رواية حب من اول رسمه الفصل الرابع والعشرون 24 بقلم منى أحمد
رواية حب من اول رسمه الجزء الرابع والعشرون
رواية حب من اول رسمه البارت الرابع والعشرون
رواية حب من اول رسمه الحلقة الرابعة والعشرون
خرج وسام من البيت وهو غاضب جدا ركب عربيته وكان سايق باقصي سرعه عنده وفجاه طلعتله عربيه فجاه
الناس اتلمت وبتقول لا حول ولا قوه الا بالله والازعاف السريع كان خلال دقائق جنب مكان الحادث
روح قد اي ا الاكل طعمه يجنن
صقر اكلك طعمه …..
وقبل ما يكمل فونه كان بيرن
رقم غريب
صقر الو
وكان حد. كب جردل ميه بارده عليه ساب الاكل وقام بسرعه
روح في أي
صقر بجنون وسام عملل حادث وسابها وخرج
دخلت د روح تدور على تليفونها واتصلت على ندى
روح الو
ندى صوتك ماله
روح ندي وسام عمل حادث
ندا بصراخ بتقولي اي
لبست ندا بسرعه ودموعها علي عيونها وبتدعي أنه يكون بخير
ندا الو ي روح انا قرب اوصل عندكم البيت
كلمي كلمي صقر شوفيه ف انهي مستشفي
روح حاضر تعالي بس الاول وانا هدخل البس
لبست روح وسمعت باب البيت بيخبط
فتحت ل ندا واول ما فتحت ليها اترمت في حضنها وفضلت تعيط زي الطفل الصغير
روح اهدي اهدي اكيد هيكون بخير هنرن نطمن
عند صقر كان رايح جاي وهيتجن مرعوب يكون حصل ل وسام حاجه
وقف ممرضه لو سمحتي الحادثه دي حد نجا منها
الممرضه الحاله سيئه وفي واحد مات
صقر حس بجنون وفجاه الدموع اتجمعت في عينيه
روح بدأت ترن وهو يكنسل لحد ما رد عليها لأنها كانت بترن كتير
صقر بغضب ايوا ي روح ايوااا
روح اهدي ي صقر عايزين نطمن ندى قلقانه
صقر ندا تقلق لي ها مش ادتله الدبله وسابته
ندا سمعت كلام صقر لأن المايك مفتوح
روح طمنا عليه دلوقتي
صقر معرفش وفجاه قال بصوت ضعيف الحاله صعبه وفي واحد مات بس منعرفش دا
وقبل ما يكمل قاطعته ندا وبصراخ وعياط اكيد مش هوا لا اي عنوان المستشفي
صقر متجيش في الوقت دا يروح
روح مش هينفع اسيب ندا وهي معاها عربيتها
صقر تمام نتكلم بعدين خرجت ندا ورواح وبعد دقائق كانو في المستشفي
دخلت ندا وروح
وكان صقر قاعد وحاطت ايده علي خده وحزين جدا
قعدت روح جنب صقر وبتقوله لعله خير اتفائل
لحد م خرج الدكتور جريت عليه ندا وصقر ها يدكتر طمني
الدكتور وكان معرفه ل صقر ووسام
للاسف الاتنين كانو مشين بسرعه كبيره
وسام في كسور وجروح كتير وربنا يستر
والشخص التاني اتوفي وهنبلغ اهله
صقر بخوف يعني ي دكتور
الدكتور فيه كسور وجروح ودي ممكن تكون عاديه بس في شك أن في نزيف ولما نتأكد من دا هنبلغك ي صقر بيه
دلوقتي هيدخل عمليات عشان الجروح العميقه
