رواية حطمت قلبي الجزء الثاني الفصل التاسع 9 بقلم لولا
رواية حطمت قلبي الجزء الثاني الجزء التاسع
رواية حطمت قلبي الجزء الثاني البارت التاسع
رواية حطمت قلبي الجزء الثاني الحلقة التاسعة
ورفع المشرط علشان يحطه في بطنها فاجاه لقي اللي مسك ايده
يحيي بصله واكمل بخوف انت مين
فهد بثقه وهو مصوب مسدسه ناحيه يحيي بلايد التانيه الرائد فهد الشافعي
يحيي بخوف ياباشا انا كنت هعملها عمليه عادي مفيش حاجه
فهد بحده لا منا عارف والكلام ده هيتقال في القسم
شيرين بدوخه فهد خليه يفوقني
فهد بحده وهو لسه مصوب مسدسه ناحيته اكمل فوقها
يحيي بخوف حاضر حاضر وادالها حقنه تفوقها فعلا وبعد دقايق قامت شيرين وغسلت وشها وقلعت الجلابيه اللي كانت لابسها والباروكه وبقيت لابسه لبسها المعتاد عادي
يحيي بصدمه شيرين بردو عملتيهاا يا شيرررين
فهد بحده كلامك معايا انا يا حيوان عينك متروحش ناحيتها خلص بقي وقول مين الزعيم علشان نخلص من ام القضيه دي ويبقي صوت وصوره ولو مش عايز خليك انا هلطش فامك في القسم لحد ماتقول اصل انا فاضي بصراحه فهتسلي عليك
يحيي حرك ايده بحذر ومسك المقص من غير ماحد ياخد باله وكان بيتكلم برجاء مصتنع. وهو بيتحرك ناحيه شيرين
مراد شايفه من الكاميرا اكمل للعساكر بعصبيه روحوا بسرعه ده عايز يضرب شيرين وفهد مش واخد باله
يحيي ياباشا انا عبد المأمور ومعملتش حاجه اصلا دي اول مره ومش هكررها و صوته علي وقال طلما حبسه بحبسه بقي يبقي افشي غليلي منك ورفع ايده وبيضرب شيرين بلمقص بس فهد كان اسرع منه وخد الطعنه مكانها
شيرين بصراخ فهدددددددد
يحيي شاف كده جري بس العساكر شافوا ومسكوا وراحو بيه علي القسم
شيرين خدت فهد في حضنها واكملت بانهياار لالالا فهد قوم انت هتبقي كويس والله قوم علشان خاطري
فهد بتعب وصوت ضعيف مش قولتلك ياشيرين هحميكي بروحي وفقد وعيه
شيرين بانهياار لااااااااا فهد فهد ابوس ايديك قوم فهدددد وفضلت تخبط علي وشه بهستريه ومراد جيه وكان شايفها بتعمل كده وراح سند فهد وحطوا علي الترولي ودخل العمليات
مراد بحزن متخافيش باذن الله هيبقي كويس
شيرين بعياط مراد هو ملوش ذنب فكل ده يحيي بيكرهني انا وفهد ممكن يحصله حاجه بسبيي
مراد بحزن اهدي يا شيرين هو بيتعرض في شغله لكده كتير وباذن الله مش هيجراله حاجه فهد قوي وهيقوم منها
شيرين بعياط يارب يااارب
مراد بشك انتي خايفه عليه ولا شايله ذمبه انه خد الطعنه مكانك ياشيرين وبلاش كدب ??
شيرين بتوتر اي يا مراد كلامك ده اكيد علشان هو مالوش ذمب
مراد بشك تمام
وفضلت شيرين تدعي كتير ومراد متابع نظراتها لاوضه العمليات وبعد شويه خرج الدكتور
مراد ها طمني يا كمال اخبار فهد ايه
كمال الحمدلله يا دكتور بقي كويس فاق كمان ولما يتنقل تقدروا تشوفوا بس لازم يفضل الليله دي في المستشفي
مراد بفرح شكرا يا كمال بجد تعبتك اني نزلتك بس الطوارئ مكانوش هيعرفوا يتصرفوا زيك
شيرين بفرح الحمدلله يارب الحمدلله حمدا كثيرا
كمال لا يا دكتور ده شغلي عن اذنك
وفعلا شيرين ومراد دخلوا وشيرين قعدت في الكرسي اللي قدامه ومراد فضل واقف
مراد بفرح حمدلله علي سلامتك يابطل انا فخور بيك وانك كنت قد وعدك معايا ومع شيرين
فهد ابتسم بتعب واكمل ده شغلي يا دكتور وبلنسبه لشيرين بصلها واكمل فا ده كان وعد قطعته وكنت لازم اكون قده
شيرين بدموع فيها فرح قلقتني عليك يا فهد قصدي قلقتنا يعني خوفت يحصلك حاجه بسبيي بس الحمدلله انك بخير
فهد بحب مسح دموعها وقال انا زي الفل اهو وبلاش عياط بتبقي وحشه
شيرين بابتسامه ماشي
فهد ويلا روحي مع مراد تعبتي اوي انهارده الساعه 4 الفجر
شيرين بتوتر ايه لا اصل انا كده كده عندي شغل كمان كام ساعه فهروح واجي لا خليني هنام في المكتب وبردو علشان لو عوزت حاجه
مراد شيرين انا بسمحلك اهو متجيش بكره عادي بس روحي ارتاحي
فهد انا كمان رايي كده متخافيش لو عوزت حاجه هنده اي ممرضه
شيرين لا انا مش بحب اغيب من شغلي انا هفضل خلاص كلها كام ساعه
مراد طيب علي راحتك خلي بالك من نفسك
ومشي
فهد بحب شكرا هتعبك معايا ياشيري
شيرين لا ولا تعب ولا حاجه انت بس كل الاكل اللي جابه الدكتور ودي بنسبالي الشكر كله
فهد بحب حاضر هاكل اهو
————————————-
في فيلا السيوفي مراد دخل اوضته اتفاجئ ان عشق صاحيه
مراد اي اللي مصحيكي لحد دلوقتي يا حبيبتي
عشق جريت عليه معرفتش انام ها يا حبيبي حصل اي طمني
مراد بفرح يحيي اخيرا اتقبض عليه متلبس
عشق بفرح حضنته واكملت الحمدلله يارب الحمدلله
مراد بحزن بس فهد خد طعنه في بطنه
عشق بصدمه يالهوي وهو كويس حصله ايه يا مراد
مراد متخافيش هو كويس وحكلها كل حاجه
عشق بحب الحمدلله يا حبيبي ان فهد وشيرين بخير وانك خلاص ارتاحت
مراد وهو بيخلع جاكت بدلته وقعد علي السرير واكمل بتنهيده بس مش اوي لسه التحقيقاات ولما يعرف الزعيم اننا قبضنا علي واحد من اهم رجالته هيعمل اي
عشق باذن الله اللي عدي اللي فات يعدي اللي جاي
مراد بحزن يارب بس مش مستريح لهم
عشق بستغراب هما مين ??
مراد بحزن فهد وشيرين
عشق بستغراب ليه مالهم
مراد فهد بيحب شيرين لا بيحبها اي ده بيعشقها
عشق. بصدمه ايييه ازاي يعني وانت عرفت منين
مراد بتنهيده هو قالي يا عشق من اول ماشافها ولما شكيت فيه كذا مره وقولتله انها مخطوبه زعل جدا بس بردو فضل بيحبها
عشق خلاص خلي شيرين تبعده عنها انا عارفه ان فهد انسان محترم اوي ويستاهل كل خير بس شيرين بتحب طارق وطارق بيحبها ومخطوبه
مراد بتنهيده لا يا عشق شيرين مش بتحب طارق هو كان اعجاب مش اكتر انما الحب بجد فاهو لفهد
عشق بصدمه اي كلامك ده يا مراد ازاي يعني انت هتجنني انت مشوفتش كانت خايفه عليه ازاي يوم ماخد رصاصه بدالها
مراد بتنهيده لا شوفت يا عشق وشوفت بردو لما فهد خد طعنه بدالها وخدته في حضنها وفضلت تعيط بهستريه عليه وتقوله قوم يا فهد ابوس ايديك يا فهد علشان خاطري يا فهد وتعيط بانهيار ولما دخل العملياا فضلت تدعي وتدعي لحد ماعرفت انه فاق وبقي كويس وفضلت تحمد ربنا ودخلت شافته تعرفي لما شافته انا شوفت في عنيها ايه يا عشق
عشق بحزن ايه
مراد شوفت فيها انتي يوم منا كنت في المستشفي ونظره الخوف والحب هي هي شرين بتحب فهد ومحبتش غيره وانا حبيت وفاهم اوي مين بيحب ومين لا برغم ان طارق ابن عمي بس فهد بيحبها اكتر منه
عشق بحزن وعرفت منين بقي ما ده فداها وده فداها
مراد النظره ياعشق النظره فهد عينه كانت بتحضن شيرين وبتقولها بحبك ويمكن فعلا نفسه كان يحضنها بس سكت علشان انا واقف بس بيحبها اوي يا عشق انما طارق معجب بيها علشان هي بنت حلوه
عشق ماتتلم اي بنت حلوه دي
مراد بضحك بتفصليني في اوقات انتي
عشق اه متبصش لغيري
مراد وهو اللي معاه عشق يقدر يشوف غيرها
عشق طب بجد هنعمل اي في الموضوع ده
مراد مش احنا اللي هنعمل شيرين اللي هتعمل هي اللي لازم تشوف قلبها عايز ايه وتختار
عشق بحزن طارق ميستاهلش كده يا مراد
مراد بحزن عارف بس الحب مش باختيارنا ويا عالم يمكن تقول لا انا عايزه طارق
عشق ربنا يعملهم الصالح يارب
مراد بحب يارب وشدها ليه فبقيت في حضنه واكمل بحب انا فرحان انهارده متيجي نحتفل
عشق بحب بس كده عيوني اروح اجيب عصير وبسكويت ونجيب فيلم ونتفرج للصبح ونتكلم
مراد بصدمه نعمم ?? هو ده الاحتفال من وجهه نظر حضرتك
عشق اه اوماال انت فاكر اي
مراد بحب لا يا حبيبي الاحتفال ده بين اتنين مخطوبين او بيحبوا بعض فماشي يتفرجوا علي فيلم ورغي والكلام ده واكمل بضحك انما المتجوزين ليهم احتفالات تانيه
عشق بفهم تصدق انك قليل الادب اوي
مراد بضحك وشدها ليه فبقيت هي تحته واكمل اوي يا ام اسر وانتي بصراحه واحشاني
عشق مراااد
مراد بحب قلب مراد
عشق بخجل اوعي عايزه انام تعبانه
مراد بهمس سلامتك من التعب ياروح قلبي
عشق بحب هسمت بطل طريقتك دي ها
مراد بضحك يمكن علشان بتنفع صح
عشق بضحك حاجه زي كده
مراد طب ده انا حظي حلو انهارده من كله اهو
————————————-
تاني يوم الصبح مراد واقف بيظبط بدلته وعشق نايمه
مراد عشق انتي يابت يا عشق اصحي اكمل بضحك مالها دي ماتت ولا ايه
وراح عندها زاح شعرها من علي وشها واكمل فوقي يا حبيبي يلا العيال عندهم مدرسه
عشق بنوم سيبني شويه تعبانه
مراد بضحك انتي شكلك مش هتقومي غير كده وقرب منها باسها
عشق صحيت بخضه واكملت اي ده تصدق انك قليل. الادب حد يصحي حد كده
مراد بضحك قلب القليل الادب يلا قومي البسي وجهزي اكل العيال بدل منا قاعد جمبك وبلاها شغل وبصراحه ااقاعده جمبك احلي
عشق بخجل طب اتلم واوعي كده عايزه اقوم
مراد بضحك ماشي ياستي قومي
وفعلا عشق خدت دش ولبست
عشق. وهي بتلبس الحجاب هتروح فين كده
مراد هفطر بعدين هروح اطمن علي فهد بعدين هروح اجتماع في الشركه
عشق ربنا يقويك يا حبيبي
مراد بحب يارب يانورعيني
————————————
في المستشفي عند فهد وشيرين
فهد صحي من النوم لقي شيرين نايمه راسها علي السرير وجسمها علي الكرسي
فقرب منها وزاح شعرها عن وشها وباس خدها واكمل بحب ياريتني اقدر اتجوزك انا وتكوني ملكي يا شيرين بس مش عايز غير اني اشوفك مبسوطه حتي لو كان مع طارق كفايه انك بتحبيه وبيحبك وانا اللي جيت دخلت حياتكم ونزلت دمعه من عنيه ومسحها ورجع ضهره لورا
شيرين ابتدت تفوق وهي حاطه ايديها علي رقبتها واجعتها بسبب النومه دي طول الليل واكملت صباح الخير
فهد بحب صباح النور حقك عليا تعبتك ونمتي جمبي كده طول الليل
شيرين لاالا متقولش كده خالص عادي يا فهد ده واجبي
الباب خبط ودخلت الممرضه واكملت معاد التغير علي الجرح يا دكتوره اتفضلي الحاجه اهي وسابتها وطلعت
فهد لو مش عايزه انتي تغيريلي علي الجرح عادي اندهي الممرضه
شيرين بتوتر وخجل لالا عادي ده شغلي
فهد خلع تشيرته وشيرين بصتله. بكسوف رهيب وابتدت تقرب منه وتخلع اللزق القديم
فهد بوجع اه اه خلي بالك
شيرين بسرعه اسفه اسفه حقك عليا يا فهد وعنيها دمعت
فهدخلاص خلاص محصلش حاجه بتعيطي ليه
شيرين بحزن علشان وجعتك جامد
فهد بحب لا مش جامد
شيرين ابتسمتله وابتدت تطهر الجرح وتحط اللزقه الجديده وهي متوتره جدا من قربها منه ومن نظرات فهد اللي مركز عليها اوي وخلصت وساعدته يلبس تشيرته
شيرين بحب خلصت يلا هروح اجيب فطار علشان العلاج
فهد بحب. تسلم ايديكي يا ست البنات تعبتك
شيرين بخجل لا ولا تعب ولا حاجه يلا مش هتاخر عليك
فهد بحب ماشي خلي بالك من نفسك
————————————
في الفيلا كلهم قاعدين بيفطروا والاولاد بيلبسوا علشان المدرسه وعشق حطت كل اكلهم في شنطهم
مراد بفرح عندي ليكم خبر حلو اوي
طارق بحب قول ياكبير الواحد بقاله كتير مفرحش
مراد بفرح يحيي اتقبض عليه امبارح
طارق بفرح بتهزر ازاي ده حصل
هشام بفرح ايوه هي دي الاخبار
ادهم بفرح اخيرا الواحد هيرتاح
مراد حكالهم كل حاجه وازاي اتقبض عليه
طارق قام بعصبيه واكمل انت ازاي تخلي خطيبتي تعمل حاجه زي كده ومن ورايا يا مراد
مراد اهدي يا طارق هي حبت تساعدني وكتر خيرها عملت كل حاجه صح
طارق بعصبيه وافرض كان حصلها حاجه انا كنت هسامحك اززززاي
عشق اهدي يا طارق بعدين ما سياده الرائد كان قد وعده وفداها
طارق بعصبيه انا هربي اهلها من اول وجديد علشان تتعلم ازاي تخبي عليا وتعمل حاجه زي كده من ورايا
هشام ماتهدي يا عم انت في اي موضوع وخلص خلاص بدل ماتفرح بيها
طارق بعصبيه افرح بيها وهي بتعتبرني حمار ومش راجل والمرفوض اعرف كل حاجه عنها بس انا اللي دلعتها زياده ومكنتش بدقق بس اعرف انها رايحه جايه مع راجل غريب وكمان يفديها لاااا مش هسمح بكده ابدا
ادهم ممكن تهدي وتبطل الغشوميه اللي فيك دي انت مش واثق في خطيبتك يعني هي بميت راجل عمرها ماتعمل حاجه غلط او تتعدي حدودها لو وسط الف واحد بس في حاجه اسمها غيره الحب واللي انت بتعملوا ده اسمه تهور مش غيره
طارق بعصبيه يا عم ادهم اعتبروني مجنون انا واحد اتختم علي كفاه واتخبي عليا طول الفتره دي ولو حد منكم مكاني كان بهدل اللي معاه بس صبرها عليا
ايمان اهدي يابني عليها وفهمها براحه
حسام اه يا طارق بلاش غباء علشان متخسرهاش
طارق طيب تمام يلا يا مراد ولا مش ناوين تروحوا
مراد لا ناوين يلا يا ادهم انت وهشام
وقام باس راس عشق
عشق خلي بالك من نفسك
مراد حاضر يا حبيبي يلا سلام
هشام قولي لمكه اني ورايا مشوار مهم هوديهم يوم تاني المدرسه
عزه حاضر يا حبيبي
ومشيوا
وبعد شويه. نزلوا الاولاد
اسر ماما احنا هنروح ازاي انهارده
مكه بحب اتش هيودينا
عزه لا يا كوكي هشام وراه مشوار مهم فمش هيعرف يوديكم المره دي معلش
مكه بغضب يعني اي هو كدب عليا
عشق بحده بنت وطي صوتك وانتي بتكلمي مرات خالك
عزه بس يا عشق دي عيله بصي ياروحي لما يجيي انتي عاقبيه براحتك بس حاليا هو مش موجود
سليم يلا يا مكه مش مشكله المره دي
زين اه علشان اتاخرنا اوي
عشق وانتي يا اخره صبري مش عايزه تقولي حاجه
مريم لا انا زعلت منه علشان وعدني هيودينا بس براحته يلا يا مكه الباص وصل
عشق خلي بالك من اخواتك وعيال خالك انت وزين انتوا الكبار
اسر حاضر يا ماما متخافيش
زين حاضر يا خالتي
ومشيوا وعشق قفلت الباب
عشق ياااه البيت فضي نعمل فشار بقي ونيجي نرغي كستات لودحدناا شويه بقي
ياسمين بضحك اه والله يابت يا عشق كانت ايااام
ندي هعملكم حالا
ايمان اه يلا وانا هجيب فيلم اهو
عزه الو يا هشام اه مشيت انت وصلت
هشام لا لسه في الطريق اهو
عزه بضحك طب اعمل حسابك في شكولاته بقي لان مكه ومريم زعلوا ومكه بلذات
هشام بضحك حاضر يا عزه انا هصالحهم
عزه ماشي يا حبيبي باي
هشام باي ياروحي
وفضلوا البنات قاعدين سوا
————————————-
في المستشفي
شيرين ايه هتقوم ليه مكملتش اكلك
فهد لا ياشيري خلاص كلت ساعديني بس اقوم البس علشان اخرج
شيرين تخرج ازاي هو انت بقيت كويس يا فهد علشان تخرج لسه استني شويه
فهد اه الدكتور جيه وانتي برا وقالي اني ممكن اخرج اصل انا مبحبش جو المستشفيات يا شيرين وورايا تحقيق فعايز انجز
شيرين الشغل مش هيطير صحتك اهم
فهد بحب متتقلقيش ومسك كوبايه المايا يشرب شرب وراح يحطها وقعت اتكسرت
شيرين اعصابك في زمه الله وتقولي بقيت كويس يا فهد وراحت شالت الازاز من الارض
ورايح يقوم كان هيقع سندته شيرين ودخل يغير بعدين طلع سندته تاني
فهد بحذر خلي بالك يا شيرين علشان المايه اللي علي الارض لم يكمل كلامه حتي اتزحلقت شيرين من المايه ووقعت علي السرير وفهد وقع فوقها
فهد وهو باصص في عنيها مش قولتلك خلي بالك
وهنا دخل طارق وادهم وهشام ومراد اللي غمض عنيه بألم لان كان احساسه صح
طارق بصدمه ايييه ده يا شيرين
فهد قام بسرعه وهو بيتوجع اكمل اه اه هي كانت بتسندني بس اتزحلقت من المايه بس
شيرين قامت بخوف واكملت طارق طارق والله غصب عني انا وقعت
طارق بعصبيه غصب عنك اه ده انا هربيكي يا شيرين ورايح يرفع ايده يضربها شيرين شهقت وغمضت عنيها لكن يد فهد منعته
فهد بحده اللي يضرب ست ده ممكن يتقال عليه اي حاجه غير انه يبقي راجل علشان بيتسقوي علي كائن ضعيف
طارق بعصبيه وانت مالك انت يا حيوان بتتدخل بيني وبين خطيبتي ليه
فهد بعصبيه الزم حدودك معايا. واعرف بتكلم مين انا ممكن ابيتك في الحبس
ادهم اهدي يا فهد امسحها فيا انا
طارق بعصبيه تمسح اي يا ادهم هو مالوش دعوه اصلاااا وبيدخل ليه من الاول دي خطيبتي اعمل فيها اللي يعجبني محدش ليه انه يدخل هو اللي انسان مترباش
مراد بعصبيه طاااارق احترم نفسسك بقي
فهد بعصبيه مسكه من قميصه واكمل بحده طب انا عايزك تضربها يا زباله وشوف هعمل فيك ايه
شرين بعياط خلاص يا فهد سيبوا علشان خاطري
والرجاله كانت بتحجز بينهم
طارق ضربه في بطنه فصرخ فهد بتأوه بسيط
شيرين بخوف لايا طارق حرام عليك بطنه مفتوحه وراحت تشوف فهد بسرعه في وسط ذهول الجميع الا مراد
شيرين بعياط حقك عليا حقك عليا يا فهد وابتدت تفتح زراير قميصه اللي اتملي دم اثر فتح الجرح من الضربه
طارق بعصبيه سيبيه اي حد يعمله الجرح
شيرين بحده وعياط طااارق ممكن تهدي هو وصل لكل ده بسببي وكان بيفديني وانت بدل ماتشكره ضربته وكانت بتتكلم وهي بتعمله الجرح وقفلت قميصه تاني
طارق شدها بعصبيه من دراعها واكمل خلصتي مهمتك ووجبك يا دكتوره برراافو لا حقيقي برااافو انا بقي واجبي اي ناحيتك اني اعرف انك عملتي كل ده من ورا الحمار اللي اسمه خطيبك
شيرين بخوف طارق انا لو كنت قولتلك كنت مش هتوافق وكنت لازم اعمل كده علشان انقذ ارواح الناس
طارق بحده وهو باصص علي فهد اكمل بعصبيه تنقذي ارواح الناس ولا عجبك الموضوع
مراد بحده بسس ممكن تخرس خالص
شيرين استني يا مراد يعني اي الكلام ده يا طارق
طارق بحده يعني الهانم علشان ملهاش حاكم يحكمها ماشيه علي حل شعرها ورايحه جايه ما راجل غريب وفوق كل ده خايفه علي جرحه اوي واشوفك معاه في وضع زي اللي شوفته ده اسمه اي يا دكتوره
شيرين بعياط اسمه انك حيوووان
فهد بعصبيه رايح ناحيته مسكه هشام فاكمل قطع لسانك يا زباااله يا حيوان شيرين اشرف منك ومن عشره زيك
طارق بحده ممكن متتدخلش وخد شيرين وراح مكتبه وقفل الباب بس كان الشباك اللي في المستشفي ويطل علي مكتبه مفتوح
ووقف شيرين وحاوطها بين ايده وبين الحيط واكمل ها ممكن اعرف تفسير لكل ده
شيرين بعياط ابعد عني يا طارق انت شكيت فيا وطعنت في شرفي وانا مش عايزه اعرفك تاني
طارق بحزن شيرين انا بحبك وبغير عليكي ارجوكي سامحيني انا بس شوفت قربه منك كنت هموت يا شيرين وفكرت انك بطلتي تحبيني وحبتيه كنت اموته ارحم
شيرين بخوف ايه الكلام الاهبل ده لا طبعا
طارق بحده طب ممكن اعرف ليه عملتي كل ده
شيرين بدموع انت حقك تزعل بس تاكد انه علشان اجيب حق ادم الله يرحمه والناس بس مفيش حاجه تاني بس الباقي انت وجعتني فيه
طارق باس ايديها واكمل حقك عليا يا حبيبتي بس بجد غيرتي عليكي عمتني
شيرين بوجع طب محلصش حاجه
طارق اي ده مين جابلك الخاتم ده
شيرين بدموع قالت ده عاجبني فجيبته
طارق فعلا جميل اوي واكمل بحده صح اي علاقتك بيه
شرين بخوف هو مين
طارق وهو بيقرب وشه من وشها اكمل فهد الشافعي يا شيرين
شيرين بلعت ريقها بتوتر واكملت علاقتي بيه اتنهت مع انتهاء المهمه
طارق بشك اكمل بحده بتحببيييه ????
شيرين بخوف هو مين
طارق بحددده فهد بتحبيييه ??
شيرين عنيها اتملت دموع في اللحظه دي وسكتت واكملت في سرها انا طول الفتره اللي فاتت مقتنعه اني بحب طارق واتخطبتله وانا مبسوطه جدا بس لما فهد دخل حياتي غيرها 180 درجه بس لالا انا بحب طارق هو خطيبي وميستاهلش مني كده ابداا بس ليه لما بشوف فهد بفرح ليه قلبي بيدق لما بشوف رنته علي موبايلي او لما بيقرب مني ليه كنت مبسوطه لما حضنته ليه خوفت عليه اوي كده وخوفت افقده ليه قربه مني بيخلي قلبي يدق زي الطبل ليه بطمن في حضنه وبوجوده وبثق فيه ليه زعلت انه هيخرج من المستشفي لان بعدها مش هعرف عنه حاجه تاني ليه ابتسمته بتسحرني وتوديني دنيا تانيه ليه فضلت ادعيله ونمت جمبه طول الليل بس طارق ميتساهلش مني كده ابدا حتي فهد اكيد مش بيحبني فهفضل ساكته وهحط كل ده جوايا طارق هو حبيبي وخطيبي جوزي اللي جاي حتي لو بيني وبين نفسي رفعت رايه الاستسلام واعلنت حبك في قلبي يا سياده الرائد
طارق بحده انطقيييي
شيرين بدموع بحبك انت يا طارق انت بس حبيبي وكل دنيتي
طارق هدي شويه وسند جبينه علي جبينها واكمل وانا بموت فيكي ورايح يبوسها شيرين بعدت واكملت بتوتر لالا يا طارق
طارق استغرب بعدها عنه واكمل برفعه حاجب من امتي وانتي بتبعديني عنك يعني
شيرين انت معملتش كده غير مره وانا قولتلك متكررهاش
طارق بشك ماشي يا شيرين وشدها لحضنه بس متبعديش عني تاني قوليلي وانا اكيد مش هعمل كده بلعافيه
شيرين طلعت من حضنه وااكملت بابتسامه مصتنعه تمام
كان واقف وشايف وسامع كل ده من اول مادخلت اوضه طارق لحد الاخر ما خلصوا كلام فهد وقلبه يعتصر من الوجع من اعتراف شيرين بحبها لطارق وحده وقرب طارق منها لهذه الدرجه حتي انه باسها سابقا كل هذا كان كفيل ان يجعل قلبه ينكسر لمليون قطعه
مراد حط ايده علي كتفه واكمل وهي بتحبك يا فهد
فهد بسخريه مسح دموعه واكمل مين اللي بتحبني يا مراد شيرين ?? وضحك واكمل ابن عمك باسها قبل كده ودلوقتي حضنها وهي معترضتش وقالتله بحبك انا وبس بص يا مراد. انا مش زعلان انا دخلت حياتها وهي خطيبته وحبيبته انا اللي غلطت اني حبيتها
مراد بس دي بلذات مش بايدنا
فهد بوجع دموعه نزلت واكمل ده حقيقي وانا عشقت شيرين مش حبيتها بس ده النصيب
مراد بحزن وانا مصدقك لان من امتي فهد الشافعي بيعيط بس الحب فعلا بيضعف مجرد ماتشوف اللي بتحبه ماحد غيرك دي صعبه واقولك علي حاجه انا مريت بنفس موقفك ده وبقولهالك اهو يمكن طارق ابن عمي ومحبش انه يتوجع بس شيرين عشقتك زي منتا عشقتها بلظبط وكفايه الفرق بين نظراتها ليك ولطارق
فهد بوجع اي اللي يجبرها تفضل معاه لو بتحبني بس عموما خلاص لاازم انساهابس انت مريت بنفس موقفي ازاي هي ام اسر كانت بتحب غيرك
مراد بضحك لا ام اسر محبتش غيري زي شيرين محبتش غيرك تعالي ننزل نقعد علي البحر اللي قدام المستشفي ونحكي
فهد تعالي
ونزلوا
شيرين حبيبي انا ورايا شغل هروح اخلص واكلمك
طارق ماشي ياروحي
————————————-
عند هايدي
هايدي بعصبيه شوفت حصل اي ادي يحيي اتسمك وناقص بس الرائد يحقق معاه واسمك يتقاال ونروح كلنا في 60 داهيه ياما حذرتك مسمعتش مني
الزعيم سافري انتي وجاسر يا هايدي اهم حاجه عندي دلوقتي انتي وابني وانا هحجزلك التذاكر بنفسي واشوف هعمل اي وهجيلكم
هايدي بعصبيه مش لو عرفت تتحرك قعدت اقولك بلاش بلاش وشيرين لو عايزه تعمل حاجه هتعلمها قولتلي لا انا هعرف اسيطر عليها وهمشي كلامي وهتبقي تحت عنيا وروحت خطبتها وخدت رصاصه بدالها حتي لو مكناش قاصدين انك تاخدها وفي الاخر مشت كلامها عليك ولعبت من وراك وساعدت مراد هي والرائد وانت هتروح في ستين داهيه يا طارق
طارق بعصبيه اهدي علي نفسك كده قولتلك هربيها وهوريها ازاي قدرت تقف قصادي بعد كل ده وبعدين اي طارق دي من امتي بناديلي باسمي
هايدي بعصبيه علشان خلاص يازوجي العزيز العد التنازلي ليك بدا ومجرد مايحيي يقول اسمك مصركلها هتعرف ان اللي عمل كل ده في مراد وبوظ سمعته ووجعه علي ابنه هو هو اللي سماه ابن عمه و اخوه الطارق السيوفي
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حطمت قلبي الجزء الثاني)
للعودة لقراءة الجزء الأول من الرواية اضغط على : (رواية حطمت قلبي)