روايات

رواية حطمت قلبي الفصل الثالث والعشرون 23 بقلم لولا

رواية حطمت قلبي الفصل الثالث والعشرون 23 بقلم لولا

رواية حطمت قلبي البارت الثالث والعشرون

رواية حطمت قلبي الجزء الثالث والعشرون

رواية حطمت قلبي
رواية حطمت قلبي

رواية حطمت قلبي الحلقة الثالثة والعشرون

ادهم بحده نعممم
مراد ايه مش كنت عايزني اعمل كده خلاص بس علشان حاجه في دماغي
ادهم بحده انت كداب وغبي. انت بتحب عشق مش علشان الوصيه من امتي بيهمك وصايا يا مراد انت عليت صوتك قد كده لما مجدي قالك دلوقتي عايز تنفذ الواصيه انت واخد والواصيه حجه تقربك منها
مراد بحده ادهم لو باقي علي العيش والملح كفايه بجد انا مش محتاج واصايا علشان اقربلها دي مراتي. ولو كلامك صح هي متعرفش علشان اتحجج قدامها اصلا و انا قولت اللي عندي يمكن مع مرور الايام انسي وجعي ده مع اني معتقدش اني هنسي انها سابتني. قبل فرحي بيوم وراحت لهشام عدوي الوحيد اي ان كان السبب
ادهم ببعصبيه خليك خليك في الوهم ده افتكر انك هتفوق بس علي ضربه قلم محترمه اوي يا مراد عشق عدت وبتعدي وهتعدي كتير بس لو جابت اخرها انسي والاحسن.:انها متعرفش انا عارف انك كداب وواخدها حجه قدام نفسك علشان تبين لنفسك انك مش بتحبها انما هي هتكسر لو عرفت ان سبب قربك منها فلوس فوق لنفسك قبل ماتندم ياصاحبي وسابه ومشي
ومراد خبط ايده في المكتب بعصبيه واكمل بوجع اه بحبها وبعشقها وفعلا واخد الواصيه حجه قدام نفسي علشان مش عاجبني ضعفي قدام حبها برغم كل واجعها ليا يا ادهم.
————————————

 

في بيت السيوفي مساء
جيه مراد تعبان من الشغل ودخل اوضته واتفاجئ من كميه البلالين والزينه والورد اللي في الاوضه
ودخل بانبهار واكمل ايه الجمال ده
عشق جات حضنته من ضهره واكملت بحب كل سنه وانتي ضهري وسندي وحبيبي وابويا واخويا في الدنيا يا مراد
مراد عيونه دمعت من اافرح ولفها ليه واكمل انتي فاكره عيد ميلادي
عشق بحب طبعا هو انا اقدر انسي ايه رايك في الهديه دي
مراد بتفاجئ دي الساعه اللي كانت عجباني بجد تسلم ايديكي يا عشق تعبتي نفسك
عشق بحب فداك اي حاجه انت لو طلبت ايه عيني ليك
مراد بخبث اي حاجه اي حاجه
عشق اي حاجه
مراد وهو بيشدها ليه اكتر ويبوسها اكمل بهمس طب هقولك
——————————-
بعد مرور اسبوع وتحديدا يوم فرح ندي وادهم ومازن واسراء. وياسمين وحسام والاسبوع ده عدي حلو عليهم كلهم حتي عشق ومراد ابتدت حياتهم تتحسن بس مراد كل مايفتكر اللي حصل بيبقي عايز يعرف من عشق تفسيره بس بيتراجع
في اوضه البنات في الفندق

 

عشق بحب طب والله قمرات قمرات يعني
ندي تفتكري مفاجاه حلوه اننا نتحجب يوم فرحنا
عشق مفيش احلي من كده مفاجاه
ياسمين بتوتر وربي خايفه وقلبي صوت دقاته وصلتلي
عشق بضحك مش كنتي هتموتي وتتجوزيي ياختي قابلي بقي
ياسمين بحب لا هو كنت عايزه افضل بس مع حسام فاهمه مش مسروعه علي الجواز
عشق بضحك طيب ياستي هحاول اصدقك
اسراء عشق الطرحه حلوه
عشق زق القمر
ندي والله ماحد قمر غيرك بفستانك الجامد ده هتاكلي مننا الجو
عشق بحب دي عنيكي والله يا ندوش
في اوضه الرجاله
مراد بضحك علي الله ترفعوا راسنا
ادهم انت تعرف عننا غير كده
حسام بضحك ياض اسكت ياض محدش بيجي ورا غير اللي بيفتح في صدره ده
مازن بضحك نيتكم مش سالكه انتوا علطلول كده
مراد بضحك انت اللي محترم اووي يعني
مازن طبعا اومال
وبعد شويه راح كل عريس ياخد عروسته وبدائو بمازن واسراء
مازن بحب كلمه قمر قليله عليكي يا حبيبت عمري
اسراء بفرح مش مصدقه اني خلاص همشي معاك واخدك في حضني من غير ماحد يتكلم يا مازن انا مبسوطه اووي
مازن بحب حضنها وانا اكتر يا قلب مازن

 

ادهم بصدمه لالا اكيد شايف غلط
ندي كده يا ادهم ماشي
ادهم بفرح ايه الجمال ده الحجاب قمر عليكي
ندي عجبتك المفااجاه
ادهم دي قمر وباس راسها واكمل ربنا يثبتك يا نورعيني وحضنته بحب كبير
ادهم بضحك اه طلعتي عيني علشان يجي اليوم ده يا ندي
حسام بصدمه بتهزررييي
ياسمين ايه رايك حلو
حسام بحب حلو ده انتي زينه البنات كلها بلحجاب زيدتي جمال فوق جمالك يا حبيبتي
ياسمين بحب بحبك اوي
حسام حضنها واكمل وانا بموت فيكي ربنا يقوي ايمانك ويثبتك يارب ويفرحك يا نورعيني ويباركل فيكي
وكلهم نزلوا واتبقت عشق بس في الاوضه
مراد دخل واكمل بحب سيبك بقي من ان كلهم عرايس انا خدت ست البنات كلها
عشق بضحك يابكاش اضحك عليا بكلمتين
مراد انتي مش بتبصي في المرايه يابت ولا ايه
عشق بضحك اه مش كتير
مراد بضحك علشان كده كان زمانك متكبره عليا

 

عشق بحب علي اساس انك وحش ده انت سيد الرجال بعيونك الزرق اللي مجنني دول
مراد بضحك اعتبر دي معاكسه
عشق بحب حاجه زي كده
ومسك ايديها ونزلوا اافرح والاغاني اشتغلت في فرح وسعاده والعرسان رقصوا سوا وبعدين البنات سوا بس عشق طبعا كانت بتسقف بس. وشويه وتم كتب الكتاب
بعد الفرح
في اوضه ادهم وندي
الباب خبط
ادهم فتح خير يا مراد
مراد بضحك لقيت نفسي اتخنقت قولت اجي احكي معاك شويه بمت انك اخويا وصاحب عمري وسري فاضي طبعا هتكون بتعمل ايه يعني
ادهم بضحك لا مش فاضي الحقيقه دلوقتي خالص خدي جوزك يا عشق علشان مقلبش عليه
عشق مش قادره توقف ضحك واكملت بس يا مراد عيب سيبه
مراد اخص بعت العشره والجيره والاخوه والصحاب
ادهم بضحك كله بعت كله اتكل علي الله روح اوضتك مع مراتك ياباشا
مراد بضحكك اروح مع مراتي مروحش ليه. الكلمتين اللي هقولهم لمراتي احسن من قاعدتي معاك
ادهم بضحك ايوه جدع وقفل

 

ندي كانت غيرت ولبست قميص. بي الروب وبتسرح شعرها
ندي بضحك فظيع مراد كنت تخليه يكلمك بيقولك مخنوق الراجل
ادهم وهو بيوقفها قدامه اكمل بحب سيبك من مراد حيوان ده عايز يضايقني
ندي ضحكت بكسوف وسكتت
ادهم باصص في عنيها واكمل وهو بيقرب منها لحد ماحاوطها بين يديه بحبك يا ندي
ندي بحب وهي باصه في عنيه انا اكتر
وهنا ادهم باسها بكل حب وذهبوا الي عالمهم الخاص
في فيلا اسراء ومازن
مازن شال ندي ودخل اوضتهم
اسراء بكسوف شكرا
مازن لا عادي يا حبيبي مفيش شكر
اسراء طيب ممكن تتطلع علشان اغير
مازن حاضر
اسراء فضلت تحاول تفتح سوسته الفستان معرفتش
اسراء اوف وقتك بصراحه
مازن من برا في حاجه يا حبيبتي
اسراء ها لا يا مازن
مازن طب ادخل ?
اسراء ادخل

 

مازن لسه مخلصتيش
اسراء مفتحتش السوسته
مازن طب مكنتي تقوليلي. يا حبيبي وراح فتحلها السوسته وحضنها من ضهرها وباصص في المرايا واكمل تعرفي بقالي كتير مستني اليوم ده اوي
اسراء بتوتر اهاا وانا
مازن باس رقبتها بحب واكمل طب انا هسيبك وهطلع
اسراء بتوتر ياربي بقي اعمل ايه بجد وبعدها غيرت ولبست قميص قصير وحملات رفيعه وعليه الروب وفردت شعرها وحطت ميكاب وطلعت
مازن بانبهار بيها ايه الجمال ده
اسراء بكسوف حطت راسها في الارض شكرا
مازن راحلها لا شكرا ايه بقي احنا واحد ورفع وشها ليه وهمس بحبك
اسراء حضنته واكملت وانا اكتر ومازن بدا في التقرب منها وباسها وشويه وتجاوبت معاه وشالها وراح اوضتهم
———————————–

 

في فيلا حسام وياسمين
حسام يا ياسمين مش كده ياحبيبتي بقالي ساعه واقف تعبت
ياسمين بخوف حساام انا هطلع بس تعمل حركه كده ولا كده هرش في وشك منوم انا جيباه معايا
حسام بصدمه منوم الله يخربيتك يا ياسمين ويخربيت الجواز علي اللي عايزين يتجوزوا هو ده حب عمرك اومال لو متجوزاني غصب يابنتي عيب كده يا حبيبتي غلبتيني انتي محدش قعد معاكي خاالص
ياسمين هطلع بس غمض عينك
حسام بنفاذ صبر حاضر اتنيلت
ياسمين. فتحتله الباب وحسام دخل
ياسمين اووعي ها اوعي تفتح
حسام فتح عينه واكمل ليه يعني مش مراتي
ياسمين بكسوف حضنت نفسها علشان كانت لابسه قميص قصير حملات من غير الروب
ياسمين حسااام قولتلك بلاش تفتح
حسام وهو بيقرب منها اومال معقول هفضل مغمض كده ياحبيبتي يعني
ياسمين وهي بتعبد وخايفه حسام هعيط بجد وهصوت وهلم الناس
حسام بضحك مالك اهدي انتي بتهزري صح واحد ومراته ومهما تعملي انهارده مش هيجوا وغمز كلك مفهوميه يعني
ياسمين بتوتر هاا طب طب ابعد. علشان مرشش منوم
حسام بحب وهو بيقرب من وشها اكتر اهون عليكي ده انا حسام حبيب عمرك يا ياسو
ياسمين بتوهان هاا
حسام ضحك علشان خطته نجحت وخفف توترها واكمل وبيقرب اكتر بقولك انا حبيبك يعني ومن امتي واحنا بنستني يوم زي ده وقرب منها وباسها بحب وبعدين ياسمين اطمنت وتجاوبت معاه
ونسيبهم بقي

 

————————————
تاني يوم الصبح عشق صحيت وحاسه بتعب وصداع رهيب
عشق مراد
مراد بنوم امم
عشق هات برشام الصداع من عندك
مراد بحب امسكي يا حبيبي مش عارف مالك الفتره دي عايز ابقي اكشف عليكي يا عشق وبتنامي كتير اوي
عشق بتعب من التعب والله
مراد باس راسها الف سلامه يا حبيبي
عشق طب هقوم اخد دش
مراد ماشي واكمل بخبث اجي اساعدك
عشق بضحك مراد اتلم
مراد الله مش مراتي وتعبانه
عشق لا متقلقش
وبعد شويه طلعت عشق لابسه البورنص
مراد طلعتي كده ليه تبردي
عشق نسيت هدومي وفردت شعرها علي ضهرها وبدات تفتح اادولاب تجيب هدوم وجيه مراد حضنها من ضهرها
عشق بحب اممم عايز ايه
مراد لفها ليه وباسها واكمل واحشتيني
عشق باحراج طب اوعي داخله البس
مراد مسك ايدها شدها ليه وهمس بقولك واحشتيني وباسها وبداء في فك رباط البورنص

 

بعد شويه
عشق بتعب اوعي يا حبيبي عايزه اقوم اروح الحمام
مراد بضحك مالك اكني بضربك بلنار ليه كده
عشق مش بسببك انا تعبانه اصلا دماغي هتنفجر
مراد باسها واكمل اطلعي اكشف عليكي ونشوف مالك
ودخلت عشق الحمام
جيه لمراد رساله صوتيه علي الواتس من رقم مجهول استغرب وفتحها
الصوت: لعشق بتقول لهشام معرفتش اسيبه مجتش فرصه هو مش بيعملي حاجه علشان اسيبه
ومكتوب تحت الرساله علشان تعرف ان مراتك كانت بتخطط تلاقي ليك غلطه وتسيبك ولما محصلش هربت
مراد بعصبيه رمي ااموبايل كسره وعشق طلعت
عشق بخوف ايه يا حبيبي مالك حصل ايه
مراد. بعصبيه ابعدي عني دلوقتي علشان مش طايقك ولا طايق اشوف وشك ومش عايز امد ايدي عليكي تاني
عشق بدموع حصل ايه يا مراد منتا كنت كويس
مراد بعصبيه ودموع لا مش كويس ومش هبقي كويس وكل ما احاول اصفالك حاجه تيجي تقفلني منك تاني وعايزه الحقيقه بقي انا مبحبكش يا عشق كرهتك من كتر عمايلك ووجعك ليا قلبي مات متفضلش عندي قلب احبك بيه لو موجود هدوس عليه بلجزمه بس ميحبكيش
عشق بدموع هو انا عملت ايه لكل ده للدرجه دي. انت لسه كنت بتعاملني حلو من شويه بس انت كداب صح انت بتحبني
مراد بحده قولت لا مش بحبك

 

عشق بدموع اومال قربت مني ليه والحب اللي بشوفه في عنيك ده وانت معايا ايه كدب
مراد بعصبيه اه كدب انا راجل وانتي ست فضعفت قدامك عادي انما هتفكريه حب فتبقي غلطانه الاسم الانسب للي بينا هو مصلحه بصراحه
عشق بدموع يعني ايه مصلحه
مراد فتح الدولاب وجاب نسخه من الواصيه ورماها في وشها واكمل بعصبيه كنت بقربلك علشان دي اوعي تفكري انه حب
عشق مسكت الورق وقرائته بصدمه ودموعها نزلت

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حطمت قلبي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى