روايات

رواية حب من اول رسمه الفصل السابع عشر 17 بقلم منى أحمد

رواية حب من اول رسمه الفصل السابع عشر 17 بقلم منى أحمد

رواية حب من اول رسمه الجزء السابع عشر

رواية حب من اول رسمه البارت السابع عشر

رواية حب من اول رسمه
رواية حب من اول رسمه

رواية حب من اول رسمه الحلقة السابعة عشر

انتي ليا أنا وبس فاهمه مش من حق حد يبصلك نظره أنا محبهاش مسمحش لحد اصلا يبصلك بمجرد تفكير هكون مطلع عينيه من مكانها فاهمه ولا لا
‏روح بدموع بتزعق فيا لي انت الي جبتلي كل دا مش زنبي وبدأت تقلع الطرحه وهي بتقول أنا مش ريحه خلاص ومش هاكل روح انت
‏صقر بصوت عالي لا هتروحي ي روح وكلامك ميمشيش عليا ومش هتروحي بالبس دا
‏روح شوف بقي هتاخدني ازاي
‏صقر وهو عينيه بتطق شرار وبطلع ف الهدوم طلع فستان غامق وواسع
‏صقر البسي دا
‏وطلع منديل وبدأ يمسح إلي ف بوقها ووشهاا بغضب
‏روح قلت مش ريحه وانا اعرف امسح وشي
‏صقر بغضب هتلبسي ولا البسك بطريقتي متخلينيش ألجأ ل طرق أنا مش حاببها هخرج وخمس دقائق تكوني جهزتي
‏روح بعياط وضيق وصراخ قلت مش عااااااايزه اخرج
‏صقر بهدوء تمام متخرجيش وسابها وخرج وقفل الباب
‏عند ندا وفجاه لقت رساله من رقم غريب
ندى مين
‏وسام واحد بيكرهك
‏ندى ف بالها اكيد إلي دمه سم
‏عايز اي
‏وسام وعوز من واحده زيها زي الراجل اي
‏ندى احترم نفسك
وسام لما تحترمي نفسك الاول عيله لسا متولدتش بتبجح ندى ابعد عني انت ووالدتك أنا مش عايزة اتجوز
‏وسام يعني أنا إلي طايقك اووووي بس تعرفي عايز اتجوزك عشان اشكمك
‏ندى ولا تقدر
‏وسام تحبي تجربي
‏ندى انت اصلا مش نوعي المفضل
‏وسام واي نوعك المفضل ابهرينا
‏ندى سكتت لانها عارفه أنه فيه كل المواصفات إلي عيزاها بس مش حبه طريقته البارده
‏وسام سكتي لي وبعدين انتي تطولي حد زي مز والبنات كلها هتتهوس عليها
‏ندى فايدته اي من برا هلا هلا ومن جوا يعلم الله
‏وسام الفاظك سوقيه
‏ندى عاجبني عجبك ولا لا
‏وسام لا مش عاجبني
‏ندى اخبط راسك في الحيطه تصبح علي خير
‏وسام كان حاسس بكره ليها وفي نفس الوقت بيقول هي ملهاش ذنب ذنبها اي متاخدش دي ب ذنب دي والتانيه انساها خلاص وابدا حياه جديده
‏عند روح بعد ما هديت حسن انها زودتها ومكنش ينفع تنفعل كدا
‏روح لنفسها بس هو كان عنيف معايا واتحول عليا هو مبيحبنيش لو بيحبني مكنش عمل كدا
‏بس هو اتاخر لي كل دا ل برا ارن عليه
‏لا لا ترني لي مع نفسه نامي .
‏وراحت روح في نوم عميق
‏صقر دخل البيت وكان الوقت متاخر وفتح المرسم ودخل يرسم في اللوحه وهو بيقول والله ل اعيد تشكيلك من جديد يروح وحس أنه كاره اللوحه إلي بيرسم فيها خاف يبوظها ف قام ينام
‏نام جنب منها ولا اراديا بدأ يمسح علي شعرها ويتأمل في ملامحها الجميلة البريئه والعنديه
‏واخدها في حضنه ونام
‏تاني يوم الصبح بدي صقر كالعاده بيصحي بدري قبلها بس كان صاحي ومغمض عينيه
‏روح بفوقان وبتبص لقت صقر قريب من وشها
‏روح بسرحان وهي بتقول وبتمسح علي شعره ملامحك هاديه وجميله بس لي بتعاملني كدا ياريت لو بتحبني زي ما بحبك بس انت لا مش بتحبني وبدأت تقرب منه وباسته ف خده بوست رقيقه وهي بتقول بحبك ي صقر انت دعائي إلي فضلت ادعي بيه ربنا ليل نهار وفضلت حضناه وبتشم رائحه عطره وفجاه روح.ل نفسها انتي بتعملي اي قومي قبل ما يصحي وجيه تتسحب وتقوم كان شااددها ليه وقبلها قبله جعلت وجها يحمر خجلاً
‏روح ف عقلها نار اسود كان صاحي لما بوسته
‏روح بصوت مش مسموع سيبني
‏صقر بتملك اكتر وبدأ يهمس في ودنها انتي ملكي يروح ليا أنا وبس عارفه يعني اي ليا أنا وبس يعني كل حته فيكي ملكي . كلك علي بعضك ملكي
‏روح قامت بسرعه من حضنه ودخلت الحمام وبدأت تغسل وشها بميه بارده وانفاسها بتعلي وتهبط
‏روح انتي عملتي كدا أزاي نهار ابيض هطلع ازاي دلوقتي
صقر ابتسم بخبث ولقي فونه بيرن
‏صقر الو اخبارك يخالتي
‏ام وسام اهلا يبني فينك بقالي زمان مشوفتكش بقي كدا تتجوز ولا تقول ولا تعيد
‏صقر ف عقله ي وسام الكلب انت قولتلهم
‏صقر الله يبارك فيكي
‏ام وسام عزماك النهاردة انت وعروستك عندي ووحياتي عندك متكسفنيش واديك تقعد مع وسام وتعقله لاني تعبت منه وربنا
‏صقر اتحرج وقالها تمام يخالتي
‏قفلت معاه ورنت علي وسام
‏وسام كان لسا نايم وبنرفزه بيصحي مين إلي بيرن في الوقت دا الوو
‏ام وسام يوكستك انت لسااا نايم لحد دلوقتي
‏وسام احنا اجااااازه يمي اجازه ارحمي امى
‏ام وسام أنا عازمه عندي صقر ومراته عندي النهارده
‏وسام نعم بتكلمي بجد ولا اي
‏ام وسام ايوا وتعالي هاتلي طلبات
‏وسام ماشي بس مقولتيش وعزمتي بمناسبه اي
‏ام وسام بخبث عيب كدا صقر دا اخوك ومش محتاج مناسبه
‏وسام عارف بس كنتي تقوليلي الاول قبل ما تكلميه
‏ام وسام م خلاص روح بقي هات الطلبات
‏وسام يعني هو هيجي
‏ام وسام اه أن شاء الله
‏عند صقر
‏بضحك
‏اي هتنامي جوا عندك ولا اي
روح لنفسها هتقعدي كتير ل أمته صح ما تخركي
‏خرجت روح وهي بتبص في السقف وبتقوله عايز تفطر اي
‏صقر اي شيفانا عنكبوت في السقف ولا اي انا قدامك
‏روح عارفه انك قدامي معمتش هتاكل ولا لا
‏صقر لا أنا فطرت
‏روح بتعجب فطرت
‏صقب بخبث طبعا إلي كان من شويه دا اي
‏روح بخجل سابته ودخلت المطبخ وهي بتقول ل هقتلك وربنا
‏صقر بصوت عالي. ااااه صح احنا معزومين ع الغدا
‏روح معزومين فين
‏صقر عند وسام صاحبي أمه عزمتنا
‏روح أنا مش هروح انت تعرفهم أنا معرفهمش
‏صقر هتعرفيهم اجهزي بس كدا بدري الضهر
‏روح عملت سندوتشين جبنه رومي وعملت كبايه شاي
‏صقر هاتي سندوتش
‏روح مش قلت انت فطرت خلي الفطار دا يشبعك قوم اعمل ل نفسك
‏صقر بابتسامه خبيثه منا ممكن أفطر تاني عادي
‏روح انت انتت
‏صقر أنا اي
‏روح ولا حاجه
‏ادته السندوتش ودخلت تعمله كبايه شاي
‏روح امسك
‏صقر اسمها اتفضل
‏روح كله زي بعضه
‏وخرجت قعدت في الصاله اكلت وبعدين غسلت المواعين وروقت البيت
دخلت روح الاوضه عند صقر لقته ماسك فونه وبيرد علي المعجبين
‏روح مسكت فونها وفتحت البوست والتعليقات وعينها وقع ع تعليق واحده كتباله بحبك جدااااا ي فنان متتصورش قد اي
ولقته أنه عامل قلب علي التعليق
‏روح بضيق دخلت تاخد شور واخدت هدومها معاها
‏وبعد ما خرجت بدأت تنشف في شعرها وتسرح فيه واتنهدت بحزن لانه مش عايز يطول زي الاول من اخر مره قصولها شعرها
‏صقر هتقعدي كتير قومي اجهزي
‏روح بحزن حاضر
‏صقر واديني بنبه عليكي البسي حاجه وسعه وطولي الطرحه
‏روح حاضر
‏جهزت روح وكانت جميله جدا
‏وقام صقر اخد شاور وخرج لافف فوطه علي وسطه وعضلاته بارزه وشعره الاسود النعام منعكش
‏رروح وهي بتبلع ريقها لما لقته واقف كدا
‏وبتتلاشا نظراته
‏روح أنا خارجه اعملي كبايه شاي
‏صقر اي الحلاوه دي ايوا كدا اجمل ، المحزق والملزق دا ليا أنا بس
‏ أما كدا جميله وانتي لابسه واسع
‏روح سابته وخرجت المطبخ وهي بتشرب ميه كتير
‏ وبتقول لنفسها اهدي هو متعمد يقول كدا ولا يتحرك فيكي شعره كفايا عامل لبنت قلب قال بحبك اووووي حبتها ام اربعه وأربعين
‏صقر لبس كاجول اسود في اسود وسرح شعره وحط البريفوم الفرنسي
‏صقر يلا واقفه لي
‏روح يلا هقف لي
‏هو البيت بعيد عن هنا
‏صقر لا لي
‏كنا اتمشينا حبه اتمشي
‏صقر مش هينفع
‏روووح لييي
‏صقر لو حد من الإعلام اخد باله أو حد ف الشارع هيكون في اشاعات وغير أن ممكن حد يصورك ونا مش حابب دا
‏روح بدموع وهنفضل كدا أمتي هتفضل مخبيني لامتى يصقر
‏صقر بابتسامه ل الوقت المناسب يلا اركبي العربيه
‏ركب صقر وروح العربيه
‏روح م تتحرك واقف لي
‏فجاه قرب منها وقال حزام الامان
‏روح خايف عليا اوي يعني
‏صقر هنعوج ولا اي هخاف علي مين يعني
روح اسال نفسك انت بتسالني أنا
‏صقر ماشي ي روح وانطلق بالعربيه
‏عند ام وسام ف الفون
‏يلا ي أم. ندى اتاخرتو لي
‏ام ندى البنت بتقول مش هروح
‏ام وسام اديهاني
‏ام ندى خدي كلمي طنط
‏ندى بسوط واطي م عايزة ي ماما أنا مش بطيقو
‏ام ندى قرصتها وكلمت ام وسام
‏ي حبيبتي جين دلووقتي هي هتجهز سلام
‏ندى اااه ياماما.انتي زوديها هو. مش عاافيه. لي ديما بتغصبيني علي حاجه مش عيزاها
‏ام ندى أنا الظاهر دلعتك كتير قومي البسي والا والله هولع فيكي وحطي مرطب كدا في شفايفك وسرحي حواجبك خليكي انسه شيك ولو لمره واحده
‏ندى بضيق حاضر ي يماما اطلعي برا عشان اجهز
‏وبعد دقائق كانت جهزت ندى ولبست دريس ودا عكس شخصيتها ولفت الحجاب وحطت حاجات خفيفه ولبست كعب
ندى وعيونها متغيره جهزت يماما
‏ام ندى اي الجمال دا يبت قمر والله يلا بينا اتاخرنا
‏صقر خليكي في العربيه هنزل اخدلهم حاجه معايا مينفعش نروح كدا
‏روح وهي عوجه وشها ماشي
‏وصلوا ندا وامها
‏ووسام وروح عند الباب
‏فتحت وسام الباب ب احراج لما شاف كدا
‏وقال اتفضلوا ي جماعه ادخل ي صاحبي ادخل
‏دخلت ام ندي ووسام وروح
‏وسام باعجااب وضحكه مستفزه اي بقيتي بنت بدال ما كنتي راجل ندى ب كعب جزمتها وعلي رجله
‏وساااام ااااه
صقر بصلهم وابتسم يلا ي وسام هتوقف كتير
‏وسام وعلامات الالم علي وشه جاي
ام وسام يامرحب بيكم ي مرحب اهلا اهلا ازيك ي صقر يبني عامل اي دي عروستك ما شاء الله قمر ١٤
‏روح ب ابتسامه تسلمي ي طنط انتي الي جميله
‏اقعدو ع السفر وتعال ي وسام طلع معايا الاكل
‏روح أنا هقوم وقبل ما تكمل
‏صقر مسك ايدها وقلها بصوت واطي اقعدي تروحي فين
‏روح في أي هساعدها ميصحش
‏صقر لا ومش في شحط معاها جوا متدخليش
‏روح بيضيق وابتسامه صفرا حاضر
‏ندى اخبارك عامله اي مراتك ي صقر بيه جميله اوي الصراحع أنا معجبه ب رسمك جدا ومعارضك الجميله
‏صقر بجديه تسلمي
‏روح انتي الي جميله
‏ندى انتي منين
‏صقر من هنا
‏ندى استغربت من أسلوبه
‏روح انتي بتدرسي
‏ندى أنا مهندسه اثار
‏روح ما شاء الله ربنا يوفقك
‏ندى بابتسامة تسلمي
وانتي
‏روح اتنهدت بحزن لسا هقدم علي الكليه
‏ندى وناويه علي كليه اي
‏روح نسبها ب وقتها
‏ندى بابتسامه ربنا يوفقك
‏وسام حط كل الاكل علي السفره
‏اتفضلوا ي جماعه مستينين عزومه
‏ام وسام والله نورتونا النهاردة
‏روح بابتسامه م شاء الله ي وسام خطيبتك قمر
‏ندى شرقت في الاكل
‏وسام ب ابتسامه خبيثه اصمله عليكي اشربي ميه
‏وسام ب ابتسامه تسلمي ي روح انتي الي ما شاء الله عليكي
‏صقر بص ل وسام ب غضب
‏صقر كولي ي حبيبتي كولي قبل ما الاكل يبرد وكان بيجز علي سنانه
‏روح منا باكل تسلمي ايدك ي طنط أكلك يجنن
‏ام وسام حبيبتي تسلميلي انتي الي قمر اوي يبختك بيها يصقر
‏خلصوا اكل وطلعوا الجنينه
‏وسام ل ندى حاسبي بس لتوقعي
‏ندى ملكش دعوه
‏صقر استاذنكم ي جماعه دلوقتي
‏ندى ممكن اخد رقمك ي روح
‏روح اكيد وادتها الرقم
‏ام وسام لي يبني م تقعدو شويه
‏صقر معلش وقت تاني قومي ي روح
يلا اركبي العربيه
‏روح م كنا قعدنا شويه تاني
‏صقر شويه تاني ازاي يعني أنا مصدع وعايز اروح
‏روح ماشي
‏وصلوا البيت وغيرت روح هدومها
‏روح الجو حرر مبقاش برد اوي أنا هلبس نص كم
‏لبست بجامه نص كم وكانت جيه عليها بالظبط وفردت شعرها
‏صقر مش خايفه تاخدي برد
‏روح براحتي
‏صقر متعصبنيش
‏روح مدت لسانها ملكش دعوه أنا حسه بحر
‏صقر تعالي طيب عايزك
‏روح

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حب من اول رسمه)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى