روايات

رواية حطمت قلبي الجزء الثاني الفصل الخامس 5 بقلم لولا

رواية حطمت قلبي الجزء الثاني الفصل الخامس 5 بقلم لولا

رواية حطمت قلبي الجزء الثاني الجزء الخامس

رواية حطمت قلبي الجزء الثاني البارت الخامس

رواية حطمت قلبي
رواية حطمت قلبي

رواية حطمت قلبي الجزء الثاني الحلقة الخامسة

مراد بتنهيده اي السر اللي بينك انتي وعمي يا مااما
ايمان بصدمه اييه
مراد ماما متكدبيش عليا انا عارف ان في حاجه بينكم فمتلفيش وتدوري عليا وقوليلي علشان لو مقولتيش انا هعرف لوحدي وانتي عارفه مراد السيوفي لما يعوز يعرف حاجه
ايمان بتوتر حبيبي مفيش ده مشكله قديمه اصلا
مراد والمشكله القديمه انا داخلي بيها ايه ???
ايمان بتوتر انت عرفت الكلام ده منين يامراد
مراد. بحده ماما لو سمحتي جاوبي علي سؤالي
ايمان بتوتر هو اصل
وفاجاه سمعوا صوت مكه كانت بتصرخ فجريو بسرعه علي برا لقيوا مكه واقعه اخر سلم الفيلا وماسكه رجلها
صحي علي صوتها ادهم وعشق ونزلوا بسرعه
ادهم بخوف مالك يا مكه في ايه
عشق بخوف في اي يا حبيبتي
مراد نزل السلالم بسرعه وشالها علي رجله واكمل بس يا قلبي بس مفيش حاجه بسيطه كفايه عياط بقي وباسها
مكه بعياط رجلي واجعاني اوي
مراد بحب مفيش حاجه يا نورعيني بسيطه اي نزلك دلوقتي بس
مكه بدموع كنت عطشانه وماشيه نعسانه فاتزحلقت
مراد باسها واكمل حقك عليا انا نسيت احطلك مايه في اوضتك انهارده
ايمان باستها واكملت ابقي خلي بالك يا حبيبتي واكملت بتوتر يلا هروح انام انا تعبانه اوي وطلعت
ومراد خد مكه جبلها مايه ونيمها وغطاها وطلع
في اوضه مراد وعشق
عشق ها عملت معاها ايه
مراد راح حط راسه علي رجلها وعشق سللت اصابعها مابين شعره واكمل بتنهيده معرفتش اخد معاها حق ولا باطل فضلت تهرب من الموضوع وده خوفني اكتر انها فعلا مش عايزه تتكلم يبقي مصيبه ولولا مكه وقعت كنت ضغط عليها لحد ماقالت
عشق هنعرف يا مراد ماما مش هتعرف تخبي كتير بس المهم عمك مياخدش منها ولا جنيه
مراد مش هسمحله طبعا
عشق مضايقش نفسك بقي و وانشاء الله خير
مراد بحزن مش باينله يا عشق
عشق متقولش كده اتفائلوا بلخير تجدوا
مراد يااارب
——————————–
بعد حوالي اسبوع جيه معاد خطوبه طارق وشيرين
في فيلا السيوفي
الباب خبط ففتحت عشق
عشق بحب اهلا اهلا نورتوا ادخل يا عمر اي اخبارك
عمر بخير يا شوش وانتي
عشق بحب نشكر ربنا وانتي يا سلمي عامله اي يا حبيبتي
سلمي بحب كويسه يا قلبي
عشق شالت عمرو واكملت اي العسل ده واحشتني اوييي
عمرو وانتي كمان يا طنط
عشق حبيب طنط انت يلا روح تيته عايده جوه
عمر متجمعين يعني هل من سبب
عشق بحب خطوبه اخو جوزي انهارده طارق فعلشان كده
عمرو ااه الف مليون مبروك
مراد اللي يبارك فيك يا عمور
الباب خبط تاني
عشق يوه هقف علي الباب ولا ايه
عمرو خليكي هفتح اانا وفتح عمرو
عمرو بحب ليان انتي جيتي
حسام طب دخل اهلها الاول طيب ودخل حسام وياسمين واكمل بمرح يا اااهل البيييت
عشق بفرح حساااام وجريت حضنته واكملت مقولتش انك جاي ليه يابايخ
حسام بحب باس راسها واكمل واحشتيني يا شوش كنت عايز اعملهالكم مفاجاه
مراد بفرح حضنه والله نورت يا راجل اي كل الغيبه دي
ندي بفرررح يااااااسميين وجريت هي وعشق حضنوا ياسمين
ياسمين بضحك واحشتوني ياابنااات اوي بجد وواحشتني سهارتنا
عشق بحب وانتي اكتر يا عمري بجد
ندي بحب هنرجع نسهر سوا لا تقلقي
ايمان بفرح حسام الف حمدلله علي السلامه يا حبيبي الفيلا نورت
حسام حضنها واكمل حبيبتي يا ست ااكل منوره بوجودك وسطنا
مراد طب يلا بقي ريحوا شويه علشان شويه كده خطوبه طارق ابن عمي
حسام بضحك لا متقولش طارق هيخطب معقوله ??
مراد بضحك شوفت بقي طب الراجل وما ادراك انت لما الواحد يطب وبص لعشق واكمل ولا ايه يا ام اسر
عشق بخجل ام اسر طالعه تجهز عند اذنكم
مراد بضحك كده مااشي ياعشق
حسام طب يلا يا ياسو نريح خمسه ونلبس
مراد متتاخروش
ياسمين تمام
وفعلا طلعوا
في اوضه ادهم وندي
ادهم اي الجمال ده هو انتي يابت مش هتبطلي تحلوي بقي
ندي بضحك ياابكااش
ادهم بحب لا والله زي القمر لسه نفس ندي المجنونه اللي حبيتها في الجامعه متغيرتيش
ندي حضنته واكملت انت احسن حاجه حصلتلي في حياتي يا ادهم بجد
ادهم بحب ده انا اللي محظوظ بوجودك يا ام زين وجاله اتصال فاكمل الو بجد طب حاضر حاضر هنيجي
ندي بتوتر اي في اي
مراد بفرح مامتك قامت من الغيبوبه يلا تعالي اوديكي ليها قبل الخطوبه
ندي بفرح بجدددد
مراد اه ياعمري بجد يلا بينا
ندي بفرح يلاااا
——————————–
في اوضه مراد وعشق
عشق مراد حلو ده ?
مراد بص للفستان بعدين رجع بص للاب توب واكمل لا
عشق مبهزرش
مراد ولا انا مش حلو بجد ضيق غيريه
عشق بس هو
مراد بمقاطعه اه منا كنت عاارف انك مش هتخليني اقرر الكلمه وبتسمعي الكلام من اول مره يا حبيبتي
عشق يوووه بقي ودبدبت علي الارض وهي ماشيه
مراد بحده دبدبي دبدبي اقسم بالله اقوملك علشان شكللك بترسمي علي خناقه بقالك فتره وتليفونه رن وكانت مريم دكتوره عنده وطلب منها لو لاحظت اي حاجه غريبه تقوله لكنه معرفهاش تفاصيل
مراد الو يا مريم ايه في اي اخبار
مريم بخوف مصيبه يا دكتور مصيبه
مراد قام وقف واكمل بخوف خير حصل اي
مريم في مريض جيه المستشفي وكان محتاج نقل دم ولما نقلتله مات الدم طلع فاسد
مراد بصدمه ماات
عشق طلعت بعد ماغيرت واكملت بخوف مين اللي مات
مراد شاولها بايده استني واكمل بصي يا مريم انتي ترمي الدم ده كله في الزباله وتتاكدي ان عربيه الزباله جات وخدته و اوعي مهما حصل تدي حد منه وقولي لكل الدكاتره ان ده امر مني انا
مريم بخوف حاضر يا دكتور حاضر
مراد ركزي يا مريم لو الحكومه شمت خبر هروح في ستين داهيه
مريم حاضر يا دكتور
مراد متحكيش مع حد في حاجه واي حاجه تلاحظيها قوليلي علطول سلام
مريم سلام
عشق بخوف حصل اي يا مراد
مراد بحده في حد بدل الدم اللي جبناه وحط دم فاسد ومريض خد منه مات
عشق بشهقه يالهوي وهتعمل اي
مراد حط ايده مابين راسه واكمل مش عارف يا عشق ومش فاهم بيحصل كده ازاي حتي الكاميرات كل ما اراجعها مش بلاقي فيها اي حاجه هتجنن
عشق اهدي يا مراد اهدي يا حبيبي وقول يارب باذن االله هتتحل
مراد يارب علشان تعبت بجد
——————————–
عند هايدي
هايدي بحده لا يا زعيم مش هخليك تروح الخطوبه وتورط نفسك في مشاكل
الزعيم بسخربه مبقتش حبيبي دلوقتي وبقيت الزعيم عادي اهو
