Uncategorized

رواية حب وعذاب البارت الثالث والعشرون 23 بقلم آية السيد

 رواية حب وعذاب البارت الثالث والعشرون 23 بقلم آية السيد

رواية حب وعذاب البارت الثالث والعشرون 23 بقلم آية السيد

رواية حب وعذاب البارت الثالث والعشرون 23 بقلم آية السيد

في شرم
رحيم بحب / حنان انا بحبك اوي
حنان /وانا كمان يا رحيم بحبك اوي ومن زمان
رحيم قعد علي ركبته في مشهد رومانسي وبص لحنان
رحيم بحب /تتجوزيني يا حنان
حنان بخجل وهي تؤمئ براسها بمعني ايوة/موافقه
رحيم مسك ايدها ولبسها الخاتم وباس ايدها ولسه هيحضنها و……….
ورحيم كان لسه هيحضن حنان وفجأه قام من النوم وهو بيصرخ باسمها
رحيم مفزوح /حناااااااااان
وفضل يدور بعينه عليها في الاوضه ومش لقيها
رحيم /ياه كل دا كان حلم يا ريت يا رب بقا يبقا حقيقه
وبعدين سمع صوت تليفونه بيرن
رحيم /الو
الحارس /ايوة يا رجيم بيه
رحيم /ها ايه الاخبار
الحارس بتلعثم /ه.. هو كويس بس
رحيم بعصبيه /بس ايه اخلص
الحارس /الدكتور قال انه لازم يقعد يومين في المستشفى وخصوصا انه كمان طلع مدمن
رحيم بسخريه /ما طبيعي واحد هيبقا ايه يعني أمام مسجد اسمعني كويس
الحارس /اوامرك يا باشا
رحيم بصرامه /يفضل تحت عنيكم وميغبش عنها ابدا مفهوم
الحارس بخوف من نبره صوته /م…. مفهوم يا باشا
رحيم قفل الخط وبعدين قام غير هدومه وراح لوعد
___________________
في منزل عبدالحميد والد علا
كانوا كلهم قاعدين علي الاكل
عبدالحميد /انتي هتروحي بكرة ان شاء الله يا على تطلبي النقل
علا /ايوة يا بابا ان شاء الله
نسرين /ربنا معاكي يا حبيبتي ويوفقك يا رب
علا /يا رب يا حبيبتي
يزيد كان سرحان ومش مركز
علا بصت عليه ولقيته كده وابتسمت بخبث
علا بخبث /زيزو ولا يا زيزو
يزيد بانتباه /اممممم
علا /مالك يا باشا
يزيد /لا ابدا عاوزة ايه
علا /ايه رايك تيجي معايا بكره الجريده
يزيد باستغراب /اشمعنا يعني
علا /ابدا حابه اوريك مكان شغلي واوريك القاهره اللي انت مشفتهاش من زمان
يزيد /اشطا يا زميلي
علا /يبقا اتفقنا… هقوم انا بقا عشان اكمل ترتيب حاجتي
نسرين /طاب كملي اكلك الأول
علا /الحمد لله يا حبيبتي والله كده تمام اوي… يلا عن اذنكم بقا
علا دخلت اوضتها ودموعها نزلت /لازم ابعد لازم خلاص معدتش يبنفع اتظاهر بالقوة اكتر من كده وانا لو ضعفت اهلي هيتعبوا بسببي
وقطع تفكيرها صوت رنه تليفونها
علا مسكت تليفونها ولقت انها جني اختها مسحت دموعها وحاولت تخلي صوتها طبيعي
علا /الو
جني /ايوة يا لولو وحشاني يا جميل
علا /انتي اكتر والله يا جني
جني /مالك يا علا صوتك كانك معيطه
علا دموعها نزلت /ابدا يا حبيبتي عشان انتي وحشتيني بس وعاوزة اشوفك
جني /معلشي يا حبيبتي ان شاء الله حاتم قال انه هياخد اجازة وبعدها هننزل مصر فتره
علا /ان شاء الله يا حبيبتي
جني /وبعدين يا بنتي انا بتصل عليكي بقالي يومين مختفيه وكلمت ماما قالت إنه بسبب ضغط الشغل
علا بكذب/معلشي يا حبيبتي كان فيه شغل كتير الفتره اللي فاتت ومعرفتش ارد
جني /ولا يهمك يا حبيبتي المهم انك بخير
علا/اه يا حبيبتي كله تمام
جني /ماشي يلا مش عاوزة حاجه يا حب
علا /سلامتك يا حبيبتي
وعلا قفلت معاها وراحت تكمل ترتيب حاجتها
___________________
في القسم
فارس باستغراب /شريف عز الدين… طب ازاي
زين بثقه /انا بردوا استغربت زي زيك كده بس الناس انا معايا ادله بتثبت الكلام دا
فارس /طب ايه هي الادله دي
زين /تسجيلات بصوته وصور ليه وهو بيستلم الفلوس ها هتساعدني نقدر نوقعه ونمسك الزعيم
فارس ابتسم بخبث واتكلم بفحيح يشبه الافعي /طبعا يا زين
زين /يبقا اتفقنا انا وانت ومحمد هنتقابل ونظبط كبظل حاجه
فارس بشر /طبعا يا زين
زين /طب اسيبك انا بقا
فارس /ماشي وهستني تليفونك
زين قام ومشي
فارس بضحك بعد خروج زين /هههههههه بصراحه يا زين خيبت ظني كنت مفكرك زكي بس مع الأسف طلعت اغبي انسان قابلته وبجداره
__________
في شرم
رحيم خبط علي اوضه وعد وهي فتحت ليه ودخل
رحيم /الحلو عامل ايه
وعد /بخير يا حبيبي طول ما انت بخير
رحيم /طب يلا بقا احنا جايين نقعد في الاوضه ولا ايه
وعد /اشطا هغير واجي
رحيم /وانا هروح لياسين
وعد ابتسمت اول لما جاب اسمه ورحيم لاحظ كده
رحيم /يلا انا رايح وانتي البسي بسرعه
وعد /ماشي
رحيم فتح الباب واتصدم لما شاف……..
يتبع..
لقراءة البارت الرابع والعشرون : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية أحببت عفيفة للكاتبة آية السيد

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى