رواية حطمت قلبي الفصل الخامس والعشرون 25 بقلم لولا
رواية حطمت قلبي البارت الخامس والعشرون
رواية حطمت قلبي الجزء الخامس والعشرون
رواية حطمت قلبي الحلقة الخامسة والعشرون
هشام بصدمه الكوبايه وقعت اتكسرت منه وعيونه دمعت واكمل بصوت موجوع بوجع ملوش اخر قولتي مييين! !!!!!!!
انتصار بتعب وهي بتنهج احمد الكيلاني هو ابوك الحقيقي يا هشام. سامحني يابني
هشام بعصبيه وانهيااار اساامحك اييييه اسامحك ايه انتي عارفه انا كنت هعمل ايه في اختي بسببك لالا مش قادر اصدق لا اكيد في حاااااجه غلط
عزه بعياط اهدي يا هشام اهدي ارجوك
انتصار وهي بتلفظ اخر نفس ليها سامحني يابني
هشام بعياط مسامحك يا امي ماما ماما واكمل وهو بيهزها بعياط لا ماااااماااا مامااا ابوس ايديكي متسبنييش انا تايييه و تعباااان اوي يا ماااما انا مليش حد غييررك. في الدنيااا يا امي بلاش عقابي يكون فيكي لالا ارجوكي يا امي حرام عليكي حرام عليكي مشوفتش ابويا وملحقتش اشبع منك وكنت هغتصب اختي وخربت بيتهااا انا عملت ايييه ياااارب عملت ايه وفضل يضرب ايده في الحيط عملت اييييه عملت ايييه
عزه بعياااط اهدي يا هشااام. اهدي يا حبيبي ان الله وان اليه راجعوان استغفر ربك
هشام وهو بيحضنها بتعب وعياط امي ماتت وسابتني. ياعزه وابويا اتحرمت منه و عشق اختي يا عزه عشق اختي انا كنت هاأذي اختي يا عزه انا عذبتها وحرمتها من حبيبها وخربت بيتها يا عزززه اااه
عزه بعياط وهي بتطبطب عليه اكلمت اجمد كده اختك مفيش اطيب منها وهتسامحك يا هشام
هشاام بعياط اذا كنت انا مش قادر اساامح نفسي يا عزه هي هتسامحني لالا هي قالتلي مش هقدر اسامحك طول عمري مش هتسامحني ااااااه يااارب يعني بدل ما انا احميها اعمل فيها كده دي المفروض انا اخوها الكبير وسندها يا عزه
عزه بعياط اهدي ويلا علشان ندفن خالتي يا هشام
هشام قعد علي الارض واكمل بعياط هو حتي انتي مش عايزه تفضلي معايا يا امي موتك كسرني سبتيني لوحدي بمصيبه مش عارف هعمل فيها ايه انا محتجالك اوييي يا امي محتجالك وصعبان عليا ان ده هيكون اخر لقاء بيني وبينك واخر حضن ومش هشوفك تاني كسرتي ضهريي يا امي وحضن امه وانهار في العياط
———————————-
في بيت السيوفي
ادهم هي فين عشق يا ماما
ايمان بحزن راحت بيتها يابني ترتاح شويه
ادهم بنفخ هيروح يبهدلها والدنيا تخرب اكتر كانت تفضل وانا هقف جمبها وحقها هيجلها
ندي سيبها علي راحتها ياادهم
وبعد شويه جيه مراد
مراد بحده فين الهانم
ادهم راحت بيت ابوها
مراد بعصبيه ده اللي هو ازاي يعني تخرج من ورايا
ايمان قالتلي يا مراد وانا قولتلها تروح
مراد. بحده مع احترامي ليكي يا ماما بس دي مراتي انا وانا هوريها ازاي تنزل من ورايا
ايمان بعصبيه انت متتكلمش خالص علي اللي عملته فيها
مراد يلا كلكم تعالوا عليا مش هلومكم انا فعلا محدش فهمني ولا هيفهمني
ندي اقعد يا مراد احطلك تفطر انت مكالتش وكلنا كلنا
مراد تسلمي يا ندي مش طافح وخرج في الجنينه
—————————–
