روايات

رواية حرب الحماة وزوجة ابنها الفصل الرابع 4 بقلم ميرا أبو الخير

موقع كتابك في سطور

رواية حرب الحماة وزوجة ابنها الفصل الرابع 4 بقلم ميرا أبو الخير

رواية حرب الحماة وزوجة ابنها البارت الرابع

رواية حرب الحماة وزوجة ابنها الجزء الرابع

حرب الحماة وزوجة ابنها
حرب الحماة وزوجة ابنها

رواية حرب الحماة وزوجة ابنها الحلقة الرابعة

كارما بحزن: خطي بس والله ما كتبت حاجه زي كدا ايوا امك هي يلي اكيد زورته ايوا هي عاوزة تخرب علينا.
سليم بكسرة: انتي طالق يا كارما.
كارما بصت له والدموع ف عنيها: تمم بم انك طلقتني انا هاخد ابني ونمشي ومش هتشوف وشنا تاني.
سليم بالم: ابننا هو فين ابننا ابننا خلاص يا كارما راح انتي كنتي ف المستشفى وانا جبتك هنا.
كارما بصت له بصمت..
سليم بقلق وحاول ميبينش: ساكتة لي.
كارما فضلت تضحك بجنان: قول انك بتهزر صح سليم انت اكتر شخص انا وثقت فيه وحبيته بلاش تعمل فيا المقلب دا.
سليم بهدؤء: دا مش مقلب ابننا مات.
كارما بصريخ مسكت فيه: لااا لااا انت كداااب يا سليمم كداب ابني مماتش ابني عايش اه عايش مستحيل انت بتكدب اكيد متفق مع امك قول والنبي انها لعبة منها عشان خاطري.
سليم دموعه نزلت بحزن: اهدي دا قضاء ربنا.
كارما زقته بغضب: دا تخطيط امك بس والله العظيم يا سليم ما هسكت مش انت طلقتني وابني خسرته انا هثبت لك انه امك سبب كل القرف دا و حق ابني هاخده منها فااااهم.
بقلم ميرا ابوالخير…
عند جنة..
كانت قاعده بتشرب شربات بفرح: ياااه هم وانزاح.
لاقت يلي دخلت عليها ورزعت البال اتخضت..
جنة بخضة: انتي مجنونة ازاي تدخلي كدا.
كارما ببرود: بيتي يا حماتي ادخل واخرج براحتي.
جنة بغيظ: هو ازاي جدك ماخدكيش.
كارما بخبث: عادي سليم حبيبي رجعني و جابني هنا نلم حاجاتنا ونمشي اصلنا هنسافر برا.
جنة بصدمة: ايهههه.
كارما ببرود: يلي سمعتيه هتوحشيني اوي يا حماتي.
جنة بغضب وزعيق: مش هتتحركي من هنا انا جبت اخري منك انا مش عارفه اعمل فيكي اي اكتر من كدا حطت لك دهبي وكنت هطلعك حرامية ونفدتي منها جبت لك جدك خدك غصب عنك وغورك و زورت خطك لسليم عشان اثبت له انك زي امك خدتي ابنك وهربتي وبردو لسه قدامي انتي اي بالظبط.
كارما بسخرية: قولت لك نصيبك الاسود.
مسكت جنة سكـ. ـينة: ونصيبي الاسود دا انا هخلص منه زي ما كتمت نفس امك زمان وخلصت منها وخدت حقي من جوزي وبوظت له فرامل العربية هخلص منك واقول كانت بتتهجم عليا.
كارما ابتسمت بنصر..
جنة باستغراب: بتضحكي كدا لي.
كارما ببرود: اتفضل يا باشا.
بيدخل ظابط و عساكر ومعهم سليم يلي في عالم تاني..
جنة بزعر: س سليم.
كارما زقت جنة وبصت ليها وطخخخ كف نزل ع وشها: دا عشان حرمتيني من امي.
كف تاني نزل علي وشها: ودا عشان ابني راح بسبب مخططاك القذ”رة.
بقلم ميرا ابوالخير…
جنة بصت ليها بحقد.
سليم وقع علي الارض فاقد وعيه جريت عليه كارما وجنة…
كارما بخوف: سليم رد عليا.
جنة بدموع: فوق يا سليم.
كارما بغضب: خدها يا باشا انتو سمعتوا اعترافها.
خدوها وهي عمالة بتزوقهم: لا سبوني اطمن ع ابني لا ابنييي.
تاني يوم…
سليم كان في المستشفى نايم وهي جنبه بتبص له بحزن..
بيدخل حكم..
كارما بهدؤء: جدي.
حكم بهدؤء: انا جاي اخدك.
كارما بهدؤء: وانا مش هاجي معاك يا جدي انا مليش اهل زي ما امي قالت لي قالت لي اهلنا ماتوا من زمان من لما سابت المنيب وجت هنا وحكت لي انت عملت فيها اي عارف انا استغربت لما لاقتك قدمي بس لما شوفت عمايلك وانك خدتني من جوزي غصب و بسببك ابني راح مبقتش عاوزة اشوفك تاني.
حكم بغضب: احترمي نفسك مع جدك.
كارما بسخرية: جدي صدق معاك حق يلي جوز امي لواحد حشا”ش عشان خاطر ابوه تاجر ويلي رمها في النار بايده دا ياخي امي كانت بتجي لك كل يوم مضر”وبة وبترجعها اخر ما زهقت خلعته وخدتني وهربت منك ومن الهم دا كله.
حكم بجمود: كنت بحافظ عليها.
كارما بغضب: تحافظ عليها من اي دا يلي انت كنت مجوزهالها والاسم ابويا مسالش عليها ولا عليا وراح اتجوز وسافر برا انا عمري ما هسمحك ع كل يلي عملته ف امي وفيا.
حكم بحزن: يا كارما انا كنت فاكر اني برجعك لحضني.
كارما ببرود: تشكر والله الحضن الوحيد يلي كان حنين عليا بعد امي قدامك اهو.
شاورت ع سليم…
حكم بغضب: يعني مش هتيجي معايا.
كارما بقوة: مش هااااجي ولو فكرت تعمل زي ليلتها هنسى انك جدي وهعمل فيك محضر.
شاف ف عنيها نظرة قوة وتحدي عكس امها بص لها بغيظ ومشي… بقلم ميرا ابوالخير.
قفلت وراه الباب بغضب: قرفتوني.
: وانا قرفتك.
بصت وراها لاقت سليم صحي وبيبص ليها بحزن..
كارما بجمود: كويس انك فوقت انا همشي.
سليم راح عندها: هتسبيني.
كارما بجمود: انت يلي سبتني وطلقتني.
سليم بدموع خدها في حضنه: ورديتك بعدها والله العظيم قبل ما اعرف اي حاجه ابوس ايدك متسبنيش انا مش هقدر استحمل اكتر من كدا امي قتـ. ـلت ابويا و بسببها ابني متبعديش عني انا بحبك اوي.
كارما بدموع بعدته عنها: مبقاش ينفع دلوقتي.
سليم بصدمة: لي.
كارما بمرح: بس كمان شويه ينفع عادي.
سليم بص ليها باستغراب
كارما بضحك : اي يالا بمزح معاك الله.
خدها في حضنه وفضل يعيط بحزن وهي بتطبطب عليه..
كارما : جايز تكون غلطت ف حقي يا سليم بس انا وانت اتظلمنا من امك انا عارفة ومتاكدة انك بتحبني واتخدعت ف يلي حصل عشان كدا هسامحك.
باس راسها: وانا هعوضك عن كل يلي حصل..
ابتسمت بحب…
#تمت.

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حرب الحماة وزوجة ابنها)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى