رواية حب وهمي الفصل الثالث 3 بقلم رحاب جمال
رواية حب وهمي الجزء الثالث
رواية حب وهمي البارت الثالث
رواية حب وهمي الحلقة الثالثة
قربت ايلا بخوف
قاسم : ريحتك مش تمام ادخلي خدي شاور
ايلا : ماشي .
قاسم : استني راحه فين
ايلا : هدخل .
قاسم : دا الحمام الخاص بتاعي مش هتستخدمي انا طلبت لبس تغيري فيهم وعندك الحمام تحت .
ايلا : وانا ما طلبتش تجيب لي حاجه مش هلبسهم .
قاسم : لو عليا مش عايز اجبلك حاجه ريحتك قلبت القصر.
ايلا بغضب : انا تحملتك كتير وعمال تغلط ألزم حدودك معايا ماشي
قاسم قرب منها لو ملزمتش حدودي هتعملي ايه .
ايلا : انا اصلا مش مجبرة اسمع كلامك انا بقي عجبني نفسي كدا ايه رايك بقي
قاسم قرب اكتر وايه كمان
ايلا بتوتر : و و ابعد كدا شويه
قاسم حط ايدو علي خصرها ” بضحك” لو ما بعدتش هتخربشيني مثلاً
ايلا رافعت ايديها ضربته بالقلم .
قاسم مسك ايديها ورا ظهرها قد اللي عملتيه دا
ايلا : اه قدو وانا معنديش حاجة اخاف عليها واللي عندك اعمله
قاسم بصوت فحيح الأفاعي طبيعي واحدة زيك تكون بايعه الدنيا واحدة مفهاش ريحه الجمال .
ايلا بدموع : انا بكرهك
قاسم مثبت ايديها : دانا لسه معملتش حاجه.
ايلا : اوعي تفكر تقرب مني .
قاسم بضحك : انا اقرب منك انتي والله ضحكتيني زقها ناحيه الباب تنزلي دلوقتي تخدي شاور وتلبسي حاجه من اللي جبتهم تحت اتحركي.
ايلا : نزلت تحت فتحت شنطه الهدوم اللي قاسم جايب ها ودخلت اخدت شاور سريع وخرجت لبست اي طقم .
خرجت من القصر براحه عشان محدش يحس بيها وفتحت البوابه وفضلت تجري
ايلا بدات تتعب واقفت تاخد نفسها من الجري وبعديها شافت سواد …
قاسم نزل وقعد تحت استغرب مافيش اي صوت دخل المطبخ ملهاش اثر دور عليها في القصر كله قرر يشوف الكاميرات عرف انها خرجت قام جري وركب العربيه ومشي من نفس المكان اللي مشيت منه.
عند ايلا .
ايلا : انا فين
شاب : انتي كويسه متخافيش لحسن الحظ كنت ماشي في طريق شوفتك مغمي عليكي اضطريت اجيبك هنا .
ايلا لاحظت ايد البلوزة متقطعه هي بلوزة مقطوعه لية
شاب : اسف وانا بشيلك بلوزتك مسكت في باب العربيه
ايلا : انا جعانه
شاب : ثواني اجبلك حاجه فتح الثلاجه وكان فيها صدور فراخ مشويه حاطها قدامها اتفضلي .
ايلا : فضلت تاكل كانها كانت في سجن واتحررت .
شاب : اتفضلي ميه
ايلا اخدت منه الميه شكراً بجد كنت جعانه قوي .
شاب : انتي ما كلتيش حاجه .
ايلا : شبعت شكرا ليك .
= انا باسل وانتي
وانا ايلا
باسل : تعرفي انك مختلفه .
ايلا بدات تخبئ وجها شكراً
باسل لاحظ دبله بايديها هوا انتي مجوزة
ايلا بدموع دا انسان مريض اتجوزني عشان يذلني ويعايرني بي مرضي انا كرهته اهلي هما اللي رموني ليه ارجوك ساعدني مش عايزة ارجع لو مش عايزة .
باسل بفضول هو اسمه ايه
ايلا : قاسم بدران
باسل بصدمه وخوف : ايه دا اكبر رجال الاعمال في شرق الاوسط
فجاه صوت خبط علي الباب جامد
ايلا بخوف : اكيد هوا ونبي مش عايزة يشوفني .
باسل بتوتر : انا مش هينفع اخبيكي هنا
ايلا بدموع : ارجوك ساعدني
باسل قرب ناحيه الباب فتحه انا اسف
قاسم قرب من باسل مسك رقبته بغضب مراتي فين انطق .
فلاش باك .
قاسم مشي في طريق اللي ايلا مشيت منه سايق بجنون عشان يعرف يوصلها واقف فجأة بالعربيه شاف قطعه من بلوزة ايلا جنب عربيه نزل ومسكها بايدو وفضل يخبط علي الباب.
نرجع
باسل بخوف مش عارف ياخد نفسه يا استاذ قاسم اسمعني حضرتك انا كنت ماشي في شارع بالصدفه شوفتها مغمي عليها وجبتها هنا والله دا اللي حصل .
قاسم ساب رقبته بغضب وقرب من ايلا مسك ايديها ومشي
قبل ما يخرج ضرب باسل ال بوكس على وشه
قاسم زقها جوة العربيه بصوت عالي مليان غضب أدخلي .
ايلا نزلت دموعها بغزارة للحظه حست بأمل ان ممكن حد يخلصها منه ولكن حدث العكس. بعد دقائق وصلو القصر
نزلها وقفل العربيه ودخلوا قرب منها وهو ينظر في الارض وبصوت مكتوم انا قلتلك تخرجي
ايلا حاطه ايديها علي فمها برعب لا
قاسم ضربها بالقلم يبقي تستحملي بقي اللي هعمله فيكي.
فون بيضرب .
بدران : عامل ايه يا بني .
قاسم : بيمسح وشو بعصبيه كويس
بدران : مال صوتك متغير في حاجه واقفه معاك في شغل
قاسم : متقلقش يا حج كلو تمام
بدران : معلش يا بني عارف اني متقل عليك وعارف انك شايل كل حاجه علي كتافك بس اعمل ايه امك اصرت اسافر لشغل مهم .
قاسم بيشاور لي ايلا تكتم صوت بكاء ربنا معاك يا حج وانا انشاء من الوقت لتاني اتصل اطمن عليك .
بدران : ماشي يا حبيبي خلي بالك من اخواتك انتم ما لكمش غير بعض .
قاسم : حاضر .
اقترب قاسم من ايلا ومسك ايديها بغضب و
يتبع…..
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حب وهمي)