روايات

رواية حرب العشق الفصل السادس 6 بقلم هالة أحمد

رواية حرب العشق الفصل السادس 6 بقلم هالة أحمد

رواية حرب العشق البارت السادس

رواية حرب العشق الجزء السادس

رواية حرب العشق
رواية حرب العشق

رواية حرب العشق الحلقة السادسة

ادهم بهدوء: يعني بختصار كده البنت دي وااخده اسم مش اسمها اهم حاجه لازم تقعد وتفكر بهدوء وتعرف مين البنت اللي عندك في البيت دي.
حمزه كان الغضب سيطر عليه وللاسف هنشوف بنأدم تاني خالص دلوقتي..
حمزه طلع بسرعه من المكتب وركب عربيتو ومشا وادهم كان بيجري ورااه.
ادهم بزعيق: استنا يا حمزه لازم الحقو بسرعه
عند لينا ووفاء وصفاء كانو في مول كبير وشيك جداا.»
صفاء بحنيه: اي يا حبيبتي نجبلك اي تاني
لينا بحب: خلاص كفايه اوي كده والله يا صوفي ده كتير عليا كمان
صفاء بضحك: لا ده انتي متوصي عليكي من الكبير بتاعنا
لينا بصتلها بحب وقالت فنفسها: حمزه ده انسان جميل اوي وطيب اوي انا حاسه من نحيتو باحساس حلو اوي وبتمنا ان الاحساس ده يفضل دايما انا لازم اكلم سليم في اقرب وقت واقولو ان انا بنسحب لان هو ميستاهلش مني كده واللي يحصل يحصل بقاا

 

وفاء بضيق: لو خلصتو ف يلا بينا بقا كفايه كده
لينا بصتلها بحده وقالت: لو حضرتك تعبانه تقدري تروحي انتي وانا وصفاء هنيجي وراكي
وفاء بصتلها بنرفزه وقالت: مينفعش حمزه قالي مسبكيش لوحدك
لينا: تمام يلا
صفاء بضحك: بس حلو اوي الدريس الاحمر ده انتي تعرفي ان حمزه بيحب اللون ده اوي ونا متاكده انو هيحبو عليكي اوي اوي
لينا بضحك: والله مكنتش اعرف بس انا كمان ده لوني المفضل
صفاء غمزتلها وقالت: متشابهين في حجات كتير انتو
لينا بصتلها بكسوف وسكتت وبعد شويه خلصو ونزلو ركبو العربيه…
وبعد شويه وصلو البيت بس لينا مكنتش تعرف اي اللي مستنيها
دخلت وهيا بتضحك مع صفاء واتفجأت ب حمزه وهو قاعد حاطت رجل ع رجل وينفخ في السجا*ير بقوه ومسد*سو قدامو ع التربيزه وجنبو ادهم وبيبصلو بخوف
لينا بقلق: في حاجه ولا ايه حمزه انت كويس

 

وفاء بتوتر: مالك يا حمزه في ايه يا ادهم حصل حاجه
حمزه قام من مكانو بهدوء وراح وقف قدام لينا وهنا بان فرق الطول م بينهم وكانت هيا بصالو بخوف من نظرتو الحاده وعيونو اللي حمرا جدااا من كتر الغضب..
لينا بخوف وهيا بترجع لورا: حمزه انت كويس
ادهم بخوف ع لينا: بقولك اي يا لينا اطلعي فوق انتي دلوقتي
حمزه بصلو وقال: لو مش هتسكت وتخليك في حالك تتطلع برا فاااهم
ادهم: حمزه انا بس
حمزه بمقاطعه كلامو بزعيق هز كل اللي واقفين واولهم لينا: قولت اسكتتتتتت
حمزه شد لينا بغضب واخد مسد*سو وطلع بيها فوق.
وفاء كان القلق والخوف مالي قلبها لتعترف ع حاجه وكل حاجه تتكشف راحت نحيه ادهم وقالت بتوتر: ادهم في ايه
ادهم بصلها بضيق وقال: معرفش
صفاء بدموع: هوا هيعمل فيها اي يا ادهم
ادهم بصلها بحب وقال: متقلقيش يا حبيبتي حمزه طيب وهيفهم كل حاجه بهدوء ان شاءلله مع اني اشك

 

صفاء عيطت اكتر وقالت: انت هتفضل واقف كده اتصرررف اعمل اي حاجه
ادهم بخوف عليها قرب منها ومسح دموعها وقال: هشششش اهدي كلو هيبقا تمام اهدي
وفاء بصتلهم بغل وحقد وقالت: امته اطفي ناري من نحيتكم يا ولاد الفيومي امته
عند لينا وحمزه
لينا بوجع من ايدو: حمزه ارجوك سبني انا ايدي بتوجعني حمزززززه
بس حمزه مكنش سامعها اصلااا واخدها ودخل الاوضه وزقها بعنف ف وقعت ع الارض قفل الباب عليهم
لينا بدموع: حمزه انا عملت ايه
حمزه نزل لمستواها ع الارض وقال: عارفه لو مقولتيش كل حاجه انا هعمل فيكي ايه
لينا بصتلو بدموع واستغراب من الشخص اللي قدامها ده واللي اول مره تشوفو: مش فاهمه انت قصدك ايه
حمزه بزعيق وعصبيه: هديكي فرصه واحده كمان علشان تقولي الحقيقه قولييييييييي
لينا قامت من ع الارض بسرعه وبخوف وقالت: حمزه اهدا شويه بس انا مش فاهمه انت عاوز ايه

 

حمزه قرب منها بغضب ومسكها من رقبتها وقال: هتبطلي كدب ولا لاااااااا اعترفي دلوقتي احسنلك
لينا بخنقه من ايدو: حم. ززه هموو*ت كدده
حمزه سابها وقال: سامعك قولي
لينا بعياط: ونبي يا حمزه سامحني وسبني امشي انا والله مكنتش هأذيك
حمزه بصلها وقال بسخريه: اسيبك تمشي هااا بعينك يا قمر بعينك والله
لينا بدموع: انت عاوز مني اي دلوقتي طيب
حمزه: تعترفي ع اللي جابوكي هنا وساعتها بس هسيبك
لينا بصدمه: مستحيل دول ممكن يموتو*ني يا حمزه انت متعرفش هما ممكن يعملو فيا ايه
حمزه بصلها بغضب وقال: لو هما معملوش كده انا هعمل كده انا ممكن امو*تك واد*فنك مكانك حالا
لينا بصتلو بصدمه وقالت: انت ازاي كده انا كنت مفكراك غيرهم ليه عاوز تأذيني زيهم ليييه حرام عليك انا مكنتش متخيله انك تطلع كداا
حمزه بسخريه: لا يختي انا مش غيرهم انا اكتر منهم كمان قدامك 24ساعه بس تفكري فيهم فاهمه

 

وسابها وطلع من الاوضه بس لينا طلعت تجري وراه ومسكت ايدو بس هوا زقها بعيد عنو ومن غير قصد وقعت من ع السلم وشافها وهيا بتقع قدامو قال بزعيق وخوف: ليناااااااااا
ادهم وصفاء ووفاء طلعو يجرو عليهم لقو لينا واقعه قدامهم وغرقا*نه د*م بصو بصدمه.
لينا بوجع ودموع: الحقني يا حمززه ابني.. ابني

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حرب العشق)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى