روايات

رواية حطام زمرد الفصل الثامن 8 بقلم دنيا ثروت

رواية حطام زمرد الفصل الثامن 8 بقلم دنيا ثروت

رواية حطام زمرد الجزء الثامن

رواية حطام زمرد البارت الثامن

حطام زمرد
حطام زمرد

رواية حطام زمرد الحلقة الثامنة

أبوس ايدك ياشيخ ده روح خلي عندك رحمة..
بيشدها من ايدها يدخلها جوا : يلاااا يلااااااا
زمرد نزلت علي رجله بعياط ورجاء : ابوس رجلك ده لسه روح ابوس رجلك بتقوم بعياط = مشيني مشيني من هنا وانا والله ماهاجي تاني في حياتك ولا هتشوفني تاني والله
حطام بيدخلها من ايدها بالعافيه وبيقولو للممرضين =يلا اعملو شغلكو
زمرد شافت مقص مسكته بسرعه وهددت كل المرضين وهي ماسكه بطنها = اللي هيقرب مني او من ابني هقتل’ه
حطام بيحاول يهديها : اهدي وهاتي المق’ص
بتقرب ليه يحد متقرب من الباب وبلحظه بلا وعي طعن-ته في كتفه بالمق’ص… نزلت جري عي السلم جريت بأقصي سرعه ليها وحطام شال المق.ص من كتفه ونزل يلحقها بس مش بنفس سرعتها قرر يركب العربيه ويلحقها = هجيبك والله لاجيبك
زمرد دخلت مكان ضلم جدا وهي بتجري حاولت تقف تلتقط انفاسها.. لاقت عربيه جايه قصادها حاولت تشوف ملامحها اطمنت مكنتش بتاعت حطام حاولت توقفها= الحقوني الحقوني الحقونيييي
العربية وقفت نزل منها رجل يتعدى ال60 = انتي هنا بتعملي اي
زمرد بأنفاس متبطئه : الحقني.. خدني من هنا.
قرب منها ومسك ايدها : انتي حلوه يابت مالك بتنهجي لي وبدأ يحسس علي ايدها بنظره مطمنش
زمرد بعدت عنه : انت بتعمل اي
الراجل : اي اللي بعمل اي.. انتي فاكره مصدق الكذبه دي مانا عارف انك مستنيه عربيه تمر وبيشدها من ايدها =يلا تعالي شكلك حلو وهديكي اللي عايزاك كمان.. يلا
زمرد بعياط وبتشد ايدها منها : ابعد ابعدددددد.
عربيه حطام وقفت قدامهم نزل منها ومسكه من رقبته : بتعمل اي لمراتي يازبا’له
الراجل وهو هيمو’ ت من الخوف : معملتش انا معملتش سيبني
بيخنقه من رقبته وكان كتف حطام بينز’ف: هعرفك ازاى معملتش يارو. ح امك
زمرد كانت واقفه مرعوبه..
حطام بصوت عالي : اتزفتي روحي العربيه اتزفتييي من قدامي
راحت العربيه وهو اتصل برجالته وبالفعل جم واخدوه عشان يروقوه
ساق العربيه بأقصي سرعه..
زمرد برجاء : كتفك.. كتفك بينز’ف قلل السرعهههه
حطام مش سامعها وبيسوق بسرعه وكتفه بينز’ف الدنيا ضلمه وجه مش طريق القصر ومش عارفه رايحين علي فين..
وصلو لبيت باين عليه انه من الحطب
فتح باب العربية وشدها من ايدها دخلها البيت هي دخلت قعدت علي الكنبه منكمشه. مفكرش فيها ودخل بدا يعمل الاكل وقفل كل الأبواب عشان لو. حاولت
بعد نص ساعه حط عصير قدامها والاكل =كلي يلا.
زمرد بتبص عليه بأستغراب وبعدين اتكلمت بلا مبالاه =مش جعانه
حطام : قولت كلي انا مش بطلب منك وبعدين انتي تتفلقي اللي في بطنك عايز يتغذي.
زمرد اكلت وكانت هتموت من الجوع وشربت العصير كله وكل ده هي مستغربه من واحد كان من دقايق عايز يمو’ت اللي في بطنها
دخل جاب بطانيه من جوا = خدي
زمرد بصت علي كتفه : كتف…
حطام :ميخصكيش
دخل الاوضة وحاول يداوي الجرح كان سطحي وانتظر يحد مانامت وبعدين غطاها كويس
في الصباح
حطام : يلا اجهزي عشان نروح القصر.
زمرد =مش كفايه سج’ن بقا
حطام : مظنش ان محتاج اخد رايك
ركبو واتجههو للقصر
اول مادخل القصر كانت كارما قاعده هي وفاضله
حطام بصوت جبروت = كارما
كارما بمياصه جريت عليه: نعم ياحبيبي..
حطام : أنتي طالق اطلعي برا
كارما : اي!!
حطام : زي ماسمعتي.. اطلعي يازمرد فوق يلا
كارما : لا لا تطلع ليه خليها تنبسط شويه تلاقيها هتمو’ت من الفرح هتخلفلك ولي العهد وخلاص طلقتك مني
حطام قرب عليها وشد شعرها بين ايديه وهو بيجز علي سنانه= هو انتي هتصدقي نفسك انا كنت اتجوزتك اصلا حتى علي الورق؟!
زمرد بصدمه :اي! مسكت بطنها بشده بتقع علي الارض =اه ااااااه..
وللحبيب قلب كالحجر فليس المحب يحب!

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حطام زمرد)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى