رواية حطمت قلبي الجزء الثاني الفصل الثالث 3 بقلم لولا
رواية حطمت قلبي الجزء الثاني الجزء الثالث
رواية حطمت قلبي الجزء الثاني البارت الثالث
رواية حطمت قلبي الجزء الثاني الحلقة الثالثة
مراد بحزن انا شاكك ان ادم حد خنقه وقصد يموته مش نزل ميت زي ما قالوا
طارق بحده نعم ازاي مين يقدر يعمل كده مع ابن مراد السيوفي وفي المستشفي بتاعته كمان
ادهم انا بضم صوتي لصوته يا مراد صعب اوي حد يعمل كده جوه المستشفي بتاعتك هيخاف
هشام بتفكير بصراحه انا مع مراد
مازن اممم وانا علشان مراد في نفس اليوم فرامل عربيته اتفكت في ظروف غامضه وده محدش يعرفه غيرنا هي مكانتش حادثه عاديه حد قصد يمنع مراد ان يروح يولد عشق
هشام بلظبط كده
طارق بتقكير طب ممكن صح بس كده هنعمل اي هو كده حد من جو المستشفي وواصل اوي وبيلعب صح
مراد بحزن انا هخلي شيرين تراقب كويس ومش هسكت هوصل للي عمل كده وقتل ابني ووصلني انا ومراتي للحاله دي
طارق مراد حمايه شيرين مسئوليتك
مراد متقلقش يا طارق
باب المكتب خبط طارق فتح
ندي بصت لادهم واكملت يلا يا حبيبي الاكل جهز
مراد طب يلا محدش يفتح سيره في اللي اتكلمنا فيه غير لما نكون لوحدنا وانا طالع اجيب عشق
ادهم تمام وطلعوا
في الصاله
ايمان هات عشق يا مراد لسه مصحيتش
مراد حاضر يا حبيبتي ازيك يا خاله عايده
عايده بحب بخير يابني انت اي الاخبار
مراد بتنهيده الحمدلله اومال عمر وسلمي وعمرو مجوش ليه
عايده عمرو واخد دور برد فمعرفش ينزل
مراد بحب تتعوض باذن الله يلا عن اذنكم طالع اجيب عشق
ايمان اذنك معاك يا حبيبي
في اوضه مراد وعشق
مراد دخل شافها نايمه زي ماهي ودموعها نشفت علي خدها قرب منها باسها واكمل بحزن حبيبتي عشق قومي يلا ياروحي علشان تاكلي
عشق بتعب سبني يا مراد مش عايزه اكل
مراد لاياحبيبي مش هينفع لو مكالتيش مش هاكل وشالها من السرير
عشق شهقت واكملت اي يا مراد بتشلني من السرير ليه سرعتني
مراد بحب علشان تاخدي شاور يفوقك وننزل نتغدا
عشق طب نزلني اانا هاخد شاور
مراد بخبث وهو بيقعدها علي رخامه الحمام اكمل طب ما اساعدك انا
عشق ضربته بخفه في صدره واكملت بطل قله ادب ها انت اب لتلت اطفال
مراد بضحك ماشي ياستي بس مفيهاش حاجه يعني وغمز ما التلت اطفال دول منك
عشق بضحك مراد بطل قله ادب ويلا يا حبيبي علي برا ونزلت وزقت فيه لحد ماخرج برا وقفلت الباب
مراد بضحك خدي بالك انا سايبك بمزاجي دلوقتي
عشق من جوه معلش خليها عليك
بعد شويه عشق طلعت لابسه البورنص وفارده شعرها ولقيت مراد جيه حضنها من ضهرها
عشق بخضه اييه يا مراد ناوي تموتني انهارده فكراك نزلت
مراد باس خدها واكمل بضحك حقك عليا كنت في البلكونه فكرك عارفه اني مستنيكي
عشق بحب عادي يا حبيبي محصلش حاجه يلا هدخل البس
مراد شد وسطها ليه وقربها عليه واكمل بحب طب ماتفكك من الاكل ونخليهم يطلبلنا اكل احنا هنا
عشق باحراج بس يا مراد اوعي عايز الناس تقول اي تحت ها وبعدين انت مش عريس في صباحيتك اتلم كده علشان مش هينفع الكلام ده. خالص
مراد بحب رفع وشها ليه واكمل منزله عينك ليه وضحك واكمل لسه بتتكسفي يا عشق يخرب عقلك
عشق زقته ودخلت اوضه اللبس وهو قعد يضحك عليها
بعد شويه خرجت عشق وهي لابسه دريس سماوي وحجاب نفس اللون وحاطه ميكاب هادي
مراد بحب اي القمر ده ياناس شايفك زي اول مره شوفتك فيها
عشق مسكت ايده واتجهو لتحت وهي بتضحك واكملت بلاش تفكرني بأول مره دي واللي عملتوا
مراد اه بجحتي فيا وانا اللي علي حق
عشق بضحك خلاص بقي قلبك ابيض يا ابو اسر
مراد بحب باس ايديها واكمل حياه ابو اسر كلها
ايمان شيفاهم وهما نازلين مبسوطين اكملت بحب وفرح ربنا يسعدكم يا حبيبي
مراد بحب ربنا يخليكي ياست الكل
عشق تسلميلي يا ماما يارب
عشق حضنت عايده واكملت واحشتيني يا خاله
عايده بحب وانتي كمان يا نورعيني
عشق بصت لعم مراد واكملت ازيك يا عمو حسن وانت يا طارق حمدلله علي سلامتكم
طارق بحب الله يسلمك يا مرات اخويا
حسن بخير يابتي الله يسلمك
ايمان بصتله بقرف وقعدت واكملت يلا ولاااد الاكل جهز من بدري
ادهم بخبث اي يا مراد كل ده منا ماتنزل يا راجل مستنينك وعلي لحم بطننا وعايزن ناكل محبكتش يعني تتاخر انهارده
عشق اتكسفت وقعدت وبصت في الطبق ففهمت قصد ادهم
مراد بضحك بقي يا ابن الك*لب انا هسيبكم مستنيني واعمل كده اخص علي تربيتك
ايمان ده اخص علي تربيتك انت عيب تشتم الواد كده
مراد بضحك حاضر يا امي انا هربيك يا ادهم بس لوحدنا علشان العيال جايين وانا مش بحب اشتم قدامهم
العيال جم
اسر مامي مامي انا عايز سندوتش بس
عشق شالته وقعدته في الكرسي االي جمبها وحطت قدامه اكل واكملت كل يا اسر زي الناس يا حبيبي بلاش شندوتشات وعملتو اي انهارده في المدرسه
اسر كان حلو
مكه كان حلو بس مامي انا مش جعانه عايزه انام
مريم وهي بتتاوب وانا
عشق مينفعش الكلام ده كلوا وناموا براحتكم
مراد شالهم واكمل يلا بلا مش عايزين تاكلوا قال
سليم عمتي هاتي اللانشون
عشق قلب عمتو يا ناس امسك اهو عايز ياكل مش زي ناس
عزه والله لتسكتي ده بيغلب امي
هشام ده في فقره خناق ما قبل الاكل كل يوم انا مستغرب ان نفسه مفتوحه انهارده
ايمان بضحك الف هنا علي قلبه سيبوا الواد
عشق بصت لزين واكملت مالك يا قلب مرات عمك سرحان في اي
ندي بضحك خالتك يا واد مش مرات عمك متقولش مرات عمي
مراد بضحك اخص
زين بحزن واضح مفيش يا مرات عمي
ندي بصدمه بص الواد ماشي
عشق بحزن لاجله لا في ناكل ونتكلم
ادهم بضحك المحلله النفسيه عشق
عشق بضحك ملكش فيه ده جوز بنتي وانا حره
سليم بصدمه اي ده وانا يا عمتي
عشق بضحك قلب عمتك انت مكه انما هو مريم عاقلين زي بعض
مراد بضحك جوزتي بناتي خلاص من ورايا طب مفيش مكه لسليم
عشق برفعه حاجب مفيش مكه لسليم قصدك ان مريم لزين عادي
مراد بضحك اممم ده ابن اخويا
عشق برفعه حاجب والله اشمعنا اخوك ياخد واحده واخويا انا مياخدش واحده
هشام بضحك قوليله يا قلب اخوكي مش راضي بينا من الصبح
عشق بضحك سيبك منه يا روحي اانا هدهالكم
اسر بس انتوا الاتنين خلاص دول اخواتي ولما يكبرو انا هشوف مين يستحقهم حتي لو مش زين وسليم
زين وسليم مع بعض اخصص
ايمااان بضحك شوووف الواد
طارق بضحك الواد رد رد اروق من كلام ابوه وامه كله برنس يا اسر
مراد بضحك مش ابني
عشق مابني بردو يا عم المغرور
مراد بضحك اممم بس دي چيناتي انا
ادهم بضحك حصل مراد كان عاقل جداااا
مراد اممم قبل الجواز
عشق بصتله فاكمل مراد يعني قبل الجواز عاقل وبعده عقلت اكتر فاهم
هشام بضحك فاهمين كلنا فاهمين يصحبي بس متقلقش لو اتطردت تعالي اوضه الولاد انيمك مع سليم
مراد بغرور مين انا محدش يقدر يطردني يابني انت لسه متعرفنيش
عشق بضحك خليني ساكته احسن
اسراء بضحك كفياك غرور ياخويا وكل
مازن بضحك ميبقاش مراد لو مكنش مغرور
مراد بضحك فاهمني غلط انتوا علطول
اسيل انا عايزه انام
اسراء يلا اطلعي ياروحي
عشق يلا يا حبايبي طلما كالتوا علي فوق علشان تناموا
مكه ومريم حاضر
مكه باست خد مراد واكملت بون وي
مراد بحب باسها هي ومريم واكمل بون وي
وطلعوا يناموا
عشق وانت يا حضره الظابط علي السرير
اسر حاضر اخلص بس حاجه ورايا وانام
عشق وهي بتقوم تمام وراحت مسكت ايد زين ودخلت الجنينه بيه
والبنات لموا الاكل وعملوا شاي للي قاعدين كلهم
في الجنينه
عشق امم حبيب خالتو ماله بقي
زين بحزن عادي
عشق لا مش عادي هو انا معرفكش انت ابني يا زين مش ابن اختي بس
زين هو انا وحش يا خالتي
عشق بصدمه وحش ليه بتقول كده يا قلب خالتك
زين انتي كنتي نايمه طول اليوم ولما صحيتي اهتميتي بعيالك كلهم انما انا بابا بس بيتكلم معايا ماما دايما مشغوله عني حتي مسالتش انا عملت اي انهارده
عشق عنيها دمعت من كلام زين وحضنته واكملت ماما اكيد متقصدش يا نورعيني وهتتغير بس قالتلي انها تعبانه شويه يمكن علشان كده انما هي بتحبك اووي يا زين هي ليها غيرك
زين بدموع يمكن مش بتحبني
عشق بدموع لالالا متقولش كده ومتعيطش جوز بنتي يعيط بلزمه ده كلام مفيش راجل بيعيط يلا امسح دموعك وبعدين كلنا بنحبك يا زين اوعي تقول كده تاني
زين مسح دموعه وحضنها واكمل بحبك اوي يا خالتي
عشق وانا اكتر يا نورعين خالتك يلا علي فوق بقي
وطلع زين ينام وعشق دخلت المطبخ
عشق بحده ندي
ندي باستغرب اي يا عشق مالك
عشق انا هقولك كلمتين اسمعيهم كويس وخلاص
ندي سابت المواعين واكملت بقلق خير يا عشق
عشق بحده انتي ليه مش بتهتمي بزين ليه ابنك حاسس انه مالوش ام كده ليه نسيااه انتي وراكي اييه غيره
ندي بدموع ليه بتقولي كده يا عشق انا عملت اي
عشق بحده ما المصيبه انك مبتعمليش اي حاجه ابنك مفقتد االاهتمام يا ندي زين كان زعلان علشان حضرتك مش معاه خالص ولا بتساليه عمل اي في يومه عكس اللي هو بيشوفه مني لاولادي حتي ادهم مبقتيش تهتمي بأي حاجه تخصه زي الاول وانتي نفسك قولتيلي انا اهملت في حق ادهم كتير بس حتي ابنك يا ندي ماالك فيكي ايه اي شغالك للدرجه دي
ندي بدموع مفيش يا عشق والله مفيش هو بس موضوع ماما بس. انا فعلا ام مهمله ومستحقش اكون امي ابني طفل وحس باهمالي بيه انا فعلا غلط
عشق حضنتها واكملت يا ندي انتي اختي وعشره عمري يابت استهدي بالله كده وصلي وادعي مامتك هتكون كويسه انا عارفه ان تعبها هو اللي شاغلك الفتره دي بس ادهم وزين من الالويات بردو وبعدين طنط مش هطول باذن الله وهتقوم من الغيبوبه بالف خير
ندي بدموع يارب ياعشق يارب وبصلتها واكملت وانا اوعدك اني ههتم بيهم
عشق بحب مش عايزه غير كده يلا انا هطلع لمراد
ندي ماشي يا حبيبتي
عشق وهي طالعه سمعت صوت ايمان بتزعق فراحت تشوف مالها بس قبل ماتدخل اتفاجئت بوجود حسن عم مراد
ايمان بعصبيه قولتلك مش هينفع الموضوع ده يتعرف انا مش هخاطر بحياه ابني يا حسن كفايه بقي انا داريت ااموضوع ده سنين مش تيجي انت تهد كل ده في لحظه
حسن بشر تديني مقابل علشان متكلمش كفايه اوي ان جوزك مهنش عليه يكتب حاجه لطارق ابني عوضا عن اللي ابويا عمله لما كتبله الملكيه الاكتر
ايمان بعصبيه فعلا حقير بس هديك اللي انت عايزه ومتتكلمش ارجوك بلاش ابني هيدمر
حسن بضحك ابنك بجد ضحكتيني
ايمان بعصبيه اه ابني وغصب عنك و انت هتسكت والسر ده محدش هيعرفه غيرنا لحد مااحنا الاتنين نموت ويموت معانا
عشق واقفه مصدومه ومش عارفه تنطق وهتموت وتعرف في اي واي هو السر ده واي داخل مراد بلموضوع بس مشيت بهدوء واتجهت لغرفتها
في اوضه مراد وعشق
عشق دخلت وهي لسه علي وشها علامات الصدمه
مراد كان خارج من الحمام وحاطط فوطه علي وسطه
مراد وهو بينشف شعره كنتي فين كل ده
عشق بجمود كنت مع ندي بنتكلم علي حاله زين الولد مفتقدها خالص
مراد بتنهيده كلنا عارفين ان ندي كده بسبب مامتها بس زين مالوش زمب ربنا يقويها
عشق بجمود وهي سرحانه في اللاشئ اكملت يارب
مراد بحب قرب عليها وشدها ليه واكمل مالك يا عشق
عشق مفيش
مراد بص في عنيها وقاال كدابه فيه هو انا معرفكيش سرحتي في ايه
عشق عادي يا حبيبي صعبان عليا زين
مراد مش بالعها علي فكره واكمل بخبث بس وانا مش صعبان عليكي
عشق بعدم فهم تصعب عليا ليه
مراد شالها فعشق شهقت واكمل بحب يمكن علشان واحشاني وابنك واخواته بيقطعوا علينا اللحظه
عشق بضحك هو انتي مصدقتيش لما قولتلك من شويه مينفعش الكلام ده خاالص فكرتني بهزر وفضلت تضحك
مراد مش فاهم يعني اي
عشق بضحك يعني مش هينفع يا دكتور انا تعباااانه نزلني نزلني ربنا يهديك يا ابو اسر
مراد نزلها واكمل والله انتي حرقتي دمي
عشق بضحك طلعت لسانها واكملت احسن
مراد وهو بيلبس اكمل بضحك ماشي مسيرك تقعي تحت ايدي
وخلص لبس وراح خدها في حضنه
مراد قوليلي بقي مالك
عشق وهي نايمه في حضنه انت عارف اني كدابه ?
مراد امممم عارف ومكنتش هسيبك تسكتي بس معرفش انك رجعتي تخبي تاني
عشق بتنهيده هقولك وامري لله وبدات عشق تحكيله
مراد بصدمه اتعدل واكمل سر اي اللي بين عمي وامي ومش عايزاني اعرفه وليه خايفه اوي كده يتعرف لدرجه ان هتديه فلوس
عشق بحزن معرفش بس شكلها مصيبه كبيره يا مراد
مراد بتنهيده اووف تعبت اوي يا عشق الاهيها من اي ولا ايه بجد كل حاجه جايه عليا وانا مبقتش قادر
عشق حضنته واكملت لا يكلف الله نفس الا وسعها طلما انت فكل ده يبقي انت قده يا حبيبي وهنعرف سوا
مراد بحزن انا توهت يا عشق بجد
عشق بدموع متقولش كده انا معاك وفي ضهرك وهنعدي كل حاجه سوا زي كل مره
مراد ربنا يخليكي ليا يا عشق
عشق ويخليك يا غالي
في اوضه ادهم وندي
ندي دخلت خدت دش ولبست قميص والروب وفردت شعرها وطلعت كان ادهم قاعد بيقرا كتاب
ادهم شافها صفر صفاره اعجاب واكمل اي الجمال ده
ندي بحب قربت منه ونامت في حضنه واكملت تسلملي يا حبيبي دي عيونك
ادهم بضحك مالك يا ندي في ايه
ندي مالي يا ادهم يعني حاضنه جوزي غلطت في ايه
ادهم بضحك حاضنه جوزك وكلام حلو ومتظبطه هل ده طبيعي
ندي بتمثيل الزعل تصدق انا هقوم اغير واروح انام جمب ابني
ادهم بضحك شدها واكمل خدي هنا بس تروحي فين وانتي قمر كده انا بسال انهارده مش الخميس يعني واكمل بضحك والله ده انا حتي نسيت ان يوم الخميس بيجي في الاسبوع
ندي حضنته. اكملت حقك عليا زعلي علي ماما خلاني مهتمش بيك انت وزين خالص يا ادهم متزعلش مني
ادهم بحب حبيبتي انا مزعلتش انتي مراتي وام ابني مش لسه عارفك امبارح عارف والله انه غصب عنك عقلك مشغول وده حقك دي والدتك بس حصل اي يعني انا مشتكتش
ندي بدموع ربنا يخليك ليا يا ادهم اللي حصل ان زين حس بكده وقال لعشق لما كلمته وهي بهدلتني علي اللي عملته معاكم طول الفتره اللي فاتت فوعدتها اني اتغير معاكم
ادهم بضحك والله البت عشق دي جدعه الله يباركلها بس اي. هنقضيها كلام
ندي بضحك لا طبعا
ادهم بحب منا بقول كده بردو
——————————
في مكان اخر
هايدي وهي في حضنه اكملت انت عرفت تيجي ازاي في وقت زي ده يا بيبي ده الساعه 4 اافجر
الشخص ملكيش فيه انا باجي في الوقت اللي يعجبني
هايدي انا مراتك علي فكره ليه بتعاملني كده
الشخص يابت انا اتجوزتك صح رسمي بس علشان عجباني مش اكتر فمتحلميش باكتر من كده
هايدي بدموع بس انا بحبك
الشخص وانا بحبك وبص بوقاحه عليها وضحك واكمل وبحب كل حاجه فيكي
هايدي بدموع هتعلن جوازنا امتي بقالنا سنين كده
الشخص لما اخلص اللي بعملوا وفين ابنك صح
هايدي نايم. و صح عملت اي في موضوع مراد السيوفي
الشخص قريب اوي اوي كل حاجه في دماغي هتم مراد لازم يخسر كل حاجه بس اي بقي بيساعده شويه ناس صحابه وقرايبه يعني دماااغ بيعرفوا يفكروا معاه لما افتح كويس للي جاي
هايدي انت بتكرهو كده ليه
الشخص بضحك ليه دي بقي اقولهالك بعدين انا حاليا عايز اقولك حاجه مهمه ولسه رايح يقرب منها
الباب خبط
هايدي مين
جاسر ده انا يا مامي
الشخص يخرب عقلك حبكت يعني يا ابن الكلب تخبط دلوقتي
هايدي بضحك مش ابنك حبيبك ده وقامت فتحت واكملت ايه ياروح ماما ايه يا قلب ماما عايز ايه
جاسر بخوف مش عالف انام لوحدي
هايدي ياروحي تعاالي نام في حضني انا وبابا
الشخص طب انا هنام نيميه وصحيني عايزك في موضوع مهم
هايدي بضحك نام واتلم مش هصحيك انا الواد هينام وسطنا
بعد شويه الساعه 7 الصبح
هايدي حبيبي حبيبي قوم تليفونك بيرن من بدري
الشخص بنوم الو
المساعد بتاعه الحق يا كبير البنت اللي اسمها شيرين دي شافت دكتور يحيي وهو داخل يعمل عمليه من بتوعنا وشكلها كده ناويه تمسكه متلبس
الشخص بصدمه نعم حصل ازاي الكلام ده
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حطمت قلبي الجزء الثاني)
للعودة لقراءة الجزء الأول من الرواية اضغط على : (رواية حطمت قلبي)