رواية حب من اول لقاء الفصل الخامس 5 بقلم ليل مراد
رواية حب من اول لقاء الجزء الخامس
رواية حب من اول لقاء البارت الخامس
رواية حب من اول لقاء الحلقة الخامسة
كانت ريم تخرج من مكتب مراد و كان هناك من يدخل ف اصطدمت ريم بي جاسر الذي امسكها قبل أن تسقط و حدث كل ذالك تحت أنظار مراد الذي كان يحترق من الغير
جاسر ببسمة .. انت كويسة يا آنسه
ابتعد ريم عنه قليلا .. الحمد لله شكرا
جاسر .. العفو علي ايه
خرجت ريم من المكتب بسرعة وذهب جاسر الي مراد
،، ………… بقلم ليل مراد ………..،،
جاسر .. انت بقيت بتاع بنات طب كنت جبت واحده لي صحبك معاك
مراد بغضب .. عايز ايه يا جاسر دلوقتي
جاسر بمزاح .. انا كنت جي اتكلم في موضوع الشركة بي القمر شاغلي اه صح هي مين دي
مراد وهو يجز علي أسنانه .. ملكش دعوه و لو جي تظتزرف روح علي مكتبك احسن
لاحظ جاسر انا مراد يتصرف بي غرابة وشعر أن كل ذلك بسبب هذه الفتاة
جاسر بنظرة خبيثة .. طب انا نوي اتعرف عليها يا مراد ممكن تساعدني
امسك مراد جاسر وكان علي وشك ضربه ليضحك جاسر بهستريا
جاسر وهو يضحك .. انت وقعت يا بطة وانا الي كنت فاكر انك هتعنس
مراد وهو ينظر لي جاسر باستغراب .. انت اصدك ايه
جاسر وهو ينظر لي مراد بخبث .. ده علي أساس انك مش فاهم قصدي
لم يرد مراد علي جاسر
جاسر .. طب لو انت بتحبها روح وقلها ة منساش تعزمني علي الفرح
مراد وهو يتنهد .. بس هي ممكن تكون مش بتحبني
جاسر بصدمة .. انت بتتكلم بجد هي اكيد اول ما تقولها هتوافق اي واحده تتمني أن جوزها يكون غني دي مستحيل ترفض
مراد .. ريم مختلة عن كل البنات و كمان هي مش بتبص للفلوس
جاسر ببسمة .. يعم جرب اسمع مني ده انا خبيرة
مراد بستهزاء .. ايوه علشان كده في اربع بنات نفضولك ولهي ما حد هيضيعني غيرك
جاسر .. اولا انا الاكس بتعهم . ثانيا اكيد هتضيع هو في حد يعتمد عليا
مراد .. اكتر حاجة بتعجبني فيك انك صريح مع نفسك
جاسر .. رحم الله امرئ عرف قدر نفسه
مراد .. انت كويس يا جاسر انا بدأت اخاف عليك من أمتي الايمان ده كله
جاسر .. سيبك مني دلوقتي انت لازم تقولها بسرعة قبل ما البنت تضيع منك و يجي حد ويخدها منك
مراد .. خلاص انا هعترفلها في وقت الحفل بتاع الصفقة
جاسر بجدية .. اه صح انا كنت جي اكلمك عن الشركه الي احنا هنتعاون معها انت واثق في الشركة ديت
مراد .. ليه هو في حاجة
جاسر .. هي الشركة كبيرة و كل حاجة بس في مشكلة الشركة دي كل تعمولتها مع مصادر مجهولة
المفروض أن شركة كبيرة ذيها تكون بتشتغل مع مصادر موثوقة انت مش شايف أن دي حاجة غريبة
مراد .. انت معاك حق وانا كمان لاحظت كده بس احنا كل الورقنا سليم فلو حصل حاجة احنا هنكون في امان
جاسر .. ايوه بس لو حصل حاجة ده هيضر بسمعة شركتنا
مراد .. خلاص انا و انت هنتابع الموضوع ده . وأما دلوقتى انا هامشي كمل انت انهاردة
جاسر وهو يدعي الحزن .. و يهون عليك تسبي صديق عمرك وتمشي
مراد بشماته .. انت على طول بتمشي و تسيب الشغل بدري لازم تتحمل المسؤولية شوية سلام
ذهب مراد و اخذ معه ريم ليعودوا الي المنزل ما أن وصل مراد الي فيلا نزل من السيارة و ذهب لي يفتح الباب إلي ريم
ريم .. استني انا ها اعرف افتحوا
كنت تحاول ريم فتح الباب و كان ينتظر مراد فاتح هو الباب لي تسقط ريم في احضان مراد شعرت ريم بخجل وتمنت أن تختفي في هذه اللحظة . بينما أرادا مراد أن يعانق ريم و يتوقف الزمن في هذه اللحظة وريم قريبة منه هكذا ولا تبتعد عنه
ابتعدت ريم عن مراد بسرعة ودخلوا الاثنين الي الفيلا بدون أن يتحدثان
وكان يوجد هناك ذلك الشخص الذي ينظر لهم بحقد
،، …………بقلم ليل مراد ………. ،،
في مكان آخر كان هناك شخص يتحدث في الهاتف
الشخص .. اهلا انا اعرف مكان شخص غالي علي قلبك اوي
في الجهه الاخرى من الهاتف .. انت مين و عايز ايه
الشخص .. مش هقدر اقولك اكتر من كده لو عايز تعرف هو فين خلي الموبيل معاك علي طول سلام
الشخص من الجهة الآخر .. لا استني هو …..
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حب من اول لقاء)