روايات

رواية حفصه الأسد (انت مرادي 2) الفصل الثالث عشر 13 بقلم يارا ابراهيم

موقع كتابك في سطور

رواية حفصه الأسد (انت مرادي 2) الفصل الثالث عشر 13 بقلم يارا ابراهيم

رواية حفصه الأسد (انت مرادي 2) الجزء الثالث عشر

رواية حفصه الأسد (انت مرادي 2) البارت الثالث عشر

حفصه الأسد (انت مرادي 2)
حفصه الأسد (انت مرادي 2)

رواية حفصه الأسد (انت مرادي 2) الحلقة الثالثة عشر

عند يارا وغيث بعد خناق طويل استسلم غيث فهو حرفيا لو قال كلمة زيادة هيا ممكن تولع فيه ركبها العربية وبعدين راح وركب ورزع باب العربية……………
يارا بعصبية:/وكمان أنت اللي مضايق ياخي حس علي دمك شوية.
غيث ساكت مش بيرد شغل العربية واستغرب أنها سكتت فجأة فقال……….
غيث:/ايه سكتي ليه هو صحيح ربنا يهدي بس شكلك افتكرتي حاجه.
يارا مش ردت فبصلها لقاها ماسكه بطنها فقام بخضه…….
غيث:/مالك حاسه بإيه.
يارا بخفوت:/بطني.
غيث:/مالها…. بتوجعك.
يارا بغيظ:/لا انا ماسكه بطني فرجه.
غيث:/مش وقت ظرافتك خالص.
يارا:/لحد اما نوصل ماسمعش صوتك لأنه بيعصبني وخلي ام السفرية دي تعدي علي خير.
غيث في نفسه:/يارب أنا عارف انه استاهل اللي بيحصلي بس يارب أنا توبت خلاص.
يارا:/كفايه برطمة ويلا.
غيث:/أنا مش متربي عارفه ليه.
يارا:/هيا دي محتاجه كلام امك مش كانت فاضيه تربيك.
غيث بغيظ:/لا لا كده كتير و ربنا لو ماكنتي حامل لكنت رنيتك علقه.
يارا برفعه حاجب:/بتقول ايه.
غيث:/مافيش بهش الدبان اصله مستفز اوي.
يارا:/طيب سوق وأنت ساكت.
فضلوا طول الطريق يناقروا في بعض وغيث كان هيتشل واخيراً وصلوا الفيلا نزل غيث فمشي شويه وبعدين رجع وقال………
غيث:/ماتنزلي خلينا ننجز.
يارا:/ماهو في طور نسيني ومشي.
غيث:/بقي انا طور.
يارا:/اللي علي راسه بطحه بقي.
غيث:/طب مش منزلك.
يارا:/شكل التلت شهور هيبقوا سته.
غيث:/تحبي أشيلك لحد جوه ولا لحد الباب كفايه.
يارا:/هههههههه بتسلم من اول قلم كده.
غيث:/ده بمذاجي علي فكره.
يارا:/ههههه أنا عارفه.
راح غيث وشال يارا وهو بيحاول يمشي طبيعي من قدام الحراس بس فجأة جت عربية وقفت ونزل منها واحد وهو بينده بإسم يارا بس الحراس منعوه من الدخول بصت يارا لقت شخص طويل و وسيم واقف وبينده عليها بصوت عالي فقال غيث للحارس بعد ما يارا شاورت ليه علشان يتكلم……
غيث:/سيبه يا حاتم.
حاتم ساب الشخص اللي جري علي يارا عايز يحضنها بس فجأة وقف غيث قدام يارا وهو بيقول…………
غيث:/ايه يسطا رايح فين ومالك بتجري بعشم كده.
الشخص:/معلش انا اسف بس من الفرحه بس والنبي خليني اشوفها واحضنها ولو مره واحده.
غيث لسه هيتكلم بس لقي مراد مسكه وهو بيقول………
مراد:/تحضن مين يا روح أمك ده أنا كنت ادفنك مكانك.
نزل مراد ضرب في الشخص ده بس بص لي يارا وقال……….
الشخص:/يارا أنا اخوكي.
يارا اول ما سمعت كده بعدت غيث من قدامها وقالته…………
يارا:/أنت واقف بتتفرج ابعد مراد عنه.
غيث:/لا خليه يتربي ولو مش مراد كسر عضمة أنا هعمل كده.
يارا حاولت تشد مراد مافيش فايده مراد جسمه ضخم وجسمها قدامه ولا حاجه بدأت تعيط أول ما شافت الشخص بدأ ينزف فجريت تخبط علي باب الفيلا الداخلي……….
أمينة:/أهلا يا هانم اتفضلي.
دخلت يارا جري ووشها غرقان دموع فوقفوا كلهم مخضوضين ومش فاهمين هيا بتقول ايه من كتر العياط فقال خالد……..
خالد:/طيب اهدي خلينا نفهمي فيه ايه.
فهد:/يابنتي مش فاهمين اهدي علشان نفهم.
يارا:/م…. مراد… مراد هيموته.
اول ما سمعوا كده طلعوا جري لقوا الحراس وغيث بيشدوا في مراد اللي كان متعصب جامد والغضب عميه كانوا اول مره يشفوه في الحاله دي مسكه فهد وخالد والباقي شدوا الشخص من ايد مراد…….
خالد:/انت اتجننت ايه اللي هببته ده.
مراد:/واحد عايز يحضن مراتي عايزني أعمل ايه اقف اسقفله.
عند يارا كان قاعد حوليها هنا ونجلاء وياسمين وهيا حكت لهم كل حاجه الشخص ده قالها فقالت هنا……..
هنا:/ههههه أنتِ أكيد مش هبلة وبعدين الواد ده يستاهل.
يارا ونجلاء كانوا في عالم لوحدهم بيفكروا انه معقول… معقول هوا…..
انما هنا وياسمين ماكانوش فاهمين حاجه ومش عارفين ايه اللي بيحصل حياتهم حصل فيها اكشن أكتر من المسلسلات وخلاص مابقوش مستحملين اي حاجه تانيه……..
هنا قامت وهيا بتلف حجابها وبتلبس اسدال الصلاة فقالت ياسمين…….
ياسمين:/أنت راحه فين باللي لابساه ده.
هنا:/راحة اشوف فيه ايه مش هقعد حاطه ايدي علي خدي وساكته.
في الاوضه عند الشخص………..
طلع الدكتور فقال خالد بسرعه…..
خالد:/هو عامل ايه دلوقتي يا دكتور.
الدكتور:/انا عايز اعرف بس اللي حصله ده من ايه.
خالد بغيظ من ابنه:/كان ماشي وخبطته عربيه.
الدكتور:/حضرتك هو لو خبطته عربيه مستحيل كان يحصله اللي حصل ده.
خالد:/النصيب يا دكتور.
خالد:/فهد وصل الدكتور وحاسبه.
فهد:/اتفضل يا دكتور.
ايجت هنا ووقفت جنب غيث وقالت بهمس…..
هنا بهمس:/الجثه عامله ايه.
غيث بنفس الهمس:/عايش لسه.
هنا:/ ربنا ياخد بيده ويقويه علي اللي هيشوفوا من مراد.
وهما بيتكلموا ايجت يارا ونجلاء وقالت يارا….
يارا:/هو كويس.
مراد برفعة حاجب:/والمدام بتسأل ليه كان من بقيت عيلتك.
خالد:/مراد كفاية اللي عملته.
غيث:/يا جماعه ادخلوا خلينا نطمن عليه.
كلهم دخلوا ماعدا يارا اللي فجأة حاست انها عايزه ترجع ف راحت الحمام بسرعه ومحدش خد باله فقال خالد………….
خالد:/أنت كويس يابني.
الشخص:/الحمدلله… بس انا ممكن أشوف يارا.
مراد كان لسه هيضربوا تاني بس مسكه فهد وغيث بسرعه فقال خالد………
خالد:/يابني أنت صعبان علينا فإسكت احسن هو لما بيعصب مش بنعرف نسيطر عليه.
الشخص:/أنا كنت بعيد 20سنه بس خلاص دلوقتي لو ايه حصل مش هسكت وأنا عايز اشوفها دلوقتي.
خالد:/أنت تعرفها منين اصلا.
هنا لاحظت عدم وجود يارا فطلعت تدور عليها لقتها طالعه من الحمام وماسكه بطنها ف جريت وقالت بخضه……….
هنا:/مالك في ايه…. تعبانه!
يارا:/حاسه بدوخه ودلوقتي كنت برجع.
هنا:/معلش دي حاجات طبيعية في بداية الحمل.
يارا:/أنا داخله في الشهر الرابع.
هنا:/ماشي هنحدد معاد مع الدكتوره.
يارا:/تمام… بس اتصلي أجّلي السفر لكمان يومين.
هنا:/ماشي….علي فكره الشخص سألك عليكي ومصر يشوفك.
يارا بتنهيده:/ماشي هروح دلوقتي.
سابت يارا هنا وراحت للاوضه اللي الشخص موجود فيها خبطت ودخلت وهي عنيها في الارض وبتقول………
يارا:/السلام عليكم ورحمة الله وبركاته.
كلهم ردوا السلام فقال الشخص بدموع………
الشخص:/ممكن تقربي.
مراد:/لا بقي شكلك مصر انه قتلك يكون علي ايدي.
يارا:/يا أستاذ بعد اذنك فهمنا فيه ايه وتعرفني منين.
الشخص:/أنا يوسف فراس الالفي.
الجميع بصدمه:/ايييييه.!

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حفصه الأسد (انت مرادي 2))

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى