رواية حرب العشق الفصل العاشر 10 بقلم هالة أحمد
رواية حرب العشق البارت العاشر
رواية حرب العشق الجزء العاشر
رواية حرب العشق الحلقة العاشرة
عند عشق كان مغمي عليها في العربيه وسليم بصلها بحب وبص ع بطنها المنتفخه وحط ايدو ع بطنها وقال: امته هتيجو بقا بس ممكن لما تيجو تحبوني انا كويس اوي والله
وقرب عشق لحضنو وبعد شويه وصلو الفيلا سليم نزل بهيبتو وهو شايلها وسط حراسو وشاور انهم ميطلعوش وراه
طلعها اوضتهاا وقعد جنبها لغايه م فاقت وفتحت عنيها بتعب وقالت: حمزه
سليم بصلها بعصبيه وقال: عشق فوقي
عشق قامت بسرعه واستوعبت هيا فين قالت لسليم: انت عملت اي في حمزه هو كويس صح
سليم بعصبيه وزعيق: عشق مش عاااااوز كلام في الموضوع ده فاهمه
وقرب اكتر منها وقال: لسانك مينطقش غير اسمي بس فااااهمه ولا لا
عشق بخوف: تمام تمام فاهمه
سليم ببتسامه: شطوره انا كده احبك
قرب ع بطنها وقال: انا عرفت انهم توأم دول هيملو علينا البيت هنبقا احلي عيله
عشق بدموع: ابعد يا سليم لو سمحت ابعدددد
سليم بصلها وقال: ابعد ليه هاااا انتي مش عاوزاني اقرب منك لييييه حمزه ده قرب منك وانتي عندو
ومسكها من شعرها وقال بزعيق: اتكلميييييييييي
عشق بوجع وعياط: انت مررريض اوعاا سيب شعري
سليم ساب شعرها لما حد خبط ع الباب وقال بزعيق: ادخلللللل
دخل حسين وقال: اسف للمقاطعه بس في حاجه لازم تعرفها
سليم: هااااا
حسين بتوتر: للاسف ضر*بو نار ع اخت حمزه
سليم بصدمه: انهي واحده
حسين: الكبيره اللي اسمها صفاء
سليم بزعيق وعصبيه: يا اغبييييييه يا ولاد ال….. ليييييييييه انا قولت محدش يقربلهم
حسين بستغراب: انت ليه زعلان عليها م في داهيه
سليم ضربو بلبوكس وقال: انت اللي تروح فداهيه انت وعيلتك كلهم فااااهم
عشق بصت بدموع وقالت: طب هيا عامله اي دلوقتي حالتهاا اييييييه
حسين بتوتر: منعرفش حاليا بس هيا في المستشفي دلوقتي
سليم فضل يضرب فكل حاجه حواليه ويكسر لغايه ما تعب وقال: غور من وشي
عشق فنفسها: لازم اهرب لازم اتصرف انا عاوزه اطمن عليها يارب ميكون جرالها حاجه يارب احميهااا وقومها منها
في المستشفي كانو كلهم واقفين قدام اوضه العمليات حمزه كان متغيب تماما كان بيبص ع قميصو الابيض اللي بقا مليان دمها بس
اسر بحزن: حمزه اقعد يا ابني انت واقف ع رجلك بقالك فوق الساعتين
حمزه بصلو وقال: هششششش مش عاوز صوت
اسر طبطب عليه وقال: حاضر
وفجأه دخل عليهم ادهم وهو بيزعق وماسك دراعو المربوط وقال: صفاااااااااء
اسر راح عندو بسرعه وقال: ادهم اهدا يا حبيبي هيا هتكون بخير والله اهداا
ادهم بدموع: هيا فييين انا عاوز اشوفهااا ونبي عاوز اشوفها
اسر بحزن: لسه مطلعتش من اوضه العمليات يا ادهم
ادهم وقع ع الارض وفضل يعيط زي الاطفال وقال: لا يا اسرررر ونبي متخليها تسبني ونبي خليهم يعملو اي حاجه
اسر نزلو ع الارض واخدو في حضنو وفضل ادهم يصرخ ويعيط في حضن اسر وقاال: مش هقدر اعيش من غيرها والله يا اسررر مش هقدرررر اهااااا ياااااارب
حمزه فضل يبص عليه بحزن ودموعو غلبتو بس راحت عندو جميله وحضنتو وقالت: متقلقش يا ابيه صفاء بتحبنا ومش هتسبنا ابداا
وفاء كانت واقفه تبص ع كل ده ومشاعرها بارده وجافه ومش ظاهر منها اي حاجه اسر بصلها بستغراب وقال فنفسو: يمكن الصدمه قلبت معاها بكده اكيد يعني مفيش ام هتبقا بارده كده وبنتها جوا بين الحياه والموت
واخيرا طلع الدكتور من اوضه العمليات طلعو كلهم يجرو عليه حمزه بسرعه: اي يا دكتور طمنا
الدكتور: للاسف دخلت في غيبوبه احنا حاولنا بس الرصا*صه كانت في دماغها ودي احس حاجه في الجسم والحمد لله ان احنا قدرنا نطلع الرصاصه منهاا بس الله اعلم اي اللي هيحصل تاني غير الغيبوبه ده هنعرفو لما هيا تصحا..
حمزه سند دماغو ع الحيطه بقله حيله وتعب
اسر: طيب يا دكتور اي العواقب اللي ممكن تحصل
الدكتور: ممكن يسبب فقد الذاكره وممكن شلل نصفي وممكن…
اسر: ووممكن اي يا دكتور
الدكتور: ممكن متقومش منها لان العمليه كانت صعبه جداااا وكبيره وادعولهاا
ادهم فضل يعيط بحرقه وتعب وجميله اترمت في حضن حمزه وقالت: صفاء هتسبنا يا ابيه
امل فنفسها: هنخلص من المسلسل ده امته يعني
بس لاحظت ان اسر بيبص عليها ف عيطت وقالت: متسبش حق اختك يا حمزززه اختك يا حمزززززه هيا السبب اللي اسمها عشق دي هيا السبب لازم تنتقم لاختك ياا حمززززه هيا ملهاش غيرك يجبلها حقهاا
حمزه بدموع: اهدي يا امي وحياتك عندي لاجبلك حقهاا ومش هسيبو..
تسريع الاحداث…»
بعد 3شهور»
في مركز الشرطه كان حمزه وادهم واسر موجودين
حمزه بعصبيه: ملهاش اثر زي ميكون اختفت او مكنتش موجوده اساسا
اسر: هيا عشق مالها يا حمزه هو كلو من العصابه دي هيا ملهاش دعوه
حمزه بزعيق وعصبيه: والله ملهاش دعوه ازاي بقا ان شاء الله ده انا لو لمحتها بس والله العظيم لعذابها هيكون معايا اضعاف عذاب امي وجميله في بعد صفاء عنهم والله وحيات امي لا الاقيكي يا عشق ويوم ما الاقيكي مش هرحمك والله ما هرحمك
بس فجأه تلفون حمزه رن
حمزه: ايوه
الممرضه: عاوزين حضرتك هنا في المستشفي
حمزه بسرعه وخوف: ماشي ماشي
وقامو كلهم وراحو
في المستشفى كان حمزه واسر وادهم موجودين في المستشفى بتحديد في اوضه صفاء كان باين عليهم الفرحه..
الدكتور: حاسه ب ايه يا صفاء
صفاء بتعب: مش عارفه انا نايمه بقالي كتيرر
اسر بضحك: لا دول 3شهور بس يا موزتي
صفاء بصدمه: بتهزرو
حمزه بضحك: اهم حاجه انك كويسه يا حبيبتي
الدكتور: طب قومي معايا علشان نعملك كام اشاعه ونطمن عليكي
حمزه راح عندها سندها وقامت بس حمزه اتفجأ انها مش عارفه توقف ع رجليها
صفاء بستغراب: حمزه انا مش عارفه احرك رجلي
فضلت تضرب فيها بس مش حاسه بحاجه قالت بدموع: حمززززه رجليييييي انا انااا اي اللي حصلي
حمزه بصلها بصدمه وكانت عيون بتراقبهم برا من الازاز كانت عشق بصتلهم بصدمه وعيطت
شروق: يلا يا عشق علشان متتعبيش
عشق فجأه صوت عياطها بيعلي وصراخها ووقعت ع الارض
عشق بدموع: الحقيني يا شروق بولد ااااااه
شروق بصدمه: يخربيتك اتفضحناااا مش هيسبونا
حمزه واسر طلعو برا الاوضه يشوفو
حمزه بصدمه: عشق
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حرب العشق)