رواية حب من اول رسمه الفصل السادس والعشرون 26 بقلم منى أحمد
رواية حب من اول رسمه الجزء السادس والعشرون
رواية حب من اول رسمه البارت السادس والعشرون
رواية حب من اول رسمه الحلقة السادسة والعشرون
روح بتعب صقر مجاش لي لحد دلوقتي هستني كتير ولا امشي
صقر كان في البيت وبص في الساعه
وهو بيقول نهار ابيض أنا نسيتها خالص ركب عربتيه
صقر اركبي
ركبت روح
وكانت طول الطريق ساكته
عند نور
نور يعني متأكد أن دا بيته
زياد ايوا وفعلا متجوز
نور شكرا الك كتير زياد
وصلت روح البيت
صقر غمضي
روح انجز عايزه ادخل تعبانه
صقر بابتسامه ممكن تغمضي عيونك
روح اهو
روح انتي واخدني فين
صقر فتحي عيونك وافتحي البلكونه دي
روح أنت بتبقي قافلها لي اول مره اشوف بلكونه بمفتاح
صقر افتحي
فتحت روح
وكان المرسم غايه في الجمال الورد الاحمر والشموع في كل مكان وكان في لوحه كبيره صقر كان خافيها بقماش حرير احمر
روح بمدموع اي دا الله المرسم جميل اوي وكمان ورد
صقر انتي مبسوطه تعيطي زعلانه تعيطي
شيلي القماش من ع اللوحه
روح اي دا رسمتني شكلك بقالك كتير اوي بترسم فيها
صقر فعلاً من زمان اوي برسم فيها
لو مرسمتكيش هرسم مين
وجبت تورته كمان عشان لما زعلتك امبارح ونمتي هنحتفل أنا وانتي دلوقتي وهاتي راسك ابوسها حقك عليا بس فعلا كان عندي مشاكل في الشغل وكنت مدايق
روح بابتسامه ولا يهمك الرسمه عجبتني اوي
تشارك فيها ف معرض السنادي
صقر لا طبعاً دي حاجه خاصه اعلق صورتك ل الي رايح والي جاي وكله يصور فيها مستحيل
وبعدين أنا لو عليا اخبيكي من عيون كل العالم
روح ثواني هجبلك هديتك
دخلت روح طلعت اللوحه إلي رسماها لصقر دا الي قدرت أقدمه ليك
صقر ودا اجمل حاجه بالنسبالي انك افتكرتيني ربنا يخليكي ليا ي اجمل روح في الدنيا
عدي الوقت وكانت اجمل لحظه واجمل يوم في حياة روح كلها وهيبدا من بعد اليوم حياه زوجيه جديده وقصه جديده
تاني يوم
الصبح
صحي صقر بدري واخد دوش وجهز للشركه
روح بفوقان
صقر وهو بيرش البيرفيوم الفرنسي وبيعدل الكرافاته صبااح الخير
روح بخجل صباح النور
صقر أنا هنزل الشركه عندي شغل كتير
واحتمال اتاخر
قومي اجهزي عشان اخدك في طريقي ل الجامعه ولا مش هتروحي
روح لا حسه بصداع شديد
صقر خلاص انا هروح وهبقي اكلمك
عند وسام في المستشفي
وكالعادة ندا كانت أول حد عندو هناك ومعاها اكل
ندا اي الاخبار
وسام كويس
ندا اي إلي حصل
وسام بانزعاج ندا مش وقته انتي شايفه حالتي
ندا خلاص ي
وقبل ما تكمل كلامها كانت دخلت نانسي
اخبارك ي وسام
ندا زي ما انتي شايفه اقعدي ع الكرسي وانا هقعد جنبه
ابتسم وساام
وسام الحمد لله احسن
نانسي اكلت
ندا اه جبتله اكل خفيف من برا وهروح البيت اجبله اكل مغذي
نانسي
أنا همشي ي وسام دلوقتي مشغوله بعدي عليك في أي وقت تاني
ندا ف سرها مع السلامه يختي اتكلي
ندا سلام
وسام قلتلك دي اختي ي ندا
ندى أنا قلتلك حاجه
ارتاح أنا هروح اعملك غدا وهاجي
وسام متتعبيش نفسك
ندا تعب اي
وسام احم أنا آسف ي ندا معلش كان لازم اقولك قبلها
ندا أنا إلي اسفه اتسرعت ومكنتش اعرف ودا ابن خالتي هو إلي حب يدايقك وحصل خير
وسام اخف واقوم بالسلامه ونحدد ميعاد الفرح
ندا مش بدري
وسام بدري من عمرك أنا عجزت وخير البر عاجله
ندى الشباب شباب القلب 😂
سلام أنا مروحه
خرجت ندا وروحت البيت وهي في قمة حزنها علي وسام
واول ما دخلت البيت
ام ندا انتي كل يوم تروحيله انتي مش خايفه الناس تتكلم دي خطوبه اه يقولو تربيه ست ويغلطوا في ابوكي وهو ميت
ندا مين إلي يستجرا يغلط فيا وبعدين ي ماما دا حالته صعبه جدا وبعدين مش بعمل حاجه غلط
دا خطيبي وقالي النهارده اخف ونحدد ميعاد كتب الكتاب
ف بلاش كلامك الجارح دا كفايا
روح كانت في البيت اخدت دوش وكانت رايقه جدا ومبسوطه حضرت ادواتها وشغلت الشاشه ولبست مريله الرسم وبدأت ترسم
عند نور
ألو زياد كيفك
زياد بخير ي نور انتي اخبارك اي
نور الحمد لله منيحه
زياد ها عملتي اي
نور بتشكرك جدا ع مساعدتك كنت عيزاك توصلني بيته
وتراقب البيت من الخارج
زياد أنا سداد بس انتي ناويه تعملي اي
نور بحكي مع مرته وبتعرف عليها
زياد خلاص انتي ف نفس المكان الي انتي فيه
نور اي عند قرايبي
زياد خلاص هعدي عليكي ربك ساعه واكون عندك
نور خليها نص ساعه مشان الحق اجهز
زياد إلي تشوفيه سلام
نور والله بندمك ي صقر بندمك
عند صقر ف الشغل
صقر ياالله ع الشغل دا كله هخلص امتى
ولسا تنظيم المعرض ولسا اللوحه إلي لازم اخلصها يارب
ووسام وحلني وتعبان وعايز ازوره
عند نور جهزت
الو زياد ليش اتاخرت كل هاد الوقت
زياد في الطريق اهو
اطلعي برا
نور اوك باي باي
بعد دقائق
زياد اركبي يلا
نور يلا بينا
نزلت نور من العربيه وكانت بتبص ع البيت وجماله
نور واوووو كل هلبيت والجمال أنا المفروض اكون عايشه بهلبيت
دخلت نور وكان زياد واقف برا مراقب كل حاجه
دخلت نور وخبطت
روح وكانت بترسم ومندمجه فجاه فصلها تخبيط الباب
روح معقوله ندا وبتفتح الباب روح في عقلها دي طالعه من التليفزيون ولا اي في جمال بالشكل دا
نور يييي بيئه فرشا في شعرها والوان في تيابها وسواد في ايديها يييي
روح مين حضرتك
نور انتي زوجه صقر ولا الشغاله
روح نعم انتي مين
نور معقول صقر ما حكالك عني
أنا حبيبته نور
روح حست أن حد كب عليها جردل ميه بارده
نور لو سمحتي ممكن اتكلم معك هنوقف كتير ع الباب
روح باستغراب اتفضلي
دخلت نور وهي بتقول ليها حرام عليكي تتتجوزي واحد بيحب واحده تانيه أنا وصقر حبينا بعض ست سنين ضحيت مشانه وتركت بلدي
وفتحت فونها
شوفي هي صورنا مع بعض كنا ٢٤ ساعه مع بعض نخرج ونضحك ونسهر كان عاشقاني عشق
شوفي هالصوره اجاني تحت البيت اتنين الليل مشان يصالحني لاني زعلت منو
انتي لخبطي حياتنا
قابلته من يومين في الشركه عيط علي وطردني كل هاد بسببك
أنا بحبو مش متخيله حدا غيرو معي
سافرت وتركتو لاني كنت بعاني من الكانسر وبعد ما اتعاجلت وحبيت نرجع لحياتنا اتفجاء انو اتزوج وتركني طب وانا
روح اولا أنا مش مهتمه اشوف كل دا ميخصنيش صقر اتجوزني بارادته وانا حاليا مراته
نور صقر بيحبني إلي انا وبس وعدني بكل شي حلو عشنا مع بعض اجمل ايام حياتنا
ومسكت روح بقوه وبصراخ بقولك صقر إلي بس وعمري م كرهتو صقر ل الي بتفهمي ولا لا
روح بالم ودموع سبيني صقر كدا هيكرهك اكتر واكتر لما يعرف الي عملتيه
نور بعصبيه وبتضغط ع دراع روح ومسكتها من شعرها وبقوه خبطت دماغها في الطربيزه الازاز.
بدأ يطلع دم من دماغ روح والازاز عورها
نور بخوف ودموع خرجت من البيت وبتقول ل زياد وتعيط في دم لك خبطها في الازاز
زياد ي نهارك اسود يلا قبل م تموت ونروح في داهيه منك لله دبستيني
ركبت نور مع زياد ومشيو
نور انفجرت من العياط
زياد اهدي اهدي روقي
هاخد مكان هادى.
نور هي جبرتني اسوي فيها هيك
عند صقر وكان في الشركه وفجاه
ابتسم ومسك فونه ورن ع روح
صقر بقلق دي ساتت رنه ومش عايز ترد
فضل يحاول تاني وتالت
صقر لا كدا كتير أنا لازم اروح لها دلوقتي
اخد مفاتيح عربيته وخرج بسرعه
وبعد دقائق وصل صقر واستغرب ازاي البيت مفتووح
جري صقر دخل البيت
صقر بصدمه رووووووووووووووووح
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حب من اول رسمه)