روايات

رواية حب من اول لقاء الفصل الأول 1 بقلم ليل مراد

رواية حب من اول لقاء الفصل الأول 1 بقلم ليل مراد

رواية حب من اول لقاء الجزء الأول

رواية حب من اول لقاء البارت الأول

رواية حب من اول لقاء الحلقة الأولى

مراد وهو يمسك المسدس و بنظرة مرعبة .. انتم فكركم انكم كده هتخوفوني هههههههه
أطلق مراد طلقتان واحدة علي الشخص الذي يمسك بالفتاة و يضع السكين علي رقبتها فمرت الطلقة بجانب وجه الرجل وجرحت الطلقة وجه الرجل و الإخراج علي قدم الراجل الآخر فسقت علي الارض
مراد وهو يوجه المسدس علي رأس الراجل .. الطلقة الجاية هتكون في الدماغ
الراجل الذي يمسك الفتاة بخوف و توتر .. طب خلاص قول باي باي للبنت دي ههههه
مراد بنظرة مرعبة و مختلة .. انت فكرك البنت دي تفرق معيا هههه انا اصلا معرفهاش بس فكر شوية حياتك انت و صحبك قدام حيتها ها اعد لغيت تلاتة و لو عايز تموت براحتك هههه
الراجل بي اختلال وضع الفتاة أمامه مباشرتا و استخدمها كادرع بشري .. هههههههه وريني انت هتعمل
غمز مراد ثم نظر إلي الاسفل للفتاة و فهمت الفتاة ما كان يقصده دفعت الفتاة يد الرجل عن رقبتها ثم جلست علي الارض و هنا اطلاق مراد طلقة في السكين التي مع الراجل فطارت بعدا وجه مراد المسدس بتجاه رأس الراجل فهرب الراجل
مراد وهو يتنهد .. الحمد لله انتي كويسة

 

 

الفتاة ببكاء من الخوف وهو جسدها يرتعش .. شكرا انا بقيت كويس بسببك
مراد .. بس هو انت بتعملي ايه في المكان ده العلي انا هواصلك لي بيتك
الفتاة .. لا شكرا انا كده كده مش عارفة انا هروح فين متشغلش نفسك بيا
مراد بصدمة وحزن .. يعني انت معندكيش عيلة أو اي حد من قريبك تروحي لي
الفتاة بحزن .. لا انا يتيمة و كنت متجوزة واحد بس هو طلقني وعائلته تردوني من البيت وهو مش موجود علي العموم شكرا انك أنقذت حياتي
مراد .. بصي طب انت تقدري تجي تعيشي معيا لحد ما اشوفك شغلانة أو بيت تعيش فيه
نظرة الفتاة بخوف له وهو فهم ما تفكر به
مراد .. لا اهدي انت فهمتي غلط انا مش عايش لوحدي انا عايش مع اهلي تقدري تجي تعيشي معنا لحد ما تلقي بيت وشغل
الفتاة .. بس انا كده هعملك مشاكل في البيت مع عليتك
مراد .. لا اطمني اهلي ناس طيبين و بعدين انا مش هينفع اسيبك لوحدك في مكان زي ده
كانت الفتاة قلق فهي لاتستطيع أن تثق به ولكنها لم يكن أمامها حل اخر
مراد وهو يشير علي سيارة .. تعالي انا عربيتي هناك اهيت
أرادت الفتاة التحرك و لكن قدما كانت مخدر من كثرة الخوف بسبب هذان الرجلان و لم تستطيع لاحظ مراد ذلك فذهب نحوها
مراد .. انت مش عارف تتحركي صح خلاص بصي انا هعمل حاجه بس مش عايزك تفهميني غلط تمام
حملها مراد الي السيارة و كان وجه الفتاة سينفجر من الخجل ووضعها في السيارة و إنطلاق
،،………بقلم ليل مراد………..،،
ركبو السيارة و كان الصمت هو سيد المكان وأدرك مراد أن الجو متوتر لذلك قرار الحديث
مراد .. انا اسمي مراد و انت اسمك ايه
الفتاة بتوتر .. كانو بيقول ليه في دار الايتام يا ريم
مراد .. ممكن اسال سؤال

 

 

ريم .. اتفضل
مراد .. بس هو ليه طلقك
شعرت ريم بصعق ولم ترد التحدث واحس مراد بي ذالك
مراد .. انت تقدري متجوبيش لو عايزة انا مش ها جبرك علي حاجة
عم الصمت المكان مرة أخرى وبعد قليل من الوقت كانو قد وصلو أمام فيلي كبيرة
مراد .. احنا وصلنا هتقدري تنزلي
ريم .. موسى دلوقتي
دخل كلا من مراد و ريم الفيلا أخذ مراد ريم الي غرفت الجلوس فوجد أن الجميع كان ينتظره بقلق
سناء (ام مراد) .. انت ليه تأخرت كده يا مراد يابني احنا كنا قلقين عليك ليكون حصل ليك حاجة
مراد ببسمة .. انا تمام يا ست الكل بس انا مش جاي لوحدي انا جايب ضيف معيا
سارة .. الحقي يا ماما ابنك شائط واحده و جيبها البيت ياما قولتلكم جوزو وانتم مسمعتوش كلامي اهو الواد انحرف
خبط مراد سارة علي رأسها .. انحرف في عينك بت انت نقي الفاظك احسن لك و الا
سارة .. لا وعلي ايه انا احترم نفسي احسن
هناء وهي تشير علي ريم .. سيبك يابني من البت دي بس هي مين دي يا مراد
اخرب مراد ولادته و أخته عن ريم وكيف وجدها أنها لا تملك مكان تذهب إليه و أخبرهم أنها ستعيش معهم الي أن يجد لها منزل خاص بها
مراد .. بس هي دي كل حاجة بعد اذنك بس هي هتعيش معنا كام يوم
هناء ببسمة لطيفة وهي توجه كلمها لي ريم ..تعالي هنا يا بنتي
اتجهت ريم الي هناء وهي متوترة فأخذتها هناء في عناق وهنا شعرت ريم بدفئ بدلت هناء العناق
هناء .. انت تنورينا يابنتي و اعتبري البيت بيتك

 

 

لم تشعر ريم بهذا الدفين من قبل فلم يعملها أحد بكل هذا الحب والاهتمام كانت عيون ريم كلية بالدموع ولكنها مسحتها لأنها لا تريد لأحد أن بقلق بسبها
مراد .. سارة خدي ريم علي غرفة الضيوف
اخذت سارة ريم الي غرفة الضيوف وظلت سارة مع ريم يتحدثون لبعض الوقت ثم ذهبت سارة وتركت ريم لي تارتاح ظلت ريم تفكر لي بعض الوقت الي أن سمعت صوت الباب ذهبت لي تفتح الباب و تجد مراد أمام الباب
مراد في نفسه بغباء .. انا ايه الي جابني هنا طب انا هقولها ايه دلوقتي
ريم .. استاذ مراد انت كويس
مراد .. اه انا كويس بس جيت اطمن عليكي واشوفك لو عايزة حاجة وبعدين بلاش استاذ دي
ريم بخجل .. انا كويس الفضل ليك بعد ربنا
مراد .. تمام خلاص تصبحي علي خير
ريم .. و انت كمان تصبح علي خير
ذهب مراد وأغلقت ريم الباب وجلست علي السرير و هي تحدث نفسها
،،……..بقلم ليل مراد……..،،
ريم في نفسها وهي تبكي .. انت ليه عملت معيا كده مش انت قولت انك هتفضل تحبني و هتفضل جنبي و مستحيل

 

 

تسبني ليه اتخليت عني و سبتني مع اني كنت بحبك جدا مقدرش اعيش من غيرك انت ليه عملت معيا كده ليه حسستني انك انت الوحيد الي ليفي الدنيا دي وبعد ما اتعلقت بيك سبتني ليه انا عملت ايه لي ده كله انا مش بادي اني اكون يتيمة أو غيره وبعدين انت قوت أنه مش هيفرق معاك وفي الاخر سبتني انا ليه حياتي كده انا عملت ايه علشان يحصلي كده

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حب من اول لقاء)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!