في الحاجات الا بتحبيها واه حبي نفسك وانتي هتشوف كل حاجه حلوه
اسيل مس*حت دموعها شكرا كلامك حلوه وانا هعمل بيه
سليم العفو واضحك وانتي قمر كده وانتي بتعيط
اسيل اي
سليم احم لا يعني انتي حلوه في كل حالاتك
اسيل شكرا
سليم اي دا
اسيل في اي
سليم الرسم دي حلوه اووي مين الا رسمها
اسيل انا بجد حلو
سليم ايوا انتي موهبه ي اسيل ركزي علي دي واستغلي
الموهبه دي
اسيل لا انا برسم كده وخلاص ولا موهبه ولا حاجه وبابا مش عايزني ارسم
سليم بس انتي مش عارفه مصلحتك انا هساعدك تثبت
نفسك فيه الرسم مع درستك وباذن الله هتنجحي في الاثنين في الدرسه والرسم
اسيل امم موافقه
سليم بدء يدرب أسيل علي الرسم عشان تكون محترفه فيها وكنت بتشغل معاها ومركز في الدرسه وكان سليم بيشجعها وبدات تثقه في نفسها اكتر وحددات اهدافها
وبعد مرور كام سنه

 

 

 

 

اسيل بقيت رسم محترف وانهارده هتتكرم وكنت فرحانه وبابا عرف ان مش بمجموعه الثانويه العام وامن انهاعندها ورجع يعملها احسن من الاول وسليم قرر يقول للي أسيل علي كل حاجه بس بعد الحفلة
جي وقت التكريم واسيل بعد التكريم قالت
اسيل عايزة اقول حاجه انا عايزة اشكر سليم بجد هو ساعدني كتير اووي عشان اوصل للي هنا واكون الشخص دي بعد م فقدات الامل وكل حاجه بعد مجموعه الثانوي العام ومن هنا عرفت ان مش بالمجموعة أنا كنت شخص مش بث*قه في نفسها بس عايزة اقول ان احنا لازم نثقه في نفس*نينها ونعرف إن مش بمجموع الثانوي احنا عندنا حاجات كتير ممكن نشتغل عليها ونبقاا زيها وزي ناس احسن مني وشكرا الكل صقفه ليها بحماس علي كلامها بعد من نزلت راحتي عندي سليم
سليم انا فخور بيكي ي اسيل
اسيل شكرا لولا كلمك معايا مكنتش هوصل
سليم العفو أنا عارفه انك قدها وأنتي طموحه ولو لا اصرارك انك تنجحي
سليم اسيل انا بحبك

 

 

 

 

أسيل بصدمه اي
سليم بحبك
اسيل بفرحه وانا كمان
سليم بجد المأذون ي عمي
اسيل مجنون بس بحبك
سليم انا بعشقك
تمت

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حكاية أسيل)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى