روايات

رواية حطمت كبريائه الفصل السابع 7 بقلم ندى الشيمي

رواية حطمت كبريائه الفصل السابع 7 بقلم ندى الشيمي

رواية حطمت كبريائه الجزء السابع

رواية حطمت كبريائه البارت السابع

رواية حطمت كبريائه
رواية حطمت كبريائه

رواية حطمت كبريائه الحلقة السابعة

في شركة الخليلى :-_
إبتسام دخلت مكتب مراد بعد أن أستأذنت بالدخول .
إبتسام : أستاذ مراد في شخص بره عايز يشوف حضرتك من غير معاد ومصمم يشوفك .
مراد : دخليه
إبتسام : حاضر يا فندم .
إبتسام خرجت من المكتب وسمحت له بالدخول
دخل رحيم ل مراد في مكتبه
مراد : أهلا
رحيم : أهلا بيك يا مراد باشا
مراد : خير
رحيم بنبرة تهديد : لو أنت فاكر أن اللعبة خلصت تبقا غلطان و المكسب ده مش هيطول يا… مراد فاااهم
مراد بكل هدوء وبرود : أنا هعتبر نفسي مسمعتش حاجة علشان عاذرك جدا معلش الخسارة وحشة برضو
رحيم رفع إصبعه نحو مراد بالتهديد
رحيم بغضب : أنا بوعدك إن فرحتك بالمكسب بتاع السفقة مش هتدوم
مراد بتحذير : خلى كلامك على قدك مش عيلة الخليلى إللى تتهدد
رحيم : هتشوف يا مراد إللي هعملة فيك

 

 

مراد ضحك ضحكة إستهزاء ، ثم خرج رحيم وألاقى نظرة سريعة لإبتسام وذهب .
في الكليه :-
(فاطمه )صديقة فجر وملك
فاطمه بحزن : يعنى كام يوم وهتسيبونى
ملك : يا دى أم الدراما يابنتى أحنا هنبقا ننزل فى الأجازة نزوركم والله
فاطمه : طيب متنسونيش هناك وأبقوا كلمونى ها
ملك : ننساكى إيه يا هبلة + أكيد هنتصل بيك
ملك : مالك يا فجر مش بتتكلمى ليه معانا
فجر بحزن : أنا مش هقدر أسافر وأسيب ماما تعبانة أوى فاطمه : ألف سلامة عليها بس يا فجر دى فرصة مش هتتكرر
ملك : يا فجر إبتسام معاها وإنت مش هتطولى وهنرجع فى الاجازة وتشوفيها وتطمنى عليها غير كمان هتتصلي بيها يعنى يعتبر هتكونى معاه
فجر : مش عارفة أعمل إيه والله
فاطمه : صلي إستخارة
ملك : أيوة صلي إستخارة وربنا أكيد هيدلك للطريق إللي هتشمى عليه
فجر : ماشي
في شركة الخليلى :-
فى مكتب مراد أستدعى إبتسام.
إبتسام دخلت بعد الإستأذان
إبتسام : نعم يا أستاذ مراد
مراد أول مرة قلبة يدق بسرعة بالشكل ده
مراد : كنت عايزك تلغيلى كل الإجتماعات إنهردة
إبتسام : أمرك يا مراد بيه
في هذة اللحظة دخل عبدالله بكوباية القهوة الخاصة بمراد
وحطها على المكتب وبدون قصد من مراد القهوة وقعت على الأرض وإبتسام لسة واقفة
مراد : أنت مستنى إيه شيلها وهاتلى واحده تانى بسرعة
ذهب عبدالله سريعآ نحو الفنجان المكسور
إبتسام بغضب : أتكلم معاه بطريقة أحسن من دى أنت مش مشترى الناس ولا أحنا مش عبيد عندك علشان تتحكم فينا
مراد أتصدم من رد فعلها ولم ينطق بحرف
عبدالله نظر لإبتسام بغضب ،

 

 

إبتسام ذهبت إلي مكتبها وقال عبدالله : دقيقة وتكون القهوة عندك ، ثم ذهب سريعآ
مراد بغضب شديد يقول : إزاى واحده زى دى تكلمنى أنا كده وتعلمنى الصح من الغلط إزاى وليه أنا سكتلها ومقدرتش أرد عليها ، ثم ذهب بغضب إلي مكتبها وتفاجأ بأنها تصلى ،ثم خرج وذهب خارج الشركة وتوجه بسيارتة إلي مقهى قريب من الشركة .
في المنزل :-
دخلت فجر المنزل ولقيت والدتها بتحضر الغداء
فجر : ماما أنا مش قولتلك متعمليش حاجة وانا وإبتسام هنقوم بكل حاجة
حسناء : يا بنتى أنا مش بحب قعدة السرير وانت واختك بترجعوا تعبانين
فجر : مين قلك بس ياماما أنت تعبك راحة والله
حسناء : ربنا يخليكم ليا يارب صح رتبتى حاجاتك علشان السفر
فجر بحزن : ما أنا بفكر ما أسافرش
حسناء بإندهاش : إيه إللي بتقوليه ده دا أنت كنت هتموتى علشان هتسافرى
فجر : ما أنا مش هقدر أسيبك لوحدك

 

 

حسناء بعدم فهم : تقصدى إيه
فجر : ماقصدش بس ..
حسناء : مفيش بس روحى جهزى شنطك علشان مفيش وقت كتير يلا
فجر بفرحة : حاضر ربنا ما يحرمنى منك ويخليكى لينا يا ست الكل .

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

الرواية  كاملة اضغط على : (رواية حطمت كبريائه)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى