روايات

رواية حفصه الأسد (انت مرادي 2) الفصل الخامس عشر 15 بقلم يارا ابراهيم

رواية حفصه الأسد (انت مرادي 2) الفصل الخامس عشر 15 بقلم يارا ابراهيم

رواية حفصه الأسد (انت مرادي 2) الجزء الخامس عشر

رواية حفصه الأسد (انت مرادي 2) البارت الخامس عشر

حفصه الأسد (انت مرادي 2)
حفصه الأسد (انت مرادي 2)

رواية حفصه الأسد (انت مرادي 2) الحلقة الخامسة عشر

يوسف:/هههههه استهد بالله بس اللي اعرفه انها مش كده يعني مش مزاجيه.
غيث:/فعلاً هيا مش كده بس ده بسبب الحمل.
يوسف بصدمه:/حمل….!
غيث ويارا اتوتروا فقالت يارا بهدوء وإبتسامه…….
يارا:/اه يا يوسف أنا لسة حامل.
يوسف بزهول وفرحه:/بجد طب الحمد لله بس… بس ازاى.
يارا:/هقولك.
بدأت يارا تحكي كل حاجه لي يوسف وبعد شويه قال يوسف……….
يوسف:/بجد أنتِ مش سهله ههههه انا بعد كده اخاف منك.
يارا:/عيب عليك.
غيث:/وصلنا اهه تحبي تاكلي شورما بطعم ايه.
يارا:/مش عارفه بس محلوله هاتلي كل الاطعمه وأنا هقعد اتذوق براحتي.
غيث:/مين كام لا لا كل الاطعمه.
يارا:/قل أغوذ برب الفلق.. ايه هتحسدني وبعدين انا مش باكل لوحدي يعني.
غيث بصدمه:/انتي هتستهبلي يعني هو البيبي اللي مش جاي كيلو هياكل كل كده.
يارا:/بقولك ايه روح شوف اللي قولتلك عليه لحد اما افكر هشرب ايه.
غيث بصدمه:/تشربي…!
يارا:/اه علشان ابلع بعد الأكل.
غيث:/وهو انتِ هيبقي فيكي نفس تشربي.
يارا:/أنت مالك هيا بطنك ولا بطني.
غيث في سره:/بطن..! دي بلاعه مش بطن.
يارا سمعته فقالت………..
يارا:/قسما بالله لو ما لميت نفسك لكون مأخره مده رجوعنا.
غيث:/لا خلاص… الصبر من عندك يارب.
يارا:/من غير برطمه لو سمحت.
رزع غيث باب العربيه فضحك يوسف جامد وهو بيقول………
يوسف:/اله حرام عليكي والله بتعملي فيه كده ليه.
يارا:/ههههه بنكشه بس.
يوسف:/انا لاحظت إنه قريب منك جدا اكتر واحد.
يارا بحنية:/اه فعلاً مع إنه أكبر مني بسنه بس هو اقرب حد ليا حتي من هنا وفهد غيث مش مجرد ابن خالتي ولا اخويا في الرضاعه لا بحسه أبويا دايما بيخاف عليا انت عارف انه كان مسافر بره وماكنش المفروض ينزل في الوقت ده خالص علشان شغله بس مع ذلك نزل علشان يكون معايا في اصعب وقت كنت محتاجه لحد فيه بجد ده نعمه من ربنا ليا.
يوسف:/ياهه كل الحب ده وبتعامليه كده.
يارا:/مش بعامله كده علشان اضايقه بس بحب اشوف بحب انكشه بس.
يوسف بسرحان:/انا مستحيل ابقي في مكانته يوم من الايام.
يارا بإبتسامة:/انت اكتر.
يوسف بصدمه:/اكتر…!
يارا:/اممم اكتر.
يوسف:/حتي بعد كل اللي عملته.
يارا بحنيه:/خلاص بقي اقفل الموضوع ده وخلينا نبدأ من جديد وبعدين مهما كان انت اخويا.
يوسف بفرحه:/ربنا يخليكي ليا يارب وميحرمنيش منگ ابدا يا يورتي.
يارا بضحك:/ههههه انتم شوهتوا الاسم خالص.
قاطعهم دخول غيث هو بيقعد وبيقول……….
غيث:/طلبت بس طبعا هنطول علشان الطلبات كتير.
تفاجأ غيث لما يارا حضنته جامد وهي بتعيط فقال بخضه أب علي بنته………..
غيث:/مالك حاسه بحاجه ثواني هنكون عند الدكتورة.
يارا:/لا لا أنا كويسة.
غيث:/أمال مالك بتعيطي ليه.
يارا:/هو أنت مضايق من تصرفاتي معاك.
غيث بحنيه:/لا طبعا… مع انك اوقات بتزودي العيار بس مش مشكله فداكي اي حاجه وخلاص بقي كفايه دموع غرقتي القميص.
يارا:/خلاص اوعدك مش هزعلك تاني وبعدين لحظه بس انت كل اللي هامك معيطش علشان القميص اخص والف اخص.
غيث اتنهد وبص لي يوسف اللي كان بيضحك فقال…….
