رواية حطمت كبريائه الفصل الخامس 5 بقلم ندى الشيمي
رواية حطمت كبريائه الجزء الخامس
رواية حطمت كبريائه البارت الخامس
رواية حطمت كبريائه الحلقة الخامسة
في الصباح الباكر
يستيقظ مراد بأعين ناعستان
علي صوت رن تلفونه من رقم خارج مصر
مازن : صباح الفل يا مراد
مرام بنعاس : أهلا
مازن : إنت لسه نايم شكلكوا رجعتوا متأخر من صفقة الس*لاح إمبارح
مراد : أيوة
مازن : طيب قولي عملت إيه
مراد : كل حاجة تمت زى ما أنا عايز
مازن : طيب تمام أوى بكده يبقا ضيعنا علي الدمنهورى الصفقة ورجعت عليه بخسائر
مراد ضحك ضحكة نصر: ههههه علشان يعرف أن اللعب مع عائلة الخليلى أخرها خسارة ليه ومكسب لينا
مازن : عندك حق بس تفتكر أبنة رحيم هيسكت
مراد : مش هيقدر يعمل حاجة هما دلوقتى مشغولين إزاى يعوضوا الخسائر إللى عملنها ليهم .
مازن : فعلا طيب سلام ألحق أخلص الشغل إللى عليا
مراد : سلام
في منزل عبدالله :-
حسناء : إنت نازلة دلوقتي يا إبتسام ؟
إبتسام : أيوة يا ماما رايحة مع بابا عايزة حاجة
حسناء : لا يا حبيبتى عايزة سلامتك خلي بالك من نفسك
إبتسام : حاضر سلام
حسناء : سلام
في الشركة :-
دخل حازم إلي الشركة وقبل أن يدخل المكتب ذهب إلي مكتب إبتسام ولكن لم يجدها
حازم : فين الأنسة إبتسام مش قاعدة في مكتبها
مكتب الإستقبال : لسه يا فندم مجتش
حازم : أه ماشي
= أول ما تيجى أديك خبر
حازم : لا لا خلاص
= تمام يا فندم
حازم يقول في نفسة : إنت خلاص البنت دى أكلت دماغك.
في الكلية :-
إنتهت المحاضرة وخرج جميع الطلاب
فجر بسعادة : ليكى عندى خبر حلو أوى أوى
ملك بفضول : إيه هو
فجر : عيلتى وافقت إني أسافر
ملك بفرحة : بجدددددد !!
فجر : أيوة بجد
ملك : طيب إيه إللي غير رأي والدك ؟
فجر قصت لها ما حدث فى أمس
ملك : يابختك بأختك دى طيبة أوى
فجر : أيوة فعلا هى طيبة أوى وأهم حاجة سعاده إللي حوليها
ملك : ربنا يديها علي قد نيتها
فجر : اللهم آمين
في الشركة :-
دلفت إبتسام ووالدها إلي الشركة وذهب كلا منهم إلي شغلة
ودخلت إبتسام مكتبها وراجعت الملفات قبل أن تسلمها لمراد
ثم دخلت المكتب وحمدت ربها أنه لسة موصلش وإلا كان زمانها مطرودة ، حطت الملفات علي المكتب وفي هذة اللحظه دخل مراد مكتبة وتفاجأ بيها
مراد : إنت بتعملي إية هنا ؟!!
إبتسام بتوتر ملحوظ : أاناا ككنت بجيب لحضرتك الملفات زى ما طلبت
مراد لاحظ عليها الخوف والأرتباك وقال
مراد : أه طيب روحي نادي حازم
إبتسام : حاضر
ذهبت إبتسام إلي حازم ودخلت بعد أن سمح لها بالدخول
حازم بإبتسامة : صباح الفل
ابتسام : صباح الخير يا حازم بيه أستاذ مراد عايز حضرتك في مكتبة
حازم : ماشي
ذهب حازم إلي مكتب مراد
دخل بعد الإستأذان
حازم : صباح الخير يا مراد بيه
مراد : من إنهردة تراقب رحيم الدمنهورى ميغبش عن نظرك ثانية واحده أنت فاهم
حازم : حاضر أي أوامر تانى
هز رأسة مراد بمعنى لا وشاور له بالإنصراف
في المنزل عبدالله :-
حسناء كانت واقفة في المطبخ تجهز الغداء وفجأه حست بدوخة قوية ثم وقعت علي الأرض وفي هذة الأثناء دخلت فجر المنزل
فجر : ماما أنا جيت عملتى إيه غداء
دخلت فجر المطبخ
فجر بصدمه : مااااااما
أتصلت فجر بوالدها
فجر : بابا إلحق ماما مغمى عليها
عبدالله : إيه إزاى يعنى أنا جاي دلوقتى
عبدالله أخذ إذن من حازم وأخبره عن السبب.
بعد ساعة حازم ذهب لإبتسام لكى يطمأن علي والدتها ولكن هو لم يعرف أنها ليست تعلم بالخبر ، دخل حازم المكتب بعد الإستأذان
إبتسام : نعم يا حازم بيه تؤمر بحاجة
حازم إستغرب من ردها الهادئ حازم : ألف سلامة علي والدتك
إبتسام بعدم فهم : مالها ماما
حازم : أنت متعرفيش والدك خد إذن منى علشان مراته مغمى عليها
إبتسام بزهول : إيه ماما !!
حازم : إهدي هى إنشاء الله هتكون بخير
تركت حازم وذهبت إلي مكتب مراد
دخلت بعد أن إستأذنت بالدخول
إبتسام : أستاذ مراد
وهو ينظر إلى اللابتوب
مراد : أحكى
إبتسام : أنا عايزة إذن من حضرتك بالخروج
مراد وهو ينظر لها : ودا علشان إيه إنشاء الله
إبتسام : علشان خاطرى
نظر لها بغضب
إبتسام : أقصد يعنى والدتى في المستشفي وأنا لازم أروح عندها بسرعة
مراد : …..
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
الرواية كاملة اضغط على : (رواية حطمت كبريائه)