هايدي بحده بقولك اي انت كده بتلعب بلنار ومراد السيوفي مش هيسيبك لو فكرت تأذيه تاني او تأدي حد من طرفه لو عرفك هيوديك في 60 داهيه فوووق
الزعيم بحده مسكها من فكها بقسوه واكمل بحده لما تيجي تتكلمي معايا اتكلمي بأدب مش حتت بت زيك هتعرفني اعمل اي ومعملش اي
جاسر فضل يعيط
هايدي بوجع من ايده طب بس علشان الواد خاف وبيعيط
اازعيم سابها وراح لابنه واكمل بس يا حبيبي مفيش حاجه ماما بس شكلها اتجننت ومتعرفش بتكلم مين ولا مراد ولا غيره يقدروا يخوفوني يا هايدي. وبلغت عليه كمان وهوديه ورا الشمس
——————————-
في المستشفي عند مامت ندي
ندي بدموع ماما حبيبتي الف حمدلله علي السلامه يا غاليه وجعتي قلبي عليكي يا ماما
امها بس يا حبيبتي بس انا بخير اهو
زين واحشتيني يا تيته
امها بدموع يا قلب تيته وانت كمان
ادهم بحب حمدلله علي السلامه يا امي نورتي الدنيا
امها بحب الله يسلمك يا جوز بنتي يا غالي
ندي بحب يلا بقي كفياكي قعاد في المستشفي فوقي كده وتعالي نروح عندنا خطوبه احضري معانا
امها لا يابنتي خطوبه اي انا تعبانه ودوني بيتي بس وانا مش عايزه حاجه تاني
ندي يعني عايزاني بعد ما مصدقت تصحي اسيبك يا ماما مش هيحصل
امها يا حبيبتي انا بقيت زي الفل وديني بيتي. خالتك اصلا هتجيلي تقعد معايا
ندي خلاص ماشي يا حبيبتي بس هتيجي مره تباتي عندي
امها من عيوني يا قلبي
وفعلا ادهم روحها واطمنوا عليها واتجهوا للخطوبه في الجنينه بتاعت الفيلا
——————————–
قدام باب اوضه طارق
مراد بيخبط بحده واكمل ياللي ماعند اهلك دم البت بقالها سنه ملطوعه في ام الكوافير افتتتح يلا
طارق فتح واكمل بس بقي يا مراد علشان دي تالت بدله البسها انهارده وتطلع وحشه
مراد بحده تصدق انك عيل بااارد يلا بقولك البت مخلصه من بدري روح هاتها يا مهزق واخلص
حسام بضحك بااارد البرود بجد مش عند اي حد
هشام ده الله يكون في عونها
طارق اي ياخويا انت وهو بقالي قد اي انا مستني يوم زي ده سبوني اختار براحتي الله
مراد بحده جاي تختار انهارده ومسكه من قفاه وطلعوا من الاوضه واكمل يلا روح هات خطيبتك
طارق بضحك خلاص رايح سيب البدله بس علشان برستيجي ميصحش يا ابو اسر ونزل
مراد بضحك اهبل والله
——————————
في اوضه عشق
اسر ماما البدله حلوه كده
عشق وهي بتلبس مريم اكملت قمر ياروح ماما
اسيل دخلت واكملت عمتو لمي شعري علشان ماما بتلبس
عشق حاضر يا عمري هلمهولك
اسر انتي هتلميه كله
اسيل اه حرانه
اسر بس شكله مفرود زي مكه ومريم احلي
اسيل بضحك خلاص يا عمتو اعمليهولي نفس تسريحه مكه ومريم
عشق بضحك هو علشان اسر قالك كده فتغيري رايك ومبقتيش حرانه ماشي يا بنت مازن ماشي
اسر مش كده يا ماما بس فستانها مفتوح من الضهر فشعرها يداريه
مراد. دخل واكمل بضحك مش بقولك الواد ده طالعلي
عشق يعني هو بس عادي يعني انا مظلومه وسطكم حتي مافي حد فتح نفسي وخد مني چين واحد يوحد الله
مراد بضحك علشان تعرفي بس وبعدين لمح مكه وهي واقفه ماسكه الروج بتاع عشق ورايحه تحط فاكمل بحده مككه
مكه اتخضت ورمته واكمت بخوف نعم يابابا
مراد رايح ناحيتها وعشق وقفت قدامه واكملت بخوف علشان خاطري سيبها انا هزعقلها بس ملكش دعوه بيها
مراد بحده عشق متدخليش بيني وبين عيالي مممكن
اسر بحده هي صح يا ماما غلطت وعايزه تتربي
مراد بحده والله حلو يا اسرر بقيت تعلي صوتك في وجودي وبتعمل فيها الاخ الكبير متفتحش بوقك تاني طول منا واقف لما اموت ابقي احكم عليها
اسر بحزن اسف يابابا بعد الشر
عشق بعد الشر عليك يا حبيبي
مراد. بهدوء مخيف طب اوعي يا عشق
مكه بدموع مسكت فيها اكتر لا ياماما متسبنيش
مريم بخوف بابا انا اللي قولتلها تحط روج
مراد عارف انها كدابه وقالت كده علشان تنقذ اختها بس سكت واكمل لييه يا مريم
مريم بخوف علشان يفرقوا بين شكلنا احنا الاتنين في الحفله
مراد ومش عيب تكدبي عليا يا مريم
مريم بحزن بابي انا مش بكدب هو
مراد بمقاطعه اكمل بحده بس يا مريم اسكتي وانتي اوعي يا عشق
وفاجاه راحت مكه حضنت رجله فهي طولها قصير جدا واكملت بدموع انا اسفه يابابي مش هعمل كده تاني متزعلش مني بحبك اوي
مراد غمض عينه بابتسامه فهذه الصغيره عرفت تهدي غضبه من ناحيتها بفعلتها هذه
عشق بضحك ثبتتك مش كده ??
مراد بضحك للاسف اه مش عارف ارد اقول ايه و اهو چين من عندك يا عشق كنتي بتهديني زيها كده ورفعها واكمل طب ينفع اللي انتي عملتيه
مكه بحزن لا انا كنت هجربه وامسحه متزعلش مني
مريم بحزن وانا كمان متزعلش مني
مراد شالها هي كمان واكمل بحب مقدرش ازعل منكم انتوا حبايب قلبي بس الغلط منقرروش تاني تماام
مكه ومريم تمام وباسوا واكمل بحبك يا بابي
عشق ومفيش بحبك يا مامي اخص
مراد بحب كفايه بابي نفسه بيعشقك
عشق ابتسمت بحب وسكتت
اسر سيلا يلا يا حبيبتي ننزل احنا الخطوبه واضح ملناش مكان هنا
اسيل بضحك يلا
ونزلوا جري علي تحت
مراد سمع عربيه طارق فاكمل يلا يا عشق اظبطي طرحتك وبينا ننزل
عشق ظبطتها واكملت يلا اهو
في الجنينه دخل طارق وفي ايده شيرين التي كانت وكانها اميره يوم تتويجها ولكنه ليس تاج فهي دبله دبله تربطها بحبيبها التي طلما تمنت قربه
وفعلا بعد شويه بدائو بتلبيس الدبل
طارق باس ايديها واكمل انهارده خطيبتي بكره تتكتبي علي اسمي يا روح قلبي
شيرين بدموع حبيبي ربنا يخليك ليا يا طارق
وبدائو يرقصوا مع بعض سلو
مراد بيفكروكي بمين
عشق بحب يوم خطوبتنا اوي كان هنا بردو بس بلاش نفتكر حصل اي ساعتها من ضرب لهشام واذي لندي وادهم
مراد بضحك تصدقي احنا نحس اوي وكل ذكرياتنا مؤلمه
عشق بحب المهم اللي جاي
مراد بحب عندك حق
حسن مالك يا ايمان قالبه بوز ليه
ايمان بقرف هو انت مش وراك غيري يا حسن
حسن الحق عليا بطمن عليكي
ايمان لا تسلم انا كويسه ركز مع ابنك وخطوبته
حسن انا مكنتش عايز اخطبله البت دي بس يلا هو حر
ايمان مالها يعني ماهي زي القمر اهي وبيحبوا بعض بس انت اللي بتكره تشوف حد مبسوط
حسن انا مش هكره اشوف ابني مبسوط بس خلاص ده اختياره
ايمان بلظبط كده سيب العيال في حالها
علي الجهه التانيه يقف شخص يصوب المسدس ناحيه شيرين وهي
ترقص مع طارق وطارق لمحه وفي نفس اللحظه اللي بيشد شيرين الرصاصه اضربت وجات في كتفه ووقع علي الارض
شرين بصراخ طااااارق! !!!!!

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حطمت قلبي الجزء الثاني)

للعودة لقراءة الجزء الأول من الرواية  اضغط على : (رواية حطمت قلبي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى