روايات

رواية حرم اليزيد الجزء الثاني الفصل الرابع 4 بقلم حياة

رواية حرم اليزيد الجزء الثاني الفصل الرابع 4 بقلم حياة

رواية حرم اليزيد الجزء الثاني الجزء الرابع

رواية حرم اليزيد الجزء الثاني البارت الرابع

رواية حرم اليزيد الجزء الثاني
رواية حرم اليزيد الجزء الثاني

رواية حرم اليزيد الجزء الثاني الحلقة الرابعة

بيبص عليها مطولاً وهي في ايديه وبيشيلها للمستشفى
قصي للدكتورة : عايزك تعمليلها……….
الدكتورة : حاضر حطها على السرير
بتصحى بتلاقي نفسها في غرفه كل حاجه فيها سوداء
منه بخضه : انا فين؟؟؟…. وايه اللي جابني هنا؟؟؟
بعدها بتفتكر كل حاجه
منه بعصبيه : لا ماهو اكيد اتجنن…. وبتقوم تنزل تحت بتصدم في واحدة
غزل : هوا انتي صحيتي…. واخيرا…. انا كنت مستنية تصحى بقالي فترة….. عشان اتعرف عليكي…… انا غزل… اخت قصي جوزك
منه بعصبيه : متقوليش جوزك دي تاني فاهمة؟!!
غزل بعدم فهم : ليه؟؟؟…. مش هوا جوزك؟؟؟….. واتجوزتوا….. وبتحبوا بعض؟؟؟
منه بعصبيه : لا اطلع من هنا ازاي دلوقتي؟؟؟
غزل : فهميني الأول طيب
منه بعصبيه وزعيق : في ان اخوكي الكلب ده ضحك عليا وخلاني اتجوزه غصب عني
بالاتفاق وخلف بالاتفاق ومش راضي يطلقني دلوقتي وخطفني وجابني لهنا
كانت مروة جاية عليهم من ورا منه يعني منه مديالها ضهرها وسمعت كل الكلام
غزل شهقت بصدمة : ايه يعني انتو مش بتحب بعض؟؟؟
منه : لااااااا
مروة بصدمة في تفكيرها : قصي ازاي يعمل كده ده بيعيد غلط ابوه من زمان!!!
منه : دلوقتي انا عايزة اطلع… اطلع من فين؟؟؟
غزل : مش هتقدري تطلعي قصي وصى الحرس كلهم أن محدش يطلع النهارده…… وقفل الباب اللي بيودي للجنينه بالمفتاح يعني اصلا الحرس كده كده مش هتوصليهم……. بس مكنتش اعرف انه عشانك……… متوقعتش حاجه زي دي بصراحة من قصي….. اتصدمت اوي فيه!!!
منه بعصبيه : يعني ايه؟؟؟…… ايه الهبل اللي بيعملوا ده؟!!
غزل كانت هتتكلم بس لاحظت وجود امها
غزل : استني دي ماما يمكن تلاقي حل لمشكلتك
منه بتلتفت لمروة بتلاقي مروة شهقت بصدمة
مروة : خديجة انتي عايشه!!!
منه بعد فهم : خديجه مين يا طنط انا منه
مروة بدموع : لا انتي خديجة انا متأكده…. وقربت من منه اوي ومسكتها من ايديها
منه خافت منها وقالت دي شكلها مجنونك فبعدت عنها بسرعة
غزل مسكت امها والتفتت لمنه : متأسفه بس ماما كل شوية بتجيلها الحاله دي بتكون طبيعية فجأه بتبقى مش طبيعية
منه بتفهم بتومئ رأسها بماشي
غزل بتاخد امها وتطلعها لفوق
منه : غريب حال الست دي….وليه مسكت فيا كده؟؟؟….عموماً مليش دعوة ربنا يشفيها
في اللحظة دي بتلاقي قصي داخل ومعاه واحد شبهه هو وغزل كده فخمنت انوا اخوه
منه بعصبيه : انت ازاي تتجرأ تحبسني كده؟؟!….. سيبني امشي!!!
قصي ببرود : امشي
منه : طلقني!!!
قصي : طلاق مش هطلق لاني عارفك هترجعي وقريب اوي كمان فلو عايزة تمشي امشي ولو حابة تقعدي وياريت اصلا اقعدي بس طلاق مش هطلق!!!
منه : انا مستحيل ارجع طلقني
قصي بثقة : تمام انتي طالق عشان ارضيكي هترجعي قريب وهردك وهتشوفي
منه بتبصله بعدم فهم من إصراره وبتمشي
بعد شهرين
كانت واقفة بتنظف في البيت فجأه بتحس بدوخة بتسند على الكنبة اللي جنبها
منه بتعب : مش عارفة مالي اليومين دول برجع و بدوخ اما اروح افحص
وبتروح للمستشفى وبتفحص
الدكتورة : مبروك يا مدام انتي حامل
البارت الرابع…. احببت اثنين
مفيش حدث حصل وماكتبتهوش عشان دماغكو متوديش لبعيد ركزوا كويس في أول البارت وهتعرفوا

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حرم اليزيد الجزء الثاني)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى