رواية حب من اول رسمه الفصل التاسع عشر 19 بقلم منى أحمد
رواية حب من اول رسمه الجزء التاسع عشر
رواية حب من اول رسمه البارت التاسع عشر
رواية حب من اول رسمه الحلقة التاسعة عشر
روح بانهيار وعياط وحضنته متقولش كدا أنا مليش غيرك
وبدات تعيط
صقر بابتسامه ي هبله انتي صدقتي أنا كويس والله
روح بعياط انت رخم
صقر متعيطيش محملش اشوف دموعك دي اوعي تعيطي تاني
وبعدين مليتي القميص بتاعي دموع ورياله الله يقرفك
روح بس بقي
صقر خلاص اهدي قومي اعمليلي قهوه وهتلاقي علاج في باب الثلاجه هاتيه
روح قامت وجابتله ميه والعلاج
وادتهمله
روح دا علاج اي
صقر شويه مسكنات
لو جرالي حاجه ي روح هتزعلي
روح بتقول كدا لي وبعدين هزعل ع مين
صقر تمام تعالي نامي جنبي
روح نامت جنبه وفجاه اخدها في حضنه كأنه طفل صغير
روح ف عقلها لو تعرف اني مش عايزه اطلع من حضنك ابدا لو تعرف انك بقيت كل حياتي
فجاه روح تخيلت أنه سابها وحياتها من غيره انهمرت الدموع من عينيها ع رقبته وبدأت تقبله وتمشي علي شعره
صقر اتظاهر أنه نايم وفعقله بيقول خايف عليكي يروح خايف عليكي من الهوا الطايير بقيتي كل حياتي بس ياريت تعرفي دا
وفجاه صقر بيبص علي روح لقاها راحت في سابع نومه بدأ يتسحب من جنبها وخرج المرسم بتاعه وهو بيرسم ف اللوحه بكل شغف وحب
عند وسام
بعتلها رساله
وسام بتعملي اي
ندا نعم
وسام نعملله عليكي يختي
فاضي شويه نشرب قهوه في حته بعيده
ندا لا وابعد عني عشان لو لمحتك هقتلك
وسام
انتي الي عامله زي الراجل خليكي رقيقه يبت
وبعدين أنا هكلم امك وغصب عند هنحدد ميعاد قرايه الفاتحه
ندا
حد قالك اني موافقه عليك
وسام هكلم والدتك النهاردة ويوم السبت هنعمل الخطوبه وفي المكان إلي عيزاه
ندا ولما انت مش بتحبني بتعمل كل دا لي ها ولا أه عشان امك ضاغطه عليك
وسام خلصتي كلامك
ندا لا
وسام دا الي عندي والخطوبه يوم السبت
ندا وانا متجوزش واحد مبيحبنيش
وسام واي كمان
ندا كدا وسلام
وسام بغضب أنا هوريكي
لما ارن ع امها
الو
ام ندا
ازيك ي وسام
وسام اهلا ي خالتي الخطوبه هتبقي الاسبوع الجاي يوم السبت عقلي بنتك
ام ندا بس …
وسام مبسش اه والشبكه هتكون دايموند والخطوبه ف أكبر مكان عقلي بنتك أنا كلمتها وقالتلي ب لسانها انها بتحبني
ام ندا بفرحه ربنا يتمم علي خير يبني
عيزاك تحافظ عليها من بعد وفاه ابوها وهي اتغيرت هي طيبه خلي بالك طويل
وسام سلام ي خالتي عشان مشغول.وعشان احضر كل حاجه
ام ندا انتي يبت
ندا نعم
ام ندا
خطوبتك ع وسام يوم السبت لو هتعزمي صحابك
ندا أنا مش عيزاه يماما بكره
ام ندا لا والله دا مش عليا وبعدين أنا قولت ل والدتك انك موافقه أنا مش هرجع في كلامي تاني
ندا دا واحد خبيث ومش بطيقه
ام ندا تلاقي حد زيه قمر وليه مكانه وشكرته ومستقر بعيد ابوكي لو كان عايش كان م هيصدق
ندا بحزن الله يرحمك ي بابا
ام ندا
أنا مش قاعده ليكي طول العمر عايزة اطمن عليكي وبعدين هتعرفيه كويس في خطوبه وفي فرح
ندا ماما أنا تعبانه عايزة أنام
ام ندا بكرا هنطلع نجهز كل حاجه
تاني يوم
وسام لما ارن ع صقر لازم يعرف
صقر الو
وسام اي اخبارك ي صاحبي
صقر تمام الحمد لله انجز عشان في شغل
وسام م براحه شويه يوم السبت خطوبتي
صقر روح هزر بعيد عني
وسام بتكلم جد مش بهزر
صقر مين دي اوعي تقول إلي قابلناهم عندكم
وسام هما يخويا
صقر اهي دي الي تنفع معاك هتعيد تشكيلك
وسام دي مين دي دا انا الفها ف سندوتش واكولها
المهم مممتاخرش انت والمدام
عند روح في البيت وكانت بترسم وتدرب عشان اختبار القدرات
روح مسكت فونها ومن غير ما تتردد بعتت لصقر
صقر مسك فونه لقي رساله
روح انت كويس هترجع امتى
صقر وحشتك ولا اي
روح لا بسال عادي
صقر خلاص مش راجع النهارده
روح نينينين انت الخسران عمله اسبجتي
صقر لا لو كدا ساعه زمن وهكون عندك
روح بفرح اشطا هستناك
قامت روحت بكل مرح جهزت الاكل
وفجاه سمعت صوت صقر
روح جيت
صقر لا لسا في الطريق
روح خفه
صقر بس اي النشاط دا كلوا
روح من يومي
صقر وسام صاحبي عازمني على خطوبته يوم السبت
روح بجد اوعي تقول ندا
صقر ايون
روح ب فرح والله فرحتلهم
صقر فعقله اقولها ازاي مينفعش تروح معايا اكيد هيكون في صحفيين ولو شمو خبر وانا معملتش فرح ولا اي حاجه وتخطيطي هيبوظ اعمل اي
روح اي سرحان في أي
صقر ولا حاجه جعان
روح الاكل اهو هجيب بس الشوك
عند ندا
ندا بعتت رساله ل وسام
ندا بقولك
وسام قولي
ندا عيزاك تكلم صاحبك تيجي روح معايا تنقي معايا الفستان
وسام دا اكيد مستحيل
ندا لي
وسام اكيد مش هيوافق صحبي وعارفه
ندا معلش بقي اطلب منه كدا
دقيقه هكلمه
صقر عايز اي دا كمان دلوقتي
الو
وسام اي عطلتك ولا اي
صقر باكل
وسام طب كنت عايز مراتك تروح مع خطبتي تنقي معاها الفستان وكدا
صقر لا
وسام لي
صقر كدا افرض حصل اي حاجه برا
وسام هيحصل اي وبعدين ندا راجل متخافش يعني
صقر وبعدين انت ميجيش من وراك خير ابدا
وسام انااا
صقر طبعا روح دلوقتي روح هاكل
روح اي في أي
صقر خطيبته عيزاكي تروحي معاها تنقي الدريس
روح وانت رافض لي
صقر والله براحتي وبعدين هفكر الاول
روح ودا محتاج تفكير يعني اي دا
صقر اتعدلي احسنلك
روح والله معدوله شايفني متشقلبه
وبعدين مقولتش رأيك في المكرونه
صقر يعني ماشي حالها
روح صديت نفسي
تشرب شاي
صقر ياريت
وبعدين لو عايزة تروحي معاها روحي مش همنعك بس هوديكي واجيبك غير كدا لا مش هسيببك لوحدك
روح ماشي ☺️😊
صقر عايزة تشتري اي حاجه قولي
روح لا الهدوم كتير ناويه البس ابيض في ابيض
صقر هأوووو بعينك
روح لي
صقر مفيش لبس فواتح برا
روح دا لي أن شاء الله هروح عزاء ولا اي بطل هزار
صقر دا الي عندي عايزة تلمعي في الضلمه
روح البس براحتي مطول ما مفيهوش اي عيب
صقر دا عند خالتك
روح اتكلم كويس
صقر دا الي عندي يروح وعايز أنام عشان تعبان ع الاخر ولما اصحي تجهزي عشان اوصلك انت وهي
روح أنا إلي مصدعاك يعني
صقر قلتلك ي روح انا مبحبش الضيق والفاتح اكش تقعدي مل*ط في البيت بس برا لا تلبسي حاجه غامقه وواسعه مش العكس
روح قصدك اي وبعدين انت الي جبته لي
صقر خلاص نجيب تاني وانتي معايا ونشوف بقي وزي ما هتجيبي خروج تجيبي بيتي بقي للبيت
وسيبيني هنام
روح خلاص هخرج هرسم برا
صقر ترسمي اي دلوقتي تعالي بس جنب مني
تؤ
مستنيه اي وقام تلها جنب منه واخدها في حضنه عشان يقدر ينام
جا يوم الخطوبه المنتظر والي جهزوله ايام
صقر اي رأيك في البدله دي
روح اه اتشيك كويس اتشيك
صقر أنا طول عمري شيك
يلا اجهزي
جهزت روح وكانت زي الاميره لبست دريس زيتي
وحجاب ابيض وكعب بس مش عالي
روح اي رأيك
صقر بإعجاب ونظره حب قمر
روح بخجل نينني يلا بينا
وصل صقر وروح مكان الخطوبه
وقبل ما ينزل من العربيه
صقر عايزك ي روح تتجنبيني وتبقي بعيد عني جوا
دا الافضل تمام
انزلي وانا هاجي وراكي
روح بضيق وحزن تمام نزلت من العربيه ورقعت الباب
دخلت روح واتفاجئت بجمال المكان وجمال ندا
وسام ميل ع ندا اول مره اشوف ملامح الانوثه فيكي النهاردة
ندا لم نفسك عشان مقتلكش
وسام بصي اهي روح جيه
روح الف مبروك
ندا بفرحه الله يبارك فيكي
وسام الصقر جيه اهو
روح اول ما شافته بعدت وقعدت ع طربيزه لوحدها ع جنب
وكانت مراقبه صقر
بنتين معجبين بيه
اي دا الفنان صقر ممكن نتصور صوره مع حضرتك انا بحب رسمك جدا ومعارضك تحفه جدا
صقر تسلمي اه تقدرو تتصورو
روح كانت قاعده ومديقه جدا وهما قريبين منه وكان في نار مشتعله فيها
وفجاه اشتغلت موسيقي رومانسي وبدأ كله يرقص
فجاه واحد ميل علي روح حط ايده علي كتفها وقالها اي القمر قاعد لوحده ومد ليها ايده عشان ترقص معاه
وفجاه هجم عليه صقر وبدا يضرب فيه ضرب جنون لدرجه انه اتكسر ومسك روح من أيدها واخدها وخرج
روح بزعيق وعياط حرام عليك سيبني
وقبل ما تكمل كلامها لقت قلم علي وشها من صقر
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حب من اول رسمه)