رواية حطمت قلبي الفصل الثالث عشر 13 بقلم لولا
رواية حطمت قلبي البارت الثالث عشر
رواية حطمت قلبي الجزء الثالث عشر
رواية حطمت قلبي الحلقة الثالثة عشر
عشق بعياااط وصراخ لااااا مرااااد
ادهم بخوف ايييه ماله مراد
عشق بخوف قامت وهي بتعيط ادهم ادهم الحقه الحقه اخوك عمل حادثه ابوس ايديك يلا بسرعه
ادهم بصدمه وخوف اييييه عمل حادثه
ندي بشهقه يالهوووي
عشق بعياط اه يلا بسرعه
ادهم فتح الباب وجري وفضلوا يدوروا عليه بخوف كبير
بعد شويه جاله اتصال
ادهم بدموع ايه يا نسمه
نسمه بحزن دكتور مراد جيه هنا المستشفي يا دكتور
ادهم بخوف ودموع تمام تمام جايين
عشق بانهيار ها عرفت حاجه
ادهم اه يلا بينا
ندي سندت عشق وراحو
————————————
في المستشفي
عشق بخوف وانهيار نسمه نسمه مراد ماله ابوس ايديكي
نسمه معرفش يا دكتوره هيطلع الدكتور يطمنا مدخلتش معاهم
ادهم بدموع يارب استر يارب
الدكتور طلع وجريوا عليه بسرعه
ادهم بدموع طمنا يا دكتور
عشق بخوف مراد مراد كويس صح?
الدكتور هو كويس بس عايز نقل دم وفصيلته نادره هي O ومفيش منها هنا
عشق بسرعه انا O خد كل الكميه اللي انت عايزها
الدكتور يا مدام مش هينفع اخد كل الكميه من شخص واحد
عشق بصراخ انت مااااالك انت انت تعمل شغلك وبس ايه هستني مراااد يموت
ادهم اهدي يا عشق ممكن يحصلك حاجه
ندي بدموع حبيبتي انتي دكتوره وفاهمه مينفعش
عشق وهي باصه للفراغ بوجع انا مش شايفه قدامي غير مراد ومش هشوف غير كده واكملت هتسحبوا ولا اسحب لنفسي
الدكتور خدو منها كل الكميه اللازمه
عشق بتحذير ماما ايمان متعرفهاش يا ادهم
ادهم حاضر حاضر
ودخلت قعدت علي السرير اللي جمب مراد وشافته من غير تيشرته ومتوصل بيه الاجهزه فضلت تعيط
عشق في سرها كل ده بسببي انا لو كنت بعدت عنك من الاول كنت زمانك كويس يا حبيبي انا انانيه بصيت لنفسي اني مقدرش اعيش من غيرك ومبصتش انك ممكن يحصلك حاجه بسببي وتبعد عن اهلك اللي ملهمش غيرك انا دخلت حياتك خربتها يا مراد ولازم امشي بس مش قادره اعملها مش قاااادره وهشام طلع مبيهزرش وعمل كده فعلا طلع بجد انسان زباله وخطير وانا مش هورطك معاه يا مراد
خلصت التبرع ورايحه تقوم
نسمه دكتوره عشق امسكي العصير ده علشان سحبنا كتير اوي
عشق بوجع مليش نفس وطلعت
ادهم ها انتي كويسه
عشق بدوخه اه اه كويسه
ادهم بخوف سندها واكمل ده منظر واحده كويسه
ندي بخوف مقولنالك غلط يا عشق
عشق بعصبيه مش عايزه رغي كتير انا نازله المسجد اول ما مراد يصحي كلموني
ونزلت عشق المسجد ودخلت تدعي فيه
عشق بانهيااار ياااارب فوضت امري ليك يارب اعمل الصح انت ودبر انا مبقتش قادره اعمل اي حاجه خلاص قلبي واجعني اووي ومش قادره افكر مراد ميستاهلش مني اكسره كده وانا. هتكسر وانا مش معاه يارب تقومه ليا ولاهله بالف خيرر ياااارب
بعد شويه
عشق بدموع الو
ادهم بفرح مراد فاق وزي الفل
عشق بفرح الحمدلله يارب وقامت تروحله كانت بتتسند علي الحيطان من التعب
ادهم شافها سندها
عشق. بتعب دخلني عنده يا ادهم
مراد بخوف مالك يا حبيبتي
ادهم وهو بيقعدها قدامه اكمل صممت تتبرعلك بكل الدم وتعبت
مراد.بحده ليه كده يا عشق انتي مبتفكريش في نفسك لييه افرض كان حصلك حاجه
عشق بدموع وهي باصه في عنيه اكملت تاكد اني مقدرش اشوف فيك اي حاجه وحشه حتي لو كان التمن انا وحياتي يا مراد ومسكت ايده عايزاك تعرف اني ممكن اعمل اي حاجه واضحي باي حاجه مقابل اشوفك بخير طول العمر متنساش كده
مراد برفعه حاجب في ايييه يا عشق
عشق مفيش يا حبيبي بكلمك عادي
مراد ادهم هات اكل وعصير لعشق انا هخليها تاكل
ادهم حاضر
الدكتور دخل ازيك يا دكتور ايه الاخبار
مراد بخير نشكر ربنا
الدكتور انت زي اافل والفضل بعد ربنا يرجع للمدام
مراد بصلها بحب ومسك ايديها باسها واكمل ربنا يديمك في حياتي يا كل حياتي
مراد صح يا دكتور انا فرحي بلكتير يومين تلاته ايه هقدر اقوم ولا تعبان ولا اادنيا ايه
الدكتور بضحك لا زي الفل هتقدر عادي انت اصلا هتخرج شويه كده الحمدلله ماثرتش جامد
مراد الحمدلله
وعشق سرحت في تفكيرها ووجعها والاختيار الصعب اللي هي فيه
———————————–
في بيت السيوفي
قاعدين اسراء ومازن في الجنينه
اسراء اهو بقينا متخرجين رسمي ومخطوبين رسمي عليا الطلاق انا ما مصدقه
مازن بضحك مين سمعك والله وانا مش قادر اصدق بس مبسوط انك جمبي ومعاايا وعايزك جمبي العمر كله
بحبك
اسراء بحب انا اكتر
ايمان من وراهم ربنا يخليكم لبعض يا ولاد
مازن بحب يارب يا امي ادعيلنا انتي بس يا ست ااكل
ايمان بحب ربنا يخليكم لبعض وافرح بيكم واشيل عيااكم انتوا ومراد وعشق. قادر يا كريم
اسراء ومازن امييين يارب
———————————
في اامستشفي
عشق حبيبي كلت والله كفايه
مراد معلش علشان اكل زيك يبقي تاكلي
عشق وهي بتاكل من ايديه امري لله
مراد.بشك صح يا عشق
عشق بخوف اممم
مراد انتي عرفتي منين ان فرامل عربيتي مفكوكه
عشق بتوتر ايه هيكون عرفت منين عادي
مراد بحده عششششق انا مش. مدرس العاب انا دكتور مين قالك
عشق بكذب جالي رساله من رقم غريب
مراد بشك وريهاني
عشق مسحتها واكملت بدموع علشان كل ماقراها اعيط
مراد اممم طب تمام
بعد شويه مراد طلع من المستشفي و روح هو وادهم وعشق وندي
———————————-
في بيت السيوفي
ايمان بخوف ايه ده مالك
اسراء في ايه يا مراد حصلك ايه
مراد يا جماعه عادي حادثه بسيطه
ايمان حاادثه يا لهوي حصلك ايه يابني
مراد ياست ااكل منا زي الفل قدامك اهو دماغي بس نزفت شويه وجرح سطحي في بطني
ايمان اخص عليك يا ادهم متعرفنيش كده يا ادهم
ادهم يا ماما يا حبيبتي هو كويس قدامك اهو متقلقيش نفسك بقي
مازن الف سلامه عليك يا ابو نسب
مراد بحب الله يسلمك يا غالي
ومراد سنده طلعه اوضته
عشق تليفونها ربن
عشق بتوتر انا هروح اعمل مكالمه وطلعاله
في الجنينه
عشق. بعصبيه خييير عايز ايه تاني يا حيوان
هشام بضحك لا متشتميش بدل مانتي المضرره اديكي جربتي وشوفتي
عشق بوجع هسيبه
هشام ولو كدبتي
عشق وهي بتلمس اسمه اللي علي السلسه بوجع واكملت لا مش هكدب بس سبني افكر هعمل كده ازاي بس ارجوك كفايه
هشام بشر ماشي يا موزه باي
عشق عيطت منك لله يا هشام بجد منك لله
———————————
في اوضه مراد
عشق تعالي اغيرلك علي الجرح يا مراد
مراد وهو بيقلع التيشرت علشان تغيرله اكمل عيون مراد بتعبك
عشق بكسوف غمضت شويه واكملت ولا تعب ولا اي حاجه
مراد بضحك انتي بتتكسفي مني يا عشق طب ده كلها كام يوم وابقي جوزك
عشق بضحك لالا مش كده واكلمت بحزن مراد هو ممكن اقولك حاجه
ادهم طب هنزل انا اجيبلكم الادويه ندي تعالي معايا
مراد قولي يا حبيبي
عشق بتوتر ينفع تاجل الفرح شويه
مراد بشك ليه?
عشق بتوتر عادي مش مناسبني بعد يومين تلاته
مراد مش مناسبك في ايه انتي هتعملي حاجتك كلها في اليومين دول وبعدين مفيش جهاز ولا حاجه انتي هتعيشي معايا هنا واتخرجتي فين المشكله بقي
عشق بتوتر اصل انا يعني عندي
مراد بضحك بس اه فهمت ومسكوفه تقوليلي يا عشق مش انا هبقي جوزك عادي يا حبيبي فيها ايه نتجوز وغمز وبعدين كل حاجه تحصل مش مشكله هو انت هطيري يعني
عشق باحراج مرااااد بجد بس
مراد باس ايديها بعد ماخلصت واكمل تسلملي الايدين الحلوين دي
عشق بحب ربنا يخليك ليا يارب ثم ادمعت عينيها بسبب تفوها بتلك الكلمه لانها كان نفسها فعلا ميخرجش من حياتها
مراد بقلق لا لا اي الدموع دي
عشق بحب فرحانه انك جمبي
مراد باس راسها ومسح عنيها واكمل وهفضل جمبك انا دمك بقي جوايا وانتي مخلوقه من ضلعي وحته مني مش ناقص غير نكتب الكتاب ونبقي واحد بجد ومستحيل اتخلي عنك او احب غيرك يا عشق انا معرفتش الحب غير معاكي
عشق بوجع في سرها ولا انا يا مراد محبتش غيرك بس سامحني مش عارفه اتصرف
————————————-
بعد شويه ياسمين اتصلت ببهاا
ياسمين ايه يابنتي فينك حسام بيسال عليكي
عشق انا عند مراد عمل حادثه فكنت معاه
ياسمين بصدمه يالهووي وهو كويس
عشق اه زي الفل متخافيش
ياسمين طب جاينلكم سلام
بعد شويه
حسام ايه يا ابو نسب حصلك ايه بس
مراد حد ابن مؤذيه فكلي فرامل العربيه وبص علي عشق واكمل بس هعرفه
عشق مسكت كوبايه تشرب
ادهم تفتكر مين
مراد هو في غيره هشام الشريف عشق الكوبايه وقعت منها من الخضه
مراد شاكك ان عشق تعرف حاجه اكمل مالك يا حبيبتي في ايه
عشق بتوتر ها لا مفيش تعبانه واعصابي تعبت انهارده من الخوف عليك
مراد الف سلامه يا حبيبي الف سلامه
عشق الله يسلمك انا هروح لماما عايزاها ثواني
مراد تمام
عشق نزلت اوضه ايمان واكملت ماما ممكن ادخلك
ايمان بحب اه طبعا يا قلب ماما اتفضلي
عشق بدموع لما كنت بتعب زمان كنت بجري علي امي احضنها واحط راسي علي صدرها واحكيلها بس انا امي ماتت الله يرحمها فا ممكن اعمل كده مع حضرتك
ايمان بدموع طبعا يا عمري وقفلت الباب ودخلت اترمت في حضنها وفضلت تعيط بهيستريه
ايمان حضنتها و فضلت تقرا ليها قران علشان تهديها ولما خلصت اكملت مالك يا قلب ماما
سمعاكي
عشق بصوت مليان دموع ووجع. هي ليه ربنا بيختبرنا في اغلي ناس في حياتنا ليه التجارب صعبه كده
ايمان بحب بصي يا قلب ماما اي ان كانت التجربه صعبه ولاالا فبتبقي ربنا عايز يشوف ايمانك بيه لحد فين وصبرك لحد فين وتاكدي بعد كل تعب هيعوضك
عشق ونعم بالله واكملت تعرفي اني بحب مراد اووي حتي اكتر من نفسي انا انهارده لما اتبرعلته مهمنيش اني اموت واضرر علي قد ماهمني هو يكون بخير تفتكري لو زعلته هيسامحني
ايمان بحب زينه البنات يا عشق والله ابني زين ماختار بنت اصول ومراد والله بيحبك اووي واكتر من اي حاجه واللي بيحب حد اه بيسامحه صحيح بيزعل منه لان الزعل. علي قد المحبه يعني خدي بالك لما تلاقي انك زعلتيه اووي اعرفي انك غاليه عنده اووي بس ربنا مايجيب زعل بينكم خلاص احنا هنفرخ بيكم قريب اهو
عشق بوجع يارب
——————————
بعد شويه في اوضه مراد
حسام انا هخطب بكره خلاص قررت
مراد بضحك اخطب ياخويا حد قالك لا
عشق دخلت امممم تخطب مين بقي
حسام منا اعترفت لياسو اني بحبها
عشق بفرح ايوه كده خلو الواحد يتبسط بقي
مراد عينك حمرا ليه يا عشق فيكي ايه
عشق عادي يا حبيبي علشان كنت بعيط بسبب تعبك ده كتير
مراد متاكده
عشق بوجع اممممم
مراد ماشي
————————————-
تاني يوم الصبح وتحديدا في بيت ياسمين بيجهزوها علشان تتخطب
ياسمين بفرح انا هموت من اافرح مش قادره اوصف فرحتي بجد
عشق بضحك وعملالي فيها جامده ومش عايزه عرسان اتاريكي مخططه علي اخويا والله كنت واثقه
ام ياسمين والله يابت ياعشق من اول ماشوفته قلبي انشرحله كده وقولتلها ربنا يكتبهولك يا ياسمين
عشق بحب ربنا يفرحك بيها وتشيلي عيالها يارب
بعد شويه ياسمين لبست فستان بكم شفاف وطويل ولونه بيبي بلو وفردت شعرها وحطت تاج ومكياب هادي وكانت قمر
ندي قمر يااابت يا ياسو مش حاجه جديده عليكي
عشق ربنا يحميكي بجد
ياسمين حضنتهم ويخليكوا ليا
وطلعت ياسمين وسط اازغاريط واافرحه دي وحسام ادالها الورد وباس راسها وبدات الخطوبه
وبعد شويه لبسوا الدبل واتصورواا
حسام بحب اخيرااا لبست دبلتك ده كان حلم
ياسمين بحب وكان حلمي انا كمان انت كنت دعائي كل يوم يا حسام
حسام باس ايديها عقباال ماتبقي علي اسمي يا ياسمينتي
ياسمين بحب امين يارب ورفعت تليفونها واكملت قوم نتصور حسام قام وقف جمبها وهي بتاخد الصوره باسها في خدها واتصورت كده
ياسمين باحراج ضربته في كتفه حساااام بطل قله ادب لو حد كان شافك من قرايبي كان قتلك
حسام بضحك لا بقولك ايه انا خلقي ضيق نطلع علي المأذون وش
ياسمين بضحك مجنون
وقامت عشق راحت تتصور معاهم وكانت قريبه جدا لحسام
وهنا بصلها مراد بحده فرجعت مكانها تاني
مراد بحده كويس بقينا نفهم بسرعه
عشق علشان تلاهيه. علشان ميتخانقش معاها اكملت تعاالي اتصور معايا تعاالي
مراد وقف اتصور معاها كتير صور كلها باين فيا حبهم لبعض
عشق وهي بتتفرج عليهم لمحت صوره التحاليل بتاعت ندي وادهم
عشق يووه صح نسيت اشوفهم وبصت علي ندي وادهم لقيتهم بيضحكوا ومبسوطين اكملت بابتسامه وحب بس هما خلاص بقيوا كويسين بلاش نتكلم في الموضوع ده وهي بتطلع لفت نظرها مده المخدر ( يعني بيفضل قد ايه بعدين بيختفي ويناموا)
عشق قامت ثواني يا حبيبي رايحه لندي
عشق ندي تعالي عوزاكي
ندي بقلق في حاجه ??
عشق تعاالي بس وخدتها اوضه بعيده اوي عند الخطوبه وقفلت الباب
ندي ايه قلقتيني
عشق انا شاكه انك لسه بنت
ندي بصدمه ايييه !!!!!!
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حطمت قلبي)