روايات

رواية حطمت قلبي الفصل الثامن 8 بقلم لولا

رواية حطمت قلبي الفصل الثامن 8 بقلم لولا

رواية حطمت قلبي البارت الثامن

رواية حطمت قلبي الجزء الثامن

رواية حطمت قلبي
رواية حطمت قلبي

رواية حطمت قلبي الحلقة الثامنة

حسام بصدمه ياسمين وطلع بسرعه واكمل ايه اللي نزلك يا ياسمين وفي ايه
ياسمين بعياط حسام الحقني عايزين يخطفوني واتخبت وراه ضهره
واحد منهم وده بقي اللي هيحميكي يا حلوه
حسام خلع جاكته واداه لياسمين وشمر كم قميصه وراح عندهم وضربهم بمهاره وبعدين قاموا جريوا منه
حسام بعصبيه اركبي
ياسمين بدموع اركب فين
حسام بعصبيه العربيه ركزي كده فين يعني هوصلك
ياسمين لا ما منوش لزوم
حسام بحده طب اركبي
ياسمين ركبت وبدات تمسح دموعها
حسام بعصبيه وهو بيسوق ممكن افهم ايه اللي نزلك دلوقتي وفي وقت زي ده
ياسمين بدموع انت بتزعقلي ليه دلوقتي
حسام علشان في بنت تنزل الساعه 2 من بيتها

 

ياسمين بدموع فتحت الورقه اللي معاها نزلت اجيب ده لامي علشان تعبانه اوي دي بخاخه تنفس وانا ومعنديش حد في البيت انا وحيده امي
حسام مسك منها الورقه وجاب قلم وكتب علي ضهرها رقمه
حسام بحده تاني مره تعوزي حاجه عرفيني اوعي تنزلي افرضي اني معدتش من هنا وخطفوكي وعملوا فيكي حاجه كان حصل ايه
ياسمين بدموع حاضر
ونزل حسام جبلها الدوا ووصلها
ياسمين شكرا يا حسام
حسام بابتسامه لا ولا اي حاجه
————————————-
تاني يوم الصبح في بيت الكيلاني
عشق صحيت ولبست دريس كشمير جميل جدا وحجاب من نفس اللون وحطت ميكاب هادي وطلعت
عشق صباح الخير يا جمااعه
حسام صباح النور يا حبيبتي تعالي افطري
مازن صباح النور
عشق مراد تحت هنزل افطر معاه بعدين رايحين الشغل
حسام خلاص ماشي يا حبيبتي خلي بالك من نفسك
عشق حاضر ونزلت
في العربيه
مراد بحب باس ايديها صباح الفل ياست اابنات
عشق بحب حبيبي تسلملي
مراد بفرح بجد مش مصدق انك اتحجبتي قمر اوي حقيقي
عشق بحب كان لازم ده يحصل من زمان وسرحت

 

مراد ايه واخد عقلك
عشق بضحك هو في غيرك
مراد بضحك يالهوي لا اتغر في نفسي
عشق بضحك مراد انا مش مصدقه
مراد هو ايه يا حبيبتي اللي مش مصدقاه
عشق انك جمبي عمري ماكنت اتخيل تحبني زي ماحبيتك بص انا مريت بحاجات صعبه كتير اوي مشوفتش يوم عدل بابا مات وانا عندي سنتين ومازن كان لسه مولود وماما من سبع سنين وقابلت ناس كتير وحشه في حياتي بحس انه طلما فرحت اوي كده وربنا عوضني بيك انت يبقي هتحصل حاجه
مراد متقوليش كده بعد الشر انشاء الله اللي جاي كله خير ومسك ايديها باسها وانا فعلا هعوضك عن كل حاجه عشتيها
عشق توعدني متتخلاش عني مهما حصل
مراد عمري ما هتخلي عنك وانتي توعديني انك عمري ماهتسبيني مهما يحصل بينا من مشاكل
عشق بحب اوعددك طبعاا
مراد بحبك
عشق بكسوف واناا كمان
———————————-
في المطعم قاعدين مراد وعشق
مراد ها هتاكلي ايه
عشق اللي انت هتاكله هاكله معاك
مراد بحب ماشي يااعشقي
وطلبوا الاكل وبدائو في الاكل وهما مبسوطين جدا
بعد شويه
مراد يلا علشان نلحق نخلص اللي ورانا علشان افضي لموزتي بكره اليوم كله
عشق بحب يلا يا حبيبي
وهما قايمين قابلوا شب
محمد عشق ازيك ايه الصدفه الجميل دي
عشق ازيك يا محمد اانا كويسه

 

محمد ومازن ايه اخباره
عشق االحمدلله كويس
وكل ده ومراد متابع في صمت
محمد احلويتي اكتر بجد بعد الحجاب
مراد بحده افندددم
محمد بص لمراد نعم يا استاذ خير
مراد وهو بيبعد عشق وبيقف قدامه اكمل بحده في ان اللي احلوت دي خطيبتي يا روح امك
عشق وهي بتشده علشان يطلعوا اكملت مراد بس عيب
محمد طب تشرفنا دي كانت جارتنا قبل ماينقلوا وزي اخوها يعني
مراد بعصبيه وهو بيمسكه من تيشرته ولاااا انا خطيبتي معندهاش اخوات غير مازن وزقه وخرج وهو متعصب وبيقول مصر كلها زي اخوها ده ايه القرف ده
عشق معلش يا محمد سوري يلا باي وطلعت وراه بسرعه وركبت جمبه
عشق بتوتر حبيبي
مراد بعصبيه بصي علشان انا علي اخري عارف ان حضرتك ملكيش ذمب وان هو عادي جارك اصل اخوكي و حسام اصل اخوكي مصر كلها اخواتك
عشق بحزن كان نفسي اسمعها من حد تاني
مراد يعني ايه
عشق بضحك يعني كان في واحد زمان كنت نفسي يبقي موجود ويقولي اخوكي زيهم كده
مراد بحده عشق اتعدلي واحد مين
عشق بضحك حاضر خلاص خلاص يا عم متبقاش قفوش كده بهزر
مراد لا احنا ندرس موضوع النقاب الحجاب مش نافع
عشق بضحك مراد بطل رخامه
مراد طب اعمل فيكي ايه وانتي كل حاجه بتحليكي
عشق بكسوف بس بقي بطل تكسفني
مراد بضحك ماشي ياستي
في الشركه
مراد وعشق داخلين ماسكين ايد بعض وبيضحكوا
عزه بحقد مبروك
عشق بدلع الله يبارك فيكي يا زوزو عقبالك.هستناكي

 

عزه بشر اكيد جايه متقلقيش
مراد عزه خليهم يدخلوا مكتب دكتوره عشق جوا عندي
عزه بغيره تمام
في المكتب
عشق مراد
مراد عيون مراد
عشق البت دي بجد بكرهاا وعينها منك مشيها
مراد باس ايديها عشق حبيبتي انا عارف هي بتفكر في ايه عزه عمرها ماحبتني هي بس بتحب فلوسي وانا هديها فلوس زياده علشان تحل عننا وبعدين بثق فيها جدا تعرف حاجات كتير عن شغلنا
عشق طب بلاش تخليها سكرتيرتك معايا انا بس كفايه
مراد حبيبتي الشغل كتير لما الاقي حد مناسب هبقي انزل عزه قسم تاني دلوقتي لا
عشق طيب يا مراد
مراد باس راسها مش عايزك تكوني زعلانه يا حبيبي مقدرش علي زعلك
عشق مش زعلانه واكملت شوفت انا اختارت ايه في الشبكه
مراد بحب اه شوفتهم حلوين اوي وفكره اننا نحط اسمائنا علي الدبل دي فكره حلوه اوي
عشق بحب يعني عجبوك
مراد جدااا
عشق طب ودي انا اشتريتها اون لاين وخرجت سلسله من هدومها باسم مراد دهب
مراد بفرح ايه ده دي حلوه جداااا يا عشق بجد ربنا يخليكي ليا يا حبيبتي
عشق بحب ويخليك ليا حبيبي مش هقلعها ابدا علشان اشوف اسمك دايما قدامي
مراد بحب احبك اكتر من كده ايه بس من كتر حبي فيكي اوضتي كلها مليانه بصورك علشان اشوفك كل يوم
عشق بحب انا بحبك يا مراد بحبك اوي
مراد باس ايديها مش اكتر مني يا قلب مراد
بعد شويه المكتب اتنقل وابتدوا يشتغلوا واليوم عدي ومراد وعشق روحوا ومستنين يوم الخطوبه
———————————-
تاني يوم الصبح في بيت ندي
ندي رايحه فين كده يا ماما
امها هروح لخالتك تعبانه هبات معاها انهارده وانتي
ندي انهارده خطوبه عشق فريحالها
امها الف مليون مبروك وعقبالك يا قلب امك
ندي بحزن يارب
بعد شويه لبست فستان احمر حماله وطويل وفردت شعرها وحطت ميكاب ونزلت

 

عند ياسمين
صحيت ولبست فستان بيج كتافه مرميه وفردت شعرها وحطت ميكاب هادي ونزلت
في بيت عشق
ندي قومي يا بت قومي بقي في عروسه تنام كل ده يخربيتك
عشق وهي بتقوم حاضر حاضر في ايه
ياسمين في ايه انتي بتهزري صح انهارده خطوووبتك. ده احنا جهزنا
عشق اه حاضر هقوم البس بسرعه ولبست فستان فضي لامع بكم مطرز من عند الصدر وضيق ولامع من تحت. وواسع وحجاب نفس شكل ولون الفستان وميكاب هادي جدا وتاج فوق الطرحه كانت حلوه اوي
ندي بدموع وربي هعيط ايه الجمال ده
ياسمين بدموع مع اني بردو فرحانه بيها بس بلاش نكد
مازن دخل واكمل مراد جيه برا يلا يا عشق
عشق طلعت وانبهر مراد بجمالها اللي بيزيد يوم عن يوم
مراد بحب باس راسها واكمل ايه ااقمر ده
عشق بحب دي عنيك يا حبيبي
ومراد خدها ونزلوا متجهين لمكان الخطوبه وهو في جنينه. الفيلا عند مراد
بعد ما وصلوا
ايمان بحب ايه القمر ده بسم الله مشاء الله عليكي يا بنتي
عشق بحب تسلميلي يا ماما
ادهم لمح ندي واقفه بتتكلم مع حسام هي وياسمين
راح ناحيتهم واكمل معلش ثواني يا دكتوره ندي عايزك
ندي طب عن اذنكم ومشيت معاه
ندي بحده خيررررر
ادهم بحده صوتك يوطي وتطلعي تحطي طرحه علي كتفك من دولاب اسراء فوق
ندي برفعه حاجب وده ليه انشاء الله
ادهم بعصبيه علشان كل الخطوبه بتبص علي حضرتك يلااااا
ندي اوووف طالعه وطلعت تجيب طرحه من عند اسراء
وبعد شويه جي وقت تلبيس الدبل
ومراد وعشق لبسوها لبعض
مراد بحب باس ايديها بقيتي خطيبتي انهارده وبكره مراتي وبعده ام ولادي بجد مش قادر اوصفلك فرحتي بيكي انهارده قد ايه
عشق بضحك ايه ده جريت بينا الايام اووي بس وانا حقيقي مبسوطه اوووي

 

مراد بحب حقيقي معاكي عايز كل حاجه تيجي بسرعه ولما تجري وتكوني حامل انا هجيب ابني او بنتي بنفسي
عشق بكسوف مراد اتلللم
مراد بضحك يعني يبقي جوزك من اشهر اادكاتره وتروحي برا
عشق بضحك مثلا يعني. واكملت في سرها مازن فين واكملت بصوت عالي مراد انا هروح الحمام ثواني
مراد ماشي يا حبيبي
——————————-
في مكان بعيد نسبيا عن الخطوبه واقف مازن ومضايق اوي وسمع اسراء بتناديه
اسراء ماازن
مازن لف واكمل نعم عايزه ايه
اسراء بحزن انت عارف انك واحشتني اوووي 3 شهور بعيد عني يا مازن ومش بتكلمني
مازن وانا فارقلك في ايه كبري دماغك
اسراء بدموع انت مبقتش تحبني ?
مازن بدموع يارتني كنت ارتاحت بس انا لسه بحبك وبحبك اوووي كمان بس حلفت اني مش هكلمك غير لما اكبر في نظررك وابقي زي اهلك علشان متتكسفيش مني
اسراء بعياط انت اززاي تفكر اني ممكن اتكسف منك انا بحبك يا مازن ولما واجهت ماما قولتلها اني مش هقلل منك قدام حد علشان كده مقولتلكش
مازن وانا هحترم رايك لما اكون زي اهلك هاجي اتقدم علشان متكسفش
اسراء بعياط علشان خاطري متزعلش مني حقك عليااا انا عايزاك تيجي كده والله عادي بنسباالي بس بجد متزعلش انت واحشتني اوووي
مازن بدموع مع ان اخوكي مفكرش زيك وجيه خطب اختي
اسراء بدموع وده دليل اننا مش كده بس انتوا محدش فيكوا فاهمني
عشق من وراها انا فهماكي يا اسراء
اسراء شافت عشق اترمت في حضنها وعيطت
عشق بصت لاخوها واكملت عجبك كده
مازن بعصبيه متجيش معاها علشان اخت خطيبك انا قايلك كل حاجه

 

عشق وانت اخويا وانا عرفت وفهماك بس بردو مش هاجي عليها حبها ليك باين في عنيها اسراء طول 3 شهور دول متدمره وبتاكل بلعافيه وخست النص ومراد قايلي البت دي فيها حاجه وكل شويه اسالها تقولي ضغط وقالي اقعد معاها يمكن ترضي تحكي اتاري انت سبب كل ده
مازن ايوه شيليني المشاريب مجتش عليكي يا عشق
عشق لا انا مجتش عليك انا بعرفك هي قد ايه بتحبك وفاهمه موقفها لان ميفهمش البت غير بت زيها هي خافت تخسرك وانا مش هخبي علي مراد كتير. ماشي انا لو كنت قولت اللي قولته ده قدامه علشان بس مكبرش الدنيا انما لازم يعرف
اسراء بخوف لالا مراد لا يا عشق علشان خاطري
عشق حبيبتي ده اخوكي الكبير غلط اللي بتعمليه ده المفروض انتي اصلا كنتي عرفتيه لازم يعرف يا اسراء
مازن قوليله مش فارقه كتير
عشق بطل رخامه بقي وصالح حبيبتك
اسراء بدموع اه والنبي قوليله انا اسفه يا حبيبي
مازن وبعد اسفه
اسراء مش هخبي عليك اي حاجه تاني والله حقك عليا
مازن بدموع واحشتيني يا تاعبه قلبي
اسراء بفرح وهي بتضحك جريت حضنته واكملت وهي بتضمه ليها اكتر اخيراا وانت كمان واحشتني اووي اوووي بجد
عشق بضحك طب يا جوليت انتي وروميو ممكن كفايه علشان مراد لو شافكم وانتوا كده. هيقتلكم سوا ويبقي قصه حب يتحدث عنها التاريخ
اسراء بحب راحت حضنت عشق واكملت شكرا بجد يا عشق
عشق بحب بس يا هبله انتي اختي الصغيره يلا احنا هندخل وشويه وتعالي يا ميزو
مازن ماشي

 

————————————–
في الخطوبه
مراد ايه فينك كل ده الناس عايزه تسلم عليكي
عشق معلش يا حبيبي اديني جيت اهو
ودخل ضيف غير متوقع بلمره وراح ناحيتهم
هشام مبروك يا مراد صحيح احنا اعداء بس ده ملوش دعوه بخطوبتك
مراد بحده انت ايه جابك
عشق بس يا مراد عيب ده ضيف عندنا
هشام ببتسامه قوليله يا عروسه واكمل بضحك بس عرفت تختار يا مراد بس يا راجل فكرتك من كتر ما بتكرهني هتكره لون عيني الرمادي بس اتضح العكس
مراد ضربه بلبوكس في وشه واكمل بعصبيه براا يا زباله ومتحطش عينك عليها وفي الوقت ده الناس اتجمعت. وهشام وهو علي الارض غمز لعزه فراحت حطت النقط في كوبايتين العصير بتوع عشق ومراد من غير ما حد يشوفها
الحرس جم علي الصوت
مراد بعصبيه خدو الحيوان ده برا
عشق خلاص يا حبيبي اهدي
مراد خلاص يا عشق مفيش حاجه
عشق مع ان باين انه طيب ومش وحش كده بجد حاجه غريبه
مراد بعصبيه عشق قولت خلاااص متتكلميش عنه خالص
بعد شويه الامور هديت شويه والعامل خد العصير يديه لعشق ومراد
وعزه واقفه بتفتكر
فلاش باااااك
عزه اه وبعد ما حط النقط
هشام مراد وعشق هيفقدوا السيطره علي نفسهم وبما ان مراد راجل فطبيعي الدوا ده هيخليه مش واعي للي بيعمله وهيغلط مع عشق. بس لازم بعد مايشربوا يروحوا في اقرب وقت لانه ليه وقت وبعدها تاثير المخدر بيختفي وبيناموا وساعتها لما انتي تقوليلي ان كله تمام هبلغ الصحافه وهيبقي مكتوب بلبند العريض شاهد الدكتور المعروف مراد السيوفي مع خطيبته في وضع لا يليق
عزه بضحكه يخربيت دماغك
باااااك

 

مراد لا مش قادر هو انتوا جاين في الاخر تجيبوا عصير
ادهم بضحك عنك ياباشا عاااادي
مراد بضحك اشربه يا طفس
عشق بضحك وانا مش عايزه بردو هل من متتطوع
ندي هاتيها عنك يا حبيبتي عادي
وقعدوا يضحكوا ويهزروا عادي وبعد ساعتين خلصت الخطوبه
مراد معلش يا ادهم روح ندي
ندي بدوخه لا عادي هروح انا وابتدي يبان عليها التعب
ادهم بتعب لا عادي اروحك بيتك نص ساعه من الفيلا يلا
ندي بدوخه يلا
في عربيه ادهم
ادهم بيضحك بصوت عاالي وتقريبا خلاص بقيوا فاقدين واعيهم
ادهم بضحك بس ايه يابت يا ندوش. الجمال ده
ندي بتوهان بجد حلوه
ادهم الا حلوه ده انتي قمررر
ندي بضحك بس يا واد انت رخم
ادهم بضحك انا رخم بزمتك طب ده انا بحبك يا ندوش
ندي بضحك بصوت عالي ايه ده وانا كمان بحبك بصره
ادهم بنفس الضحك بجد بتحبيني
ندي بتوهان اه مع انك رخم ووصلوا وهو نزل ندي وهي دايخه كده
ادهم بضحك ايه مالك
ندي بضحك لا مفيش تعاالي اشرب حاجه
ادهم بضحك لا هنتاخر يوم تاني
ندي بضحك مش هنتاخر بطل رخامه ماما هتحبك اووي
ادهم بتوهان وعد
ندي بضحك اه وعد
وطلعوا بيتها وندي دخلت
ندي بدوخه وهي بتلف في الشقه ماما ماما
ندي بضحك يوووووه دي ماما مش هنا وهي ماشيه كانت هتقع ادهم مسكها وطرحتها وقعت بقيت وافقه بفستانها زي مكان حمالات

 

ادهم بحب وهو فاقد وعيه حضنها واكمل انا بحبك اوي يا ندي اوي وباس رقابتها وشاالها وراح بيها اوضتها وهي مستسلمه خاالص
ندي بتوهان وانا كمان بحبك اوووي يا ادهم وضمته ليها
ادهم وهو بيفك زارير قميصه ورماه وقرب منها وباسها بحب واكمل وانا بعشقك
——————————
تاني يوم ادهم صحي من النوم
ادهم بتعب وصداع ايه ده انا مالي دماغي هتنفجر كده ليه وتقيله اوي وفتح عينه بتثقال واكمل ايه ده انا فين وايه رمي قميصي كده علي الارض. وبعدين بص جمبه اتصدم واتشنج من اللي شافه

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حطمت قلبي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى