روايات

رواية حب من اول لقاء الفصل الثاني 2 بقلم ليل مراد

رواية حب من اول لقاء الفصل الثاني 2 بقلم ليل مراد

رواية حب من اول لقاء الجزء الثاني

رواية حب من اول لقاء البارت الثاني

رواية حب من اول لقاء الحلقة الثانية

ريم ببكاء .. انا بحبك انت مستحيل تسبني صح اقول انك مش هتتخلي عني انت ساكت ليه ما تريد عليا
.. انا اسف يا ريم بس احنا مش هنقدر نكمل مع بعض ريم انت طالق سلام
سقطت ريم علي الارض منهارة وهي تبكي ولا تستطيع تصديق ما سمعته وتكذب كل ذالك فالشخص الوحيد الذي وثقت به و أحبته بكل صدق قد تركها و تخلي عنها
سارة .. ريم اصحي يا ريم ريييييييم اصحي بقي
استيقظت ريم و ادكرت انا كل هذا مجرد
كابوس مزعج
سارة .. صباح الخير يا ريم
ريم .. صباح النور يا سارة
سارة .. بابا مكنش موجود امبارح بس هو جه انهاردة و عايز يشفيك غيري و هدومك وتعالي و عدي علي في اوضتي علشان ننزل سوي تمام
ريم .. تمام

 

 

تركت سارة ريم التي بدات تبدل ملابسها و ترتدي الملابس التي احضرتها سارة لها وهي عبارة عن فستان ازرق فاتح رقيق يصل الي الركبة مع بنطلون جينز ابيض وكانت تبدو بغاية الجمال وما أن انتهت خرجت لتذهب الي غرفة سارة وتذكرة أنها لاتعرف مكان غرفة سارة و لكنها رأت غرفتين بجوار غرفتها فذهبت لي أحدهما ودخلتها
ريم .. سارة انت هنا يا سارة
لم يجب أحد علي ظنت أن الغرفة لايوجد بها أحد
و كانت علي وشك الخروج فوجدت شخص يخروج من الحمام وهو عاري الصدر ويرتدي بنطال فقط وكان ذلك هو مراد استدارت ريم بسرعة و أرادت الخروج من تلك الغرفة ولكن وضع مراد يداها علي الحائط وحصرها
مراد .. انا قولت لك كام مرت متدخليش الاوضة بتاعتي غير لما تخبطي
قال ذلك وهو يعتقد أن هذة سارة اخته
مراد .. انت كمان مبتريش عليا
استدارت ريم وهي مغمضه العينين لي يتفجاء مراد أن تلك لم تكون سارة بال كانت ريم سرح مراد في جمال ريم
ريم .. انا ولهي كانت فاكرة أن دي اوضة سارة وكمان انا قعدت انادي عليها كتير بس محدش رد و كنت خارج
فتحت ريم عينها ببطء بعد أن أنهت كلامها لتنظر لي مراد و تسهو هي الآخرة ف مراد فاتح البشرة مع عيون رمادية و شعر اسود كاليل وجسد ملئ بالعضلات
سارة ..انت بتعمل ايه يا مراد
ابتعد مراد عن ريم قالا .. لا انا مكنتش بعمل حاجة ريم كانت ها توقع و مسكتها
سارة وهي تدعي الحزن .. كده بتخوني يا أبيه بعد العشرة الطويلة الي بنا خلاص طلقني يا مراد
مراد .. بخونك و اطلاقك انت عبيطه يابت و بعدي انا اتجوزتك أمتي علشان أطلاق
سارة .. وكمان بعد السنين دي كلها نسيت حبنا

 

 

مراد .. حبك برص انا عارف انتي نوية تجلتيني بت انتي اطلعي برا اوضتي
سارة بي خبث .. اطلع و اسبكو انتم الاثنان والشيطان ثلث كما
مراد ..ولهي ما في شيطان غيرك هنا
سارة .. تسلم يا معلم مش انا شيطان خلاص انا هاخد صحبتي معيا و اسيبك لوحدك سلام يا بيبي ههههه
مراد بي قرف .. بيبي في عينك
ضحكت ريم علي كلام سارة و مراد مع بعضهما ونظر الاثنان لها فهي كانت تبدو كئيبة وهي الآن تضحك بسعادة
مراد في نفسه .. يخربيت جمال ضحكتك جميلة وانت بتضحكي وجميلة وانت و بتعيطي انا شكلي ها تجنن قريب
سارة .. ضحكتك جميلة اوي ريم وهي بتضحك مش كده يا مراد ولا ايه
كان مراد ينظر إلي ريم بي هيام ولم يركز مع سارة حتي
سارة بسخرية .. يلا يا بنتي نمشي من هنا قبل الواد ما يضيع مننا لأن كده كتير عليه
،،……..بقلم ليل مراد………..،،
لم تفهم ريم قصد سارة اخذت سارة ريم و نزلو للطابق الارضي تحديدا في غرفة الجلوس و كان هناك رجل كبير يشبه مراد شبها كبيرا جلست كلا من سارة وريم و تحدث والد مراد
صالح (والد مراد وسارة) .. نلا يا بنتي انت جميلة زي ما سارة وهنا قولولي وطبعا انت تنورينا و علي رينا من فوق ولو مراد ابني أو سارة بنتي زعلوكي في اي حاجة قوليلي وانا هعاقبهم لك
شعرت ريم أنها لا تستطيع امساك دموعها فهذه العائلة تعملها بلطف كبير بالرغم من أنها لا تقربهم بصلة ونزلت دموعها
ريم وهي تمسح في دمعها .. شكر جدا علي كل حاجة شكرا
عانقت سارة ريم .. انت بتعيطي ليه دلوقتي هتخلينا انا كمان اعيط ونفتح نافورة بكاء هل ده يرضيك
ريم وهي تمسح دموعها .. لا ميردنيش هههههه
مراد .. احسن حاجة عملتيها يا ريم لان لو سارة عياتط مقوليكيش علي الي هيحصل المبيكاب هيبوظ وسعتها هتشوف صحبك علي حقيقته ههههه
سارة ببسمة .. انا مش هرود عليك المرة دي بس بمزاجي

 

 

ذهب الجميع لتناول الطعام و بعد ذالك ذهب مراد الي عمله و ذهب الجميع الي غرفة الجلوس وظلوا يتحدثون و يضحكون
في المساء كان الجميع مجتمع علي العشاء
،،……..بقلم ليل مراد………،،
سارة .. علي فكرة يا جماعه انا وريم الي عملنا الاكل ده حلو مش حلو هتكلو كله اجباري وليس اختياري
مراد وهو ينظر إلي ريم .. مش انت الي عملا اكيد هيكون جميل
سارة بسخرية .. تسلم يا حبيبي يا رافع معنوياتي
مراد .. حد كلمك انت
سارة ببسمة خبيث .. انت قولت حاجة يا مراد
مراد .. لاء بقول الاكل حلو تسلم ايديك يا سارة وانت كمان يا ريم تسلم ايديك
سارة بخبث وهي تنظر لي مراد .. ابدا تسلم يا غالى
أنها الجميع الطعام وجلسوا يتحدثون لي ظهر صوت أنثوي ويقول بدلع
الفتاة بدلع و هي ترتمي في احضان مراد .. اهلا يا مراد يا حبيبي موحشتكش ولا ايه

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حب من اول لقاء)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى