رواية حطمت قلبي الفصل الثاني عشر 12 بقلم لولا
رواية حطمت قلبي البارت الثاني عشر
رواية حطمت قلبي الجزء الثاني عشر
رواية حطمت قلبي الحلقة الثانية عشر
مازن تتجوزيني يا اسراء
اسراء بعياط من الفرح مش مصدقه وقاالت اكيييييد ولبسها الدبله ولبسته وقام باس راسها ومش مصدق انهم بقيوا اخيرا سوا
اسراء حضنت مراد بدموع واكملت شكرااا بجد انك عملت كل ده علشاني انا مش قادره اصدق بجدددد حاسه اني بحلم
مراد بحب انت تستاهلي اكتر يا حبيبتي يارب دايما اشوفك سعيده في حيااتك انتي مش اختي بس انتي بنتي يابت اللي ربيتها وفرحان وانا شايفها احلي عروسه دلوقتي
اسراء حبيبي بجد واكملت شكرا علي كل حاجه عملتيها علشانا وعلي دخولك حياه اخويا
عشق بحب حضنتها انتي اختي الصغيره. يا اسراء وانا اللي بشكر ربنا بجد ان اخوكي في حياتي ربنا يديمه ليا يارب
مراد باس راسها ربنا يخليكي ليا يا ست البنات
وبدات الاغاني والبنات كانت بترقص مع بعض وعشق رايحه تقوم مراد مسكها
مراد رايحه فين
عشق هرقص
مراد برفعه حاجب نعم
عشق ايه هرقص
مراد بخبث ضحك لا. اقعدي واحترمي نفسك وفريهم لبعد جوازنا
عشق ضربته في كتفه بخفه واكملت بطل قله ادب يا مراد
مراد قلب مراد
عشق طب ايه مش هقوم
مراد لا
عشق رخممممم
——————————–
عند ياسمين في الخطوبه
حسام جيه من وراها وادالها ورده
ياسمين بابتسامه دي علشاني ?
حسام بحب اه مع اني اول مره اشوف ورده ماسكه ورده
ياسمين بابتسامه لا يا شيخ
حسام بضحك اه عندك شك في كده
ياسمين مش انت قولت كده خلاص
حسام بحب وطي قدامها واكمل تسمحيلي
ياسمين بحب حطت ايديها في ايده واكملت طبعا
وراحو يرقصوا سوا
مراد بضحك لا بس صاحبته
عشق بضحك طلع الواد من دماغك
مراد بضحك الله هو انا عملت حاجه
عشق بضحك لا يا حبيبي بس استمر علي انك متعملش
بعد مرور شهر وتحديدا اخر يوم امتحانات وفي خلال الشهر ده عشق وصلتلها صوره من التحاليل بتاعت ندي وادهم بس اتلاهت في الامتحانات ونسيت خالص تشوفها ومراد كان بيذاكرلها طول فتره الامتحانات وهي بتصلي وبتدعي ان ربنا يحميه وقررت انها مش هتسيبه لانها بتحبه ومتقدرش تكسره وهتكبر دماغها من كلام هشام وانه مستحيل يفكر يأذيه وقالت ده بيهددني مش اكتر وندي وادهم بيعيشوا اجمل ايام حياتهم بعد مابقيوا معترفين بحبهم قدام بعض وابتدوا خلاص يتعودوا علي الوضع الجديد وياسمين وحسام اللي قربوا جدا من بعض في الشهر ده وناقص بس كلمه منهم علشان يكونوا مع بعض فعلياا ومازن واسراء اللي مبسوطين جدا وبيذاكرو مع بعض لاخر سنه في كليتهم من غير خوف وقيود
في الكليه
مراد بس كده يا حبيبي فهمتي ?
عشق بخوف اه فهمت بس خايفه
ادهم بثقه حد يخاف من امتحانات ادهم الرفاعي
ندي ماعلشان هي امتحانات ادهم الرفاعي فنخاف
ادهم بضحك انا ماشي يا ندي ماشي
عشق بضحك حطين مادتك اخر يوم علشان نتنفخ ونطلع
ادهم بضحك لالا متقلقوش
ياسمين يارب نخلص اخر سنه واخر امتحان وهنتخرج رسمي بقي اخيرا
عشق الحمدلله
ندي بدلع ادهومي
ادهم بضحك استر يارب خير يا ندوش
ندي يعني الدفعه كلها تحسدني ببلاش والله ماينفع
ادهم بمعني ?
ندي يعني المفروض تغششني وغمزت ده انا هبقي المودام متبقاش رخم كده ده بنات الدفعه كلها حالفه اني هقفل مادتك
مراد بضحك قابل بقي ياباشا
ادهم بضحك وعلشان كده بقولك مينفعش الامانه اهم حاجه وانتي شاطره ومتقلقيش سهل والله بس انا مبخلطش حياتي العمليه بحياتي الشخصيه يا حبيبتي
ندي ماشي يا ادهم
ادهم بضحك بقيت ادهم دلوقتي يلا يا بت علي امتحاناتك انتي وهي
وقاموا البنات
ادهم ها نويت علي ايه
مراد بخصوص
ادهم فرحك هيكون ايه
مراد بفرح اااه فرحي بعد يومين تلاته باذن الله
ادهم بضحك لا ياراجل
مراد كلمت ميزو اتفقت معاه ووافق هفاجئ عشق لما تتطلع
ادهم بضحك مالازم يوافق ميزو ميقدرش يزعلك دلوقتي
————————————
في بيت الشريف
هشام اممم يعني مهمهاش
معتز اه ياباشا وسمعت كمان انه هيتجوزوا بعد يومين تلاته
هشام تمام هي بقي اللي خلتني الجئ لكده براحتها بنت الكيلاني روح انت يا معتز واي جديد بلغني
معتز اوامرك ياباشا
عزه هتعمل ايه مخافتش اهي
هشام هقرص ودنها مهمهاش هتصرف اخر تصرف عندي منفعش عشق هتزعل اوووي
عزه بخبث وقرصه الودن دي مراد مش كده
هشام بضحك عليكي نور
———————————-
في الكليه بعد الامتحان البنات خارجين فرحانين انهم حلوا حلو
واحده من الطالبات ايه يا ندي طبعا هتطلعي الاولي اصل حبيب القلب هو اللي حاطط الامتحان
ندي بعصبيه اصطبحي وقولي يا صبح يا نهي وخليكي في خالك انسانه متربتيش
نهي مسكتها من شعرها ماتحترمي نفسك يابت انا متربيه اكتر منك وهنا جيه رامي( اللي بيحب ندي وطلبها قبل كده.)
رامي بعصبيه اوعي يا نهي بطلي جنان بقي
نهي بعصبيه لسه بتدافع عنها
رامي بعصبيه خليكي في حالك وغوري
ومشيت نهي وهي متعصبه واكمل رامي وهو بيقرب من ندي انا اسف بنيابه عن بنت خالتي وبيقرب منها مسح دموعها واكمل متعيطيش يا ندي دموعك غاليه وانا هربيهالك وهنا شافهم ادهم ومراد
ادهم بعصبيه وصوت عاالي نددددي
ندي بصدمه وخوف بعدت عن رامي بسرعه
ادهم بعصبيه مشي ناحيتها ومسك دراعها جامد واكمل انتي ازاي تخليه يقربلك كده انتي اتجننتيييي
ندي بخوف ادهم والله اللي حصل
ادهم بعصبيه ومقاطعه بس اسكتييي خالص هتقولي ايه مسمعش حسك والله ايه بس منا شوفتكم وكل الجامعه شافتك
ندي بخوف لا والله اسمعني انا عيطت بسبب نهي فهو كان بيطيب بخاطري والله
رامي دكتور مراد انت فاهم غلط ندي كانت
ادهم بعصبيه ومقاطعه وانت مين ياحيوان علشان تدخل بيني وبين خطيبتي ومسكه من تشيرته واكمل بعصبيه عااارف لو لمحتك واقف معاها تاني انا هيكون ليا تصرف تااني خالص معاك غور من وشيييي
مراد وهو بيفك بينهم ادهم خلاص يا ادهم اهدي بقي
ادهم بعصبيه وانتي حسابك معايا بعدين انا هوريكي علي وقفتك معاه بلشكل ده
ندي بعصبيه وصوت عاالي اييه هو انت هتشتريني وبتيجي عليااا وعلي كرامتي علشان عارف اني لازم استحمل ومش هقدر اتكلم لا فوق لنفسك يا دكتور
ادهم ضربها بلقلم علي وشها جامد وقعت علي الارض
مراد بعصبيه ليه يا ادهم ليه كده انت اتجننت
ادهم بعصبيه مرااااد لو سمحت خلااص ووجه كلامه لندي والقلم ده مش علشان انتي فكراني بهين كرامتك والهبل ده لا ده علشان صوتك ميعلاااش تاني عليااا وحسابك بردو لسه مخلصش واتفضلي روحي مش خلصتي زفت انهارده
مراد قوم ندي من الارض
ندي بعياط شايف صاحبك يا مراد شايف اهاني ازاي وسط الناس كلها كان يوم اسود يوم مروحتني معاه ويوم ما
مراد حط ايده علي بوقها بسرعه واكمل بعصبيه نددي خلاص بقي اسكتيي
ادهم لا تسكت ازاي سيبها تكمل سيبها
مراد تعالي ياندي يلا يا عشق انتي وياسمين
———————————–
في العربيه
مراد غلط يا ندي حتي لو انا مصدق كل كلامك في نفس الوقت كنتي بعدتيه عنك ادهم راجل واكيد مش هيحب ان يشوف خطيبته في وضع زي ده وسط الناس كلها وكمان عارفين ان الولد ده بيحبك
ندي بعياط والله مكنش قصدي كل ده يا مراد. واكملت انا خلاص مش هينفع اجي علي نفسي انا هسيب ادهم
عشق انتي عبيطه صح مش هينفع
ندي بعياط شوفتوا عايزين تجوزوني ادهم. ليه بس انا مش هتجوزه وهفضل كده عادي بس كرامتي
عشق انا مقصدش كده بس انتي وادهم بتحبوا بعض ومش شويه مشاكل تعمل كده
ندي بعياط لو سمحت يا مراد انا بعتبرك اخويا انا مبقتش عايزاه ده انهارده فرج عليا الكليه كلها ينعل ابوها دي غلطه محسساني بلكسره قدام نفسي قبل قدامه
مراد ممكن بلاش الكلام ده بقي انتي زي الفل بلاش هبل
ندي كنت زي الفل قبل ما احب صاحبك
مراد شوفتي قولتي ايه يعني بتحبيه
ندي بدموع للاسف بس اجي علي نفسي عادي
—————————-
بعد شويه في بيت عشق
الباب خبط فتح حسام
حسام بحب وسرح في ياسمين والله كنت نازل بس غيرت رايي
مراد طب اوعي يا عم النحنوح كده عايز ادخل واكمل ياسمين عايزه تنزلي انتي انزلي وغمزلها
ياسمين فهمت ان مراد مش عايز حسام يعرف حاجه عن ندي وادهم فقالت اه هنزل انا جعانه فهنزل افطر
حسام بضحك طب ده اللي ياكل لوحده يزور
ياسمين بضحك خلاص هعزمك
حسام لا طبعا هعزمك انا يلا بينا
مراد ماكنت مش هتنزل
حسام بضحك غيرت رايي ومشيوا
عشق حساااام سيب الباب مفتوح ادهم جاي
حسام بصوت مسموع ماااشي
ومتبقاش في البيت غير ندي وعشق ومراد
مراد الو فينك يا ادهم احنا عند عشق
ادهم مروحتهاش ?
مراد لا قولت علشان امها متحسش بحاجه ندي منهاره وحكي ليه كل اللي ندي فهمتهوله
ادهم حتي لو حسابها تقيل بردو
مراد متظلمهاش هي بتحبك وملهاش ذمب خلاص االلي حصل حصل وانت غلط تضربها بلقلم هو احنا من امتي متربين نمد ايدينا علي حريم يا ادهم
ادهم اهو اللي حصل
مراد بعصبيه لا مش اللي حصل دي هتبقي مراتك مينفعش الطريقه دي دي دكتوره وبنت ناس
ادهم بحزن خلاص يا مراد حقك عليا
مراد طيب يا ادهم متتااخرش
ادهم انا قريب من بيت عشق دققتين واكون عندك
ندي بعياط ولا عايزه احل. ياعشق انا عايزه اسيبه بجد تعبت منا مش همسك في حاجه مش منسباني واقول اصل بحبها لا ااشوف غيره عادي
عشق بعصبيه قولنا مينفعش انتي مبتفهميش لييه فوقي بقي يا ندي ادهم حبيبك وانتي بتحبيه ولازم تتجوزوا
مراد عشق وطي صوتك
ندي بعياط انتوا ليه بتوجعوني كده دي مش غلطتي وانا هحكي لاي حد عليها وهتجوز غيره واخلف واعيش عادي وفي نفس اللحظه دخل ادهم
ادهم اه تتجوزي مين وتخلفي من مين ياندي واكمل بصوت عااالي وهو بيقرب منها سمعيني يا ندي اصل مسمعتش
ندي بعياط وخوف هتجوز غيرك يا ادهم. اانا مش عايزه اعيش معاك
ادهم مسكها من شعرها وندي عيطت وهو قال بعصبيه انتي فكرتي بس مجرد التفكير انك تعملي حاجه زي كده ادفنك عايشه انا عايزه اشوف هتتجوزي غيري ازاي
ومراد بيحوشه عنها
مراد بعصبيه بس بقي يا ادهم دي مش طريقه ابدااااا
ادهم انت مش سامع الهانم بتقول ايه اتجننت شكلها
مراد شدها من ادهم
ندي بدموع ووجع اوعي تفكر ان اللي عملته فيا يقوي قلبك لا افك الخطوبه وعادي انت صح كسرتني بس انا عيني مش مكسوره انا مغلطش غير غلطه واحده اني حبيتك يا ادهم
ادهم بصدمه ايه هي الغلطه يا ندي ??
ندي سكتت
ادهم بعصبيه ردييي ايه هي الغلطه
مراد اقعد يا ادهم اقعد خلونا نتفاهم
ادهم لا مفيهاش تفاهم خلاص خلصت هاتي دبلتك يا ندي
عشق بصدمه ادهم ده مش حل
مراد بس ياض عبط متقلعيهاش يا ندي
ندي بتعيط وحاطه ايدها علي اادبله
وادهم بيقرر الكلمه بنفس عصبيته بقولك هااااتي الدبله ومش هضغط عليكي ولا ههين كرامتك ولا همد ايدي عليكي ولا ليا دعوه بيكي خالص من انهارده
ندي ساكته
ادهم بعصبيه عايز اادبله يا ندي
ندي في اللحظه دي جريت حضنته وانهارت عياط
ندي بعياط انا بقول كده وخلاص يا ادهم انا مقدرش اعيش من غيرك انا عايزاك انت وحقك عليا مقصدش اللي قولته
مراد بضحك يا ست اومال فين هسيبه وهاجي علي نفسي
ندي بابتسامه كله كلام واكملت هحكيلك اللي حصل
ادهم مراد حكالي كل حاجه وباس راسها حقك عليا اني مديت ايدي عليكي قدام الناس والله بحبك وانتي عارفه بس مستحملتش اشوفه قريب منك كده
ندي بدموع وشي واجعني علي فكره
ادهم بخبث فين ده
ندي شاورت علي خدها اهو بص صوابعك معلمه ازاي
ادهم بخبث اخص عليا وباس خدها طب وكده
ندي بكسوف زقته بس احترم نفسك
مراد لا واحنا واقفين عادي يابني طب راعي ان اخوك واقف واتلم
وبص لعشق واكمل محضرلك مفاجاه هتعجبك المجانين دول عطلوني عنها
عشق. بفرح ايه هي
مراد بحب كلمت مازن وفرحنا بعد يومين تلاته كده
عشق اتبدلت ملامحها للخوف واكملت بسرعه كده
مراد حبيبتي انتي خلاص اتخرجتي وراكي ايه يعني
عشق بخوف اممم تمام وقالت في سرها يا تارا هشام هيعمل ايه لما يعرف اني هتجوز خلاص بس انا مش هقول لمراد واعمل بينهم مشاكل اكبررر و حد يموت والتاني يتحبس كفايه بحور المشاكل الي بينهم واكيد هشام مش هيعمل حاجه ومجرد تهديد
مراد بستغراب مالك يا عشق
عشق ها لا مفيش حاجه يا حبيبي
مراد طب يا حبيبتي الحقي بقي جهزي نفسك واكمل هنزل اجبلكم غدا بقي نتغدا سوا
ادهم هاجي معاك
مراد لا خليك علشان ميبقوش لوحدهم
—————————
عند ياسمين وحسام
ياسمين بحب يعني قولت ناكل سوا بس نروح علي البحر ليه بقي
حسام يمكن عايز اسمعك فجيت مكان هادي شويه
ياسمين تسمعني انا ?
حسام بحب اممم وقعدوا علي البحر واكمل عايز اسمع كل حاجه عنك
ياسمين انا ياسمين عز الدين عندي 24 سنه خريجه طب وحيده ماما بابا اتوفي وانا صغيره شويه وملحقتش اشبع منه تقريبا عشت لوحدي ومحستش بفرح شويه غير لما عرفت عشق وندي في اعدادي وربنا يخليهم ليا ولسه معايا ااحمدلله يعني
حسام والحب ?
ياسمين بحب اقولك الصراحه
حسام اكيييد
ياسمين بتنهيده. محبتش غير مره واحده وبصت للبحر واكملت ومعرفش هو بيحبني ولالا
حسام انا حسام محمد رافت 25 سنه دكتور اطفال عشت لوحدي مع والدتي من صغري بعدين توفت من سنتين وفضلت شغال برا بحاول الاهي نفسي بس احساس الوحده فعلا صعب ولما حسيت اني مش اقدر اعيش كده وابعد عنها رجعت
ياسمين هي مين ??
حسام بحب حبيبتي
ياسمين بوجع انت بتحب
حسام زيك بلظبط محبتش غير مره واحده
ياسمين اه مين بقي
حسام بحب ياسمين عز الدين
ياسمين ايه منا جمبك
حسام بضحك لا هي اسمها كده
ياسمين بدموع وصدمه بتهزرررر صح
حسام قام ومسك ايديها ووقفها قدامه واكمل لا اول مره اكون جد زي انهارده يا ياسمينا انا بحبك بحبك اوووي
ياسمين بحب ودموع انا مش قادره اصدق
حسام بحب وهو باصص في عنيها لا صدقي يا ياسمينتي صدقي يا حبيبتي علشان انا عايزك تكوني جمبي طول العمر ومعايا قدام الدنيا كلهااا بحبك
ياسمين بحب. ودموع وانا كمان
حسام بفرح وانتي كمان ايه
ياسمين بكسوف بصت في الارض واكملت بحبك
حسام رفع راسها واكمل بحب لا متحرمنيش مني اني ابص في العيون الحلوه دي
ياسمين بكسوف حسااام اتلم
حسام بضحك قلب حسام والله
——————————–
في بيت عشق
عشق تليفونها رن
ادهم عشق تليفونك بيرن
عشق حاضر جايه ومسكت الفون وخافت لما شافت الرقم
عشق بخوف الو
هشام بعصبيه انتي فكراني بهزر معاكي يابت انتي
عشق نعم عايز ايه
هشام بضحك لا انا متصل اعرفك ان المده خلصت واللي اتضحلي ان فرحك اتحدد مش اتلغي بس انتي اللي عايزه كده بقي
عشق دخلت اوضتها واكملت بخوف والله معرفتش اسيبه مجتش فرصه هو مش بيعملي حاجه علشان اسيبه
هشام بشر كده كده خلاص هو هيسيبك
عشق بخوف قصدك ايه
هشام بضحك قصدي ان فرامل عربيه دكتور مراد اتفكت وهو هيمشي وللابد.ومفيش فرح من غير عريس
عشق بصويت ودموع لااااا يا حيوان لا متعملش كده طب هسيبه يا هشام صدقني هسيبه بلااش تعمل فيه كده ابوس ايديك
هشام بضحك عملت خلاااص سلام يا عروسه
عشق بعياااط هسيبه يا هشام خلااااااص ارجوووك بس بلاش تاذيه هشااام هشاااام بس كان قفل
عشق حاولت تتصل بمراد مكنش بيرد وخافت اوي بعدين رد
عشق بخوف وعياط مراد مراد انت كويس
مراد اه يا حبيبي مالك
عشق مراد انت فين
مراد في العربيه
عشق بخوف مراد شوف الفرامل بتاعتك كده
مراد بيجرب لقاها مش شغاله
مراد بقلق عشق دي مش شغاله
عشق بعياط وصووويت اييييييييه لالا اكيد بتهزر وهنا دخلت ندي وادهم
ادهم بخوف في ايييه
وفاجاه عشق سمعت صوت تصادم السياره
عشق بعياط وصراخ لاااااااااااا مراااااااد
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حطمت قلبي)