روايات

رواية حفصه الأسد (انت مرادي 2) الفصل التاسع 9 بقلم يارا ابراهيم

موقع كتابك في سطور

رواية حفصه الأسد (انت مرادي 2) الفصل التاسع 9 بقلم يارا ابراهيم

رواية حفصه الأسد (انت مرادي 2) الجزء التاسع

رواية حفصه الأسد (انت مرادي 2) البارت التاسع

حفصه الأسد (انت مرادي 2)
حفصه الأسد (انت مرادي 2)

رواية حفصه الأسد (انت مرادي 2) الحلقة التاسعة

عند نهى دخلت الفيلا بسرعه ورنت علي الموبايل ف رد وقال………
المجهول 1:/في ايه بترني ليه.
نهى:/كلهم مش طايقني بما فيهم مراد أنا لازم أمشي.
المجهول 1:/تمام أنا حجزت تذكره لأمريكا.
نهى:/تمام انا ماشيه اهه… بس هطلقك ازاي.
المجهول 1:/وتطلقي ليه.
نهى:/امال اهرب ازاي.
المجهول 1:/اهدي التذكره معادها بعد يومين.
نهى:/يانهار مش فايت بعد يومين.
المجهول 1:/يابنتي اهدي ايه اللي اعرفك انهم عرفوا.
نهى:/مش عارفة بس بيتكلموا بضيق.
المجهول 1:/ماهما بيعاملوكي كده من يوم ما اتجوزتي مراد.
نهى:/ايوه صح.
المجهول 1:/طيب اهدي علشان اقولك هنتقابل فين.
*********************
عند يارا في المستشفى كان الكل قاعد حوليها بس فجأة قالت هنا………..
هنا:/مراد جاي نامي بسرعه.
وبالفعل عملت يارا نفسها نايمة فدخل مراد وقال………
مراد بحزن:/هيا لسه نايمه.
هنا بعد ما حطت في عنيها قطره علشان تعرف تعيط قالت………
هنا بشحتفه:/لا اصلها يا حبيبتي صحيت وانهارت من العياط ف الدكتورة حطتلها ابره مهدئة.
كلهم كتموا ضحكهم بصعوبة ويارا كانت خلاص هتموت وتضحك بس فهد انقذ الموقف وقال……….
فهد بحزن حاول اظهاره:/مراد معلش تعال نروح نجيب اكل علشان يارا وباقي العيلة.
مراد بص علي يارا بحزن كبير وكأنه بيقولها متخافيش انا طول عمري هفضل جنبك وبعدين رجع بص لي فهد وقال…………
مراد:/حاضر يا فهد يلا.
مشي مراد وفهد وقامت يارا بعد ما اتأكدت هنا انهم مشيوا فقالت يارا بحزن………
يارا:/حجزتي التذكره.
هنا:/اه بس خايفة تروحي لوحدك وانتِ محتاجه رعاية علشان البيبي.
يارا بخبث:/هاخد غيث معايا.
غيث بصدمة:/مين.!
كتموا ضحكهم فقالت يارا بخبث…………
يارا بخبث:/انت ولا عندك مانع.
غيث:/لا بس… شكلي نسيت اقولكم.
هنا:/اممم تقول ايه.
غيث:/ماهو انا مش همشي معاكم.
نجلاء بخبث:/ليه هتفضل ليه.
غيث:/هزور واحد صاحبي.
نجلاء:/امم انت معندكش صحاب هنا.
يارا:/شكل غيث عجبته الدكتورة ميادة.
هنا بخبث:/بس للاسف متجوزه ومخلفه.
غيث وقف وقال بصدمه………
غيث:/متجوزه ومخلفه يا صلاه النبي احسن.
كلهم انفجروا في الضحك فقرب غيث من يارا………
غيث بهمس:/بتقولوا كده وخلاص ولا متجوزه بجد.
يارا بنفس همسه:/تؤ تؤ مش متجوزه.
غيث الفرحة بانت علي وشه وقال وهو بيسحب يارا وبيقول……….
غيث:/طيب يلا قومي علشان ناخد رقم ابوها.
يارا:/يابني حس علي دمك مش شايفني تعبانه.
غيث:/انتِ هتعيشي الدور قومي لروح افضحك انا فتان وانتِ عارفه.
يارا برفعة حاجب:/المفروض انك بتهددني.
غيث بخوف:/لا ياقلبي بس مش نأجلها لما نرجع من السفر…. صحيح احنا هنقعد كام يوم.
يارا بصت لي هنا وقالت بضحك مكتوم………
يارا:/تؤ مش ايام.
غيث بقلق:/مش مشكله اسبوع.
يارا:/تؤ مش اسبوع.
مسكها غيث من هدومها وقال بتحذير……..
غيث:/كام.
يارا وهي بتراقبه:/تلت شهور.
غيث ابتدا يضحك بهستريه وبعدين استوعب وقال……..
غيث:/يانهار مش معدي تلت شهور دي هرجع القيها اتجوزت.
لسه يارا هترد دخل فهد ومراد ف يارا عملت نفسها نايمه ده كله وغيث لسه ماسكها شافه مراد وفهد فقال مراد بعصبية وهو بيزقه………
مراد:/غيث انت اتهبلت ازاي تمسكها كده.
لسه غيث يا كبد امه هيرد لقي قوميه علي وشه ومسك مراد يارا وقعد جنبها وحط راسها علي رجله…
غيث:/ازاي تمد ايدك عليا.
مراد:/واكسرها كمان لو قربت بالشكل ده تاني شوف هعمل ايه.
غيث بصلهم بغيظ وطلع يارا حست قد ايه مراد بيحبها وانه اتجوز نهى لسبب بس كمان بعملته دي هو جرح كبريائها وهيا هتسامحه بس مش دلوقتي لما ترضي كبريائها الاول………..
*******************
في قصر الباشا كان يوسف و الداده قاعدين فقال يوسف وهو بيحضن الداده………
يوسف بفرحه:/بجد يا داده يعني انا عندي اهل.
الداده بفرح لفرحه:/اه يابني الحمدلله.
يوسف:/طيب عايز اشوفهم.
الداده:/بس يابني خليك مكانهم هيصدقوك ازاي لازم تلاقي دليل.
يوسف:/طيب اعمل ايه.
الداده:/منصور كان بيحتفظ بكل حاجه دور واكيد هتلاقي اوراق تثبت انك ابنهم.
يوسف:/حاضر… حاضر.
يوسف قام فقالت الداده………….
الداده:/انت شوفت كتير اوي يابني… ربنا يسعدك ويفرح قلبك يارب.
******************”
في لندن………….
كانت قاعده ليلي وجنبها نريمن اللي قالت………
نريمن:/هههههه افرحي يا ليلو انهارده كتب كتابك.
ليلي:/اه يا مراري الواد طلع مجنون.
نريمن:/هههههه احسن علشان تستهبلي عليه تاني.
ليلي:/انتِ معايا ولا معاه.
نريمن:/ده سؤال معاه طبعا.
ليلي:/اه يا واطيه.
كانت لسه هترد دخل جورج وهو بيقول بالانجليزي…….
جورج:/كيف حالك يا زوجتي.
ليلي:/زي ما انت شايف كده وبعدين قولي احنا مش اتفقنا هنعمل الفرح بعد ولادة يارا علشان تحضر هيا وهنا.
جورج:/اه طيب ايه اللي اتغير.
ليلي:/احنا اتجوزنا ولا انت مش شايف….. وبعدين هتشوف ازاي انت معذور جمالي الفتاك خلاك تستعجل.
جورج:/احنا كتبنا الكتاب علشان لما نطلع سوا ميكنش حرام.
كمل بمشاكسه:/وبعدين هو أنتِ تطولي تتجوزي واحد زي.
ليلي:/ده أنت عامل زي الصفيحه المصديه مش تتفرد عليا قولي.
جورج بص لنرمين اللي عيطت بسبب كتم الضحك فقال……
جورج:/انا بعرف اتكلم مصري بس مش بعرف في المعاني فقوليلي انت هيا بتقول ايه.
نرمين:/المسامح كريم متاخدش في بالك.
جورج بص لي ليلي وقال بشك……….
ليلي:/بشكر متخفش بس نريمن مش مصدقه اني بقول كلام حلو.
نريمن انفجرت في الضحك فقال جورج……..
جورج:/مش مصدق بس ماشي.
سابهم وطلع فقالت ليلي لي نريمن………
ليلي:/كده يا ندله ده لو عرفت كان عمل مني شاورما.
نريمن:/ماقدرتش صراحه 😂.
ليلي:/غوري انا هطلع اكل.
نريمن بصدمه:/انت لسه طافحه لحقتي.
ليلي:/انتو هتحسدوني علي اللقمه كمان خلاص مش واكله.
نريمن:/طيب راحه فين.
ليلي بدلع:/رايحه اشوف جوجو.
نريمن:/جوجو مين.
بعد شويه بصتلها نريمن بصدمه وهي بتقول………
نريمن:/اوعي يكون اللي في بالي.
ليلي:/لا هو….. زوجي العزيز.
نريمن:/شكلك مش هتجيبي علي البر يا بنت حسناء.
ليلي:/فكرتيني صح هروح اشوف هما فين.
كانت لسه هتطلع فقالت نريمن…….
نريمن:/مش تلعبي في عداد عمرك هو بيحبك بس مش هيسكت.
ليلي:/عيب عليكي تعرفي عني كده.
نريمن يإندفاع:/وابو كده كمان.

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حفصه الأسد (انت مرادي 2))

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى