رواية حطمت قلبي الجزء الثاني الفصل الأربعون 40 بقلم لولا
رواية حطمت قلبي الجزء الثاني الجزء الأربعون
رواية حطمت قلبي الجزء الثاني البارت الأربعون
رواية حطمت قلبي الجزء الثاني الحلقة الأربعون
مريم اتصدمت والتيست وقع منها علي الارض واكملت بعياط ايييييه
الدكتور بحزن ربنا يصبرك عن اذنك
مريم وقعت علي الارض بصدمه ودموعها بتنزل بصمت رهيب وكانه الهدوء ما قبل العاصفه
فلااااش بااااك
مريم اوعدك طبعا بس بايه
زين بدموع ان لو حصل حمل خلال الشهر ده تكوني لابني او بنتي الام والاب وميحسوش بغايبي
باااااااك
مريم بصرااخ وعياط لااااااااا ياااااازين لااااااااا متعملش فياااااا كده ارجوك مش هقدرررر لالالا يازين مش هقدر اعيش من غيرك والله ماهقدرررر وفضلت تخبط علي الارض بتهستريه وتعيط واكملت بكل صوتها وهي بتعيط لاااااا ابوس ايديك متعملش فيا كده لالا مش قاااادره استحمل مش هقدر اعيش من غيرك يا زين انت دنتيي اصلااااا ليه اتحررررم منك ليييه واللي في بطني يااارب اللي لسه مجااااش فعلا ذمبه ايييه اما انا مش قااادره اتحمل واكملت بصراااخ وعياط يااااااااااارب يااااااااارب مش قادره خااالص مش قااااااادره ياااااارب تمنيت يخف في كل صلاه يارب كان عندي ثقه في دعائي حصل اييييه نمت ساااااعتين تفااارقني ياغااالي هانت عليك مريم هانت عليك ام ابنك اااااه يااااارب ااااااااه ضهري اتكسر خلاص مش عايزه اكمل في حياااه انت مش فيهاا انت في نظري كل الدنياااا اصلاااا وفضلت تفتكر في ثواني كل اللي مريت بيه معاااه وترجع تصرخ
تااااني بعيااااط ااااه يا نورعيني ياااازين ياااقلبي عارفه انت مكنتش عاااايز تسيب مريم يا روحي ويوم مااتسيبني تسيبني للابد ااااااه يااااارب يااااارب خدني معاه يااااارب وحياه حبيبك النبي ياااارب لتخدني معاااااه مش عااايزه اعيش مش بعتررض بس مش قااااادره ياااارب قلبي وضهري ااتكسرواا في بعده عني ياااااارب ده واحشني من دلوووووقتي واحشني ومش قادره اتخيل هعيش من غيره ازاي وحطت ايديها علي بطنها واكملت بعياط حقك عليا اني هتيجي من غير اب بس انا كمان خسرت كل دنيتي لما كنت اغلط كان ليا الاب اللي بيعاقب بنته بس بيحبها ويحميني بروحه زي الاخ ويعشقني ويغير عليا زي الحبيب وكمل حياته وحملت فيك وهو جوزي. بابا حتي لو معرفش بيك ومشي كان بيحبك وبيتمناك اوي انت حقيقي خسرت اب ميتعوضش بس انا وعدته وهنفذ وعدي هتكبر وهتبقي نسخه منه في كل افعاله سوا بنت او ولد ولازم احافظ عليك انت الحاجه الوحيده اللي هتفكرني بيه والحاجه الوحيده اللي فضلتلي منه بس مهما هحبك مش هتهون عليا فراق بابا ابداااا لان ماما روحها خرجت معاه وعايشه دلوقتي جسد بس ده انا حتي مش قادره اقوم اشوفه وهو كده مش قادره اتحمل وفي ثواني باب الاوضه اتفتح وخرج منها علي الترولي والممرضين وراه
مريم قامت من الارض بسرعه ووقفت واتصدمت.واكملت بستغراب ده ده مش زين جوزي هو ده اللي مات
الممرضه اه هو ده اللي قبليه عمليته نجحت وراح اوضه رقم 302 في نفس الدور
مريم بصدمه وعياط وفرح كله في نفس الوقت اكملت والنبي بجد والله بتتكملي جددددد
الممرضه اه يا فندم بجد
مريم بعياط حضنتها واكملت تسلميلي يا غاليه يا وش السعد ربنا يفرح قلبك زي مافرحتيني
الممرضه بحب ربنا يسعدكم يا حبيبت قلبي
مريم وهي بتوطي تجيب التيست اكملت بفرح امين يااارب وجريت وهي مبسوطه وخايفه في نفس الوقت بس بتجري اكتر علشان تسبق خوفها وتاكد ظنونها ان حبيبها عايش وراحت قدام الاوضه وقلبها دق بشده خافت ترجع تتوجع بعد ما الامل دخل قلبها
في الاوضه
زين بقلق يعني معلش هتعبك انا من ساعه مافوقت مشوفتش مراتي راحت فين
الممرضه والله ماعرف يا فندم دلوقتي تيجي
وفي نفس لحظه دخول مريم اللي لما شااافته دموع فرحتها نزلت وفضلت تعيط بهستريه ووطت علي الارض وسجدت لله وشكرته من قلبها اوووي بعياط وصدق اشكرك يااااارب اشكرك انك سمعتني وفرحت قلبي الحمدالله الحمدلله يااااارب مش
عايزه حاجه تاني خلااااص الحمدلله
زين استغرب حالتها وحاول يقوم بس تعبان
راحت مريم قامت بسرعه ورجعته مكانه وباست ايده وجبينه وحضنته جاااامد وهي بتعيط
زين بحزن طبطب عليها واكمل مريم في ايه ممكن تهدي وتفهمني ارجوكي يا حبيبتي مالك انتي ليه بلحاله دي منا بقيت كويس اهو
مريم بعياط زي مش قادره احكي بس انا مريت بموقف مش هنساه طول حياتي خدني في حضنك وبس عايزه احس بوجودك
زين ضمها في حضنه اكتررر وباس راسها واكمل بحب انا بقيت كويس يا مريم خلاص وكابوسنا انتهي كنتي صح لما وثقتي في دعائك ليا اني هخف
مريم بعياط بس اتكسرت اوي ومش هيداوي ده غير وجودك جمبي لحد ماستوعب
زين باس خدها واكمل جمبك وواخدك في حضني اهو اهدي كده وفهميني
مريم مسحت دموعها واكملت بصوت موجوع فكرت مش هشوفك تاني قلبي اتكسر انا تعبت واغمي عليا وفضلت نايمه ساعتين قولت لما صحيت اكيد انت فوقت روحت لاوضه العمليات لقيتها مقفوله لسه اتسغربت اوي ودقايق وطلع الدكتور وقالي ورجعت تعيط تاني وقالي المريض اتوفي وانا سمعت كده هاتك يعياااط وصراخ وصويت وحسيت باحساس بشع اووي عمري ماحسيته روحي كانت بتتطلع وانطفيت ومبقتش عايزه اعيش في حياه انت مش فيها وسمعت صوت تكسير قلبي علي حبيب عمره اللي فارقه لما بقي شوفت المريض لما تطلع وقولتلهم ده مش جوزي قالولي ان اللي قبل ده كويس وفي اوضه 302 الامل رجع قلبي وفضلت اجري لحد ها ومرتحتش غير لما شاافتك عيني
زين عينه دمعت من كلام مريم والطريقه اللي حكت بيها وصعبت عليه اوي مسح دموعها وضمها ليه اكتر واكمل شوفتي كنت عايز تكرهيني ليه خوفت من كده خوفت يحصلك كل اللي حصلك ده بس الحمدلله كابوس وعدي يا نورعين زين وباس راسها واكمل حقك عليا انا علي كل دمعه نزلت من عنيكي يا حبيبتي
مريم وهي في حضنه اكملت المهم انك بقيت بخير بس دي اهم حاجه في االدنيا
الممرضه خبطت ودخلت فمريم اتعدلت
الممرضه الدكتور فحصه وحضرتك مش موجوده وبقي زي الفل تقدري تغيريله وتمشوا واهي الهدوم الي جبتوها وطلعت وقفلت
زين بضحك ساعديني بقي
مريم قامت وقفت واكملت بتوتر ايه اساعد مين اتلم كده وقوم البس
زين نزل رجليه من السرير وهو قاعد وشد مريم ليه واكمل ايه مكسوفه تساعدي جوزك حبيبك
مريم باحراج اه طبعا حتي لو هتحرج
زين بضحك بقي كده خلاص اوعي كده انا هقوم البس انا ورايح يقوم قعد تاني واكمل بخبث اااه مش قادر
مريم بخوف مالك يا نورعيني في ايه
زين بخبث تعبان شويه
مريم بخوف انادي الدكتور طيب
زين لالا ساعديني بس ويلا نروح علشان عايزك في موضوع مهم
مريم بتوتر حاضر
وابتدت فعلا تساعده وخلصت وسندته وطلعوا وركبوا عربيه متجهين لبيتهم
————————————-
في فيلا السيوفي
اسر واسيل دخلوا
عشق عملتوا ايه عند الدكتور
اسر بفرح الحمدلله ياحبيبتي كويسه وطلعت حامل في بنت زي ماقولت
اسراء بفرح حضنتها واكملت مبروك يا قلب ماما عقبال ماتقوموا بلسلامه يانورعيني
اسيل بحب الله يبارك فيكي ياروح قلبي
عشق بحب حضنتها واكملت مبروك يا قلب عمتك
وحضنت اسر واكملت مبروك يا نورعيني تيجي وتتربي في عزك يارب
اسيل بحب الله يبارك فيكي يا ماما
اسر باس ايديها واكمل الله يبارك فيكي ياست الكل
ادم بفرح يعني 5 شهور ويبقي في حبيبت عمو بقي اخيرااا مبروك يا غالي وحضنه
اسر بحب حبيبي يا دوما عقبالكم يارب
وكلهم باركولهم
اسر طب انا هطلع اريح شويه علشان هنزل القسم
عشق روح يا حبيبي
اسيل وهي بتقوم استني خدني معاك
اسر خدها وطلعوا
ندي هو صحيح يا عشق مريم مقالتش ليكي هيرجعوا امتي تموا ال3 شهور اهو
عشق بحزن والله واحشوني بس مش عارفه والله ياندي اكلمهم لما نخلص اللي بنعمله
ادم بضحك لا يشدوا حيلهم انا واقف عليهم عايز اخش دنيا
دنا بحده بلاش ام الاسم اللي بيعصبني ده
ياسمين بضحك كده هتخش اخره
ادم بضحك يا حبيبي انا اقصد حياه جديده بعدين ابوكي وافق بس مستنين زين ومريم يجوا فلما يجوا نبدا تجهز
دنا مسكت تيشرته واكملت اتربي هااا
ادم بضحك حاضر يا فندم بس كده وباس ايديها اللي مسكاه فاسبته
دنا بضحك هو انا مش قيلالك اتلم
شيرين بضحك ويتلم ليه ولا اكن حد قاعد
ادم بضحك طلما الرجاله مش قاعده مش مشكله انتي مننا وعلينا يا حماتي
شيرين بضحك ربنا يخليكم لبعض يا حبيبي
ادم بحب بص لدنا واكمل اللهم امين يارب
في اوضه اسر واسيل
اسر خد شاور وخرج لقي اسيل قاعده علي السرير وماسكه الفون راح قعد جمبها واكمل بحب الا انتي واحشاني بشكل
اسيل بضحك لا والله
اسر خلع تيشرته واكمل اه والله
اسيل بس يا حبيبي ربنا يهديك بنتك هاده حيلي مش تبقي انت وهي عليا الدكتوره قالتلك ضغطي واطي وعندي اجهاد يعني مش قادره خالص اتلم كده والبس تيشرتك يا غالي
اسر بضحك هو الكلام ده مش اول 3 شهور ولا انتي تعبانه ال 9 شهور كلهم علشان ابقي فاهم بس
اسيل بضحك لا لما احس اني مش تعبانه هقولك
اسر بضحك انتي بتتكلمي بجد يا سيلا
اسيل بحب باست خده واكملت ياروح سيلا انت و اه بتكلم جد
اسر رمي في وشها التيشرت واكمل غوري انا هتصل بصحبي اكلمه جتك الارف
اسيل بتمثيل حزن اخص عليك يا اسورتي مش مستحملني انا وسيلين كده
اسر باس بطنها واكمل ده انا استحمل اي حاجه علشان قلب بابا دي
اسيل بضحك اسر بتتحرك والله لما بوست بطني اتحركت بص
اسر حط ايده علي بطنها واكمل بضحك ده ايه العسل ده حسيتي بي بابي يا سيلا ايوه كده اضربي براحتك هاتي حق ابوكي علشان دمه بيتحرق كتير
اسيل بضحك اخص عليك ماشي
اسر بضحك لا يا سيلا متتعبيش مامي وباس بطنها واكمل وتعالي بسرعه بقي كلي اشتياق اشوفك واشيلك واسمع صوت عياطك نفسي يجروا الكام شهر دول باقصي سرعه
اسيل بضحك ده انت هتكره نفسك علي اليوم اللي خلفت فيه استني بس
اسر بضحك حتي لو متعبه فانا مش هبقي عندي اغلي منها هي اللي هتكمل حبي ليكي يا اسيل
اسيل بضحك شكلك هتنساني مجرد ماتيجي سيلين
اسر باسها بحب واكمل قولتلك وهقولك انا هحب سيلين لاجل اني جبتها منك انتي
اسيل بحب باست خده واكملت محبتش ولا هحب حد قدك يا نورعين اسيل وفرحتي بيها بتزيد الضعف كل ماقول اللي في بطني دي بنت الراجل الوحيد اللي حبيته في حياتي واتمنيته فكل صلاه
اسر حضنها واكمل وهو محبش غيرك يا اسيل ومش عايز غيرك طول العمر انتي وسيلين وكفي
اسيل بحب انا بحبك اوي يا اسر بحبك لانك الوحيد اللي رجعتلي ثقتي بنفسي بحبك لانك حسستني فكل مره كنت معاك انك معاك اجمل ست في الدنيا بحبك لاجل نظره الحب والرضي اللي بشوفها في عنيك بحبك لانك من وانا في لفتي انت مصدر اماني وحمايتي بحبك لانك عمرك ماستخسرت فيا اي حاجه تفرحني بحبك لانك الوحيد اللي لقيته وقت ضعفي ووجعي بحبك لانك مطلبتش مني اي حاجه غيرر اكون علي طبيعتي قدامك مش شرط احط ميكاب او محطش مش شرط البس اشيك حاجه او لا بس انت فكل مره بتشوفني اجمل واحده بحبك لانك برغم حدتك وصلابتك مع كل تيجي عند اسيل تبقي احن راجل في الدنيا بحبك لانك حبيت اسيل بكل عيوبها بل مشوفتش فيها ولا عيب بحبك لانك حققت حلمي بكوني مراتك وام بنتك بحبك حقيقي يا اعظم اختياراتي
اسر باسها بحب وبعد دقايق سند جبينه علي جبينها واكمل بحب ومش هشوف فيكي عيب وهفضل شايفك اجمل ست خلقها ربنا انا معشقتش ومش هعشق حد قدك من ساعه ماكنتي في لفتك وشيلتك وانا صغير قولت هتجوزها ولما كنت في ثانوي وانا الوحيد اللي قدرت افتح بوقي من كل البيت قدام اهلي اني بحبك مع ان زين وسليم وعمرو كانوا بيحبوا مريم ومكه وليان بس محدش اتجرا يتكلم بس لما سمعت صوت صراخك حلفت ماهسكت لحد يحسسك انك مرفوضه وقولت بكل صوتي بحبها وهتجوزها ولحد انهارده وحط ايده علي بطنها واكمل لما بقيتي مراتي وام بنتي هفضل شايفك اجمل ما رات عيني
اسيل بحب مش عارفه احبك اكتر من كده ايه ياابن خالي وصلت لمرحله مش عارفه اعبر بكلام
اسر علشان مفيش كلام هيوفي حبي ليكي ولا حبك ليا يا ام سيلين
اسيل حضنته وبعدين افتكر انه عايز يرن علي زين فاكمل ثواني يا سيلا هكلم صاحبي وجايلك ولبس تيشرته وخرج البلكونه
زين الو يا حبيبي
اسر بحزن طمني فاضلك كام يوم للعمليه هتصرف واجيلكم
زين بفرح دخلت وطلعت يا غالي
اسر بفرح والله العظيم بجدددد
زين بحب اه يا غالي خلاص بقيت كويس
اسر بفرح الحمدلله يارب فرحت قلبي والله يا زين هتيجي امتي بقي واحشتواني
زين بليل باذن الله هنكون عندكم بس متعرفش حد ناوي اعملها مفااجاه
اسر بفرح حمدلله علي سلامتك مصر هتنور يا غالي
زين بحب تسلملي يا حبيبي
اسر يلا هقفل معاك يا حبيبي واتواصل معايا كل شويه
زين حاضر يلا باي بقي مش فاضيلك ماصدقت خفيت وكلها ساعات ونيجي فاستغل بقي الكام ساعه دول
اسر بضحك ايوه ياعم حقك يباشا برغم اني كسبت الرهان وانت حتي مفضلتش يومين وكملت حياتك مع مريم عادي بس حقك انت من انهارده اتولدت من جديد الحق بقي قبل ماتحمل وتحرق دمك كل شويه زي حلاتي
زين بضحك ايوه بلظبط كده يلا باي
اسر باي
وقفل
مريم وهي بتحضر الاكل اكملت يا زين يلا اقفل بتكلم مين كل ده اسر
زين حضنها من ضهرها وباس رقبتها واكمل اه هو بتعملي ايه
مريم بحضر الفطار اهو
زين لفها واكمل سيبك منه مش قولتلك عاوزك في موضوع مهم
مريم ايه يا حبيبي سمعاك
زين شالها واكمل لا ده مش بيتقاال هنا
مريم بضحك اه قولتلي نزلني يا حبيبي نزلني الله يرضي عنك واهدي كده
زين دخل اوضتهم واكمل بضحك انسي الكلام ده دي اول مره اكون مش شايل هم حاجه كده
مريم بضحك طب نزلني طب
زين نزلها وقفها قدامه وشد وسطها ليه واكمل اهو خير بقي
مريم بضحك صعبان عليا حماسك بس للاسف مش هينفع
زين باسها واكمل وده ليه انشاء الله علشان جعانه بردو ?
مريم بضحك لا وطلعت التيست من الدرج واكملت بحب بس ممكن في فرد جديد هيجي في حياتنا وعايز بابي يجي علي نفسه شويه كام شهر
زين بصدمه وفرح لا بتهزررري
مريم بحب والله لا لما تعبت في المستشفي كان بسبب كده انا حامل يا زين واخيرا بعد سنين من صغرنا بنحلم يكون لينا اطفال حلمنا اتحقق
زين حضنها واكمل بفرح ودموع مش قادر اصدق حقيقي ربنا اداني اكتر من اللي اتمنيته بكتير بجد مش قادر اوصف فرحتي اخيراا الحمدلله بجد ربنا فرحني وخفيت وانتي معايا حقيقي انهارده تاني اجمل يوم في حياتي كلها
مريم بحب وايه اجمل يوم بقي
زين وهو حاضنها اكمل يوم ما اسمك اتكتب علي اسمي وبقيتي مراتي يا سندي وعكازي ونصيبي الحلو ونورعيني اللي بشوف بيه بسبك وصلنا لكده وقفتي جمبي وسندتيني واتغربتي معايا من اول يوم ااتجوزتك فيه ومفرقش معاكي اني كنت تعبان ووافقتي تكملي جوازنا ودلوقتي حققتيلي حلم بحلم بيه من زمان ووطي باس بطنها واكمل ربنا يقومكم ليا بالف خير
مريم حضنته واكملت ويخليك ليا يا نورعين مريم
زين بضحك بس دي عين اسر دي ويقولي الحق عيش قبل ماتقولك انا حامل نق فيها ابن الجزمه
مريم بضحك الله وهو انا لما قولتلك كده دي حاجه تزعلك اخص عليك يازين
زين باس جبينها واكمل دي تخليني طاير من الفرحه وفرحتي اتنين يا نورعين زين انا مش هعرف حقيقي اوصفلك فرحان ازاي
مريم بحب ابتسمت واكملت وانا هطير والله من ساعه ماعرفت بس لما فكرتك بعد الشر حصلك حاجه حسيت احساس وحش
زين شوفتي بقي ده اللي كنت بتكلم فيه
مريم. بحزن بس بس خلاص الحمدلله كابوس وعدي
زين باس ايديها واكمل الحمدلله يا حبيبتي يلا نحضر الشنط ولا مواحشوكيش
مريم واحشوني طبعا بس دلوقتي ??
