روايات

رواية حطمني العشق الفصل الخامس 5 بقلم نيرة وائل

رواية حطمني العشق الفصل الخامس 5 بقلم نيرة وائل

رواية حطمني العشق الجزء الخامس

رواية حطمني العشق البارت الخامس

رواية حطمني العشق الحلقة الخامسة

ريم بصريخ: حااااااااسبي
بتخبطها عربيه و بتجري عليها ريم
ريم: منة… لاااا…. منة فوقي
بيتلم النااس وبينزل اللى خبطها من العربيه
ريم اول ما بتشوفه بتبصله بصدمه
ريم: انت
بيبصلها: ريم
ريم بتبص على منه اللى بيكون مغمى عليها وراسها بتنزف
ريم بعياط: مازن انت عملت اييييه
مازن بيشيل منة وبيدخلها العربية
مازن: يلا اركبي نوديها المستشفى
بتركب ريم جمب منة وهي بتعيط
ريم بعياط: منة فوقي عشان خاطري
مازن: متقلقيش هتبقى كويسه
————-

خالد: حسين عمل ايه يا جدي
سميح: خالد… انت هنا من امتى
خالد: انتوا مخبين عليا ايه تاني
سامر: مفيش حاجه يا خالد
خالد: انا عايز اعرف دلوقتي ايه اللي حصل في غيابي
بتدخل تسنيم وهى بتعيط: منة عملت حادثه وفي المستشفى
————-
في المستشفى
بتكون منه في العمليات و ريم قاعده بتعيط
مازن بيطبطب على كتفها : اهدي يا ريم هتكون كويسة انشاء الله
ريم بتبص على ايده بعصبيه بيبعد عنها و بيتكلم: احم… ريم انا اسف بس هى اللى ظهرت فجأة قدام العربية انا مش غلطان
ريم بعصبية: عمرك ما بتعترف انك غلطان… دايما شايف نفسك ملاك مش بتغلط عمرك ما هتتغير يا مازن
مازن: لازم تطلعيني انا الغلطان في الآخر زي كل مرة
ريم: امشي من هنا يا مازن
مازن: مش همشي غير لما اتطمن على البنت اللي جوه دي
بيجي تسنيم ويامن وخالد وزينه وسامر
تسنيم: ريم…. ايه اللي حصل منة فين
ريم بتحضن تسنيم وهي بتعيط: في العمليات يا تسنيم
زينة: اهدي يا ريم هتبقى كويسه انشاء الله
بتبصلها ريم بعصبية ومش بترد عليها
زينة: في ايه يا ريم

خالد: فين اللى خبطها يجماعه
مازن ببرود : اناا
خالد بتهديد وعصبية : اقسم بالله لو حصلها حاجه مش هرحمك
مازن بيرد ببرود: انشاء الله هتقوم بالسلامه وعلفكرة انا مش غلطان هي اللى كانت بتجري وظهرت فجأة قدامي
بيتعصب خالد وبيمسكه من ياقه قميصه: انت واحد قليل الادب وعايز تتربي
بيبعده يامن وسامر عنه بالعافية
يامن: بس يا خالد اسكت احنا في المستشفى
خالد: انت مش شايفه بيتكلم ازاي
يامن: اهدى يا خالد سيبه
بتطلع ممرضة من اوضة العمليات
الممرضه: محتاجين دم بسرعه
ريم: فصيلة دمها ايه
الممرضة: A
خالد: انا زيها خدوا مني
مازن: وانا كمان
الممرضه: كويس خالص تعالوا معايا يلا
بعد وقت بتخلص العمليه وبتطلع منة و بتتنقل العناية
مازن: اظن كدا اقدر امشي بعد ما اطمنا عليها
ريم: غور في داهية
مازن: متشكر يا بنت الناس
نــــــــــــــــــــــــــــيــــــــــــــــــــــرة وائــــــــــــــــــــــــــــــــــل
سامر بعصبية: في ايه يا جدع انت ما تحترم نفسك
مازن: انا محترم غصبن عنك… بعدين انا ساكت لكم من بدري عشان كنت بقول متوترين
ريم: عمرك ما هتتغير يا مازن… هتفضل زبالة دايما
بيبصولها كلهم باستغراب انها تعرفه
سامر: انتي تعرفيه؟
ريم: للاسف

مازن ببرود : طيب انا ماشي… باي يا روماا
سامر: مين دا يا ريم
مش بترد ريم عليه
بيتعصب سامر وبيمشي
تسنيم: ريم هو دا مازن
بتهز ريم راسها ب”ايوه”
بتاخدها تسنيم في حضنها
——–
بيعدي يومين بتكون منة خرجت من المستشفى
يامن: تسنيم
تسنيم: نعم
يامن: انا كنت مكلم سمسار على شقه وجابلي 3 شقق والمفروض اروح النهارده اختار
تسنيم: ربنا معاك
يامن: طيب تعالي معايا
تسنيم: اجي اعمل ايه
يامن: هي دي مش هتكون شقتك برضو المفروض تختاريها معايا
تسنيم: يامن احنا بنمثل قدام النااس وبس ودلوقتي مفيش حد موجود ف ملوش لزوم اللي انت بتعمله دا
يامن : تصدقي انا غلطان
تسنيم مش بترد
يامن: تمام يا تسنيم براحتك
بيجي خالد: ايه يا جماعة مالكم
يامن:مفيش حاجه انا ماشي
خالد: خد بس تعالى هنا رايح فين
يامن: رايح اتفرج على الشقق
خالد: طيب ما تاخد تسنيم معاك
يامن: قولتلها مرضتش
خالد: ليه يا تسنيم
تسنيم: انا… انا تعبانه مش قادره اروح

خالد: تعبانه ايه ما انتي زي القردة اهو قومي البسي وروحي مع جوزك يلا
تسنيم: يا خالد اسكت
بيضر’بها على قفاها خالد: ايه يا خالد اسكت دي
تسنيم: يا خالد بقاااااااا
ببضر’بها تاني وبيضحك
تسنيم بتخبط برجليها في الارض زي الاطفال : والله هروح اقول لجدو
يامن وخالد بيضحكوا على شكلها
خالد: يلا يابت اخلصي روحي البسي بطلي دلع .
تسنيم: طب مش رايحة يلا بقا
خالد: اخلصي انتى مفكيش كمان قفا بقيتي عامله زي الهيكل العظمي
تسنيم: وكمان بتتنمر عليا
خالد: اطلعي البسي احسنلك
تسنيم بتمشي وبتتكلم :حسبي الله ربنا على الظالم والمفتري
خالد: يلا يا بت بطلي برطمة
يامن بضحك: طب والله جدع
خالد: يامن انتوا مخبين عليا حاجه
يامن: مخبين ايه بس يا خالد في ايه
خالد: انا مش اهبل بطلوا تستغفلوني… علاقتك انت وتسنيم مش طبيعيه و جدي وسامر كانوا بيتكلموا عن حاجه ليها علاقه بحسين جوز امك يوم حادثه منة

يامن: حاجه ايه… انت بتقول يا خالد
خالد: محدش راضي يريحني في البيت دا ويعرفني في ايه
يامن: علفكره مفيش حاجه انت مكبر الموضوع
بتيجي تسنيم: انا خلصت
بيبصلها يامن وبيسرح فيها
كانت لابسة بنطلون وايد ليج اسود و قميص بيبي بلو رقيق جداً و رابطة شعرها على ورا
بيقرب منها يامن وبيفك شعرها: كدا اجمل
خالد بيشده من قفاه: حيلك يبابا انت بتعمل ايه
يامن: ايه يبني دي مراتي
خالد: مش قدامي يجدع بعدين انتوا لسه معملتوش فرح يبقى متقربش ليها
يامن: اركن على جمب ونبي باخالد
خالد: طب تصدق بقا انا هاجي معاكم ما انا مش مآمن تخرجوا لوحدكوا
تسنيم: ايوا يا خالد تعالى
نــــــــــــــــــــــــــــيــــــــــــــــــــــرة وائــــــــــــــــــــــــــــــــــــــل
يامن: ما صدقتي انتى ايوا ياخالد تعالى… هاكلك انا يعنى ولا ايه
بيضحك خالد: انت بتتحـ’ـرش بيها قدامي عايزنى اسيبكم تخرجوا لوحدكوا ازاي
يامن: يجدع والله مراتي…. مرااااااااااااتي
بيجي سميح: ايه يا ولاد صوتكم عالي ليه
يامن بيستغل الموقف عشان خالد ميجيش معاهم
يامن: عايز يجي معايا انا وتسنيم واحنا بنختار الشقة
سميح: واحد ومراته هتروح معاهم تهبب ايه يا خالد
خالد: يا جدي دااا
سميح: دا ايييه
بيسكت خالد
يامن: طب حيث كدا استأذنكم اناااا

بيشد تسنيم وبيمشي وبيطلع لسانه لخالد
خالد بيبصله بغيظ
سميح: سوق براحة يا يامن
يامن:حاضر يا جدي
———–
” في بيت ريم ”
أميرة “والدة ريم”: يلا يا ريم الغدا
ريم: مش جعانة يا ماما كلي انتي
أميرة: في ايه يا ريم حالك مش عاجبني في الاول كنت بقول قلقانه على صاحبتك بس ما منة طلعت من المستشفى وبقت كويسة في ايه مالك
ريم: مفيش حاجه يا ماما أم
أميرة: لا في… انتي من امتى بتخبي عليا يا ريم
ريم: مش بخبي والله ياماما بس مش قادرة اتكلم
أميرة: لو متكلمتيش معايا هتتكلمي مع مين يا بنتي دا احنا ملناش غير بعض
بتحضنها ريم وبتعيط
أميرة: فيكي ايه يا حبيبتي مالك
ريم بعياط : شفته يا ماما… شفت مازن
أميرة: ايييه… شفتيه فين وازاي

ريم: هو اللي خبط منة… لسه زي ماهو اسلوبه متغيرش
أميرة: ولا هيتغير يا بنتي… اللي زي دا مش بيتغير
نــــــــــــــــــــــــــــيــــــــــــــــــــــرة وائـــــــــــــــــــل
————–
” عند سليم”
بيكون قاعد في مكتبه وموبايله بيرن
سليم: الو
مجهول: رايحين يختاروا الشقة النهارده
سليم: تمام خالص… خليهم يختاروا براحتهم
مجهول: هو انت ايه اللي في دماغك
سليم: هتعرفي في الوقت المناسب… بس انا لحد دلوقتي معرفش انتي ايه اللي في دماغك و بتعملي كدا ليه
مجهول: هتعرف في الوقت المناسب يا حضرة الظابط
سليم: وانا مستني
————
عند سامر
بيكون قاعد في شقته وبيتفرج على فيلم بيسرح في البطلة وبيتخيلها ريم
سامر: هي سحرتني ولا سحرتلي دي هو انا مالي في ايه مش عارف ابطل تفكير فيها
بيمسك موبايله وبيجيب الاكونت بتاعها
سامر: ابعتلها ادد… لالا هتقول عليا مدلوق وبجري وراها
بيحط الموبايل جمبه
سامر: بس دي وحشتني وانا قلقان عليها من يوم الحادثه
بيمسك موبايله تاني وبيبعت ادد

سامر: 5 دقايق لو مقبلتهوش هلغيه
بيفضل ماسك الفون وبيبص على الساعه بيفوت نص ساعة ومش بتقبله
سامر: يمكن تكون قافلة دلوقتي… اه اكيد قافلة
بيجيله اشعار انها قبلته بيقف على الكنبة وبيتنطط
سامر: قبلته…. قبلته
بيفتح الماسنجر وبيبعتلها”ازيك ”
بترد عليه “الحمدلله انت عامل ايه”
سامر “بخير طول ما انتي بخير”
بتعمل سين ومش بترد
سامر: احييه دى مش بترد… طيب اعمل ايه
بيبعت”انا كنت قلقان عليكي يوم الحادثة ف قولت اتطمن ”
ريم”انا بخير الحمدلله شكرا على السؤال”
سامر:” ابداً دا واجبي… هو انتي تعرفي اللى خبط منة دا منين”
ريم: “دا مازن طليقي”
بيبص سامر للرسالة و بتحتل الصدمه ملامح وشه
نــــــــــــــــــــــــــــيــــــــــــــــــــــرة وائـــــــــــــــــــــــــــــــــــــل
——————
“عند يامن وتسنيم”
تسنيم: ممكن توديني بيت منة الاول اطمن عليها
يامن: انا واخد معاد مع السمسار مش هينفع بعد ما نخلص هوديكي
تسنيم: تمام
يامن: هو انتي مش بتروحي شغلك ليه
تسنيم: اطردت من الشركة عشان مكنتش بروح
يامن: ومكنتيش بتروحي ليه
تسنيم بضيق: كان ايام الحادثة
يامن: اههه… طيب مدورتيش على شغل ليه بعدها
تسنيم: مش عايزة اطلع من البيت اصلا

يامن: مش عشان حادثه حصلتلك هتفضلي قاعدة في البيت وقافلة على نفسك لازم تتطلعي وتشوفي حياتك ومستقبلك
تسنيم بسخرية: اللي متحاوط بالنار غير اللي واقف بعيد
يامن: بس لو اللي واقف بعيد روحه في اللي متحاوط بالنار هيتعذب معاه
تسنيم: انت عايز توصل لأيه
يامن: ولا حاجه انا عايزك ترجعي لحياتك الطبيعيه مش اكتر
تسنيم ببرود: حياتي الطبيعيه هرجعلها لما اتطلق منك واتجوز سليم
يامن بيسوق بسرعة وهو متعصب
تسنيم: هدي السرعة شوية
يامن مش بيرد عليها وبيزيد اكتر
تسنيم: يامن مينفعش كدا
يامن بعصبية : انتى مش بتحبيه… انتي مش بتحبي غيري عنيكي فضحا’كي يا تسنيم
تسنيم: انا بكرهك يا يامن…. بكرهك
يامن: كدااااابة…. بصي في عنيا وقوليها
تسنيم: هدي السرعه وبص على الطريق يا يامن
يامن: بصي في عنيا وقوليها الاول
تسنيم بتصرخ : حاااااااااااااااااااااسب

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حطمني العشق)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!