استاذنك ولو في اي حاجه جديده هبلغك
قعد صقر وكان خايف جدا مليان خوف خايف يفقد اعز اصحابه مسك صقر الفون وبلغ امه
ام وسام انهارت ومقدرتش تتكلم ف قام جوزها واخد منها الفون
ابو وسام الو مين معايا
صقر معاك صقر
ابو وسام قولي العنوان
صقر استغرب اي دا أبوه رجع من السفر
قاله ع عنوان المستشفي
وبعد نص ساعه كانو في المستشفي
ام وسام بانهيار ابني فين ابني فين
جريت عليها روح وحضنتها اهدي اهدي ي خالتي هو في العمليات دلوقتي وان شاء الله هيكون بخير
ام وسام بعياط كله مني كله مني انا انا إلي جبته واتخانق مع ابوه وخرج غضبان
وانهارت من العياط
ابو وسام متخافيش عليه يختي هيكون كويس انتي اصلا دلعتيه دلع ماسخ
صقر بزعيق في أي انتو تتخانقو هنا وهو بين الحياه والموت اي اي ياخي اي م خلاص انا غلطان اني اقولكم
روح اهدي ي صقر اهدي أنا في مستشفي وفي ناس تعبانه اهدي
ندي كانت قاعده ع جنب ومنهاره من العياط وبتدعي أنه يبقي بخير
وبعد مرور ساعات وقلق من الكل خرج الدكتور
قام صقر بسرعه ه يادكتور طمني
الدكتور هو دلوقتي تحت تاثير البنج
بس هو نوعا ما بخير غير بس جروح وكسور وان شاء الله يبقي بخير
روح كانت قاعده علي الكرسي وفجاه بدأت تغمض عينيها وتنام
صقر قومي يروح اوصلك البيت
لا ها لا أنا كويسه مش جيلي نوم
صقر طب قومي طيب قعدتك كدا ملهاش لزمه قومي
قامت روح وسلمت عليهم ومشيت هي وصقر البيت
واول ما دخلوا روح دخلت ونامت زي القتيله موعتش لاي حاجه .
بعد نص ساعه خرج صقر وقفل عليها البيت
واتجه ل المستشفي عند وسام
ف المستشفي
ندى ارجوك ي دكتور عايز اشوفه أنا هقعد مش هعمل اي حاجه
الدكتور هو مش فايق ي انسه
ندا معلش ارجوك ي دكتور
وبعد دقائق دخلت ندا عند وسام قربت الكرسي وقعدت جنبه ودموعها متجمعه في عينيها لما شافته بالحاله السيئه
مسكت ايده وفجاه انهارت من العياط وهي بتقول اصحي وكلمني أنا فعلاً بحبك ومقدرتش اكرهك اصحي ي وسام وصدقني كل حاجه هتتحل المهم انك تبقي كويس
دخل الدكتور وهو بيقول تقدري تطلعي دلوقتي وبكرا تيجي تزوريه لأن الوقت اتاخر
صقر تعالي اوصلك وبعدين هرجع
ندا معايا عربيتي
مشيت ندا وكانت خيفه جدا وبتعيط زي الطفل الصغير
وصلت البيت وامها كانت قلقانه جدا
وبهدلتها
ندا بعياط حسي بيا ي امي وسام حالته خطيره أنا حسه أن قلبي بيوجع
ام ندا طبطبت عليها ادخلي نامي وبكرا نبقي نزوره
عند صقر في المستشفي
صقر تقدرو تروحو وانا قاعد معاه هنا مش همشي
ابو وسام يلا نروح دا أنا ضهري تاعبني ومش قادر.
يلا
ام وسام انت اي انا هقعد عايز تروح روح
ابو وسام يلا قلتلك
صقر اطمني ي خالتي أنا معاه
مشيو وفضل صقر لوحده مع وسام عدي ساعات وساعات
وأستاذن صقر الدكتور ودخل عند وسام
قعد جنب منه وفجاه لقي إلي ايده صباعه بيتحرك بشويش
صقر أنت صاحي ي وسام
وسام حرك صباعه بمعني اه
لانه مكنش قادر يتكلم ودماغه مخبوطه وفيها جروح وملفوفه وكل انش في جسمه تاعبه
صقر حمدالله علي سلامتك ي صاحبي
فجاه الدموع نزلت من عينين وسام
صقر اهدي ي وسام أنا معاك وانت كويس روق كدا وكمان ع فكرا ندا كانت طول الليل سالت عليك وكانت قاعده بتعيط ومكنتش عايزة تروح قد اي هي بتحبك وشخص كويس
قوم ي بطل بالسلامه عشان ترجع كدا قوي وتتجوزو وتخلصوا وتيرحونا
الدكتور سيبه ي صقر بيه متجهدوش تقدر تروح وتيجي
صقر أنا هروح طيب وهاجي كدا بعد الشغل
اخد جاكته وروح البيت
كانت روح مستغرقه في نومها قرب منها صقر وحط ايده ع كتفها وبهزه بسيطه روح روح قومي وفجاه نام جنبها هو التاني وصحو الضهر
صحيت روح وبصت في الساعه
روح اااااااع الوقت انسرق كدا ازاي
صحي صقر ع صوتها وهو مصدع ومرهق جدا
في أي يبت
روح الساعه ١٢
صقر نعم بتهزري
نهار اسود الشغل منك لله
روح وانا مالي
صقر الشغل اتكوم ع قفايا هنضيع كدا
روح منا ضيعت الجامعه النهارده
يلا مش مشكله نقوم نفطر ونظبط امورنا ونروح ل وسام وانا هطبخله حاجه كدا سخنه ترمم عضمه
صقر فكره والله ماشي وانا هخلي حد من الشركه يبعتلي الشغل ع هنا اخلصه
روح خلاص أنا هقوم اجهز الفطار وانت ظبط امورك
قامت روح دخلت المطبخ وبدأت تجهز الفطار يلا ي صقر بيه الاكل
صقر بابتسامه صقر بيه من امتى الاحترام يبت
روح طول عمري محترمه ورقيقه
صقر نعم نعم رقيقه دا انتي وسوكا متفرقوش عن بعض قال رقه قال
روح وهي متصنعه الغضب هممم طب كل يخويا طيب كل قعدت فطرو سوا ودخلت روح عملتله كبايه شاي
روح اتفضل
صقر تسلميلي
روح أنا هدخل اجهز الغدا
صقر اجي اساعدك
روح تعرف
صقر دا انا شيف نمره اولي انتي شاكه في قدراتي
روح طب وشغلك
صقر اسهر عليه ب الليل
روح طيب قوم
دخلوا المطبخ
صقر أنتي اعملي الرز وانا هعمل اللحمه والخضار
روح لا انت اعمل الرز وانا هعمل اللحمه والخضار
صقر.انتي غاويه تعب دا انا بريحك
روح أنا مرتاح كدا هتعمل الرز ولا لا
صقر هعمله هعمله ياباي عليكي
وبعدين وسع كدا عشان اخد راحتي
صقر هو أنا جيت جنبك اي الناس دي الله
بداو في طبخ الاكل
عند ندا صحيت من النوم جهزت واخدت عربيتها واتجهت ل المستشفي ع طول
سمعت صوت في اوضته وبتبص لقت نانسي إلي كانت معاه لما شافته
وسام اخد باله منها أنها موجوده
ندا لنفسها اي إلي جابك لازم تمشي حالا
خرجت ندا وبتركب عربيتها
نانسي اوقفي لو سمحتي
ندا نعم
نانسي وسام بيحبك ي ندا انتي فهمتي غلط وسام اخويا ف الرضاعه ومتربيه معاهم بعد وفاة والدتي وبعدين بابا جا اخدني وسافرنا ايطاليا
ندا بجد
نانسي ايوا
ندا ميهمنيش اعرف
وركبت عربيتها ومشيت البيت
جهزت روح الاكل هي وصقر
صقر أنا مش فاهم ندا دي رمتله الخاتم وفشكلت معاه وفي نفس الوقت لما عرفت أنه عامل حادث كانت هناك
روح ندا اغلب من الغلب وبتحبه كمان بس هي كرامتها نحقت الحب حاجه والكرامه حاجه تاني اه احنا نحب ومدي اهتمام وحب وحنيه ودلع وكل حاجه بس لو الموضوع اتعلق بالكرامه والشخص التاني هان عليك ومراعاش شعورك ف دي رد فعل طبيعيه
صقر هي حكمت عليه من غير ما تفهم دي أخته يعتبر اصلا ميحلوش لبعض وهو لما لقاها مع ابن خالتها ومانكجها تعمل هي كدا لي باي حق
روح اممم مش عارفه بس يمكن غارت عليه
صقر انتم مش مفهومين ابدا حقيقي دا اي فقع المراره دي
روح حوش حوش عليكم رجاله ملهاش امان ابدا
صقر لا كدا هقتلك حقيقي 😡
روح أنا امزح زعلت لي كدا
صقر لا يختي متمزحيش واتكلمي عدل
روح دا انت يراجل محدش يعرف يهزر معاك
صقر انتي خليكي وانا هودي الاكل اقعدي ارسمي الرسم عشان في مسابقه جايه ولازم تفوزي فيها وتشاركي فيها ف المعرض بتاعي
روح ماشي اتفقنا
هحطلك بقي الاكل في حاجه محكمه وابقي طمني ع وسام
اخد صقر الاكل للمستشفي
صقر فين الدكتور لو سمحتي
الممرضه بإعجاب ثواني هرن
غير متاح مبيردش
صقر بنفاذ صبر استغفر الله
طب هو فين أنا عايزة ضروري
وقبل ما يكمل كلامه لقي الدكتور جاي عليه
الدكتور اهلا
صقر اهلا اي بس بنرن غير متاح
الدكتور معلش كنت برا
صقر أنا جبت لوسام اكل يقدر ياكل دلوقتي
الدكتور اه طبعاً هو كويس نوعا ما ودي جروح يعني وكسر مش ازمه
صقر تمام ماشي استاذنك
دخل صقر عند وسام وكانت عنده نانسي
صقر احممم
نانسي ازيك يصقر عاش من شافك
صقر انتي الي اختفيتي ينانسي
نانسي الظروف بقي بس ادينا رجعنا من تاني اهو ههه
صقر اه كويس جبت لو سام اكل بس اكله ازاي بس
نانسي هات وانا هاكله
صقر لا هنادي ع التمريض عشان منموتوش
ندا مشيت البيت ودخلت ع السرير ونام
ام ندا ها طمنيني عليه
ندا حالته صعبه أنا عايزة انام دلوقتي ي ماما بعد اذنك سيبيني
ام ندا ع راحتك ي بنتي
الممرضه اتعاملت مع وسام لانها خبيره عنهم لحد.م وسام قال بصوت تعبان كفايا مش عايز تاني
وقفت الممرضه واستأذنت وخرجت
نانسي أنا متبعاك ع السوشيال ميديا واكيد قبل ما اسافر احضر معرض ليك لاني بحب للفن جدا
صقر تشرفيني وتنورريني في أي وقت انسه نانسي
نانسي هستاذن أنا لاني مشغوله باي وسام
صقر اي استحليت النوم ولا اي يوسام قوم كدا اجمد ي راجل
وسام ابتسم وهو بيقول كل حاجه بتوجع فيا حتي قلبي وروحي بيوجعي
صقر سلامتك يخويا
خلاص اسكت لانك مش قادر تتكلم مش هجهدك هروح انا وهجيلك تاني
سلام يصاحبي
تليفون صقر مش مبطل رن
السكرتاريه
صقر بيه واحده بتسال عليك وعيزاك ضروري وقالبه الشركه وبتزعق
صقر متعرفيش مين
السكرتاريه
للاسف مش عايز تقولنا هويتها بس شكلها واحده مريضه أو مجنونه حاجه زي كدا
صقر خلال الطريق هكون في الشركه
ركب صقر عربيته ووصل الشركه
صقر ل السكرتاريه هي فين
السكرتاريه اهي هنااك
صقر بجنون
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حب من اول رسمه)