رواية حب وهمي الفصل العاشر 10 بقلم رحاب جمال
رواية حب وهمي الجزء العاشر
رواية حب وهمي البارت العاشر
رواية حب وهمي الحلقة العاشرة
ايلا بألم عيونها بدمع : هاجي معاك بس سيب مريم .
قاسم قرب منها ومسك ايديها : كنت عارف انك عاقله يلا يا رجاله
ايلا : بس انت ايه فكرك بيا
قاسم وقف مكانه وبص في عيونها : من ساعت ما مشيتي وانا حاسس ان في حاجه ناقصه في حياتي ومكنتش مدرك ان نظرة واحدة منك يومي يكمل ….
ايلا : بس في حاجه انت نسيت تدركها برضوا
قاسم : ايه هي
ايلا بدموع : أني كرهتك .
قاسم دخلها العربيه : مش يهمني المهم انك معايا دلوقتي .
وصلوا القصر
قاسم : انا غيرت الأساس كله ايه رأيك كدا احسن صح .
ايلا بتعجب : انا عمري ما شفتك بتتكلم بطريقه كويسه معي قبل كده
قاسم : لدرجه دي خايفه مني .
ايلا بدموع : انت مش طبيعي كنت من شويه عايز تقتل اختي وبتهددني انت عايز مني ايه .
قاسم قرب منها بخطوات بسيطة : انا عايزك تنسي ايه شئ سلبي و
ايلا بصراخ عالي : انت اكيد مش طبيعي انا عمري ما سمعتك بتقول لي كلام حلو دايما اهانه وذل على قد ما كنت بحبك يا قاسم على قد ما كرهتك و كرهت كل حاجه جمعتنا في بعض
قاسم بغضب : بلاش تتكلمي معايا بالطريقه دي عشان متزعليش مني
ايلا بخوف بتحاول تداريه : انا مش يهمني تزعل ولا متزعلش
قاسم مسك ايديها طلعها الاوضه : ادخلي خدي شاور وغيري هدومك عشان نقعد نتكلم شويه مع بعض
_خلصت ايلا شاور ولبست نزلت قعدت في صالون
قاسم : حلوة اوي البلوزة دي عليكي
ايلا ببرود : لا رد
قاسم : اسالك سؤال وتردي بصراحة
ايلا تنظر بلا مبالاه : اسال
قاسم : لية خبيتي عليا انك عندك مرض البهاق ليه ما صارحتنيش افرضي ساعتها كنت اتجوزتك تفتكري كنت هعدي الموضوع بسهوله
ايلا : واحد غيرك كان هيعدي الموضوع بسهوله لان الحب مش بالمظهر
قاسم مسك الفازه ورماها على الارض ب غضب : ما فيش منه الكلام ده انا راجل ما بحبش الكذب وفعلا كنت بحبك اكثر ما انتي كنتي بتحبيني بس حسيت فجاه اني مغفل ده احساس وحش قوي
ايلا : وانا مكنتش ناويه اكذب عليك في يوم اللي قابلنا في اخر مره كنت جايه مخصوص عشان اقول لك بس انت فهمت غلط .
قاسم : انا مش عايز اتكلم في موضوع دا تاني عايزك تفهمي انك ملكي يعني كل حركه بحساب كل خطوة كل نفس…..
ايلا : انا طالعه انام
قاسم بصوت عالي : انا لسه ما خلصتش كلامي
ايلا : وانا مش عاوزة اسمعك
قاسم قرب منها بجمود : تعرفي ايه اكتر حاجه بتضايقني لما اكون بكلمك وتسيبيني وتمشي .
ايلا بصيت له من تحت لفوق وسابته طلعت علي السلم .
قاسم مسكها من شعرها : قلتلك لما اكون بكلمك ما تسيبنيش وتمشي .
ايلا بصراخ : اه شعري
قاسم بغضب شديد: اطلعي علي فوق
ايلا جريت علي الأوضه برعب ودموعها نازله زي المطر
قاسم سابها وخرج من القصر ، شغل عربيته وطلع علي شركه
_مكالمه من اختها مريم .
مريم : ايلا كنتي قافله فون لية دا كله انا قلقت عليكي
ايلا ببكاء : انا خايفه قوي من البني ادم ده يا مريم دا مش طبيعي حاسه اتجنن عايز يتحكم فيا ب اي شكل عمال يصرخ في وشي ويعلي صوته عليا ده حتى كمان ماد ايده .
مريم : اما انسان حقير بصحيح سيسي يا ايلا ما فيش غير الحل ده انت في بيته يعني لازم تخلي بالك من نفسك قولي حاضر علي حاجه هو وعايزها .
ايلا : مش هقدر مش هقدر صدقيني العيشه معاه صعبه ، مقرفه … حتى بقرف من لمسته ليا من كلامه من كل حاجه .
مريم بحزن : حاولي تعدي الايام دي على خير لحد اما نشوف حل ساعتها تبقي حره .
ايلا : وانا مش هستني لما الاقي حل
_قاسم وصل القصر ركن العربيه ودخل دور على ايلا في القصر كله ملهاش اي اثر .
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حب وهمي)