روايات

رواية حطمت قلبي الفصل الثالث 3 بقلم لولا

رواية حطمت قلبي الفصل الثالث 3 بقلم لولا

رواية حطمت قلبي البارت الثالث

رواية حطمت قلبي الجزء الثالث

رواية حطمت قلبي
رواية حطمت قلبي

رواية حطمت قلبي الحلقة الثالثة

اسراء بصدمه وخوف موبايلها وقع ماما
ايمان غير مصدقه اللي سمعته بتكلمي مين يا اسراء دي اخره ثقتنا فيكي واكملت بعصبيه وهي بتشدها من حجابها انطقي بتكلمي ميييين
اسراء بدموع ماما والله ده واحد انا بحبه وهو محترم اووي بجد وبيحبني وعايز يتقدملي من زمان بس مردتش اعرفه انا مين وبنت مين واخت مين علشان هو مستواه المادي اقل مني
ايمان بصدمه اخص عليكي اخص اخوكي يتعب علشان يعملك اسم وانتي في الاخر تستعري منهم يا خساره تربيتي فيكي بجد وبعدين واحد ايه اللي بتحبيه ده ومن امتي
اسراء بعياط مازن احمد مهندس معايا في الكليه وبقالنا سنه واكملت بصوت عالي نسبيا بعدين انا متبرتش من حد ومش هقلل من حبيبي علشان تتبسطي
ايمان بعصبيه ضربتها بلقلم بقوه انتي بنت قليله الادب وانا هخلي اخوكي يشوفلك حل
اسراء بعياط ماما لا ابوس ايدك بلاش مراد يعرف
ايمان بعصبيه هشش اسكتي خالص وبكره هشوف حل اتخمدي
—————————-
تاني يوم الصبح صحي مراد ولبس ونزل
مراد صباح الخير ياست الكل
ايمان صباح النور يا حبيبي
مراد لاحظ حزن اسراء
مراد مالك يا حبيبتي فيكي ايه عينك حمرا
اسراء بتوتر ها لا مفيش يا حبيبي انا كويسه كنت سهرانه بذاكر بس
ايمان بصتلها بحزن واكملت تعالي انت يا حبيبي افطر
مراد باس راسها لا يا غاليه هبقي افطر في الشغل متاخر يلا سلام
———————————
في كافتيريا الجامعه
قاعدين ندي وياسمين وعشق
ادهم ازيكم يا بنات
بصت ندي بقرف و ردت عشق وياسمين ازيك يا دكتور
ادهم بضحك ايه يا ندوش القط كل لسانك
ندي بقرف لا بس مليش مزاج ارد
ادهم عموما انا مش جاي احكي انا جاي انبهكم ان تيجوا بكره بدري علشان امتحان الشهر سلام
ندي يالهوي عليه غتت غتاته ملهاش مثاال بجد
عشق عدي يومك علي خير واسكتي احنا تحت رحمته
ياسمين يعني انا جايه من سفر علي امتحان حرام والله
عشق بضحك علشان ست ندي تقف قدامه تاني
ياسمين اهي ندي هتشيل الدفعه كلها الليله
ندي ياختي سيبك منه بس ايه يابت يا عشق الدريس الجامد ده
كانت عشق ترتدي دريس لحد بعد الركبه اسود وبكم ومجسم علييها بلظبط وتضع بعد الميكاب اللي بيبرز لون عيونها الرمادي مع شعرها الطويل الذهبي الرائع
عشق دي اقل حاجه عندي ويلا علشان المحاضره
ماجد عشق ممكن ثواني
عشق افندم يا ماجد
ماجد انا بحبك يا عشق وانتي عارفه ليه عامله نفسك مش واخده بالك
عشق بحزن علشان انا بعتبرك اخويا يا ماجد ولازم تفهم كده وانت اصلا مش قد اي مسئوليه بص خلينا اصحاب احسن عن اذنك ومشيت
ماجد ماشي يا عشق ماشي
عند بيت السيوفي
اسراء ماما انا اسفه بجد سامحيني
ايمان بتحبيه
اسراء بحب اوي يا ماما اوي
ايمان خلاص يقابلني شويه كده في العنوان ده
اسراء بتوتر ليه هتعملي ايه
ايمان متخافيش يا حبيبتي عادي عايزه اشوف اختيارات بنتي بنفسي
اسراء بفرح هتعرفي اني اختارت صح وهتشوفي
في الجامعه بعد 3 ساعات
عشق يالهوي اتاخرت علي ابو لهب يلا باي يا بنااات
البنات بضحك باااي
بعد شويه في الشركه
دخلت عشق وهي بتجري ورايحه مكتب مراد علشان تستلم شغلها
عزه رايحه فين انتي يا ماما عندك معاد
عشق بعصبيه واالله مش نقصاكي انتي كمان معنديش وهدخل
عزه ليه هو سوق انتي اتجننتي
عشق بت انتي ابعدي عني علشان متشوفيش الجنان صح
عزه وريني هتعملي ايه
عشق بعصبيه زقتها اوعي يا ماما كده ودخلت
مراد المنصدم من منظرهم وازاي اصلا تدخل كده وكمان فستانها اللي جايه بيه معجبهوش بس اتصدم بجمالها واستغرب هو ليه اضايق اصلا واكمل
مراد بعصبيه انتي ازاي تدخلي بلطريقه دي يا دكتوره
عزه دكتور مراد انا
مراد بمقاطعه اطلعي برا يا عزه خلاص واقفلي الباب
عزه اوامرك يا دكتور وطلعت وقفلت
مراد ببرود وهو قاعد حاطط رجل علي رجل علي الكرسي واكمل خيير
عشق بتوتر جيت استلم الشغل
مراد بحده وهو بيبص في ساعته مش شايفه انك اتاخرتي اووي
عشق بخوف انا اسفه يا دكتور بس انت عارف اني بدرس فغصب عني
مراد بعصبيه مش قد الشغل متستغليش بس الاهمال ده انا مش بسمح بيه
عشق وهي حاطه راسها في الارض حاضر يا دكتور انا اسفه اوعدك مش هتكرر تاني
مراد ببرود تمام واتفضلي غيري هدومك
عشق بستغراب افندم
مراد بعصبيه زي ماسمعتي ايه القرف اللي انتي لابساه ده
عشق بحده وانت مالك اصلا انا هنا زيي زي اي دكتوره انت متحكمش علي طريقه لبسي ابداا احنا مش في مدرسه
مراد بعصبيه لا في مدرسه ايه رايك بقي. امسكي رمي بالطو ابيض طويل واكمل مراد البسيه اهو يداري شويه
عشق بعند لا مش هلبسه
مراد تمام لو ملبستوش اتفضلي امشي
عشق اووف وخدت البالطو لبسته واكملت بضيق منه ممكن اعرف شغلي
مراد سكرتيرتي الخاصه هترتبيلي كل حاجه تخص اجتماعاتي والصفقات
عشق طب والعقربه اللي برا
مراد وهو بيكتم ضحكه لا سيبك منها الشغل هيتقسم واكمل اه صح ولمي شعرك ده احنا مش في فرح
عشق بسخريه ماغيرش شكلي بي المره
مراد سرح فيها لاول مره واكمل لا ده زي القمر
عشق لفت وشها بكسوف وابتسمت وطلعت تحت انظار عزه الحاقده
عزه بشر شكلها ناويه تبوظلي خطتي ومراد مهتم بيها بس لا مينفعش دي تيجي تخليه قريب منها وانا اتركن كده خطتنا هتبوظ
وبعد شويه مراد طلب عشق وراحتله ودخلت
مراد بعصبيه يعني زي ما سمعتي الشغل هيتقسم بينكم
عشق خلاص يا دكتور انا مش عايزه مشاكل
مراد بس انتي يا عشق هي هنا تعمل اللي بقوله وبس
عزه بغيظ اوامرك يا دكتور وطلعت
عشق كنت اشتغل في مكان تاني انا مش عايزه مشاكل
مراد محدش يقدر يعملك حاجه وهاتيلي ملف مشروع الادويه من عزه
عشق اوامرك وطلعت
مراد لنفسه ايه يا مراد بتغير عليها ولا ايه ليه حابب تلبس واسع وتلم شعرها يمكن علشان بعتبرها زي اسراء. اختي فخايف عليها علشان اسراء دايما بتلبس واسع وملتزمه بحجابها فمش عاجبني كده بعدين سكت شويه واكمل طب ما عزه بتلبس عريان اوي ليه مزعلتش كده لما بتشوفها ااوووف بس بس مش عايز افكر
عشق بقولك ايه هاتي ملف الادويه
عزه بغضب انا هدهوله
عشق بس هو قالي انا اجيبه
عزه وانا قولتلك انا هوديه ومشيت ودخلت لمراد ووراها عشق
عزه اتفضل يا دكتور
مراد انا قولت عشق تجيبه
عشق قولتلها والله وهي مرديتش
مراد ايه يا عزه متظبطي كده انتي بتشتغلي بمزاجك ولا ايه تاني مره يحصل تكسير لكلامي انتي حورا في اللي هيحصلك
عزه بغيظ كبير وغضب مخبياه حاضر يا دكتور
وعشق قعدت قدامه وفضلت تشتغل معاه في المشروع وهو سرح فيها ومركزش في اي حاجه تاني
بعد شويه
عشق بس كده
مراد بنتباه علي ايه
عشق لا متهزرش انا قولتلك كل اللي في الملف
مراد اسف بجذ مخدتش باالي
عشق بضحك لا ياسيدي ولا يهمك خلاص بس ممكن اسئلك سؤال
مراد اكيد
عشق انت ايه شاغل بالك كده
مراد بتنهيده صدقيني مش عارف بس يمكن محتار
عشق بنت ?
مراد بابتسامه حاجه زي كده سحرتني بس مش عارف انا جوايا ايه ولا هي
عشق حست بزعل بس سكتت واستغربت نفسها بس اكملت ربنا يجمعك بيها ويسعدكم
مراد بضحك مش لما افهم انا الاول انا حاسس اني تايهه بس قريب اوي باذن الله
———————————
في ااكافيه قاعده ايمان علشان تقابل مازن
واول ما وصل اتصل عليها كان خد رقمها من اسراء وراح عندها
مازن بحب ازي حضرتك يا طنط.
ايمان اهلا يابني علي العموم من غير لف ودوران انت عايز من بنتي ايه
مازن هكون عايز ايه انا بحبها ونفسي تكون مرااتي وحلالي
ايمان واللي بيحبها مش يجي يتقدم
مازن والله اساليها قولتلها 100 مره وكانت بترفض لاسباب غريبه وتقولي لما نتخرج ربنا يتصرف وانا عارف هي خايفه من رده فعلكم بس مانتوا اكيد لازم تعرفوا مش قادر افهم ايه سبب رفضها بجد
ايمان اقولك انا السبب الحقيقي
مازن ياريت لوحضرتك تعرفي تقوليلي
ايمان بتنهيده اسراء اسمها اسراء علي السيوفي بنت الدكتور علي السيوفي الله يرحمه واخت الدكتور المعروف مراد السيوفي
مااازن بصدمه نعممممم!!!!!!!!

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حطمت قلبي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى