رواية حب من غير ابواب الفصل الأول 1 بقلم ملك محمد
رواية حب من غير ابواب الجزء الأول
رواية حب من غير ابواب البارت الأول
رواية حب من غير ابواب الحلقة الأولى
احمد:امي انا بحبها وعايزها
عبير:يابني مش هينفع بص هي عايشة فين وانت فين وكمان جوز اخوتك هيقول انك بتبص علي حرمهم وكدا غلط يا ابني دي مش هتستحمل تعيش معاك في الفقر الي احنا فيه
احمد بحزن:طيب اعمل ايه يا امي بحبها اوي
عبير:طلعها يا احمد من قلبك لو ربنا كاتب النصيب انك تفصل تحبها وهي من نصيبك يبقا نشوف الموضوع دا
احمد:ماشي يا امي
(احمد دخل الاوضة فضل يدعي ربنا)
احمد: يارب انك قادر علي كل شي يارب انت تعلم وانا لا اعلم يارب اجمعني بها كما جمعت بين سيدنا محمد والسيدة عائشة ويارب ريح قلبي لو هي مش من نصيبي خفف عن قلبي العذاب يارب
(احمد دعا ربه وخايف ان ربه فعلا يخفف عنه حبها لانه بيعشقها نام احمد وراح الصبح الشركة)
اسد:احمد
احمد:نعم يا بشمهندس اسد
اسد:بشمهندس ايه بس ياعم انا جوز اخوتك يلا عشان اخوتك عامله ولاعه في البيت ومستنياك
احمد: ليه
اسد:قالت هي الي هتعمل الاكل بقولها مش هينفع عشان بطنك قالت لاء هعمل وهتاكل غصب عنك وكمان هات احمد
احمد:هههه وانا اي زنبي
اسد:وحيات امك مش اختك
احمد:طيب ربنا يستر بس قبل ما نمشي احجز اوضة ليا و اوضة ليك في المستشفي
اسد:انت بتقول فيها
(احمد مشي مع اسد علي الفيلا)
بسملة:عشان خاطري يا ليلي شغلي التكيف هموت
ليلي:لاء هتبردي
بسملة:هبرد ايه في الحر دا شغلي وحيات امك
ليلي:,لاء قومي يلا ذكري
بسملة:اذاكر ايه انا خلصت جامعة ياحجة
ليلي:لاء هتقومي تذكري يا فاشله
(بسملة رنت علي اسد)
بسملة:الووو يا ابيه
اسد:ايه يابسملة
بسملة:وحيات ستك نرجس تعالي خد مراتك هتموتني
اسد:ليه
بسملة:طافية التكيف والمروحة و بتقولي قومي ذكري وخدة الاجهزة كلها شيلها في الاوضة بتاعت الخزين تعاله بسرعه
اسد:هههههه يا نهار انا جي
احمد: في ايه
اسد:اختك عملة تجول في البيت
احمد:مش فاهم
اسد:استني هتفهم
(احمد راح مع اسد الفيلا(
اسد:ليلي
(اسد الي لقي شبشي طاير)
اسد بصدمة:يالهوي هي وصلة لي الشبشب
ليلي:فين الشيبسي والببسي والشوكولاته
اسد:حاضر يا حبيبتي تعالي بس
احمد:السلام عليكم
ليلي:احمودي عامل ايه ياحبيبي
احمد: الحمدالله ياقلبي انتي الي عامله ايه
ليلي:الحمدالله مالك خاسس كدا ليه تعاله عامله اكل يفتح نفسك تعاله بس
بسملة:ابيه انت جيت
اسد:ايوا ياقلب ابيه تعاله يا احمد
(بسملة بتبص علي الباب لقت فعلا احمد جيه مع اسد )
بسملة بسرها:دا مش حلم صح لاء مش حلم هو قدامي
احمد:سلام عليكم
بسملة:وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته طيب يا ابيه هطلع اجيب حاجة من فوق
اسد:طيب بسرعه عشان ناكل
بسملة :حاضر
(بسملة جريت علي الاوضة)
بسملة:جية اخيرا جية انا هطير من الفرحة اهدي يا بسملة لحسن يقول عليكي هبله
(نزلت بسملة عشان تاكل معاهم قعدة علي السفرة قدام احمد)
بسملة في سرها :كدا مش هعرف اكل
اسد:مش بتاكلي ليه يا بسملة
بسملة :ها هاكل يا ابيه
ليلي:مش بتاكل لي يا احمد استني هاجي اكلك
(طلعت ليلي قعدة علي السفرة وربعت وفضلت تاكل احمد كتير)
احمد:كفاية مش قادر
ليلي:كل شوف انت عدمان ازاي كل
بسملة في سرها:يارتني كنت مكانك اكله انا
(فضلت بسملة تبص عليهم )
اسد:ياحبيبتي سبيه الواد مش قادر
ليلي:ابدا لزمن يخلص السفرة كلها كل ياض
احمد:يابت مش قادر
ليلي:اخر معلقة لو سبتها الطبق هيدعي عليك عشان انت سبت معلقة
(كلهم ضحكوا عليها)
احمد:الحمدالله الله يسامحك نش عارف اتحرك بقيت ذيك كورة
ليلي:انا كورة
اسد:احلي كورة في الدنيا
ليلي:اوع يا اسد انا زعلانه منكم
(ليلي دخلت علي المطبخ)
احمد:اخوتي وانا عارفها
اسد:عارف ايه
احمد:زمان ليلي دلوقتي قعدة و بتاكل كل حاجة في التلاجة
اسد: ياعم لاء هي لسه وكله
احمد:تعالي بس
(احمد دخل هو و اسد لقه ليلي حطت اكل وبتاكل محشي مع نوتيلا )
احمد:هههههههه مش قولتلك
اسد:طيب معلش افهم ازاي محشي مع نوتيلا
ليلي:انت مالك مش انا كورة جين ورايا ليه بقا
اسد:طيب حق عليا بطلي اكل
ليلي:لاء
اسد:طيب يا احمد اطلع وانا هاجي وراك
(طلع احمد لقي بسملة مسكة التلفون عمال يختلس النظر ليه )
احمد:امال انتي خريجة ايه يا آنسة بسملة
بسملة توتر :حضرتك بتكلمني انا
احمد:اه انتي في حد غيرك هنا
بسملة:لاء
احمد:يبقا اكيد بكلمك
بسملة:انا خريجة كلية هندسة
احمد:معماري ولا كهربه
بسملة:لاء الكترونات
احمد:اه طيب مقدمتيش علي شغل ليه
بسملة:ابيه اسد مش موافق كل ما أقوله عايزة اشتغل يقولي تشتغلي ليه هو انا اسرت معاكي يجيب لي كل حاجة
احمد في سره:ماما عندها حق مش هتقدر تعيش معايا يارب انت الي عالم بيا
بسملة:حضرتك روحت فين
احمد:لاء معاكي اهو
ليلي:بتكلموا في ايه
احمد:مافيش
(احمد قعد شوية بعدين مشي و ليلي واسد طلعة علي الاوضة )
ليلي:اسد
اسد:نعم يا قلبي
ليلي:اي ريك في اخويا
اسد:ماله احمد
ليلي:مالهوش بص انا عايزة اتكلم بصراحة
اسد:اتكلمي يا حبيبتي
ليلي:بص احمد بيحب بسملة من زمان
اسد:عارف
ليلي:انت عارف من امتي
اسد:من ساعة اول مرة امك جت هنا شوفته نظرات الحب لي اختي
ليلي:طيب مقولتش ليه ياجي يتقدم ليه
اسد: يا حبيبتي مش هينفع اروح أقوله تعالا اتقدم المفروض هو الي ياجي و يكلمني
ليلي:صح عندك حق
ليلي بصراخ:الحقني يا اسد
اسد:في ايه
ليلي:بصراخ بولد الحقني
اسد:طيب اعمل ايه
ليلي:وديني المستشفي بسرعة
اسد:حاضر حاضر
(اسد خد ليلي وجري علي المستشفي )
اسد:اي يا احمد
احمد:في ايه يا اسد
اسد:ليلي بتولد ممكن تروح تجيب الحاجات بتاعت البيبي من البيت انا قولت لي الدادة تحضرهم
احمد:حاضر ثواني و هكون عندك
(احمد راح الفيلا بسملة وقفة)
احمد:ممكن الشنطة بتاعت البيبي
بسملة:ممكن تاخدني معاك يا استاذ احمد معلش عشان
خاطري
احمد:خاطرك عندي غالي
بسملة:حضرتك بتقول ايه
احمد:طيب يلا
(بسملة راحت مع احمد في العربية وكانت متوترة لانها معاه في نفس العربيه وصلة المستشفي )
احمد:اي يا اسد طلعت
اسد بخوف:لسه بسملة اي الي جابك
بسملة:جيت اشوف ليلي
(في الوقت دا اسد سمع صوت البيبي اسد فرح جدا )
الممرضة :اتفضل بنوته زي القمر
اسد:انا هقولك يا حورية لانك حوريه
(اسد سمع صوت بيبي تاني)
الممرضة :اتفضل ولد زي القمر
اسد:بسم الله مشاء الله الله واكبر احمدك وشكرك يا رب فارس انت فارس
(اسد سمع صوت بيبي تاني اتصدم)
الممرضة :بنوته
اسد :ايه
(احمد و بسملة قعدوا يضحكوا علي اسد)
(اسد سمع صوت بيبي تاني)
الممرضة اتفضل
اسد:قوللها خلاص كفاية هي ارنبة بس خلاص
(اسد سمع صوت بيبي تاني)
اسد:امسك كدا يا احمد
(احمد خد البيبي من اسد واسد وقع من طوله ،ليلي جابت خمسة ٣بنات و ولدين )
اسد:صحي انا فين
احمد بيكتم ضحكته:في المستشفي
اسد:حلمت يا احمد حلم غريب اوي
احمد:اي هو
اسد:اختك خلفت ٥عيال مرة وحدة
(احمد مقدرش يكتم الضحكة)
احمد:ههههههه لاء دي حقيقة اختي جابت خمسة ٣بنات و ولدين
اسد:عايز اشوفهم
احمد:بص خد فارس اهو وفي واحد مع همس بره واحد مع امي واحد مع بسملة
اسد:طيب الخامس فين
احمد:دخله الحضانه لانه كان تعبان شوية
اسد:عايز اشوفه
احمد:ان شاء الله بس استني
(اسد طلع لقي البنات مع همس وبسملة وام ليلي)
عبير:الف مبروك يا ابني يتربه في عزك
اسد:تسلمي يا امي
همس:هتسمي البنات ايه بقا
اسد:حور و حياة و حورية
بسملة:اسمهم حلو اوي ربنا يخليهم ليك
عبير:طيب و الولدين
اسد:: فارس و فيراس
اسد:هي ليلي طلعت
عبير:ايوة طلعت وفي الاوضة
اسد:راح علي ليلي
ليلي:اسد
اسد:قلب اسد وعمرو وحياته كلها
ليلي:ابني فين
اسد بضحك :ابن مين
ليلي:ابني يا اسد
اسد:انتي خلفتي ٣بنات و ولدين
ليلي:ايه انا هرب دول ازاي لي وحدي
اسد:انتي قدها ياعمري
ليلي:منك لله ادعي عليك بي ايه كله بسببك
اسد:ليه ان شاء الله كان برضاكي يا قطة
يتبع…..
لقراءة الفصل التالي : اضغط هن
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حب من غير ابواب)