رواية حرم خالد الفصل الخامس 5 بقلم شيماء ناصر
رواية حرم خالد الجزء الخامس
رواية حرم خالد البارت الخامس
رواية حرم خالد الحلقة الخامسة
صباح اليوم
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
لو سمحتي انا جاية اقدم في وظيفة السكرتيرة
-تمام تقدري تستني دورك مع المدير واتفضلي املي البيانات دي
شهد خدت منها الورق: تمام شكرا
وراحت قعدت على الكرسي جنب البنات وبدات تملي البيانات…
دخلت بنت في التانية لحد ما جه دور شهد
-اتفضلي ياانسة
شهد: تمام
خبطت علي الباب ودخلت.. احم السلام عليكم يافندم
=اتفضلي اقعدي
شهد قعدت وادتله بياناتها.. ده الcv بتاعي
=اها اشتغلتي قبل كده
شهد حركت راسها بالنفي: دي اول مره ليا
=كمان شاطرة في شغل الكمببوتر والمحاسبة
شهد: اها يافندم
=الشغل كل يوم ماعدا الجمعه وطبعا بيبق فية اجازات رسمية والمرتب بيتزايد كل فتره على حسب شغلك
شهد: تمام
=جسمك حلو
شهد باستغراب: افندم؟؟
=في عندي شغل تاني ليكي ومرتبة اضعاف ده
شهد بتوتر: اي الشغل ده
=نعمل انا وانتي علا قة ومتخفيش هيكون في سرة تامة وامان ونتقابل عندي في الشقة ٣ مرات في الاسبوع وهتاخدي فلوس وانتي خارجه
شهد من صدمتها قامت وقفت وخدت الcv ومسكت فنجان القهوه الي قدامة ورمتة في وشة…
=انتي متخلفة القهوة سخنة
شهد بصتلة بقرف: طز فيك وفي شركتك… وسبته ومشيت
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
=الفريق جاهز يافندم
خالد: خليكوا مستاعدين العملية هتبتدي الليلة ومش عايز غلطة
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
شهد خرجت من الشركة وهي مخنوقة…
اي الاشكال دي لي الناس بقت كده… نهار اسود لو في بنات بتوافق علي كلامة ده خليني ارجع البيت احسن…
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
نهلة:الجيران هنا التعامل معاهم صعب طول الليل خبط
قالت الكلام ده وهي بتفتح الباب…
شهد: بتكلمي مين
نهلة: انا متعصبة ومتضايقه معرفتش انام من الجيران
شهد دخلت وقعدت: انا بق كنت تعبانه ونمت مكنتش دريانة بحاجه
نهلة: يابختك انا وابوكي معرفناش ننام
شهد: اه صحيح فين بابا
نهلة: مش عارفه خرج ومقاليش
ـــــــــــــــــــــــــــــ
امجد: اممم مش باين عليك
معتز: وجيت لي في حاجه ولا ايه
زين بخبث:جيت اطمن علي صحبي
امجد:لا الفلوس وبس تبق صاحبك كلنا عرفين الكلام ده
زين: تؤ وبعدين مالك ياامجد بتكلمني كده لي محسسني اني نصاب
امجد: لا ازاي بس هو بسبب زنك علية واصرارك علي الشراكة هو خسر كل حاجه وخسر بيتة والشركة بقت متسويش جنية بسببك
زين: لحظة انت بتتهمني معروف ان الشراكة لا مكسب لا خسارة وانا مرهنتش علي حاجات كتير
معتز بأستغراب: بس انت اصريت عليا اني اراهن بكل حاجه
امجد: من راي تمشي احسن
زين خد بعضة ومشي..
مروان نزل فتحله باب العربية
زين: اطلع على الشركة
مروان: حاضر
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
فوزية: نزلتي لي ياهانم كنتي ندهتيلي وانا جتلك
رانا: زهقت من قعدت السرير.. اومال فين الولاد
فوزية: خالد في الشغل وملك في الجنينة
رانا: طب اعمليلي حاجه اشربها
فوزية: لا طبعا لزم تاكلي الاول علشان تاخدي العلاج
رانا: طيب هو زين مسالش عليا
فوزية: لا يابنتي…
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
نهلة بخضة: ايدك بتجيب دم لي عملتي اي
شهد: اتعورت بالسكينة
نهلة: وقدام انتي عاوزة حاجة من المطبخ مندهتيش عليا لي عجبك منظر ايدك… تعالي
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
الساعه بقت ٨ياباشا
خالد خد مسد*سة من علي المكتب ولبس السترة.. يلا بينا
بعد ساعة وصل خالد..
خالد: اسمع تامنوا المكان واول ما اديك اشارة تهجم بس اكد عليهم انا مش عايز حد منهم ميت فاهم
=تمام يافندم… استعدوا واتقسموا انتوا روحو الشرق وانت في الغرب اتحركوا يلا واستنوا الاشارة ومش عايز جثث فاهمين
=تمام يافندم…
-اشمعنا المكان دة ما كنا رحنا اي مصنع مهجور
يحيي: ما احنا في مكان مهجور اهو مفيش ارسال فية ومحدش هيعرف مكانا
-تمام هيوصل امتا بالبضاعة
يحيي: ١٠ دقايق
-انت مالي ايدك منه ما يمكن يضحك علينا ومش هيدينا الاثار
يحيي: علي جثتي لو مالتزمش بالاتفاق نخلص علية
-فتحوا عنيكوا يارجالة كويس…
وصل هو ورجالتة… ونزل من العربية
يوسف: فلوسك جاهزه
يحيي: جاهزة اهم حاجه البضاعة لو مغشوشة هزعلك
يوسف شاور لي واحد من رجالتة بانة يجيب البضاعة
يوسف: عيب عليك دي مش اول عملية نعملها انا وانت الاثار اهي اتاكد انها مش مغشوشه
يحيي: المرة دي غير كل مره البضاعة كبيرة….قال الكلام ده وهو بيفتح بنفسة الصندوق علشان يشوف الاثار… وظهر علي وشة علامات السعادة لما شاف الاثار قدامة
يوسف اده اشارة لي رجلتة انهم يضربوا النار
خالد: فهم… يلا اهجم دلوقتي
يوسف طالع المسد*س ولسه هيضرب رصا*ص… قطعة رصاص من خالد وباقي الفريق
خالد وهو حاطت المسدس علي دماغ يوسف: نزلوا المسد*س يلاااا
حط مسد*س علي يحيي ورجالتة
=انت سمعت صح نزل المسد*س
خالد: ارمو المسد*سات علي الارض
يوسف بدل ما كان هيرمي المسد*س وجهه بسرعه علي خالد وووووو
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حرم خالد)