يوسف:/هههههههه معلش دي هرمونات هههه.
غيث:/ياسيدي هرموناتها علي قلبي زي العسل.
يارا:/ربنا يخليكم ليا يارب انتم والبيبي ههههه.
غيث:/وابو البيبي لأ.
يارا:/مش عاوزه اتكلم في الموضوع ده دلوقتي.
يوسف:/أنا مش فاهم حاجه هما متخانقين.
غيث:/تؤ ياسطا احنا عشنا مسلسل هندي من العيار التقيل فاتك كتير والله.
يوسف:/ههههه احكيلي.
غيث:/لا الموضوع كبير ويطول شرحه يارا هتبقي تحكيلك بعدين.
يارا:/خلاص بقي بعد اذنكم.
*****************
في لندن……………
كانت ليلي قاعده حزينة علي غير العادة بتفكر ياتري هيا السبب زي ما قال بس قاطع تفكيرها دخول نريمن اللي قالت…………..
نريمن بمشاكسه:/انتِ جايه متأخره انهارده هيتخم منك.
ليلي بلامبالاه:/اخصمي.
نريمن:/ايه ده مالك فيه ايه.
ليلي هنا عيطت وقالت بزعيق……….
ليلي:/مافيش يا نريمن سبيني لوحدي بعد اذنك.
نريمن:/لا كده الموضوع كبير وانتِ قسما بالله لو ما اتكلمتي وقلتي فيه ايه ما هسيبك وانتِ عرفاني لازقه.
ليلي:/……………..
نريمن:/طيب انتِ وجورج اتخانقتوا ولا إله اللي حصل.
ليلي بنبره سخرية ووجع:/ههههه لا طلقني بس.
نريمن بشهقه:/ليه طلقك ليه.
ليلي بدأ جسمها يترعش وبدأ نفسها يقل اول ما شافتها نريمن قالت……….
نريمن:/فين البخاخه.
نريمن:/طيب بصي حاول تاخد نفس وترجعيه يلا وانا معاكي.
ليلي بتأتأه:/م مش ع عارفه.
ليلي اغمى عليها نريمن اول ما شافت كده وقفت ساكته مش عارفه تعمل ايه عقلها وقف عن التفكير وقعدت تعيط وهيا بتهزها جامد وبتقول………..
نريمن:/لا يا ليلي لا مش هتسبيني انا ماليش حد غيرك علشان خاطري بلاش تمشي.
فجأة رن موبايل ليلي و أول ما شافت نريمن المتصل فاقت وردت بسرعه وقالت……….
نريمن:/الو يا يارا.
يارا:/نريمن.. وبعدين فيه ايه مالك وفين ليلي.
نريمن:/الحاله بتاعت زمان رجعت تاني بسرعه شديده اوي ومش اعمل ايه.
يارا:/طيب بصي ركزي معايا.
نريمن:/……………
يارا:/نريمن علشان خاطري اهدي واسمعيني علشان مش تخسري صحبتك.
نريمن بالفعل هديه فقالت يارا………..
يارا:/بصي انزل للصيدليه اللي في الشركة هتلاقي دوا اسمه *******هاتيه وحاولي تديهولها وبعدين روحي المستشفى علطول.
نريمن:/بس بس انا خايفه افرضي حصلها حاجه.
يارا:/ماتخافيش ربنا معاها يلا بس قومي بسرعه وانا هرن علي حد يجيلك.
قفلت نريمن مع يارا وراحت بسرعه تعمل اللي قالت لها عليه……..
****************
عند يارا في العربيه اول ما قفلت مع نرمين قال غيث…………
غيث:/في ايه ومالها ليلي.
يارا:/ليلي رجعتلها الحالة بس ربنا يستر لان في حاجه مخوفاني اكتر.
غيث:/اهدي ان شاء لله هتكون بخير.. انتِ بتعملي ايه.
يارا:/هتصل علي حد يروحلهم لان نريمن من صدمتها مش عارفه تتصرف.
يارا بدأت ترن علي حد فقال…………
الشخص:/أخيرا افتكرتينا ياختي.
يارا:/مش وقته الكلام ده خالص يا كاميليا.
كاميليا:/في ايه مالك.
يارا:/روحي الشركه بسرعه بس كلمي الاسعاف الاول.
كاميليا:/طيب فهميني ايه اللي حصل.
يارا:/ليلي رجعتلها الحالة.
كاميليا:/ليلي… بس ليلي عندها.
يارا:/عارفه علشان كده بقولك روحي بسرعه.
كاميليا:/تمام اقفلي وانا هتصرف.
قفلت يارا وهيا خايفه ومتوتره جدا……….
غيث:/اهدي علشان التوتر مش حلو علشان البيبي.
يارا:/يارب جيب العواقب سليمة.

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حفصه الأسد (انت مرادي 2))

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى