رواية حرب العشق الفصل الثاني والثلاثون 32 بقلم هالة أحمد
رواية حرب العشق الفصل الثاني والثلاثون
رواية حرب العشق البارت الثاني والثلاثون
رواية حرب العشق الحلقة الثاني والثلاثون
حمزه بصدمه وفرحه لا توصف: عشق بتكلمي جد ولا بتهزري
عشق بدموع وفرحه: والله يا حمزه انا حامل في حته منك
حمزه بدموع: انا مش مصدق ان هيكون عندي حته منك يا عشقي معقول بجد
عشق بضحك: لو طلع ولد هنسميه يونس ولو طلعت بنت هنسميها فيروزه
حمزه ببتسامه: تحت امرك يا فندم انتي تأمري واحنا ننفذ
عشق ببتسامه: بقولك اي يا حمزه الدكتوره بتاعه صفاء كلمتني وقالتلي ان في تقدم في حاله صفاء وان احنا هنعملها علاج طبيعي وان شاء الله هترجع احسن من الاول
حمزه بفرحه: ده اي الاخبار الحلوه دي بس
عشق: بحبك اوي يا حمزه
حمزه بحب: انا بحبك اكتر والله يا حبيبتي ربنا يخليكي ليا يارب وميحرمنيش منك ابد يا احلي واجمل ام في الدنيا كلها
حمزه حك رأسه بتوتر وقال: عشق انا عاوز اقولك ع حاجه
عشق بستغراب: قول يا حبيبي
عند تميم في الشركه…
مريم بدموع: مستر محمد انا والله عملت كل اللي عليا بس انت مشيلني الشغل كله وغظبن عني نمت
محمد بزعيق: ميهمنيش يا استاذه انتي في شركه محترمه مش في بيتك علشان تنامي ع المكتب كده
مريم بدموع: اخر مره والله يا مستر انا اسفه
محمد بعصبيه: لاااا انتي مطروده
وفجأه سمع صوت من وراه بحده بيقول: وحضرتك تبقا مين بقا علشان ترفد حد من المواظفين بدون علمي
محمد لف بسرعه وقال بتوتر: انا مش قصدي والله يا تميم بيه بس البنت دي مهمله ونامت وانا مكلفها بورق مهم جدا
تميم ببرود: ولو ملكش الحق انك ترفدها بدون علمي يا استاذ وبعدين انا سالت زمايلها قالو انك فعلا مكلفها بشغل كتير جدا.. اشمعنا بقاا
محمد بتوتر: اصل اصل
تميم ببرود وهو بيمشي بخطوات بطيئه نحيتو: علشان البنت غلبانه ومش عارفه توقف قدامك وعلشان محتاجه الوظيفه ندوس عليها بقا صح كده
محمد كان لسه هيتكلم بس قاطعو تميم بنبره حاده وقال: انت مطرود يا استاذ محمد
مريم بصتلو بصدمه وقالت: ليه كده يا استاذ تميم بالله عليك حرام
تميم شدها من ايديها وقال: يلا علشان عاوزك في شغل
مريم بصدمه: سيب ايدي
تميم لاحظ ده بس تجاهل كلامها وقال: مش عاوز اسمع صوت يلاا
مريم كانت بتحاول تشد ايديها من كف ايدو بس هو كان اقوي ف بتالي مكنتش عارفه تشد ايديها منو..
نزلو عند عربيه فخمه وجميله جدا قال ببرود: اركبي يا مريم
مريم بستغراب: اركب فين انت اتجننت يا جدع انت ولا ايه
تميم: مش عاوز طوله لسان اركبي مامتك عوزاكي
مريم بستغراب: وانت تعرف ماما منين
تميم سند ع باب العربيه وقال: حضرتك ناسيه ان بيتحط في البيانات بتاعتك عنوانك ورقم ولي امرك
مريم: ايوه وهيا اتواصلت معاك ازاي برضو
تميم: اركبي بس وانتي هتفهمي كل حاجه تعبتيني
مريم بقلق: ماما كويسه صح
تميم: ايوه اركبي بقا
ركبت مريم معاه ومشو…
عند حمزه في الفيلا… كانت عشق منهاره وبتكسر كل حاجه حواليها
عشق بزعيق: ازااااااي تعمل معايا كده ليه مصمم تخليني اعيش في الالم ده ليه كل ما اهرب منو ترجعني
حمزه بهدوء: بس دول اهلك مينفعش تهربي منهم يا عشق
عشق بدموع: انت متعرفش انا عانيت قد اي معاهم انت متعرفش جرالي اي بسبب الراجل اللي اسمو سامي ده يا حمزه حرام عليك متعملش معايا كده انا مش عاوزه اقابلهم
حمزه قرب منها وحضن وشها بكف ايدو وقال: عشقي مامتك بس واختك اللي موجودين سامر ده هخليه يختفي من حياتكم كلكم وصدقيني مش هسيبو..
عشق بدموع: حمزه انا
حمزه بحب: هشششش مش عاوز اسمع حاجه بقا ادخلي اغسلي وشك الجميل ده وانا هستناكي تحت يلا انتي مشفتيش لهفه مامتك عليكي ازاي
عشق هزت راسها بالموافقه.
حمزه طبع بو*سه بلطف ع ايديها وسابها ونزل
حمزه بضحك: نورتيني يا حماتي والله
ساميه بدموع: ونبي اشوفها وحيات اغلي حاجه عندك نفسي اشوفها
حمزه بهدوء: خمس دقايق وهتكون هنا يا ساميه اهدي بقا انتي كمان ومتعيطيش اييييه انتو كلكو عيله نكديه كده
ساميه ضحكت في وسط دموعها وقالت: انا مش مصدقه ان عندي جوز بنت حلو كده والله سبحان الله انت يوم ما ساعدتني قولت فنفسي ربنا يرزقك يا عشق يا بنتي بواحد زيو يعوضك ويعوض قلبك عن كل اللي فات ده
حمزه بضحك: واديها عوضها بيا اهو يا ساميه مش بواحد زيي
وفجأه دخلت مريم وتميم..
مريم بقلق وهيا بتتفحص بعنيها امها: ماما انتي كويسه فيكي حاجه
ساميه بفرحه: اختك يا مريم اختك
مريم بستغراب: مالها اختي يا ماما
ساميه: موجوده هنا ومتجوزه حمزه بيه
حمزه بضحك: جرا اي يا ساميه هزعلك والله اي حمزه بيه دي
تميم بضحك: والله منا عارف يمكن شيفاك حاجه كبيره باين
حمزه برفع حاجب : جرا اي ياض هو انا مش حاجه كبيره ولا اي متلم لسانك
قاطع حديثهم صوت مرتعش..
عشق: ماما
ساميه بصت نحيه الصوت وقالت بدموع: عششق
عشق طلعت تجري عليها وفضلت تبو*س وتحضن فيها ومريم حضنتهم الاتنين وكانو التلاته بيعيطو…
تميم بزعل: اقسم بالله هعيط
حمزه ببتسامه: انشف يا تميم انشف يا حبيبي مضحكش الناس علينا
ساميه بدموع: كده يا عشق تغيبي عن امك كل ده
عشق: انا اسفه حقك ع دماغي من فوق يا ماما
مريم بحب: شكلك اتغير وبقيتي حلوه اوي يا عشق
حمزه بضحك: ده علشان معايا بس
كلهم ضحكو دخلت جميله بعشق الصغننه..
ساميه اخدتها في حضنها وقالت: يا حبيبتي شبهك اوي يا عشق وفيها شبه بسيط من حمزه
عشق ببتسامه: بس حمزه مش
حمزه بمقاطعه: فعلا فيها شبه بسيط مني اهم حاجه انها شبه مامتها علشان يبقا عندنا 2عشق
عشق بصتلو بستغراب وسكتت…
حمزه: ام محمد يا محمد
جات جري وقاالت: نعم يا بيه
حمزه ببتسامه: جهزي الغدا بعد اذنك
ام محمد: حاضر يا بيه
ودخل اسر وزين مع بعض
حمزه بصلهم وقال: ها يرجاله كلو تمام
اسر وزين في صوت واحد: كلو تمام يا فندم
حمزه بضحك: ايوه كده هتغدا بنفس
ساميه بصدمه: انت كنت عارف يا زين
زين بتوتر: عيب عليكي يا خالتي
ساميه ببتسامه: طب خد يا حبيبي لما اقولك
زين راح عندها وقعد قدامها وهيا شاورت ل مريم تجيب الشبشب اللي في رجليها ومريم جريت جابتو..
زين بوجع : اااااه خلاص طيب والله هيا اللي قالتلي خلاص انا اسف الحقوني يا جدعان
ساميه: وحيات امك الغاليه ما هسيبك
كلهم ضحكو عليه وبعد شويه جات جميله وقالت ان الغدا جهز وقامو كلهم ع السفره يتغدو في جو مليان بهجه وسعاده وحب…
حمزه بص لسفره اللي مليانه ورجع بص لعشق اللي قاعده جنبو وقال: الحمدلله انك في حياتي يا عشقي انا مبسوط اوي بلمه دي وانتي الوحيده اللي لمتينا كده يا عشق
عشق ببتسامه: بحبك اوي
تميم: احنا ناكل ونروح ع الجنينه يا ساميه الحاجه ام محمد عليها شويه شاي وكيك قمر اوي
مريم بضحك: اكيد مش احسن من بتاعتي
تميم بصلها باعجاب وقال: خلاص نجربها منك
مريم قامت من مكانها وقاالت: اتفقنا يا تميم باشا
تميم: استني هاجي اساعدك
ساميه: كملو اكلكو يا ولاد
تميم: شبعت الحمدلله والله
وخلصو اكل وطلعو كلهم الجنينه وقعدو في جو مليان بهجه وسعاده..
بس فجأه دخل الحارس وقال: الجواب ده جيه لحضرتك يا حمزه بيه
حمزه ابتسم بانتصار وقال: اقرأو يا اسر
اسر بتوتر: لا مليش دعوه يا عم
زين بمرح: هاتو هقرأو انااا
زين فتح الجواب وبص بصدمه لحمزه وقال: بسرعه دي اهو دي ميزه لما يكون عندك قرايب في الشرطه..
عشق بفضول: متقول بقا يا بارد انت
زين بتوتر: ………
عشق بصت لمامتها بصدمه وحمزه ابتسم بفرحه ووو
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حرب العشق)