زين بضحك اه دلوقتي كده كده القاعده بقي ملهاش لازمه
مريم بضحك حاوطت بايديها رقبته واكملت بقيت مش متربي يازوجي العزيز
زين شدها ليه واكمل بضحك ما كله بسببك يا بنت عمي وبعدين بلاش الحركات دي قاصده تستفزيني يعني
مريم بضحك اه بتفهم طول عمرك وراحت تحضر الشنط وزين ساعدها ونزلوا وراحو المطار علشان يركبوا الطياره متجهين لمصر
————————————-
في فيلا السيوفي بعد مرور 4 ساعات
دنا كده غلط لالا يا دومي امسح الحته دي
ادم بضحك اعملك ايه عماله تزني احطلك مونكير مش فاهم ايه هو ده بصراحه
دنا حطلي بس وانا اصورك يلا دي موضه طالعه جديد انت ايش فهمك
ادم بضحك وهو بيحطلها اكمل اه صحيح كفايه انتي فاهمه
فهد طب مش طلما انتي قاعده بتحطي مونكير تطلعي تذاكري ولا تروحي كليتك
دنا انهارده مفيش محضرات يا بااابي لا تقلق
شيرين بضحك سيبك منها يا فهد متاخدش عليها خليها تفرح شويه قبل ماتتجوز
ادم بضحك ايه ده ايه الكلام ده هاكلها ولا ايه جرا ايه يا حماتي مش كده
شيرين بضحك لا اصل هتنسي الدلع بقي وتحمل وتتعب وتخلف وتسهر هتشوف مرار فخليها تعيش الكام يوم دول
دنا بصدمه الله يطمنك يا مامتي
ادم باس ايديها واكمل هساعدك فكل حاجه لا تقلقي
شيرين بضحك كان غيرك اشطر قال اشعااااار علشان يتجوزني ولما اتجوزت وحملت وخلفت شيرين قومي ب دنا برا عايز انام ورايا قسم
فهد بضحك كده تفضحيني قدام العيال
شيرين بضحك حصل ولا محصلش
فهد بضحك حصل بس متنكريش كنت بساعدك
شيرين اه بس بردو الام ام وهي اللي تعرف تعمل كل ده غير الرجاله فا انتي يابنتي متعتمديش علي ادم فحاجه خالص
دنا بضحك ادتيني دفعه قويه للجوااز يا ماما ربنا يخليكي ليا
ادم صحيح يا عمو زين ومريم يرجعوا بلسلامه ونبدا تجهيزات
فهد تمام مفيش مشاكل
دنا بضحك لما يرجعوا بقي
ندي انا كلمتهم غير متاح
عشق اه حتي من شويه جربت كان كده
مراد تلاقيهم نايمين متقلقوش
ادهم طب ايه الغدا امتي
ندي ثواني اهو هنجيبه حالا
عشق ادم اطلع صحي اخوك واسيل
ادم حاضر وطلع خبط
اسر فتح واكمل بنوم ايه يا ادم
ادم يلا يا كبير الغدا اتحضر الساعه 4
اسر بصدمه 4 يالهوي نمت كل ده طيب هنزلك حاضر
ودخل صحي اسيل ولبسوا وهو نازل كلم زين
اسر بهمس ايه فينك
زين بفرح علي الباب قربت خلاص
اسر بفرح بسرعه بقي وحياه امك مشتاقلكم
اسيل سمعته واكملت مشتاق لمين نهاااارك اسود
اسر بضحك هشش هشش بس يا بنت المجنونه سلام انت دلوقتي وقفل واكمل بضحك اسكتي هكون مشتاق لمين يعني مريم وزين
اسيل اااه طب هيجوا امتي
اسر هقولك لما ناكل انزلي بس
ونزلوا ومفيش دقايق والباب خبط
ندي حاضر حاضر جايه وفتحت
ندي بصدمه وفرح زيييييين وحضنته واكملت بفرح ودموع يا حبيبي يابني يا حبيبي يا نورعيني يا زين واااااحشتني اووووي يا حبيب قلب امك
عشق بدموع فرح حضنت مريم واكملت واحشتيني واحشتيني اووووي يا نورعيني اخص عليكي يا مريم كل ده غياااااب وجعتوا قلوبنا عليكم واحشتوناا اوووي
مريم وهي في حضنها اكملت بدموع فرح وانتي واحشتيني اكترر والله يا حبيبتي
زين باس جبين امه واكمل بحب وفرح والله كلكم واحشتوني جدااا ربنا يعلم قد ايه الفتره دي كانت صعبه عليا جداا
ندي بقلق مالك يا عمري خاسس ليه كده ووشك اصفر مكنتش بتاكل ولا ايه
مريم علشان تتوه الموضوع اكملت بضحك اه يا ماما مكنش بياكل وحطت ايديها علي بطنها واكملت بياكلني انا وابنه بقي ادينا رجعنا بمفاجاه زي ماتمنيتي
ندي بصدمه وفرح لا بتهزررررري
عشق بفرح والله بتتكلمي جدددد
مريم بابتسامه فرح اه بجد انا حامل
ندي وعشق حضنوها وباركولها
اسر حضن زين واكمل بفرح واحشتني يا غااالي حمدلله علي سلامتك يا قلب اخوك
زين بحب الله يسلمك يا ابو سيلين صحيح طلعت بنت ?
اسر بضحك اه بنت بس عملتها ازاي دي يا ابن اللعيبه ده انت قافل معايا مكنش في حمل معقول من كام ساعه
زين حط ايده علي بوقه واكمل بضحك وهمس بسسس هتقول ايييه يخربيت امك كانت حامل ومكنتش اعرف فاجئتني بعد العمليه
اسر بضحك ااااه فانكدت عليك بقي افتكرتني اكيد
زين بضحك اه يا بومه هعد جمبك اهو
اسر ضحك عليه وحضن مريم واكمل واحشتيني يا قرده البيت من غيرك مش حلو
مريم بحب حبيبي يااسر وانت واحشتني اكتر بجددد
مراد حضنها واكمل بحب وفرح البيت نور يا نورعيني ومليون مبروك يا قلب بابا علي الحمل
مريم بحب الله يبارك فيك يا نورعيني
اسيل حضنتها واكملت مبرووووك يا نورعيني هتبقي بكرش زيي
مريم بضحك حطت ايديها علي بطنها واكملت عسل اوي يا اسيل قلب عمتو ايه اخبارها
اسيل بضحك مغلباني والله بس مش مشكله تيجي بس بالف خير
مريم بحب يارب يا حبيبتي
ادهم حضن زين واكمل بحب واحشتني اوي يا زين طولت في الغياب لاول مره احس اني فعلا مش عارف اقعد وانت مش موجود سبت ال3 شهور دول فراغ كبير ومبروك علي حمل مريم يا حبيبي
زين وهو في حضنه اكمل بحب وانت واحشتني اكتررر يا حبيبي ربنا يعلم بجد الفتره دي عدت عليا ازاي والله يبارك فيك يا غالي
هشام حضن مريم واكمل بفرح واحشتيني اوي يا قرده ومبروك يا حبيبت اتش علي الحمل
مريم بفرح حبيبي والله الله يبارك فيك يا اتش
عشق بفرح ده الفرحه فرحتين والله
ادم بفرح وبما انكم رجعتوا هتبقي تلاته وهتجوز خلاص
مريم حضنته واكملت بفرح مبروك يا قلب اختك
ادم باس جبينها واكمل ده مبروك ليكي انتي يا نورعيني هبقي خالو وعمو ياااه ده الواحد كبر اوووي
ايلين بضحك حضنتها واكملت وانا هبقي خالتو وعمتووو ااحرباااايه
اسر بضحك ايووه كويس انك عارفه ان عمتو بتبقي حربااايه
اسراء بضحك قصدك ايه يا تربيه وسخه انت منتا واخد بنت الحربايه
اسر بضحك معادا انت يا كبير معادا انت بعدين انا واخد بنت خالي
مازن بضحك ايوه كده قلب خالك
اسراء برفعه حاجب ومش بنت عمتك مثلااا يا سي اسر
اسر بضحك اسيل انا بقولك ايه
اسيل بضحك يا بنت خالي وانا بقوله يا ابن خالي مش معترفين بلستات خالص
مراد بضحك قلب خالك والله
عشق بضحك ماشي منتي وهو مشوفتوش تربيه
اسيل بضحك يا عشق انتي عارفه غلاوتك فكك من شغل عمتو الحربايه ده انتي سكر اصلا
زين بحب ده حقيقي هي زوجه وام وحماه وعمه طيبه
عشق حضنته واكملت ابني ده مش جوز بنتي واحشتني فينك من زمان
سليم بضحك مااشي ماشي
عشق بضحك انت قلب عمتك انت مقولتش معاهم ان عمتو حربايه
سليم بحب دي عمتو دي قلبي جابتلي احلي حاجه حصلت في حياتي
عشق بضحك يا سيدي عد الجمايل بقي
اسر بضحك والله انا شفقان عليك هي مهدداك يابني علشان تقول الكلام ده
مكه وهي بتحضن مريم اكملت بضحك شفقان طب والله انا ما شفقانه علي حد قد اسيل وباست مريم واكملت بفرح وحب مبروك يا قلب اختك وتؤامتي واحشتيني يا نورعيني
مريم بحب انتي اكتر بجد
اسيل بضحك ماله جوزي ياختي ما زي القمر اهو سيد الرجال كلهم يا حبيبتي متشفقيش عليا ده هو ابن عمي وانا عارفاه اكيد متهدد
اسر باس جبينها واكمل قلب جوزك اصلا
سليم بضحك لا طبعا مش متهدد دي قلبي دي
مكه حضنته واكملت حبيبي اصلا سيبك منهم
عشق بحب طب كفياكم نقير في بعض ويلا ناكل واكملت بضحك وانت بلذات يا زين عسل طبلت ليا كتير
ندي بضحك علشان تعرفي اني عرفت اربي اهو يا صاحبتي
عشق بحب يااه يا ندي عمري ماتخيل ان بنتي تتجوز ابنك يا صاحبه عمري
ندي بحب بس والله احسن حاجه حصلت
وقعدوا ياكلوا مع بعض في جو مبهج ومفرح اوي بعد ما الكل بارك لمريم وزين وفرحوا جدااا برجوعهم
فهد كده اافرح باذن الله نبدا نجهز فيه
ادم بحب عليا الطلاق انت بتفهم
دنا طلقتني من قبل مانتجوز
ادم بضحك لا طبعا هو انا اقدر ومش كنتي بتقولي من شويه لما يرجعوا بقي اهو مريم حست باخوها وجات بسرعه
دنا بضحك حقيقي متخيلتش يحصل كده ربنا يستر بقي
عشق بضحك متخافيش مش هياكلك ابني مبياكلش بني ادمين
ادم ايه ربنا يستر دي صحيح خليكي جمب ابوكي بت يا ايلين
ايلين ايه ياروحي
ادم بضحك قولي لدودو هتجوزها خلاص
دنا بحده متهزرش بسيرتها وعهد الله اقطعلها شعرها اللي فرحانه بيه ده واقتلك
اسر بضحك ده شكله مش سليم لوحده اللي ربنا يعينه
زين بضحك بس حته سكره هاديه صح وباس ايد مريم واكمل ده انتي طلعتي نعمه يابنت عمي
مريم بضحك وانت لسه عارف دلوقتي ليلتك سودااا ندي خدي ابنك ينام جمبك انهارده
ندي بضحك تعالي يا قلب امك عادي
زين سيبك من كل ده تعرفي تنامي من غيري
مريم حضنته واكملت بصراحه لا
ادهم بضحك ندي خديها مني كلمه دول بلذاااات متتدخليش في كلامهم خالص بردو المره اللي فاتت قالتلي شوفه يا عمو ملحقتش اتكلم حضنته
عشق بضحك اه حقيقي بيحصل كده كتير ربنا يخليهم لبعض يارب
زين بحب امين يارب
شيرين ابدائي بقي يا دندن شوفي فستانك
دنا حاضر وبتبص لادم
ادم خير
دنا هو ممكن
ادم بمقاطعه لا مش ممكن يتلبس فستان زي الناس هاا زي النااس المحجبه الطبيعيه مش هيحصل بقي انا ليا تصرف تاني
دنا ايييه راديو واتفتح انا لسه مقولتش حاجه
ادم مش هستني تقولي علشان مسكت فونك وشوفت الفستان اللي محتفظه بصورته عندك ومدخلش دماغي بتلاته تعريفه بس قولت سيبها ياض يا ادم اللي يخليها تلبسه بقي
دنا بغيظ طيب يا ادم مش هتنيل
عشق ادم لو يعدي متنكدش عليها يا حبيبي ده يوم في العمر
ادم يا ماما قسما بالله ضيق لدرجه مفيش نقطه هوا داخله الفستان فا لا طبعااااا
مكه هو سك صح مش المنفوش هو المتجسم ده
ادم ايييوه هو المقرف ده
اسيل هو شيك جدا بس الاحلي المنفوش بصراحه
ادم هو كده كده مش هتلبسه حتي لو احلي
دنا مش هنلبس ولا هنتيل هنزل ادور علي حاجه تاني
ادم دوري حقك بس اعرفي حدودك في التدوير
دنا بغيظ عرفنااا
وقضوا اليوم في تفكير لفرح ادم والتجهيزات وضحك وهزار وبعدين كل واحد طلع اوضته علشان ينام
————————————
بتمر الاايام وبيجي يوم فرح ادم ودنا
في الفندق في اوضه دنا
دنا بتوتر هو فاضل قد ايه
مريم لسه متخافيش هتخلصي ده هي الطرحه بس اللي فاضله
دنا يعني مكنتيش قادره تتاخري شويه يا مريم
مريم بضحك اخص عليكي مكنتيش عايزانا نرجع
دنا بتوتر مش كده بس متوتره اوي بجد متخيلتش اليوم ده يجي بسرعه
اسيل بضحك كلنا ياختي اتوترنا زيك كده عادي ده طبيعي
مريم بضحك علي رايك عروسه بقي وبتدلع
مكه بضحك ليه محسسني انكم مطلقين كده علي فكره احنا لسه 3 شهور بس متجوزين واسيل داخله في5 شهور جتكوا نيله
ايلين بضحك بنات خرعه يارتني انا ياختي اللي هتجوز يااااه
ليان بضحك مستعجله علي ايه هيحصل هيحصل الحقي بس عيشي سنك في الخطوبه
ايلين بضحك حقيقي محسسني انكم مطلقات وبتجروا علي كوم عيال
اسيل لا مش كده بس حقيقي الجواز مسئوليه كبيره اوي انتي بتشيلي مسئوليه جوزك وواجبتك تجاهو ولو حملتي طبعا بتهتمي بادويه وعلاجات ودكاتره كتيير وبعدين تربيه واهتمام وسهر بلاطفال فمش اي هيصه هو حقيقي مستقبل جيل تاني انتي بتبنيه فلازم تكوني واثقه قبل ماتخدي الخطوه دي انك قده
دنا بضحك ايه الدماغ القمر دي يا سيلا يبختك يا عم اسر
اسيل بحب حبيبت قلب انتي وانا اللي يبختي بيه والله يا دنا
ايلين بحب ربنا يخليكم لبعض يا ام سيلين يا قمر انتي
اسيل بحب اللهم امين يارب
وبعد شويه جهزت دنا وكانت زي القمر واعجب بيها كل اللي موجودين
ايلين بضحك هتجننيه انتي ناويه علي كده
دنا بضحك يلا يدخل السرايه الصفرا ويسبني في حالي انهارده
اسيل بضحك يخربيتكك هتودي ابن خالي السرايه علشان يسيبك في حالك لا وعلي ايه ياختي يجي اقوله فكك يابا من الجوازه دي
مريم بضحك اه ونشوفله دنيا علي الاقل ماهتصدق وهتدلعه مش توديه السرايه اخص اخويا انا يروح السرايه
دنا بضحك عارفه ايه اللي مانعني عنك اللي في بطنك والله قااال دنيااااا قال ميقدرش يبص لحد غيري يااا قمر منك ليهااا
مكه بضحك هو يخاف يبص اصلا تقتليه ربنا يستر عليك يا قلب اختك ايه اللي عملتوا في نفسك ده بس
دنا بضحك شوف شوف مين بيتكلم
ليان بضحك سمعتك واصله كده يا كوكي
مكه بضحك ااشهره عايزه مني ايه بس
دنا ايوه اتلموا كده ده جوزي انا وحبيبي انا ومحدش ليه دعوه بيه
مريم بضحك ربنا يهديكي يا دنا يا حبيبتي احنا نكره لا طبعا ربنا يحميكم لبعض
وخبط ادم فتحتله ايلين ودخل وفعلا انبهر بجمالها بلفستان كانت اشبه بلاميرات
ادم حضنها واكمل بحب حقيقي اجمل ما رات عيني هي انتي حور من الجنه فعلا شبه الملايكه بلفستان الابيض لو تعرفي اني من يوم ماحبيتك بتمني اليوم ده قد ايه مش هتصدقي بس حقيقي انا قلبي هيقف من كتر الفرحه ودقاته اللي زي الطبل وسامعها فرحانه بقربك مني حقيقي يا دنا انتي نور دخل نور حياتي وخلاني اشوف الدنيا بشكل تاني انتي النعمه اللي بحمد ربنا عليها كل يوم وبدعي تكون من نصيبي انتي البنت الوحيده اللي دخلت قلبي واتمنتها ام لولادي انتي فعلا عوضي عن كل حاجه وحشه شوفتها في حياتي وكأن العمر الذي مر قبلك كان فقط انتظار لمجيئك واديكي جيتي وغيرتي كل دنيتي يا دنيتي بحبك اووي يا دنا بجد
دنا بدموع فرح وانا بحبك اكتر يا نورعين وقلب وحياه دنا بجد انت كمان جيت غيرتني وخلتني اشوف الدنيا بشكل احلي حياتي كانت ملل بس من يوم ماشوفتك وانا حبيت كل دقيقه علشان بعيشها معاك وعايزه عمري اللي جاي كله اقضيه معاك يا نورعيني
ادم باس جبينها واكمل بحب ربنا مايحرمني منك يارب ومسك ايديها ونزلوا والبنات كانت بتزغرط بفرح كبير
ودخلوا القاعه علي اغنيه ادخلي لعمري بخطواتك اليمين والناس بتسقف وبيرموا ورد
وبدائو يرقصوا سلو
ادم بحب رقصت معاكي 3 مرات مره كنت بحبك والتانيه وانتي خطيبتي والتالته اهو وانتي مراتي
دنا بحب ودي احلي واحده
ادم بحب انتي كل لحظه معاكي حلو بس دي زايده حلاوه علشان بقيتي معايا
دنا بحب عمري ماتخيلت احب حد كده
ادم بضحك انا عمري ماتخيلت احب اصلا عملتي ايه فيا يابنت فهد بس
دنا بضحك ضربتك بلطوبه
ادم بضحك بدات بي انت جميل جدا وطوبه وانتهت وانتي مراتي
دنا لا لسه منتهتش دي كده البدايه
ادم بحب ده حقيقي حياتنا الجديده لسه هتبدا وهنحقق مع بعض كل حاجه
دنا حضنته واكملت احلي حاجه انا حققتها خلاص
ادم بحب اتمنيت انهارده كتير واخيرا حصل يا دنيتي وطالعه قمر فوق جمالك
دنا دي عنيك القمر اصلا
ادم بحب عيوني قمر علشان مشافوش ولا هيشوفوا غيرك
دنا بضحك والله بحبك انت وكلامك
ادم باس خدها واكمل وانا بموت فيكي
دنا بخجل ضربته براحه في كتفه واكملت اتلم انت عملت اييه
ادم الله مش مراتي وكاتب الكتاب امبارح خلاص بقي فكك
دنا بضحك لاطبعا الناس
ادم بضحك خلاص اللي مصبرني كل ده يصبرني كام ساعه كمان
دنا بضحك يابني اتللم بقي
ادم بضحك حاضر اديني سكت اهو
مصطفي باس ايد ايلين واكمل بحب عقبالنا يا نورعيني
ايلين بحب ده يوم الهنا
هايدي بفرح اه شدوا حيلكم بقي وفرحوني بيكم زي ما ادم فرحني كده
اسر بضحك مش بلسرعه دي لسه 3 سنين
مصطفي بضحك تصدق وتامن بالله
اسر بضحك لا اله الا الله
مصطفي بضحك انا هفرح اني خلصت منك اكتر من اني اتجوزت البنت اللي بحبها
زين بضحك ياباشا كلنا كنا كده واكتر فحاسين بيك
اسر بضحك بردو مش هبطل اضايقك
مصطفي بضحك يارب صبرني الكام سنه دول
اسر بضحك ده انا لو ضايقتك مره في الشهر هضايقك بردو كتير دول 3 سنين انت متخيل ده سيلين بنتي هتكون بتتكلم
مصطفي بضحك اتريق اتريق يا عم حقك نعمل ايه بقي واحنا طلاب
زين بضحك تروح تذاكر علشان الامتحانات
مريم بضحك اتلموا كلكم علي الواد كده ليه
ايلين بضحك مالكوش دعوه بخطيبي قره عيني ايه هو ده
اسر بضحك اتلمي انا سايبك تتدلعي بمزاجي انما شغل المحن ده مش قدامي
اسيل بضحك ايه هو ده مش خطيبها
زين بضحك هو ده اسر ميسكتش غير لو الكتاب اتكتب
مصطفي بضحك نكتبه اقرب وقت علشان تعبت ااصراحه
اسر بضحك بعينك
اسيل اسر تعالي نرقص معاهم
اسر بضحك اقعدي واتهدي بس ببطنك دي يا حبيبتي
اسيل ايه مالها بطني مش بنتك اللي عامله فيااا كده
اسر بضحك حبيبه بابا تعمل اللي هي عايزاه
اسيل طب يلا طب متبقاش رخم
اسر قولت لا هنقوم بس هنهيص ونسقف رقص لا
اسيل اوف طيب
وبعد شويه قاموا وهيصوا مع ادم ودنا لحد ما الفرح خلص
————————————
في فيلا السيوفي اوضه ادم
ادم دخل لقي دنا قاعده علي السرير وبتفرك في ايديها
ادم خلع جاكته وسابه علي الكنبه وشد كرسي وقعد قدامها ومسك ايديها وباسها واكمل اميرتي مالها
دنا بتوتر ها لا ولا حاجه يا حبيبي كويسه اهو
ادم رفع وشها ليه واكمل بحنان اهدي متخافيش
دنا بتوتر لا مش خايفه هخاف ليه يا حبيبي
ادم بضحك لا ماواضح انك مش خايفه وباس ايديها واكمل وهو بيفرك في ايديها علشان ساقعه بصي يا دنا مش مستاهله كل ده خاالص انتي عارفه انا بحبك قد ايه ومش هجبرك علي حاجه انتي مش راضيه بيها فا بكل هدوء تقوليلي انا مش مستعده يا ادم انا هقبلها عادي انتي مش هتطيري بس نظره الخوف اللي في عنيكي دي ومن ادم حبيبك اللي هو اصلا يحميكي بروحه ويحافظ عليك ومصدر امانك مش خوفك مموتاني انا مش حابب اشوف النظره دي وانا معاكي فا متقلقيش خالص
دنا هديت نوعا ما واكملت انا اكيد مش خايفه منك بليز متفكرش كده بس انا طبيعي اول مره اقعد معاك لوحدنا وفي الحاله دي فمتوتره انت فاهمني يا ادم
ادم باس جبينها واكمل اه فاهمك يا قلب ادم عموما احنا هنقوم نصلي مش عايزه اي حاجه عرفيني مقدرش اجبرك علي حاجه لمجرد انك مش عايزه تزعليني
دنا بحب ربنا يخليك ليا يا ادم
ادم بحب ويخليكي ليا يا قلب ادم
وقامت وقفت وراه وبدا يصلي بيها وبعد ماخلص حط ايده علي راسها ودعلها كتير
ادم بحب تقبل الله يا نورعيني
دنا وهي بتقوم اكملت بحب منا ومنكم يا حبيبي
وادتله ضهرها واكملت معلش ساعدني بس فك السوسته دي رخمه اوي
ادم فتحها وهي خدت قميص ودخلت خدت شاور وطلعت لبساه وسايبه شعرها وكانت قمر اوي
ادم باعجاب بسم الله مشاء الله حقيقي ست البنات مش كلام شكلك بشعرك قمر بس بلحجاب قمرين مفيش كلام
دنا بحب حبيبي والله
ادم قرب منها وباسها واكمل بحب قلب حبيبك والله هدخل اخد انا شاور
دنا بحب تمام
وفعلا ادم خد شاور وطلع لقي دنا واقفه بتسرح شعرها راح حضنها من ضهرها وباس رقبتها واكمل القمر بتاعي بيعمل ايه
دنا بحب بسرح شعري
ادم حط ايديه علي شعرها الطويل الناعم واكمل هو قمر اصلا من غير حاجه
دنا بحب لفت حضنته واكملت حقيقي مش عارفه اعبر عن حبي ليك بكلام بس بموت فيك انت وكلامك
ادم بضحك افهمها ايه كده راضيه عني ولا لا
دنا بضحك لا راضيه عنك
ادم ومش خايفه ??
دنا بحب مش وانا مع ادم حبيبي
ادم بحب واالله انتي نورعين حبيبك وباسها بحب وهي تجاوبت معاه واصبحت دنا بلفعل زوجه له شرعا وقانونا
————————————
بعد مرور 4 سنين وتحديدا يوم وقفه عيد الاضحي
اسر واسيل معاهم بنتهم سيلين قربت علي 4 سنين
مريم وزين معاهم أيلا عندها 3 ونص
دنا وادم معاهم ساره عندها 3 سنين
مكه وسليم معاهم انس 3 سنين
عمرو ليان معاهم ياسين 3 سنين
ايلين ومصطفي معاهم سيف شهرين
عشق يلا يا اسيل انجزي انتي ومريم المغرب قرب
اسيل حاضر ياماما والله اهو اديكي شايفه
سيلين مامي مامي مامي
اسيل بعصبيه الله يحرق مامي وزفت روحي يا سيلين لبابا مش فاضيه دلوقتي خالص
ايلين وهي بتسكت ابنها اكملت بس يا اسيل اهدي بتزعقي للبت ليه شوفيها عايزه ايه وانا هكمل الاكل مكانك
اسيل روحي يا ايلين رضعي سيف بيعيط وسيبك منها انا هندهلها علي اسر
سيلين بحزن عايزه العب برا علشان خاطري
اسيل قولت لاا برا الفيلا لا الجنينه اهي والعبي مع ايلا روحي
سيلين بطفوله يا مامي بليز
اسيل بحده اسرررر تعاالي خد بنتك انا طهقت لحسن حاجه تدلق عليهاا مش ناقصين
مريم وهي بتقلب الاكل اكملت روحي برا يا سيلين علشان الاكل يا قلب عمتو
اسر دخل واكمل ايه يا حبيبتي في ايه
اسيل بضيق خد بنتك علشان زهقت ومصممه تطلع تلعب في الشارع طب ما الجنينه اهي هو الممنوع مرغوب ليه
اسر شالها واكمل ايه الكلام ده يا ست سيلا الصغيره
سيلين بحزن يابابي هلعب مع انس وياسين اشمعنا هما طلعوا برا وانا وايلا لا
مكه بصدمه وهي بتعمل الكحك اكملت انس مين اللي طلع انس ابني
سيلين اه هو وياسين
اسر لا يا سيلا مفيش طلوع برا وهندخلهم ولا الكلب دول دلوقتي العبي في الجنينه يا قلب بابي علشان لما نيجي ندبح البقره اخدك معايا
سيلين بفرح بجد يا بابي
اسر بحب باس خدها واكمل اه يا قلب بابي
مكه قامت واكملت قسما بالله لا ليلته سودا معايا
وطلعت واكملت سليم سليييم
سليم ايه يا مكه في ايه
مكه بحده ابنك الباشا بيلعب برا الفيلا هو وياسين زعقلهم
عمرو يا ولاد الكلاب قالوا هنلعب بس مش هنخرج برا
اسر نزل سيلين علي الارض واكمل عايزين يتربوا من الاول والله
سيلين جريت علي مراد واكملت جدو
مراد شالها واكمل بحب قلب جدو من جوه انتي
سيلين هتاخدوني معاكم لما تدبحوا البقره
مراد بحب اه يا حبيبت جدو هناخدكم
سليم طلع وجابهم ودخل واكمل بعصبيه ابقي قولي يا ابن الكلب انت عايز تلعب برا تاني اللي يطلعك بقي
هشام بس يا سليم خلاص
عزه حضنتهم واكملت اخص عليك يا سليم عياال ومتعرفش خلاص
سليم بحده اقسملك بالله يا انس لو مسمعتش الكلام تاني هتشوف مني وش مش هيعجبك
انس بدموع لا والله خلاص
عشق خلاص يا سليم هو مش هيغلط تاني صح يا قلب تيته
انس بدموع اه والله
عمرو بحده انا قايلك ايه يا ياسين
ياسين بخوف والله كنا هندخل بسرعه هنا تاني
عمرو قام ورايح ناحيته شالته ليان واكملت حقك عليا انا المره دي انا هربيه لو طلع تاني
عمرو بحده ممكن متدخليش بيني وبين ابني
ليان بخوف علي ابنها ماهو ابني بردو بعدين ضربه مش حل ابدا
عمرو ومين قالك كنت هضربه انا هزعقله واعرفه الصح من الغلط بس طول منتي بتدافعي عنه هيفضل يغلط
ياسمين جوزك صح يا ليان متدخليش انتي
ليان نزلته وهو بيعيط وخايف
عمرو بس بس انا مش هضربك بس وعهد الله يا ياسين لو حصلت تاني لهوريك صح
ياسين بدموع حاضر
انس وهو قاعد علي رجل هشام طلعت مكه واكملت بحده بقي يا حيوان تتطلع تلعب في الشارع وسط العربيات ليه قطعت الجنينه
سليم خلاص يا مكه انا كلمته ولو قررها ميلومش غير نفسه
ومريم واسيل طلعوا وحطوا الاكل والمغرب اذن والصوواريخ اشتغلت في كل مكان واغاني العيد المبهجه وكلها فرح
اسيل بحب يلا الاكل جهز والكل قعد علشان ياكل
مراد كل سنه وانتم طيبين يا حبايبي
عشق وانت طيب يا حبيبي وعقبال كل سنه يارب
سيلين بابي اكلني انت
اسيل برفعه حاجب يوه وانا عملتلك ايه يعني ياختي
اسر بضحك شالها وخدها علي رجله واكمل حبيبت بابي تعمل اللي هي عايزاه
مريم بضحك نفس ايلا علي رجل زين ليل نهار مش بتسيبه
زين بحب دي عمري كله دي مش كده يا لولي
ايلا بحب باست خده واكملت اه صح
مريم بضحك ضرتي دي
عشق بضحك الله يرحم داين تدان يا حبيبتي
مكه بضحك اه علي اللي كنا بنعمله حقيقي كنا فظاع
اسر بضحك معروفه كده كده البنت حبيبه ابوها صح يا سيلا
سيلين بمرح اه صح
اسيل وبلنسبه للي حلمت وولدت ورضعت وسهرت دي ايه مفيش اي حاجه
اسر بضحك الله مش قولتي نفسك تبقي شبهي جات شبهي اهي عايزه ايه تاني
اسيل بضحك عايزه احس اني امها مش مرات ابوها
سيلين باست خدها واكملت بحبك انتي كمان يا مامي
اسيل حضنتها واكلمت ومامي بتموت فيكي يا نورعيني
ايلا وهي بتاكل زين اكملت بحب ودي يا بابي حلوه ?
زين بضحك زي العسل يا عمر بابي بس اكلك انتي انا باكل متخافيش
ايلا بحب باست خده واكملت اكلك واكل كمان
اسر بحب حنيه مريم كلها تتلخص في البت دي قلب خالك والله
ادم بحب ده حقيقي شكل زين وحنيه مريم خليط زي العسل
زين بحب باس خدها واكمل وعلشان كده بعشقها وبعشق امهااا
مريم بحب وامها بتموت فيك
دنا وهي شايله ساره اكملت طب يا روحي اخر لقمه وخلاص
ساره لالا شبعت
ادم طب كملي طبقك وخلاص يا قلب بابي ممكن
ساره بطفوله مش قادره
ادم شالها واكمل لو كملتي هاخدك برا واحنا بندبح البقره تتفرجي
ساره بفرح وعد
ادم باس خدها واكمل طبعا وعد يا نورعين بابا
ساره باست خده وبدات تاكل
دنا بضحك تقوليش صح احنا مراتات ابوهم
اسيل اه ياختي هي البنات عايزه دلع وهما بقي رايقين انما احنا طالع عنينا
اسر بضحك ليه محسساني اننا بنلعب مش بنروح شغل ونتمرمط زيكم عادي
اسيل علي رايك كل واحد عليه واجبات بس هي تربيتي اللي وسخه
اسر باس خدها واكمل دي قلب بابا دي ملكيش انتي دعوه بس
عزه تعاالي يا انس اكلك انا وسيب ماما تاكل
انس راح لسته واكملت مكه بضحك والله ريحتيني يا زوزا
عزه بحب كلي يا عمري الف هنا
وبعد شويه كلهم اكلو وقاموا البنات جاوبو حلويات وكحك العيد وعصير وحطوهم قدامهم وقعدوا
مصطفي ماله يا ايلين سيف بيعيط ليه
ايلين بتعب والله ماعارفه تعبت ورضعته معرفش ماله
ليان ابقي شوفه يابابي
حسام شاله منها وكشف عليه واكمل عنده مغز يا حبيبتي عادي بيجي لكل الاطفال
مراد اسر تعب من كده بردو مكنش عارف ينيم عشق يوميها
اسر بضحك خلاص البرستيچ مش كده بقيت اب
عشق بضحك ياك هتكبر علينا ياسي اسر
اسر بحب هو انا اقدر يا ست الكل هي تيته وصلت السعوديه صحيح
عمرو من بدري هي وستي
عمر يرحوا ويرجعوا بلسلامه
سلمي يارب
عشق امين يارب
ادهم لا يا ايلا متلعبيش علي السلم علشان متقعيش انزلي يا حبيبتي تحت
ايلا حاضر يا جدو
ادهم بضحك قلب جدو والله ايه حاضر الحلوه دي
مريم علشان تعرف عرفت اني اربي
زين ربتيها لوحدك ولا ايه مش فاهم
مريم بضحك لما اقول عرفت اربي يبقي عرفت اربي وهمست بضحك واكملت وتسكت علشان منكدش عليك انهارده
زين بضحك لا اديني سكت ربتيها انتي صحيح
اسر بضحك جبت ورا ليه وغمز واكمل ولا خايف تنام جمب ايلا
زين بضحك ايوه بلظبط كده الله ينور عليك
انس انا هروح عند البقره في المخزن
سليم لا بكره لما نيجي ندبح نروح متروحش دلوقتي الدنيا ليل
ياسين اروح معاه
اسر لا مفيش حد هيروح اطلعوا العبوا في الجنينه وبعدين ناموا علشان بكره تكونوا فايقين
ساره بابي انا عايزه اشوف البقره بكره زي ماقولتلي
ادم باس خدها واكمل من عيوني يا قلب بابي بس مترجعيش تقولي خايفه وتعيطي
ساره بضحك لا مش هخاف
دنا بضحك اتنيلي عليكي وعلي امك اما امك نفسها بتخاف للنهارده
ادم بضحك امك دي جبانه ملكيش دعوه بيها
اسر متنسيش تكوي الجلابيه يا اسيل
اسيل حاضر عنيا هكويهالك
ايلا راحت نامت في حضن زين واكملت بنوم عايزه انام
زين بضحك باس خدها واكمل مصلحه نامي
مريم زغدته بايديها واكملت بضحك اتلم
اسر بضحك وانتي يا سيلين مش هتنامي في حضن بابي
سيلين راحت قعدت في حضنه وجابوا فيلم وقعدوا كلهم سهرانين وبيضحكوا ويهزروا واغاني ااعيد في كل مكان حواليهم وفي حركه وبهجه جميله اوي وبعد شويه كل واحد طلع اوضته
في اوضه اسر واسيل
اسيل ها نامت
اسر بضحك حطتها في سريرها بس زي ماتقولي بتشاور عقلها تصحي
اسيل بضحك يبقي هتصحي طلما مش نايمه اوي
اسر شد وسطها ليه واكمل بحب سيبك من انها تصحي او لا ايه القمر ده وباسها
اسيل بضحك طول عمري قمر يا ابو سيلين انت بس اللي مش بتاخد بالك
اسر بضحك لا طبعا باخد بالي عيب عليكي وبيقرب منها اكتر اسييل وقفته
اسيل بس بس استني عندك انت هتاخودني في دوكه ليه فين عيديتي
اسر بضحك احنا كل عيد هنهري في موضوع العيديه ده
اسيل بضحك اه عايزه عيديتي حالا
اسر قرب منها اكتر واكمل بحب بس كده من عيني
اسيل بضحك اتلللم مقصدش كده انا عايزه عديتي بجد
اسر بضحك ماهي دي بجد انتي كل سنه تعملي نفس الفيلم ده وفي الاخر بتنتهي في اللي انا بقول عليه ده فابتهري كتير ليه
اسيل بضحك يابني اتربي انت بقيت اب
اسر بضحك الله منا عايز اخاويها بقي انا غلطت وقرب منها باسها وبعد شويه الباب خبط
اسيل بخضه همست بسم الله مين
اسر زي مانتي مين
سيلين ده انا يابابي خايفه فعايزه انام معاكم
اسيل بضحك اوعي وقومني البت علي الباب
اسر بضحك نهار ازرق ايه جابها دي واكمل بصوت واضح روحي عند جدو وتيته يا سيلا علشان ماما تعبانه ومش عايز تاخدي منها التعب
سيلين حاضر ومشيت
اسيل بضحك ماما تعبانه بردو
اسر بضحك ده بابا اللي تعب والله
——————————
في اوضه مراد وعشق الباب خبط فتحت عشق
عشق بحب قلب تيته ايه ياروحي
سيلين عايزه انام معاكم علشان خايفه وكنت هنام مع بابي بس قالي مامي تعبانه علشان ماخدش منها التعب
مراد بضحك يا ابن الكلب يا اسر تعالي ياقلب جدو نامي معانا شايفه ابنك يا عشق بيوزع البت
عشق بضحك اسكت انت خالص منتا كنت زيه
مراد بضحك ده كان بيقطع علينا اكتر
يتبع…
لقراءة الفصل التالي :اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حطمت قلبي الجزء الثاني)
للعودة لقراءة الجزء الأول من الرواية اضغط على : (رواية حطمت قلبي)