روايات

رواية حب مظلم الفصل الثامن 8 بقلم نجلاء محمد

رواية حب مظلم الفصل الثامن 8 بقلم نجلاء محمد

رواية حب مظلم الجزء الثامن

رواية حب مظلم البارت الثامن

رواية حب مظلم
رواية حب مظلم

رواية حب مظلم الحلقة الثامنة

دنيا: امك عايزه مني اي ي زياد انا مأذتهاش
زياد: بتعمل كل دا علشان تاخد الورث
دنيا:والحل اي اكيد هتحاول تموتني تاني
زياد بتفكير: بصي انا معايا بطاقه صلاحيتها خلصت وكدا كدا اشتريت موبايل جديد هرمي القديم والبطاقة هناك ف العربيه من غير م حد يشوفني وهاخد الموبايل بتاع الناس اللي ف العربيه وهنروح انا وانتي المطار ونروح أمريكا
دنيا: هنروح ازاي انت نسيت اني مشلوله؟
زياد: هساعدك لحد م نمشي استنيني هنا
ذهب زياد ونفذ خطته وعاد
زياد: دنيا ياللا لازم نلحق الطياره

 

 

دنيا: انا عايزه امشي اي اللي يخليني اثق فيك؟
زياد: اني أنقذت حياتك من خمس دقايق مثلا وكمان عايز اهربك من امي علشان متقتلكيش
دنيا: واي خلاك تنقذني م كنت سبتني اموت علشان تاخده فلوسي براحتكم
زياد: انا لو مش بحبك مكنتش هنقذك ومكنتش هحكيلك كل حاجه
دنيا: اه بتحبني فعلا
زياد بضحك: وبعدين انا نفسي اشوف وش ماما لما تعرف اننا موتنا
دنيا: دي هتفرح اوي علشان هتاخد الفلوس
زياد: مش هنمشي غير لما اشوف هتعمل اي
دنيا: ازاي مش قولت لازم نلحق الطياره؟
زياد: هنحجز غيرها
انتظر زياد ودنيا حتى أتت الاسعاف واخذوا من بالسياره ومشوا خلفهم حتى وصلوا إلى المستشفى وانتظروا حتى اتت سميره
End Flash back

 

 

زياد بضحك: اللي يشوفها وهي بتصوت كدا ميقولش انها خطفتني من اهلي وكمان هي السبب اننا كنا هنموت
دنيا بحزن: انا مش زعلانه غير على الولد والبنت اللي ماتوا
زياد: ادعيلهم لولا اني فرملت ف اخر لحظه كان زماننا ميتين
دنيا: انا هنزل اتمشى شويه
زياد: اجي معاكي؟
دنيا: لا لا محتاجه ابقا لوحدي
زياد: ماشي خلي بالك من نفسك
نزلت دنيا وظلت تسير في شوارع أمريكا وتبكي على حالها هل ستظل مغتربه الان؟ هل ستترك قاتله والديها تعيش بسلام رغم كل ما حدث لن تستطيع أن تكون قاتله مثلها ولكن تستطيع تحقيق العداله فلقد اكملت دراستها لكليه الحقوق في أمريكا ف أصبحت الان تعرف العدل والقانون أيقنت انها ستأتي بحق والديها عاجلا ام اجلا سارت دنيا تفكر وتفكر لن تترك حق والديها لن يرتاح لها بال الا وسميره تأخذ إعدام أمام اعينها وماذا ستفعل في زياد يخبرها انه يحبها ولكنه كان يخونها والان تغير تغير من أجلها فقط ستسامحه على كل شئ وقررت ان تشتري له هديه واخذتها وذهبت بها إلى المنزل وفتحت الباب لتفاجئه بها ولكنها لم تجده؟؟؟؟ إلى أين ذهب
دخلت إلى غرفه النوم حيث يمكن انه ينام بالداخل ولكنها تفاجئت به…
بيسال: اسمع انا مبتهددش ومش خايفه منك فاهم
محمد بضحك: هتخافي دلوقتي متقلقيش
نظرت بيسال خلفه ف وجدت أصدقائه يخرجون اكثر من 7 أشخاص نظرت لهم بخوف تحاول الا تبينه
بيسال بصراخ: محدش فيكم يقربلي فاهمين
محمد بضحك اكثر: صدقيني مفيش حد هنا يسمع صوتك دا
واقترب منها محمد هو واصدقائه ونزعوا ملابسها

 

 

محمد: حد فيكم يصور
في منزل سميره
سميره: الو اي؟ يعني اي مينفعش يطلعولها شهاده وفاه
_____________
سميره: يعني اي عدا خمس سنين انا مالي بكل دا شهاده الوفاه تطلع والورث يجيلي ي متلومش غير نفسك ياللا سلام واغلقت في وجهه
سميره بتفكير: مفيش غير حل واحد لازم اسرق جثه من اي مقبره واعمل انها جثه دنيا

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حب مظلم)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى