رواية حب مشروع الفصل الثالث 3 بقلم الشيماء محمد
رواية حب مشروع الجزء الثالث
رواية حب مشروع البارت الثالث
رواية حب مشروع الحلقة الثالثة
ايمن واقف متردد قدامها
ايمن: انا عارف انك مش سمعاني بس انا هقلعك نقابك ماشي… يا الله عدي الليله علي خير
ايمن بايد بتترعش رفع نقاب حبيبه وهيا باصه للارض كانت لابسه حاجه شبه الاسدال فوق فستانها
وقفها وهيا مش عارفه ترفع عنيها فيه ومكسوفه جدا
مسك الاسدال ده وشده لفوق وقلعهولها
وهنا بقي كانت صدمته ومفاجئته
فستانها كان فستان بحمالات رفيعه جدا … ودي كانت اول صدمه لايمن… مكنش متخيل انها بالجمال ده
كان جسمها ابيض قوي وشعرها اسود ومكياجها رائع
رجع لوري خطوه وهو مذبهل من جمالها
مستغرب ان الجمال ده يكون اعمي او اخرس او اطرش
قرب منها ورفع وشها لفوق علشان يشوف ملامحها كويس
ايمن: تبارك الخلاق فيما خلق… ربنا ابدع في جمالك
عنيهم اتعلقوا ببعض في نظره طويله وايمن مستغرب وبيسأل نفسه هيا بصاله ولا هو متهيأله؟؟؟
حبيبه: يعني انت شايفني جميله؟؟
حبيبه اول ما نطقت ايمن اتنفض ورجع لورا بذهول
ايمن: انتي!!! انتي شايفاني؟؟؟ انتي بتتكلمي؟؟ انتي اصلا سمعاني.؟؟؟؟؟ ازاي؟؟ ابوكي؟؟؟ ابوكي قالي انك!!!! انك عاميه وانك خرسه وانك طرشه؟؟؟ انتي بجد ولا انا اصلا بحلم؟؟؟ انا صاحي ولا نمت وبيتهيألي؟؟؟ ايه اللي بيحصل؟؟؟
ايمن مش مصدق نفسه ومش مجمع نهائي ومش لاقي جمله واحده مفيده يقولها
حبيبه قربت منه ومسكت ايديه الاتنين
حبيبه: اهدي… اهدي…
ايمن: ابوكي
حبيبه: ماله ابويا؟؟؟
ايمن: طيب ليه؟ يعني مش فاهم؟؟ طب كان ممكن ارفض؟؟ يعني لو كنت شفتك مكنتش
حبيبه: مكنتش هتتردد؟؟؟ هو انت متخيل ان بابا طلب منك تتجورني علشان انا مثلا مش لاقيه عرسان؟؟
ايمن: بصي ما تسألنيش اي اسئله انا حاليا عقلي عاجز تماما عن التفكير او انه يجمع
حبيبه: مش هسألك خلاص… بس حاليا بابا مستني منك تليفون تقوله رأيك ايه في هديته ليك
وهيا بتقول كلمه هديه مسكت فستانها وكأنها بتقول ان هيا الهديه
ايمن ابتسم وسكت شويه.. وبص حواليه يدور علي تليفونه لحد ما شافه
جابه ومسكه وعينه متعلقه بعنين حبيبه
ايمن: ايوه يا عم سعيد….. لعلمك هديتك ما عجبتنيش…. ما عجبتنيش نهائي
قال كلمته وقفل السكه وقفل تليفونه خالص ورماه علي السرير
حبيبه بتبصله باستغراب ودهشه ودمعه لمعت في عنيها وبتهدد انها تنزل
حبيبه معرفتش تقول ايه؟ بتبص حواليها ولقت الاسدال اللي كانت لبساه مسكته وهتلبسه
ايمن: ممكن اعرف بتعملي ايه؟
حبيبه بصوت مرعوش بيهدد بالعياط: بجهز لان اكيد بابا زمانه جاي ياخدني
ايمن: ياخدك فين هو انتي مش مراتي؟؟
حبيبه: طالما مش عجباك يبقي هفضل هنا ليه؟ همشي وانت ترجعلك حريتك
ايمن: هو حد قالك ان انا بقيت ملككم؟؟؟ اتجوز طلق؟؟ ايه الحكايه؟ ؟ ماليش اي رأي نهائي؟؟
حبيبه: احنا مش عايزين نفرض عليك مش اكتر
ايمن: ياه بجد؟؟؟ ده انتي ابوكي ذلني وبعدها تقوليلي مش عايزين نفرض عليك؟؟
حبيبه عيطت: شوف ايه اللي يناسبك واعمله
هنا ايمن مقدرش يستحمل اكتر من كده وقرب منها ومسح دموعها ولهجته اتغيرت تماما
ايمن: بس بس بس ارجوكي ما تعيطيش ارجوكي شششش بس… ما تعيطيش انا اسف
حبيبه بتبصله مستغربه
ايمن: كنت بهزر معاكي بس اهدي… يعني انتو لعبتو باعصابي اكتر من شهر وعيشتوني في حيره وكآبه مستكتره عليا العب باعصابك تلات دقايق؟؟؟
حبيبه: انا مش فاهمه حاجه؟
ايمن: تخيلي تلات دقايق مش فاهمه حاجه وعيطتي كده امال لو ربنا رزقك بواحد زي ابوكي معندوش قلب سابك شهر وعشر ايام مش فاهمه اي حاجه كنتي عملتي ايه؟
حبيبه: يعني انا دلوقتي عجبتك ولا مش عجبتك وعايزني امشي ولا لأ؟؟ فهمني،؟؟؟؟
ايمن: هو انتي متخيله ان ممكن يكون في راجل عاقل سليم ما تعجبيهوش؟؟ انتي عبيطه؟ ؟
حبيبه: انا ماليش دعوه باي راجل انا ليا دعوه بيك انت…. انا عجبتك؟؟؟
ايمن مسك ايدها وباسها بكل رقه وابتسملها وهيا قلبها هيوقف من مسكه ايديه وضغطته عليها
ايمن: تصدقي لو قلتلك اني حلمت بيكي؟؟؟
حبيبه: حلمت بيا؟؟ امتي؟؟
ايمن: بعد ما ابوكي قالي اتجوزك عملت استخاره وحلمت بيكي ومع اني افتكرتك واحده من الحور العين بس انتي اجمل مليون مره
حبيبه ضحكت بصوتها
ايمن: وضحكتيلي نفس الضحكه دي
حبيبه: وايه كمان؟؟؟
ايمن: كنت قاعده جنب بركه مياه صغيره وحواليكي ورد كتير وشعرك طويل واصل للارض وضحكتيلي وقدمتيلي هديه
حبيبه: وكانت ايه الهديه؟؟
ايمن: بوستيني
حبيبه: ايه بجد؟ انا؟؟
ايمن حس انها اتحرجت جدا
ايمن: لا مش بجد قدمتيلي ورده كبيره ولما فتحتيها لقيت فيها بنوته صغيره بيبي كده وكانت اجمل شيئ شوفته في حياتي
حبيبه ابتسمت: اجمل مني؟ ؟
ايمن: كانت في جمالك بس ضيفي عليها حلاوه الاطفال وجمالهم
حبيبه: وعلشان كده وافقت تتجوزني ؟؟
ايمن: لا ده انتي قولتيلي جمله جننتني… علشان ابقي ملكك لازم تخطي النار الاول
حبيبه: وجننتك ليه؟
ايمن: معني البنت الجميله الصغيره في الحلم دنيا حلوه فمعرفتش هو انا لازم اتجوز العاميه علشان اوصل للجميله وبكده ابقي عديت النار؟؟؟ ولا الشيطان بيوسوسلي بدنيا جميله لما ارفض العاميه والبس انا بقي في النار؟؟
حبيبه: وايه اللي خلاك توافق؟؟؟
ايمن: قررت اعمل الصح حتي لو علي حساب دنيتي
حبيبه: كويس انك عملت الصح
ايمن: اه صح شعرك في حلمي كان طويل؟؟؟
حبيبه: انت بتحب ايه؟
ايمن: تاج المراه شعرها فبحب الطويل بس اعتقد في حالتك انتي مش هيفرق كتير طويل او قصير
حبيبه سابت ايده وفكت شعرها وفردته واتفاجئ ايمن بشعرها الطويل الناعم
ايمن: يعني مش هتفاجئ تاني… اعتقد بعد النهارده مفيش اي شيئ في الدنيا ممكن يفاجئني
حبيبه: ايه ده؟ بابا نسيته زمانه هيتجنن؟؟
ايمن: امي ثواني نسيتها
فتح باب اوضته وفضل ينادي علي امه
ايمن: يا ماما يا فاطمه يا بطه تعالي
فاطمه خرجت: وبعدين في ليلتك دي؟ قولتلك تعامل معاها وما تناديش عليا كل شويه عايزه انام
ايمن: هيا دي الامهات تبيع وش كده؟ المهم تعالي عندي ليكي مفاجاة
ايمن اخدها ودخلها لمراته
فاطمه: خساره يا ايمن تبقي بالحلاوه دي وتبقي عاميه يا حبيبتي… ياللا اهوه ما تزهقش كل ما تبصلها
ايمن: حبيبه مش عاميه يا امي
فاطمه: خرسه بس وطرشه؟؟؟
ايمن: ولا خرسه ولا طرشه ابوها بيهزر بس هزار بوابين حبتين
فاطمه: بجد طيب قولي حاجه كده؟
حبيبه: حاجه
ايمن: شوفتي بنت ابوها اهي في هزارها
حبيبه ضحكت: انا اسفه… اسفه يا ست الكل
قربت وباست حماتها اللي الفرحه مكنتش سايعاها
فاطمه: كنت عارفه وواثقه في حكم ربنا… كان قلبي مطمن علي ابني ربنا يسعدكم ويهنيكم ويرزقكم بالفرحه ديما ويرزقكم ذريه صالحه
ايمن وحبيبه: اللهم امين
فاطمه: بصي بقي يا حبيبتي انتي النهارده تنامي في حضني اصل ايمن من اول الليل كان عايزني اخدك فتعالي بقي نامي في حضني
شداها من ايدها وخارجه فايمن جري ومسك حبيبه واخدها من امه
ايمن: ايه ايه دلوقتي احلوت!!؟ من دقيقتين بس تعامل يا حبيبي نسيتي؟؟؟ سيبيني بقي اتعامل وروحي نامي مش برضه كنتي عايزه تنامي؟؟ تصبحي علي خير يا امي يالا؟؟ قال تعالي في حضني قال؟؟؟ طريقك ابيض يا اما
فاطمه: علي اخر الزمن تقولي أما؟؟ انا أما؟؟
ايمن: اه أما…. يالا بقي سهرتي النهارده
فاطمه: وزعني بقي طيب هنام هنا الليلادي وريني بقي هتطلعني ازاي!؟؟ ابن امك طلعني
ايمن: يا قمر انتي تنامي في الحته اللي تشاوري عليها
حبيبه يالا بينا نبات في اي فندق البسي يا قمر يالا
فاطمه: لا وعلي ايه؟ الطيب احسن يالا اعمل خير وارميه البحر تصبحوا علي خير
ايمن: اعتبريني زي ابنك برضه
هيا خارجه وايمن وراها واول ما وصلت للباب بصت لابنها ودمعه لمعت في عنينها
فاطمه: مبروك يا حبيبي ربنا يسعدك يارب
اخدته في حضنها وهو ضمها قوي
ايمن: بركه دعاكي يا ست الكل
حبيبه بتابعه وكل لحظه بتعشقه اكتر واكتر
امه خرجت وقفل الباب وبصلها وابتسم وهيا بصت للارض قرب منها ورفع راسها
ايمن: مش عايزك تبصي للارض وتهربي من عنيا
حبيبه بصتله بس برضه مش عارفه تثبت عنيها في عنيه ومحرجه جدا
حبيبه: عايزه اكلم بابا يا ايمن لو سمحت زمانه علي نار
ايمن :ولو قلتلك لأ مش عايزك تكلميه وسيبيه علي نار؟؟
حبيبه: هقولك حاضر بس ارجوك مش اول طلب تطلبه مني اكسر بخاطر ابويا وازعله… انت نفسك اول حاجه عملتها فرحت والدتك سيبني انا كمان افرحهم
ايمن: مع اني كنت ناوي اسيبه شهر علي نار بس علشان خاطرك انتي… كلميه
ايمن عطاها تليفونه وهيا كلمت باباها و طمنته عليها
ايمن: ارتحتي خلاص؟؟
حبيبه: ربنا يخليك ليا
ايمن: دلوقتي انا عايز اغير هدومي واعتقد انتي كمان تحبي تدخلي الحمام ولا تغيري هنا ولا ايه؟ اللي يريحك ولا اسيبلك الاوضه خالص ايه اللي يناسبك؟
حبيبه: شوف اللي يريحك انت
ايمن: سيبك من اللي يريحني خالص دلوقتي لان اللي يريحني مش هيناسبك حاليا… بصي انا هغير هدومي بره في الحمام الخارجي وانتي خدي راحتك بس ربع ساعه اقصاكي فاهمه
ايمن خرج وراح المطبخ لانه اكتشف انه جعان جدا
لقي صينيه متغطيه كشفها ولقي عليها ما لذ وطاب
والاكل محطوط في علب حافظه للسخونه
شويه وخبط علي مراته وفتحتله
كانت لابسه روب ابيض طويل ووشها نقي وصافي جدا من غير ميك اب
ايمن: انتي احلي كتير علي فكره من غير ميك اب
حبيبه: علشان كان اوفر بس شويه
ايمن: المهم صليتي العشا ولا مع زحمه اليوم نسيتيها
حبيبه: لا منستهاش يدوب اتوضيت وكنت هصلي اهوه
ايمن: طيب صلي الاول
حبيبه لبست اسدال الصلاه بتاعها اللي خلاها زي الملاك في عنين جوزها
حبيبه: القبله ازاي؟
ايمن: السجاده مفروشه في الكورنر اهي
حبيبه: هصلي قدامك؟؟
ايمن: علي ما اعتقد اني جوزك يعني ينفع تصلي قدامي صلي العشا والسنه والشفع واستني علي الوتر
حبيبه صلت وايمن بيراقبها واكتشف ان قلبه بيتحرك لحبيبه وانها هتبقي فعلا حبيبه قلبه
حبيبه: خلصت
كانت هاديه ورقيقه وجميله
ايمن قام من مكانه وراح لها ومد ايده لها وقفها
ايمن: نصلي مع بعض؟؟؟
حبيبه ابتسمت: يا ريت
صلي ايمن بيها وحبيبه اتفاجئت بجمال صوته في القرآن واستمتعت بكل ايه بيقراها واتمنت لو يفضلوا الليل كله يصلوا
خلص ايمن وبصلها وحط ايده علي راسها وقال الدعاء
بسم الله اللَّهُمَّ إِنِّي أَسْأَلُكَ خَيْرَهَا وَخَيْرَ مَا جَبَلْتَهَا عَلَيْهِ ، وَأَعُوذُ بِكَ مِنْ شَرِّهَا وَمِنْ شَرِّ مَا جَبَلْتَهَا عَلَيْهِ
اللهم بارك لي في أهلي وبارك لهم فيَّ، اللهم اجمع بيننا ما جمعت بخير، وفرق بيننا إذا فرقت إلى خير
حبيبه: اللهم امين
ايمن: صلي بقي الوتر
قاموا الاتنين وصلو الوتر وقعدوا مكانهم
حبيبه كانت متوتره وايمن حاسس بتوترها ده
قعد قصادها ومسك ايديها
ايمن: نتكلم بقي كلمتين مهمين… شوفي يا ستي انا عارف ان ظروف جوازنا كانت غريبه شويتين… بس ربنا اراد انه يجمع بينا في الاخر… انتي مراتي حاليا وانا جوزك بس احنا الاتنين اغراب عن بعض… انتي متعرفنيش وانا معرفكيش
حبيبه: انت عايز تقول ايه يا ايمن؟؟؟
ايمن: عايز اقولك ان انا واحد معندوش استعداد ينام مع واحده عارفها من نص ساعه…. او بمعني تاني توترك وقلقك وخوفك دول ملهمش اي لازمه… انا عارف اني راجل غريب بالنسبالك وده موترك
وصراحه موترني انا كمان… انا معرفش عنك اي حاجه نهائي كل اللي اعرفه اسمك وبس… محتاج اعرفك… اعرف بتحبي ايه؟؟ بتكرهي ايه؟؟ بتدرسي ايه مثلا؟؟ ميولك؟؟ طموحك؟؟ عايز اعرف كل حاجه عنك؟؟ واعتقد ان انتي كمان زيي صح ولا غلطان؟؟
حبيبه: لا صح… يعني انت بتقترح ايه؟
ايمن مسك ايدها الشمال وقلعها دبلتها وهيا اتفاجئت بده
حبيبه: ليه بتقلعهالي؟؟
ايمن: اولا لان مش انا اللي لبستهالك
حبيبه ابتسمت: وثانيا؟؟
ايمن مسك ايدها اليمين وبيلبسها الدبله
ايمن: ثانيا والاهم انك هتبقي خطيبتي الاول فتره صغيره وحطي مليون خط تحت كلمه صغيره دي؟ ؟
ولما نحس ان احنا عرفنا بعض واتعودنا علي بعض شويه نبقي ننقل الدبله للشمال؟؟؟ يناسبك الاتفاق ده ولا ( بص للسرير)
حبيبه لفت وشه ليها بعيد عن السرير
حبيبه: يناسيبني جدا
ضحكوا الاتنين
ايمن: طيب في المطبخ صينيه عليها اكل انما ايه؟ وانا واقع ميت من الجوع ايه رايك؟
حبيبه: بجد هناكل؟؟ انا تخطيت مرحله الجوع انا وصلت لمرحله ملهاش اسم
ايمن: طيب جميل غيري هدومك بقي والبسي براحتك فستان بجامه بنطلون اللي يناسبك وبلاش قمصان نوم طويله كده اولا لانها خنقه
حبيبه: وثانيا؟؟
ايمن: ثانيا هنأجلها شويه لحد ما ننقل الدبله بس… بس يا حلوه ساعتها لو هتلبسي حاجه ينفع تصلي بيها زي كده مش هيحصلك كويس… انا سايبك اهوه براحتك وحاولي تتعودي عليا وتكسري كسوفك شويه شويه.. حصليني بقي لانك لو اتأخرتي مش هقولك ايه اللي هيحصل بس هتباتي للصبح جعانه
حبيبه: ثانيه وهحصلك
وصل للباب ويدوب هيقفله
حبيبه: ايمن
ايمن بصلها
حبيبه: متشكره قوي
ايمن: علي ايه؟
ابتسملها وقفل الباب وحصلته بسرعه وكانت لابسه فستان قصير بحمالات عريضه بينك تحفه عليها وحطت فيونكه في شعرها
ايمن: اممم اعتقد بشكلك ده ما اوعديكيش… انتي كده بتكشكشي الفتره الصغيره قوي اللي اتفقنا عليها
حبيبه: هو انت مش قولت احط مليون خط تحت فتره صغيره؟؟؟ بحاول استعد
قعدت واتعشوا مع بعض وفضلوا يرغوا ويهزروا ويضحكوا
ايمن: سؤال محيرني
حبيبه: قول يا حبيبي
ايمن: قول يا ايه؟
حبيبه ابتسمت وبصتله وسندت وشها علي ايديها وبصتله بتأكيد واتكلمت
حبيبه: ح بي بي…. انت حبيبي
ايمن: من امتي حبيبك؟؟
حبيبه: من يوم ما قدمتلك النسكافيه وشوفتك
ايمن: انتي اللي قدمتيلي النسكافيه؟؟؟ ومين اللي عمله؟؟
حبيبه: انا عملتهولك عجبك؟
ايمن: جدا… وابوكي وافق انك تشوفيني؟؟
حبيبه: ابويا ساعتها قالي ادخل لو حسيت انك عاجبني يكمل خطته ولو ما ارتحتلكش يسامحك ويمشيك
ايمن: يعني اقول الحمد لله انك ارتحتيلي
طيب يوم ما كنت رايح علشان اقول لابوكي اني موافق وكنت بره ساعتها
حبيبه كملت: خبطت فيا انا!!! خبطتني انا وجننتني ساعتها انا
ايمن: جننتك ليه؟
حبيبه: كنت بدعي ربنا طول التلات ايام دول انك توافق وان يكونلي نصيب معاك… كنت بعشق ريحه برفانك وعلشان كده رفضت اي حد يلمس المج اللي انت شربت فيه
ايمن: شربت النسكافيه فيه؟ ليه؟
حبيبه: كانت ريحته برفانك ولما خبطت فيك شمتها فيك انت وده كان فوق توقعاتي.. اني اكون ولو لحظات في حضنك
ايمن: يعني انا عايز اقولك معلومه صغيره… انا حاطط نفس البرفان ده دلوقتي وملك ايدك كلي علي بعضي مش مج ولا لحظه.. انا كلي ملكك
مسك ايدها وهيا كالعاده بتتحرج وتبص في الارض
ايمن: يعني بحس انك بتتكلمي عادي بس اول ما المسك تبصي للارض في ايه؟ بصيلي انا
قومي نخرج من المطبخ ده يالا
شدها وخرجوا وطلعوا الصاله بره ايمن شدها وقربها منه وحط ايديه حواليها
ايمن: مش كل ما اقرب منك تبصي للارض… حاولي تتعودي عليا وتقربي مني… حاولي
حطت راسها علي صدره وهو ضمها براحه
ايمن: طبعا سيادتك بتستغليني علشان تشمي البرفان؟؟
حبيبه: طبعا امال انت فاكر ايه؟ صح؟ ايه السؤال اللي محيرك؟؟
ايمن: اه صح نسيتيني… ليه ابوكي قالي كده وجاب الفكره المجنونه دي منين؟
حبيبه: عجبته لما شاف انك خايف من ربنا وبتراعيه وعجبه اخلاقك واصرارك وساعتها لما قالي انه عايز يطلبك ليا وانا استغربت فقالي انك لو وافقت علي شروطه دي هتحطني جوه عنيك العمر كله… وقالي اللي بيخاف ربنا هيخاف ربنا فيكي وهيراعيكي
اما بقي الفكره دي جاتله منين؟؟؟
ده نفس اللي حصل مع ابو الامام حنيفه لما…..
قاطعها ايمن بانه ضرب علي دماغه
ايمن: لما كان مسكين وفقير واكل التفاحه وصاحب البستان رفض يسامحه… فعلا طلب منه يتجوز بنته وقاله انها عاميه وخرسه وطرشه
تصدقي مجتش في بالي نهائي… بس ابوكي متخيل ان انا زي ابو الامام حنيفه؟ ؟ ايوه انا بخاف ربنا بس عمري ما هوصل لربع الناس دي نهائي
حبيبه: احنا بنعتبر الناس دي قدوه لينا وبنتعلم منهم
الفجر اذن عليهم وهما بيرغوا
حبيبه: هنقوم نصلي الفجر مع بعض؟؟
كانت متحمسه تسمعه تاني بيقرا القرآن
ايمن: هتقومي؟! انا هنزل اصلي في الجامع اوك
حبيبه: اه ماشي براحتك
ايمن: ومالك متضايقه ليه؟ علشان هسيبك وانزل الجامع؟!
حبيبه: لا لا طبعا مش كده بس كان نفسي اسمعك بتقرا قران تاني
ايمن: بس كده؟؟ هقرالك براحتك مع ان صوتي مش حلو عادي يعني بس عيزاني اقرالك براحتك في اي وقت انتي بس تشاوري
حبيبه: اول ما ترجع نقري للشروق
ايمن: علي فكره الليلادي المفروض يعني ده المفروض ليله دخلتنا مش ليله تعبد ونحيي الليله للشروق
حبيبه: تتكتبلنا عمره
ايمن: يا ستي نبقي نروح نعمل عمره المهم اقوم اصلي ولما ارجع
راح صلي ورجع لقي مامته ومراته مع بعض قاعدين علي سجاده الصلاه
سلم عليهم وقعد معاهم وامه بهدوء انسحبت
حبيبه: هتقرالي؟؟
ايمن: ااااه عايز انام…. انا من يوم ما عرفت ابوكي ما نمتش…
حبيبه: علشان خاطري ده اول طلب اطلبه منك
ايمن: امال لما طلبتي من شويه تكلمي ابوكي كان ايه رقم زيرو ولا ايه؟ ما علينا مش هزعلك سوره واحده
حبيبه: انا اختار السوره… سوره البقره
ايمن فضل يبصلها: سوره الكوثر… بعد البقره دي اخرك الكوثر
حبيبه: لا خلاص خلاص مش هبقي طماعه… سوره الملك والدخان زياده لو بتحبني؟
ايمن: ماشي تعالي جوه علشان ما نضايقش ماما بصوتنا
ايمن قعد معاها وقرالها السورتين وهيا فرحانه لان جوزها فتي احلامها
ايمن: هقولك بقي تصبحي علي خير لاني خلاص مش شايف قدامي
قام ومشي خطوتين وبصلها: علي فكره كنت هوافق علي البقره
حبيبه ابتسمت : وانا كنت هرضي بالكوثر
ايمن: تصبحي علي خير
حبيبه: وانت من اهل الخير.. بس هو انت رايح فين؟
ايمن: هسيبك تنامي براحتك
حبيبه اتضايقت بس: اه طيب
ايمن مشي وسابها وراح اوضه تانيه واول ما لمس السرير النوم جافاه وندم انه خرج من اوضته واستغبي نفسه جدا وفضل يتقلب يمين وشمال ومستغرب كان وهو معاها هيموت وينام راح فين النوم؟؟؟
حبيبه كان نفسها تفضل في حضنه… ايوه عايزه فتره تتعود عليه بس برضه كانت عايزه تنام في حضنه
وفجأه و هيا سرحانه وغرقانه في احلامها لقت…..
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حب مشروع)