بعد شويه هشام كان دفن امه وهو موجوع ومسكور وحاسس نفسه تايه بعدين راح المسجد وفضلي يصلي
هشام بعياط عارف غلطت يارب وغلطي كبييير اوووي عمري ماكنت اتخيل يحصلي كده انا اتكسرت اوووي يارب مش عارف انا ازاي قدرت اعمل كده اتاري قلبي مكنش مطواعني المسها وكنت بخاف عليها وانا مركب دماغي الحمدلله اني مأذتهاش جوازي منها كله طلع غلط في غلط وباطل انا معملتش اي حاجه غير اني اذيت حته مني وخربت بيتها
ودخل شيخ وخبط علي كتفه وقاال كل حاجه ممكن تتصلح يابني متعيطش
هشام بعياط تفتكر ربنا هيسامحني
الشيخ الله غفور رحيم يابني انت بس توب من قلبك
هشام بعياط من قلبي والله من قلبي طب هو لو واحد اتجوز اخته ياعم الشيخ بس مكنش يعرف انها اخته بس الحمدلله ملمسهاش وطلقها مش كده جوازهم باطل
الشيخ صح يابني ده اكنهم متجوزوش اصلا وملهاش عده كمان علشان انسه ولو كان اخوها اذاها كان مش هيبقي جواز لانه باطل شرعاا. كان هيبقي اعتدي علي اخته لانه يعتبر متجوزهاش من الاصل
هشام بوجع ادعيلي يا مولانا ربنا يسامحني واخواتي يسامحوني
الشيخ ربنا بيسامح يا بني يمكن البشر في طبعهم بيقسوا بس انت صمم وقول يارب وهيسامحوك
هشام تسلم يارب
وقام مشي وعزه كانت عند مسجد البنات واستناها لحد ماخلصت
هشام ببتسامه تقبل الله
عزه منا ومنكم يا غالي مش اخر مره باذن الله لازم تنتظم
هشام باذن الله
عزه هتروح فين كده
هشام هروح لاختي يا عزه هي اول حاجه لازم ابدا بيها
————————————-
في اسكندريه ماشيه عشق علي البحر وبتجر شنطتها وهي بتعيط
عشق بدموع مكنتش هقدر اجي علي نفسي اكتر من كده يا مراد هتواحشني اه بس لازم تعرف قيمتي كويس اوي
وشافت واحده وابنها الابن عنده حوالي 25 سنه كده وقاعده معاه علي البحر وبتقوله انت مهما تكبر يا عمر عيل بنسبالي يا واد
ابتسمت وافتكرت لما حماتها قالتلها ان هي شايفه مراد كده وان حتي عشق لما تخلف هتشوف عيالها كده
عشق بدموع ووجع بس الظاهر اني مش هحس الاحساس ده خلاص ولا حتي عارفه هروح فين
وشويه حست انها داخت ومش قادره تمشي بقيت تحاول بتسحب رجلها بلعافيه
الست اللي كانت قاعده بتكلم ابنها واسمها عايده لمحتها
عايده مالها دي يابني شوفها شكلها جايه من سفر
عمر مالك يا انسه انتي كويسه
عشق بتعب اه اه كويسه ورايحه تقع مسكها عمر
عمر بخضه دي اغمي عليها يا امي هنعمل ايه
عايده بخوف يعيني يابنتي مالك هاتها يابني عندنا البيت ونشوف مالها انا ممرضه هشوفها
وخدتها بيتها واكملت عايده حطها في اوضتي يا عمر واطلع برا
وبدات تكشف عليها واطمنت عليها وكمان جبتلها دكتوره جارتهم حللتلها دم علشان يشوفوا لو بتعاني من اي حاجه
بعد شويه عشق ابتدت تفوق
عشق بتعب اه انا فين وقامت اتعدلت وفتحت عنيها ومجرد ماشافت الست افتكرتها واكملت بخوف انا فين
عايده بس يا حبيبتي اهدي انتي تعبتي وانا جبتك هنا انا ممرضه وكشفت عليكي وجبتلك جارتي دكتوره عاليه بردو كشفتلك وحللتك يابنتي علشان اطمن عليكي
عشق كتر الف خيرك يا خاله متعرفنيش وعملتيلي كل ده
عايده بحب عادي يا حبيبتي ولا حاجه مراد ده جوزك ?
عشق بخوف اه عرفتيه منين
عايده بضحك اسم الله عليكي منتي لابسه اسمه
عشق بصت للسلسله بوجع واكلمت اه صح جوزي
عايده طب مش تتصلي تفرحيه
عشق بعدم فهم افرحه بايه
عايده انك حامل يا حبيبتي
عشق بصدمه حااامل
—————————————
في بيت السيوفي حسام ومازن و اسراء وياسمين جم علشان. عشق. ويحاولوا يصلحوا بينهم وقاعدين مستنين يشوفوا هترسي علي ايه
مراد بعصبيه بيتكلم في الفون يعني ايه مجتش ماشي يا عم صابر خلاص سلام
ادهم في ايه يامراد
مراد بحده اتفضل عشق مراحتش بيتها عم صابر بيقول محدش جيه اصلااا
ادهم بصدمه نعم هتكون راحت فين
مازن بعصبيه هي كل شويه عشق تختفي
مراد بعصبيه المره دي طلعت بمزاجها ولا اكن في كلب تساله اغور ولا مغورش حاجه تقرررف
وهنا الباب خبط
ندي وهي رايحه تفتح اكيد هنلاقيها يعني يا جماعه وفتحت الباب واستغربت من الطارق بس عرفت عزه
ندي بحده انتي ايه جابك هنا يابت انتي
مراد مين ياندي
هشام ده انا وعزه يا مراد
مراد بصدمه انت اي اللي جابك هنا يا حيوان وبعدين اي لم الشامي علي المغربي تعرف عزه منين
ادهم مش قولتلك انت متعرفش حاجه
مراد بعصبيه ادهم مش وقتك اقسم بالله واكمل وهو بيمسك هشام من قميصه فين مراتي ها خلتها تروح فين تاني المره دي
هشام بصدمه هي عشق مش هناا
مراد بعصبيه انت هتستعبط عليا وتعمل عبيط يا هشام انت اكيد عارف و جاي ليه اصلا جاي تشمت خلاص يا هشام هي خربت اشمت براحتك
هشام اكمل بدموع لاول مره يراها مراد
هشام بدموع ورحمه امي اللي لسه ميته معرفش عن. عشق حاجه ومكلمتهاش غير اخر مره في المخزن من ساعتها مكلمتهاش خالص انا جيت علشان اقولك حاجه مهمه وكان نفسي تكون عشق موجوده بس هساعدك تلاقيها وعلي فكره انا ملمستهاش عشق محبتش غيرك يا مراد
مراد بعصبيه دي مراتي يا حيوان واكيد انا عرفت الصادق من الكداب خلااص وبعدين انا مش بالع البوقين دول اخلص وقول بتخطط علي ايه يا هشام
هشام بدموع ورحمه امي مافي في نيتي اي حتجه وحشه
مراد بحده تعرف عزه منين
هشام بنت خالتي وانا اللي بعتها تشتغل عندك
مراد نعمم
ادهم ولسه لسه ده انت هتتصدم صدمات دلوقتي
مراد بعصبييه ادهممم لو سمحت خلاص
ندي مراد انا لقيت ده في اوضتكم دخلت اشوف عشق سابت اي حاجه بمكانها ولالا لقيت سايبه الورقه دي وبتقولك اسمع الفيديو ده
مراد جاب الشاشه الكبير وحط السي دي وبدا يشتغل قدام الجميع
عشق بدموع تقريبا لما تسمع الفيديو ده هيكون انا مش معاك يا مراد اكيد مكنتش اتمني نوصل لكده بس انت اللي كسرتني يا مراد ورفضت تسمعني عارفه ممكن اكون سبب في اللي وصلك لكده بس انا هقولك كل اللي حصل وبصراحه ليك حريه الاختيارر انك تكمل الفيديو او لا واكملت بدموع يوم تعب ماما ياسمين حد اتصل بيا وقالي اني انزل عايز يشوفني والا هياذيك لبست ونزلت واتصدمت لما لقيت حد حط ايده علي بوقي وكان الشخص ده هشام الشريف هددني يوميها اني اسيبك والا هيأذيك واداني فرصه شهر ولما عدي الشهر انا كنت خايفه فعلا عليك بس قولت هو بيهدد وخلاص ولما كان بيكلمني كنت بقوله لسه مش عارفه هسيبه ازاي طب بحجه ايه فكنت بضحك عليه يعني اللي انت سمعتها و فهمتها انها خيانه ليك وغدر وبعد الشهر اتصل هددني تاني وكان يوم الحادثه وقاالي بسبب اني مسمعتش كلامه فك فرامل عربيتك كلمتك وانا مرعوبه وفعلا عملت حادثه وحتي انت شكيت وسالتني عرفت منين انك عملت حادثه بس حبي ليك وخوفي عليك سكتني فكدبت وانت لاحظت ده كتير حتي اني. لمحتلك بكلام في المستشفي وفكرتك بيه بعدين اني اعمل اي حاجه واضحي باي حاجه مقابل اشوفك بخير وبعدين انت حددت اافرح بسرعه كدبت عليك وقولتلك انه. مش مناسبني انت مفرقش معاك وقولت عادي وانا كتت عايزه اطول المده علي قد ماقدر علشان افكر هعمل ايه ويوم الحنه قررت اني هحكيلك علشان مقدرش اكسرك بس هشام بعت حد خطفني ورمي الحبل كاني هربت وهددني اني لو متجوزتوش هيتقلك وكمان هياخد املاكك لان عزه بنت خالته مضتك من غير ماتقرا علي تنازل لهشام فقالي هيشرد اهلك ويموتك خوفت عليك علشان عملها قبل كده ساعه الحادثه فانهارت عياط واكملت وافقت يا مراد وكان بيضربني وبيمد ايده عليا وبيساومني علي شرفي تحت مسمي الجواز االي هو بلاجبار يعني باطل اصلااا وكان بيحاول يفرض نفسه عليا واتهمني في شرفي باني غلطت معاك وضربني وبسببه انت ضربتني لاول مره في حياتك وجيت عليا لحد انهارده بس مش هسامحك لا انت ولا هو
هشام غمض عينه بااالام وفضل يعيط بحرقه وده استغربه كل الحاضرين
اكملت عشق مشيت ومش هقولك روحت فين انا اتحملت طريقتك فوق طاقتي كتير يا مراد بس خلاص اتقي شر الحليم اذا غضب ولازم تعرف قمتي وانك ظلمتني وانا مبقتش قادره استحمل خلاص
هنا مراد الصوره وضحت قدامه وفضلت دموعه تنزل في صمت وهو مصدوم وموجوع انه ظلمها علي كل ده
مراد بحده مسك هشام وضربه واكمل كنت بتمد ايدك عليها يا زباله يا حيوان انا هربيك يا هشام شايف بسببك وصلتنا لايه
هشام بعياط اعمل اللي انت عايزه فياا حقك يا مراد حقك تعمل اكتر من كده
ادهم اهدي انت وهو الفيديو مخلصش
فسكتوا وبصوا علي الشاشه
عشق بعياط دلوقتي جيه دورك يا مازن انا خبيت عليك حاجه مهمه اوي بس ده لان انت كنت صغير من 7 سنين لما ماما كانت تعبانه بلقلب انا كنت 17 سنه وانت 15 سنه قبل ماتتوفي قالتلي واكلمت بعياط قالتلي ان بابا كان متجوز قبلها وعنده ابن اكبر مني وقالتلي اخوكي 22 سنه دلوقتي دوري عليه وعيشي معاه هو غني فسالتها اسمه ايه قبل ماتقولي اكملت بعياط كانت مااتت هنا كلهم اتصدموا بما فيهم مازن وعينه دمعت
اكملت عشق فضلت احاول ادور علي اخويا كل ده ومعرفتش اانا حتي معرفش اسمه ولا مين اللي بيربيه واعتقد لو كان موجود كان حماني انا وانت يا مازن كان مسمحش للحيوان هشام ولا حتي مراد يجرحوني كده كان هيكون ابويا وصاحبي وسندي واماني ياريت اخويا الكبير كان موجود ياريت
هنا مراد كان بيبكي بالام وافتكر حوارهم في العربيه لما قابلوا محمد في المطعم
فلاش باك
مراد بعصبيه بصي علشان انا علي اخري. عارف ان حضرتك ملكيش زمب وان هو جارك عادي. اصل اخوكي. وحسام اصل اخوكي مصر كلها اخواتك
عشق بحزن كان نفسي اسمعها من حد تاني
مراد يعني ايه
عشق بضحك يعني كان في واحد زمان كنت نفسي يبقي موجود ويقولي اخوكي زيهم كده
مراد بحده عشق اتعدلي واحد مين
عشق بضحك حاضر خلاص خلاص ياعم متبقاش قفوش كده بهزر
بااااك
مراد قعد علي الارض واكمل بدموع. انا كده خسرتهاا
ادهم بعصبيه قولتلك هتفوق علي قلم جامد اوي يا مراد مصدقتنيش مبسووط مبسووط واحنا منعرفش مراتك فين مبسوط وهي بلحاله دي اتيتمت واتبهدلت وااتحرمت من اخوها وضحت بنفسها علشانك وفوق كل ده جيت عليهااا
مراد بعصبيه. ودموع خلاااااص يا ادهم خلاااااص مش قادر بجد متغضطش عليااا زياده انا مش طايق نفسي
مازن بدموع يعني طلعلي اخ كبير وانا معرفوش
عزه بصت لهشام بوجع
هشام بوجع ودموع عشق مش اتعرضت لكل ده بس يا مراد
ادهم ازاي يعني
هشام بوجع وعياط يعني اللي ساومها علي شرفها وخرب بيتها وحرمها من حبيبها وبهدلها وضربها هو هو للاسف اخوها اللي هي فكرته لو كان موجود هيحميها. واكمل بوجع انا هو اخو عشق ومازن الكبير
الجميع كان في حاله من الصدمه وغير مصدقين
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حطمت قلبي)